Wyszukiwarka

Wyniki wyszukiwania dla frazy: social media

Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dr Ireną Eris
Brief.pl / Ludzie

W kilku słowach zacznijmy od 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie. Dlaczego zdecydowała się Pani dołączyć do Kapituły? Bardzo cenię w ludziach kreatywność. Nie wszyscy wierzą jednak w siebie, a inicjatywy mające na celu docenienie, wyłowienie i pokazanie światu ich pomysłowości są czymś bardzo pozytywnym. Sami wyróżnieni  wiedzą dzięki temu, że ktoś zauważa ich ciężką pracę, a inni być może czują się czasem zachęceni do spróbowania swoich sił w biznesie. T...

Jak mierzyć skuteczność działań w influencer marketingu?
Brief.pl / Aktualności

W Stanach Zjednoczonych już 65% firm wykorzystuje influencer marketing w swojej komunikacji. W Polsce temu trendowi zaufało już wiele dużych i mniejszych marek. W pewnym sensie firmy przekazały influencerom pierwszy kontakt klienta z marką, zostawiając im szerokie pole do działania. Komunikacja z konsumentami poprzez influencerów to przede wszystkim uwiarygodnienie marki jako tej używanej przez osoby, które obserwujemy na co dzień. Obecnie już ponad 72% kupujących deklaruje, że po...

Jak mierzyć skuteczność działań w influencer marketingu?
Brief.pl / Aktualności

W Stanach Zjednoczonych już 65% firm wykorzystuje influencer marketing w swojej komunikacji. W Polsce temu trendowi zaufało już wiele dużych i mniejszych marek. W pewnym sensie firmy przekazały influencerom pierwszy kontakt klienta z marką, zostawiając im szerokie pole do działania. Komunikacja z konsumentami poprzez influencerów to przede wszystkim uwiarygodnienie marki jako tej używanej przez osoby, które obserwujemy na co dzień. Obecnie już ponad 72% kupujących deklaruje, że po...

MSLGROUP CEE nominowana do tytułu najlepszej agencji konsultingowej w regionie
Brief.pl / Aktualności

Tegoroczne wyróżnienie The Holmes Report jest już szóstą z rzędu nominacją MSLGROUP CEE do tytułu Eastern Europe PR Consultancy of the Year. W 2013 roku nagrodę tę otrzymała agencja The Practice, wówczas afiliant, a dziś biuro MSLGROUP CEE w Rumunii. W 2015 roku natomiast tytuł najlepszej agencji w Europie Środkowo-Wschodniej otrzymała MSLGROUP CEE w kształcie, w którym agencja funkcjonuje do dziś. W skład MSLGROUP CEE wchodzą biura w Polsce, Rumunii, Bułgarii i Słowe...

Jednojęzyczność analfabetyzmem XXI wieku? – Jak zarządzać treściami wielojęzycznymi w przedsiębiorstwie
Brief.pl / Aktualności

Tworzenie, aktualizacja i zarządzanie treściami w kilku językach nie jest łatwym zadaniem. Cały proces powinien być zaplanowany, przemyślany, zabudżetowany oraz nadzorowany przez specjalistów. Treści wielojęzyczne powinny pojawiać się nie tylko na stronie www, ale także w social media, ulotkach, folderach czy artykułach sponsorowanych. Tłumaczenie i lokalizacja powinna obejmować nie tylko materiały tekstowe ale także grafiki, video czy SEO. Czy to się opłaca? Czy ROI okaże się adekwatny ...

Jak budować biznes w oparciu o media społecznościowe? Social Media Convent
Brief.pl / Aktualności

Sama znajomość Facebooka i obecność firmy na nim to dziś zdecydowanie za mało. W oparciu o serwisy społecznościowe buduje się dziś nie tylko strategię komunikacji, branding, ale i strategię marki jako pracodawcy, przeprowadza procesy rekrutacyjne, współpracuje z influencerami i liderami opinii. Media społecznościowe to jedno z pierwszych źródeł informacji – nie tylko o firmie, ale i o pracowniku, jak i o klientach. A tych w mediach społecznościowych zdecydowani...

Nagrody dla najlepszych kampanii w social mediach czekają. To ostatnie dni, by zgłosić swoje realizacje do Case Study Festival
Brief.pl / Aktualności

Już wkrótce, za sprawą jubileuszowej edycji Social Media Convent, Gdańsk po raz kolejny przyciągnie specjalistów social mediów z całego świata. Wielu z nich po raz pierwszy odwiedzi Polskę. Jak podkreśla agencja Personal PR, organizator wydarzenia, Social Media Convent to nie tylko szansa na zdobycie praktycznej wiedzy, możliwość do posłuchania o trendach i kierunkach rozwoju branży, spojrzenia na media społecznościowe z perspektywy wielu odbiorców, ale i spotkanie, n...

Nowa era zakupów to wyścig z czasem
Brief.pl / Aktualności

Jak pokazują badania Gemius, aż 10 spośród 20 najpopularniejszych aplikacji mobilnych w Polsce służy do komunikacji. Nowe kanały pociągają za sobą nawyki konsumenckie. Dostarczenie wiadomości do właściwej osoby w odpowiednim miejscu i czasie, na takim urządzeniu z jakiego aktualnie korzysta, staje się coraz większym wyzwaniem dla sprzedawców. Przedsiębiorstwa, które nie potrafią spójnie komunikować się za pośrednictwem wielu kanałów, odnoszą straty. Według bada...

Pierwsze wrażenie można zrobić tylko raz. Jak skutecznie zaplanować kampanie powitalne?
Brief.pl / Aktualności

Wielu marketerów ogranicza się do wysłania e-maila powitalnego tuż po potwierdzeniu przez subskrybenta chęci zapisu na newsletter poprzez DOI. Jest jednak zdecydowanie lepszy sposób na rozpoczęcie z nim komunikacji. Dzięki przemyślanej koncepcji kampanii powitalnej, możliwe jest zbudowanie z nim więzi i wzmocnienie jego lojalności względem marki. Poniżej znajdziecie kilka porad i przykładów, jak zbudować efektywną, e-mail marketingową kampanię powitalną.   Opracuj str...

Autentyczność, wspólnotowość i zrównoważony rozwój zdeterminują rozwój marketingu w najbliższych latach
Brief.pl / Aktualności

- Wartości i aspiracje, które analizujemy w raporcie są istotne dlatego, że to właśnie od nich zależy, co konsumenci będą chcieli kupować i za co gotowi będą płacić wyższą cenę. Znajdują się one pod stałym wpływem trendów kulturowo-rynkowych i zmieniają się dynamicznie w czasie - mówi Krzysztof Najder, senior advisor w Deloitte. To, co dzieje się i zmienia w marketingu, odzwierciedla procesy i przemiany zachodzące w szeroko rozumianej kulturze, a nawet w życiu społeczn...

„Witamy”, „Pozdrawiamy”, a my ziewamy…
Brief.pl / Aktualności

Moderacja fanpage’y bądź – bardziej swojsko – pisanie komentarzy na Facebooku to coś, od czego wiele osób zaczyna swoją karierę w agencji reklamowej, zanim otrzyma bardziej wymagające zadania kreatywne. Ja również tak zaczynałem. Moderacja to także praca bardzo szybko przekształcająca nas w bezrefleksyjne maszyny, które po pewnym czasie nawet wizytę w okienku w Maku będą zaczynać od „Witamy”, a kończyć „Przepraszamy raz jeszcze. Pozdrawiam...

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Tak brzmiał tytuł Pana prelekcji podczas tvday 2017. Co to właściwie oznacza? Zależało mi, aby pokazać siłę i skuteczność sponsoringu telewizyjnego. Zaprezentowany case stanowi dobrą ilustrację tej tezy - klient e-commerce pozwala nam zaobserwować, w jaki sposób telewizja w czasie rzeczywistym wpływa na zachowania konsumenckie. Aby sprawdzić, czy reklama faktycznie działa, zestawiliśmy dane z panelu Google Analytics sklepu naszego kli...

Trwają zapisy do V edycji Social Media Convent
Brief.pl / Aktualności

27-28 kwietnia w Gdańsku, kolejny już raz, spotkają się autorytety świata social media. Social Media Convent, jedno z największych wydarzeń poruszających tematy mediów społecznościowych w Polsce, ponownie odbędzie się w Europejskim Centrum Solidarności w Gdańsku. Na scenie konferencji gościli już m.in.: Prezydent Lech Wałęsa, Ambasador Stanów Zjednoczonych w Polsce Stephen D. Mull; Philippe Gonzalez z Instagramers.com; Fergus O’Hare z Facebooka; Jarosław Kuźniar czy Michał Sa...

Reklama? Użyteczna i estetyczna (wywiad)
Magazyn / Ludzie

Jakie istotne zmiany dostrzega Pan na rynku reklamy OOH w ciągu ostatnich lat? Obserwuję rynek reklamy OOH jako mieszkaniec Warszawy i użytkownik przestrzeni miejskiej oraz jako osoba, która przez całą swoją dotychczasową karierę zawodową zajmowała się szerzej pojętą komunikacją. Tak też zresztą staramy się z innymi pracownikami kształtować profil Warexpo – jako spółki, która zajmuje się reklamą, ale także informacją miejską. Nie myślę tylko w kategoriach wzrostu sp...

Jak przywiązać do marki klienta w 2017 roku?
Brief.pl / Wiedza

Wysokie koszty pozyskania klienta, które pochłaniają dużą część budżetów marketingowych, są zmorą wielu marketerów. Zamiast przeznaczać większość wydatków reklamowych na będące często na granicy rentowności inwestycje mające na celu pozyskiwanie konsumenta, eksperci z Sociomantic Labs zachęcają do wdrażania strategii budowania lojalności klienta. Badania firmy Rare pokazują, że konsument staje się lojalnym klientem marki, gdy darzy ją zaufaniem -  83 proc., kiedy...

Jak używać hashtagów?
Brief.pl / Aktualności

Okazuje się, że wystarczy trzymać się kilku zasad, aby sprawnie posługiwać się hashtagami. Poniżej przeczytasz najważniejsze z nich. Używaj hashtagów lokalnych Nie zapominaj oznaczać miejsc, w których zrobiłeś dane zdjęcie (Instagram) albo wypuściłeś w świat tweeta.  Nie przekraczaj 3 hashtagów na post Jeden z najbardziej popularnych błędów to #robienie #z #każdego #słowa #hashtagu #w #zdaniu. I nie chodzi tylko o przeciętnych użytkowników medió...

(Marketingowe) Rozgrywki poza boiskiem
. Rozmowa z Grzegorzem Krychowiakiem
Magazyn / Aktualności

Jakie znaczenie, na obecnym etapie Pana sportowej kariery, mają działania na boisku, a jakie znaczenie ma to, co dzieje się poza nim? Prawdę mówiąc, liczy się tylko to, co dzieje się na boisku… Piłkarz, który gra, zawsze ma rację. Analogicznie – ten, który nie gra, racji nie ma. Walczę o pierwszy skład PSG i nic innego na tym etapie się nie liczy. Nie ma spraw „poza boiskiem”. Jestem skupiony tylko na piłce. Jeżeli zawodnik osiąga odpowiednie wyniki...

Trendy 2017 według Pawła Tkaczyka
Brief.pl / Aktualności

Warto rozmawiać   Kanały komunikacji możemy podzielić wzdłuż dwóch kryteriów: - jednokierunkowe i wielokierunkowe - publiczne i prywatne Po zestawieniu dostajemy cztery pola. Większość „tradycyjnego marketingu” to ćwiartka „publiczne, jednokierunkowe” (prasa, radio, telewizja). Nowy marketing to komunikacja nastawiona na rozmowę: publiczną (social media) lub prywatną (livechat, mail). Problem pojawia się, kiedy kanały komunikacji prywatnej i dwukie...

PODSUMOWANIE 2016 ROKU Z PUNKTU WIDZENIA BADAŃ I ANALITYKI
Brief.pl / Aktualności

Wiele różnych dziedzin marketingu i digitalu łączy się tworząc zapotrzebowanie na coraz to kolejne rodzaje usług. Nowe narzędzia i rozwiązania pojawiają się szybciej niż faktycznie może przyswoić rynek. I to znaczy, że będzie coraz więcej biznesów opartych o łączenie danych z wielu różnych źródeł. W raporcie opisaliśmy szerszy kontekst każdego z kluczowych trendów na rynku. Lista została stworzona w oparciu o rozmowy z klientami IRCenter, kluczowe wydarzen...

37 proc. budżetu na prezenty świąteczne zostanie wydane w kanałach cyfrowych
Brief.pl / Aktualności

Już co dziesiąty badany deklaruje, że transakcji dokona również za pośrednictwem smartfona lub tabletu. Podczas zakupów e-commerce szukamy przede wszystkim sprzętu elektronicznego, gier oraz filmów. W sklepach tradycyjnych wciąż jednak wolimy kupować kosmetyki i perfumy. Uczestnicy międzynarodowego badania, w którym wzięło udział dziewięć europejskich krajów, byli pytani o wagę internetowych zakupów w ich tegorocznym świątecznym koszyku. W tym roku na pr...

