...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Małopolska na celowniku

"Ciężko mi wyobrazić sobie inwestora, który marzy o tym, by uczestniczyć w jakimś ślubie w Małopolsce lub by być witanym przez piszczące nastolatki na lotnisku..." - mówi Paweł Tkaczyk, właściciel agencji reklamowej MIDEA, zapytany o kampanię "Investor is a star in Malopolska".

Przypomnijmy, spoty wyprodukowane na zlecenie Małopolskiej Agencji Rozwoju Regionalnego, miały zachęcać zagranicznych inwestorów do robienia biznesu w regionie Małopolski. Jednak spotkały się one z dużą krytyką i ich emisja została wstrzymana przez Marka Sowę, Marszałka Małopolski.

Jak Pan ocenia takie działania?
Sama idea promocji regionu dla inwestorów jest warta wspierania, ale ta konkretna kampania – moim zdaniem – to chybiony pomysł.

Czy widzi Pan tu realizację jakiejś strategii?
Nie wypowiadam się na ten temat, bo nie widziałem strategii rozwoju Małopolski, więc nie wiem, czy jest to element większej całości.
 
Czy takie materiały mogą wpłynąć na decyzje inwestorskie?
Moim zdaniem, nie tym razem. Inwestor jest tu przedstawiony jako seksualny model, obiekt zainteresowania pięknych kobiet, odbiorca nagród… Postawiono na emocjonalny model perswazji, ale jedyny pozytywny efekt, jaki widzę, to wzbudzenie zainteresowania. Filmiki rzeczywiście rozeszły się po sieci wirusowo, ale najczęściej spotykana reakcja, jaką widziałem oscylowała wokół „WTF” lub „żenada”.
 
Jak Pan rozumie przesłanie tych spotów spotów?
Zakładam, że chodzi o przyciągnięcie inwestorów. Ale pomysł z wykorzystaniem sobowtóra George’a Clooneya i przeciwstawienie go jakiemuś innemu przystojniakowi jest, moim zdaniem, chybiony. Ciężko mi wyobrazić sobie inwestora, który marzy o tym, by uczestniczyć w jakimś ślubie w Małopolsce lub by być witanym przez piszczące nastolatki na lotnisku… Idea pewnie była szczytna, jednak zadziałała tu „klątwa wiedzy” – twórcy wiedzieli, o co chodzi, ale odbiorcy już niekoniecznie i mieli zupełnie inne wyobrażenie. Przypomina to spot promocyjny Warszawy 2012 z biegaczem – pomysł zacny, ale realizacja go położyła…

Przeczytaj także: „Kogo skusi fałszywy George Clooney?

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF