Wyszukiwarka

Wyniki wyszukiwania dla frazy: social media

„Witamy”, „Pozdrawiamy”, a my ziewamy…
Brief.pl / Aktualności

Moderacja fanpage’y bądź – bardziej swojsko – pisanie komentarzy na Facebooku to coś, od czego wiele osób zaczyna swoją karierę w agencji reklamowej, zanim otrzyma bardziej wymagające zadania kreatywne. Ja również tak zaczynałem. Moderacja to także praca bardzo szybko przekształcająca nas w bezrefleksyjne maszyny, które po pewnym czasie nawet wizytę w okienku w Maku będą zaczynać od „Witamy”, a kończyć „Przepraszamy raz jeszcze. Pozdrawiam...

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Tak brzmiał tytuł Pana prelekcji podczas tvday 2017. Co to właściwie oznacza? Zależało mi, aby pokazać siłę i skuteczność sponsoringu telewizyjnego. Zaprezentowany case stanowi dobrą ilustrację tej tezy - klient e-commerce pozwala nam zaobserwować, w jaki sposób telewizja w czasie rzeczywistym wpływa na zachowania konsumenckie. Aby sprawdzić, czy reklama faktycznie działa, zestawiliśmy dane z panelu Google Analytics sklepu naszego kli...

Trwają zapisy do V edycji Social Media Convent
Brief.pl / Aktualności

27-28 kwietnia w Gdańsku, kolejny już raz, spotkają się autorytety świata social media. Social Media Convent, jedno z największych wydarzeń poruszających tematy mediów społecznościowych w Polsce, ponownie odbędzie się w Europejskim Centrum Solidarności w Gdańsku. Na scenie konferencji gościli już m.in.: Prezydent Lech Wałęsa, Ambasador Stanów Zjednoczonych w Polsce Stephen D. Mull; Philippe Gonzalez z Instagramers.com; Fergus O’Hare z Facebooka; Jarosław Kuźniar czy Michał Sa...

Reklama? Użyteczna i estetyczna (wywiad)
Magazyn / Ludzie

Jakie istotne zmiany dostrzega Pan na rynku reklamy OOH w ciągu ostatnich lat? Obserwuję rynek reklamy OOH jako mieszkaniec Warszawy i użytkownik przestrzeni miejskiej oraz jako osoba, która przez całą swoją dotychczasową karierę zawodową zajmowała się szerzej pojętą komunikacją. Tak też zresztą staramy się z innymi pracownikami kształtować profil Warexpo – jako spółki, która zajmuje się reklamą, ale także informacją miejską. Nie myślę tylko w kategoriach wzrostu sp...

Jak przywiązać do marki klienta w 2017 roku?
Brief.pl / Wiedza

Wysokie koszty pozyskania klienta, które pochłaniają dużą część budżetów marketingowych, są zmorą wielu marketerów. Zamiast przeznaczać większość wydatków reklamowych na będące często na granicy rentowności inwestycje mające na celu pozyskiwanie konsumenta, eksperci z Sociomantic Labs zachęcają do wdrażania strategii budowania lojalności klienta. Badania firmy Rare pokazują, że konsument staje się lojalnym klientem marki, gdy darzy ją zaufaniem -  83 proc., kiedy...

Jak używać hashtagów?
Brief.pl / Aktualności

Okazuje się, że wystarczy trzymać się kilku zasad, aby sprawnie posługiwać się hashtagami. Poniżej przeczytasz najważniejsze z nich. Używaj hashtagów lokalnych Nie zapominaj oznaczać miejsc, w których zrobiłeś dane zdjęcie (Instagram) albo wypuściłeś w świat tweeta.  Nie przekraczaj 3 hashtagów na post Jeden z najbardziej popularnych błędów to #robienie #z #każdego #słowa #hashtagu #w #zdaniu. I nie chodzi tylko o przeciętnych użytkowników medió...

(Marketingowe) Rozgrywki poza boiskiem
. Rozmowa z Grzegorzem Krychowiakiem
Magazyn / Aktualności

Jakie znaczenie, na obecnym etapie Pana sportowej kariery, mają działania na boisku, a jakie znaczenie ma to, co dzieje się poza nim? Prawdę mówiąc, liczy się tylko to, co dzieje się na boisku… Piłkarz, który gra, zawsze ma rację. Analogicznie – ten, który nie gra, racji nie ma. Walczę o pierwszy skład PSG i nic innego na tym etapie się nie liczy. Nie ma spraw „poza boiskiem”. Jestem skupiony tylko na piłce. Jeżeli zawodnik osiąga odpowiednie wyniki...

Trendy 2017 według Pawła Tkaczyka
Brief.pl / Aktualności

Warto rozmawiać   Kanały komunikacji możemy podzielić wzdłuż dwóch kryteriów: - jednokierunkowe i wielokierunkowe - publiczne i prywatne Po zestawieniu dostajemy cztery pola. Większość „tradycyjnego marketingu” to ćwiartka „publiczne, jednokierunkowe” (prasa, radio, telewizja). Nowy marketing to komunikacja nastawiona na rozmowę: publiczną (social media) lub prywatną (livechat, mail). Problem pojawia się, kiedy kanały komunikacji prywatnej i dwukie...

PODSUMOWANIE 2016 ROKU Z PUNKTU WIDZENIA BADAŃ I ANALITYKI
Brief.pl / Aktualności

Wiele różnych dziedzin marketingu i digitalu łączy się tworząc zapotrzebowanie na coraz to kolejne rodzaje usług. Nowe narzędzia i rozwiązania pojawiają się szybciej niż faktycznie może przyswoić rynek. I to znaczy, że będzie coraz więcej biznesów opartych o łączenie danych z wielu różnych źródeł. W raporcie opisaliśmy szerszy kontekst każdego z kluczowych trendów na rynku. Lista została stworzona w oparciu o rozmowy z klientami IRCenter, kluczowe wydarzen...

37 proc. budżetu na prezenty świąteczne zostanie wydane w kanałach cyfrowych
Brief.pl / Aktualności

Już co dziesiąty badany deklaruje, że transakcji dokona również za pośrednictwem smartfona lub tabletu. Podczas zakupów e-commerce szukamy przede wszystkim sprzętu elektronicznego, gier oraz filmów. W sklepach tradycyjnych wciąż jednak wolimy kupować kosmetyki i perfumy. Uczestnicy międzynarodowego badania, w którym wzięło udział dziewięć europejskich krajów, byli pytani o wagę internetowych zakupów w ich tegorocznym świątecznym koszyku. W tym roku na pr...

Co najbardziej irytuje użytkowników w komunikacji firm na Facebooku?
Brief.pl / Aktualności

Marketerzy, którzy uważają, że stosunek do treści na Facebooku może być tylko mniej lub bardziej pozytywny, są w błędzie. Wiele treści zwyczajnie irytuje odbiorców - komentuje Norbert Kilen, dyrektor strategii w Think Kong. Przykładowo młodzi (do 24 lat) użytkownicy Facebooka są bardzo wyczuleni na płytkość dialogu, wklepywane na szybko odpowiedzi z emotikonami, nie odnoszące się do meritum.  Co jeszcze irytuje osoby obserwujące profile firm na Facebooku? Tuż za błędami ...

7 grzechów głównych Automatyzacji Marketingu
Brief.pl / Wiedza

Z listy grzechów i grzeszków w obszarze Automatyzacji Marketingu wybrałam siedem głównych, które w znaczący sposób mogą wpłynąć na nasz biznes i jakość komunikacji z klientami. 1. Brak identyfikacji użytkowników Dużym błędem jest nie identyfikowanie użytkowników odwiedzających naszą stronę, konta w social mediach i aplikacje mobilne. Monitorowanie kontaktów online to jedno - najważniejsze jest jednak, aby mieć możliwość bieżącego aktualiz...

Udany skok - wywiad z Igorem Konefałem, Hangar 646
Magazyn / Ludzie

Co sprawiło, że park trampolin, który zazwyczaj bywa kojarzony ze sportami zawodowymi, został jedną z najbardziej popularnych rozrywek stolicy? Nie jesteśmy jedynie parkiem trampolin i to jest podstawa. Bardzo wiele miejsc, które promują tego typu rozrywkę, skupia się głównie na tej aktywności. My jednak założyliśmy, że będziemy czymś więcej, dlatego nawet w nazwie unikamy tego określenia. Hangar 646 jest marką, która oferuje o wiele więcej niż skakanie. Nasi goście ...

Raport: Nowa rola marketingu. Czy marketerzy nadążają za zmianami?
Brief.pl / Wiedza

Wiedza (mimo wszytsko) porządana Wydawać by się mogło, że zdobywanie wiedzy dotyczącej nowych trendów jest dziś prostsze niż kiedykolwiek wcześniej. Mnóstwo darmowej wiedzy znajduje się w internecie. Ilość treści dotyczących nowych trendów jest astronomiczna, a przeróżne spotkania branżowe propagują coraz to nowsze narzędzia marketingowe. Jesteśmy wprost atakowani informacjami o trendach. - Nadmiar informacji o nowościach staje się jednak coraz bardziej przytłaczając...

Digital Public Affairs (DPA) – lobbing w erze cyfrowej
Brief.pl / Aktualności

Czym jest digital public affairs (DPA)? Dla formalności wyjaśnijmy – DPA to proces budowania relacji z kluczowymi decydentami za pośrednictwem cyfrowych kanałów komunikacji. Jest on wysoce spersonalizowany i dostosowany do specyfiki i stylu życia interesariuszy, którzy na co dzień są aktywni w środowisku cyfrowym.   Inicjatorzy postępu Rozwiązania z zakresu DPA po raz pierwszy zostały wprowadzone na rynku amerykańskim i w szybkim tempie zostały zaadoptowane prze...

Prawda o młodych: konsumenci z pokolenia Y i Z
Brief.pl / Wiedza

Millenialsi (pokolenie Y) vs. Generation Z: na czym polega różnica w zachowaniu i oczekiwaniach tych dwóch generacji oraz jaki jest UX konsumentów tych dwóch pokoleń?  Podziały między generacjami są płynne. Wśród samych millenialsów (pokolenia Y) wyróżnia się zwykle tych starszych (urodzonych, załóżmy przed 1990 rokiem) i młodszych. Pierwsza grupa, urodzona jeszcze w latach 80 pamięta świat bez internetu, a pierwszy telefon komó...

Jak pisać dobre teksty: poradnik
Brief.pl / Aktualności

Dobrze pisać nie nauczymy się sami. Jest to smutna prawda, którą widać zwłaszcza wtedy gdy czytamy teksty większości blogerów. Musimy przez pewien czas popracować "pod kimś", kto na pisaniu zjadł zęby. Z kimś, kto bardzo dobrze operuje słowem, kto zwraca uwagę na rzeczy na pierwszy rzut oka niewidoczne. Miałem przyjemność pracować kilkanaście miesięcy z takimi osobami, dzięki temu nie jestem na początku swojej drogi i mogę się podzielić z Tobą swoim doświadczeniem. Po co w og&oacu...

Kreatywny mówi: Daria Pawlewska i Oliwia Gede-Niewiadomska, Kukbuk
Brief.pl / Ludzie

Na pytania odpowiedziały laureatki rankingu z 2015 roku: Daria Pawlewska – Wydawczyni i Redaktorka Naczelna wydań specjalnych Kukbuk oraz Oliwia Gede-Niewiadomska – Dyrektorka Artystyczna Kukbuk. Jakie znaczenie miało dla Was wyróżnienie w rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie magazynu Business in Brief? D.P: Bardzo duże. Każda zdobyta nagroda i wyróżnienie są dla nas niezwykle ważne. Do tej pory były to głównie nagrody związane z częścią artystyczną...

Profesjonalizacja - przyszłość zawodu marketera
Brief.pl / Wiedza

Jak można przypuszczać, w Polsce to efekt dwóch zjawisk. Z jednej strony jest to wynik masowej „produkcji” absolwentów kierunku „Zarządzanie i marketing” przez niskiej próby uczelnie wyższe. Działania te często porównywane są do „produkcji” bezrobotnych. Z drugiej strony, jest to skutek dość fragmentarycznego, pobieżnego i niesystematycznego rozwoju kompetencji marketerów przez osoby, które określają siebie często jako...

Więcej zaangażowania! Eksperci oceniają działania regionów w mediach społecznościowych
Brief for Poland / Aktualności

Takie wnioski płyną z opinii zebranych w infografice „Marketing miejsc w mediach społecznościowych”. Dokument przygotowany został przez zespół ekspertów zajmujących się promocją miejsc, miast i regionów, wykładowców kierunku „Marketing miejsc i kreowanie marek lokalnych” na AGH w Krakowie.  Regiony, w większości przypadków, nie doceniają możliwości jakie dają im media społecznościowe, stąd niska jakość prowadzonej tam komunikacji. ...

Polska agencja PR z dwiema statuetkami Stevie Awards
Brief.pl / Aktualności

Pierwsza kampania, która została nagrodzona statuetką Stevie Awards wyróżniła się innowacyjnymi działaniami w mediach społecznościowych na rzecz „STIHL POZnan Ice Festival”. Projekt otrzymał brązową statuetkę w kategorii „Social Media Focused — EMEA”. Celem kampanii było informowanie o największym w Europie Festiwalu Rzeźby Lodowej w Poznaniu poprzez wykorzystanie mediów społecznościowych. Druga brązowa statuetka Stevie Awards została przyznana ...

5 złotych medali w marketingowych igrzyskach
Brief.pl / Aktualności

Duża konkurencja rynkowa, coraz bardziej złożona ścieżka zakupowa konsumenta, stale postępujący rozwój technologiczny – w marketingu nic nie trwa wiecznie, a dostosowanie się do ciągłych zmian i elastyczność to jedne z najważniejszych cech marketera. Eksperci z Sociomantic Labs wskazują 5 „mistrzowskich” kierunków, które aktualnie mogą zapewnić zwycięstwo niemal każdej kampanii reklamowej, w której zostaną wykorzystane. Oto one. Czarny koń olimpiady...

Moda napędza e-commerce w Polsce (infografika)
Brief.pl / Aktualności

Odzież to numer 1 w e-commerce    Polacy wydają w e-sklepach związanych z modą średnio 207 zł podczas jednej transakcji, a średnia cena kupowanego produktu to 140 zł. Czy właściciele sklepów online to doceniają? Konsumenci coraz częściej dokonują zakupów z wykorzystaniem urządzeń mobilnych. Często narzekają na niewygodne formularze (58 proc.) niedostosowanie stron do zakupów w wersji mobilnej (52 proc.) oraz za małe litery (42 proc.). Opłaca się mieć zatem stronę...

Social Media & Content Marketing - konkretny kierunek kształcenia
Brief.pl / Patronaty

Konkretny kierunek   Studia podyplomowe Social Media & Content Marketing koncentrują się na wykształceniu specjalistów ds. social media, digital marketingu, community managerów, content managerów, kreatywnych pracowników działów e-marketingu, agencji reklamowych, interaktywnych, PR, social media i osób efektywnie budujących własne marki w cyfrowym świecie. Wychodząc naprzeciw potrzebom współczesnego rynku pracy, program studiów...

Sztuczna inteligencja przyszłością email marketingu
Brief.pl / Wiedza

Nigdy wcześniej nie mieliśmy dostępu do tak dużej ilości danych, tak wielu narzędzi do ich analizy i tak dużych mocy obliczeniowych, co dziś. Sztuczna inteligencja nie jest już traktowana jak science-fiction. Jej początki sięgają XIX wieku, kiedy to Carl Friedrich Gauss opracował metodę najmniejszych kwadratów, którą wykorzystujemy do dziś. Koncepcja sieci neuronowych również jest nam znana od ponad 50 lat. Od jakiegoś już czasu programy filtrujące, takie jak SpamAssassin, u...

3 sposoby na efektywne zarządzanie produktem w e-sklepie
Brief.pl / Wiedza

Niezależnie od obiektywnej jakości produktu oraz jego dopasowania do potrzeb i oczekiwań klienta, prowadząc biznes w branży e-commerce należy zwrócić uwagę na kilka czynników, które nie obowiązują w handlu tradycyjnym, gdzie konsument przed dokonaniem decyzji zakupowej może dokładnie obejrzeć interesujący go towar. Chociaż w e-sklepach schemat przekonania konsumenta do skorzystania z oferty jest niemal identyczny – złożony z promocji marki, zachęty do odwiedzin, ekspoz...

Jak marki wykorzystują potencjał marketingowy Pokemon Go na Facebooku?
Brief.pl / Aktualności

Lokalny biznes Już po kilku dniach aplikacja biła rekordy popularności, zyskując miliony nowych użytkowników. Tempo, w jakim gra podbiła świat nie przeszło bez medialnego echa. Pierwsze akcje promocyjne zaczęły pojawiać się w mediach społecznościowych, które są wręcz idealnym kanałem do prowadzenia działań real time marketingowych. Wiele lokalnych biznesów zaczęło wykorzystywać dogodną lokalizację swojej działalności (np. w okolicach tzw. PokeStopów, czy Gymó...

Snapchat z rosnącym potencjałem marketingowym
Brief.pl / Aktualności

Pomimo coraz większej liczby użytkowników oraz pierwszych prób wykorzystania reklamowego potencjału platformy, zarówno użytkownicy, jak i marketerzy ostrożnie podchodzą do nowego sposobu komunikacji i wciąż uczą się poruszania w świecie Snapchata. Poniżej zamieszczamy listę najciekawszych statystyk dotyczących Snapchata w Polsce. Aktualne dane z 2016 roku pomogą zrozumieć obecną pozycję aplikacji i dadzą punkt odniesienia do planowania przyszłych działań promocyjn...

Polski konsument to aktywny użytkownik social media
Brief.pl / Aktualności

Niezmiennie kluczem do efektywnej sprzedaży jest dotarcie do klientów. Jak pokazują wyniki najnowszego badania - współczesny  konsument jest nie tylko smart, ale także social. Media społecznościowe to naturalne środowisko, w którym dzieli się opiniami ze znajomymi, zasięga ich porad w zakresie konkretnych produktów i szuka inspiracji zakupowych. - Regularna i przemyślana obecność sklepów internetowych w tym kanale powinna być częścią procesu sprzedaży i ob...

Krajobraz tv i video w polskim Internecie 2016
Brief.pl / Aktualności

IRCenter właśnie zrealizowało kolejną edycję syndykatowego badania Multiscreening dotyczącego korzystania z telewizji i video na różnych urządzeniach wśród polskich internautów. Celem projektu jest opisanie tegorocznych trendów i krajobrazu rynku video i tv w kanałach cyfrowych. Poniżej prezentujemy kilka wybranych obserwacji z tegorocznego badania. Telewizja a video w internecie Telewizor i telewizja – wśród polskich internautów mają się dobrze ...