Co najbardziej irytuje użytkowników w komunikacji firm na Facebooku?
Brief.pl / Aktualności

Marketerzy, którzy uważają, że stosunek do treści na Facebooku może być tylko mniej lub bardziej pozytywny, są w błędzie. Wiele treści zwyczajnie irytuje odbiorców - komentuje Norbert Kilen, dyrektor strategii w Think Kong. Przykładowo młodzi (do 24 lat) użytkownicy Facebooka są bardzo wyczuleni na płytkość dialogu, wklepywane na szybko odpowiedzi z emotikonami, nie odnoszące się do meritum.  Co jeszcze irytuje osoby obserwujące profile firm na Facebooku? Tuż za błędami ...

7 grzechów głównych Automatyzacji Marketingu
Brief.pl / Wiedza

Z listy grzechów i grzeszków w obszarze Automatyzacji Marketingu wybrałam siedem głównych, które w znaczący sposób mogą wpłynąć na nasz biznes i jakość komunikacji z klientami. 1. Brak identyfikacji użytkowników Dużym błędem jest nie identyfikowanie użytkowników odwiedzających naszą stronę, konta w social mediach i aplikacje mobilne. Monitorowanie kontaktów online to jedno - najważniejsze jest jednak, aby mieć możliwość bieżącego aktualiz...

Udany skok - wywiad z Igorem Konefałem, Hangar 646
Magazyn / Ludzie

Co sprawiło, że park trampolin, który zazwyczaj bywa kojarzony ze sportami zawodowymi, został jedną z najbardziej popularnych rozrywek stolicy? Nie jesteśmy jedynie parkiem trampolin i to jest podstawa. Bardzo wiele miejsc, które promują tego typu rozrywkę, skupia się głównie na tej aktywności. My jednak założyliśmy, że będziemy czymś więcej, dlatego nawet w nazwie unikamy tego określenia. Hangar 646 jest marką, która oferuje o wiele więcej niż skakanie. Nasi goście ...

Raport: Nowa rola marketingu. Czy marketerzy nadążają za zmianami?
Brief.pl / Wiedza

Wiedza (mimo wszytsko) porządana Wydawać by się mogło, że zdobywanie wiedzy dotyczącej nowych trendów jest dziś prostsze niż kiedykolwiek wcześniej. Mnóstwo darmowej wiedzy znajduje się w internecie. Ilość treści dotyczących nowych trendów jest astronomiczna, a przeróżne spotkania branżowe propagują coraz to nowsze narzędzia marketingowe. Jesteśmy wprost atakowani informacjami o trendach. - Nadmiar informacji o nowościach staje się jednak coraz bardziej przytłaczając...

Digital Public Affairs (DPA) – lobbing w erze cyfrowej
Brief.pl / Aktualności

Czym jest digital public affairs (DPA)? Dla formalności wyjaśnijmy – DPA to proces budowania relacji z kluczowymi decydentami za pośrednictwem cyfrowych kanałów komunikacji. Jest on wysoce spersonalizowany i dostosowany do specyfiki i stylu życia interesariuszy, którzy na co dzień są aktywni w środowisku cyfrowym.   Inicjatorzy postępu Rozwiązania z zakresu DPA po raz pierwszy zostały wprowadzone na rynku amerykańskim i w szybkim tempie zostały zaadoptowane prze...

Prawda o młodych: konsumenci z pokolenia Y i Z
Brief.pl / Wiedza

Millenialsi (pokolenie Y) vs. Generation Z: na czym polega różnica w zachowaniu i oczekiwaniach tych dwóch generacji oraz jaki jest UX konsumentów tych dwóch pokoleń?  Podziały między generacjami są płynne. Wśród samych millenialsów (pokolenia Y) wyróżnia się zwykle tych starszych (urodzonych, załóżmy przed 1990 rokiem) i młodszych. Pierwsza grupa, urodzona jeszcze w latach 80 pamięta świat bez internetu, a pierwszy telefon komó...

Jak pisać dobre teksty: poradnik
Brief.pl / Aktualności

Dobrze pisać nie nauczymy się sami. Jest to smutna prawda, którą widać zwłaszcza wtedy gdy czytamy teksty większości blogerów. Musimy przez pewien czas popracować "pod kimś", kto na pisaniu zjadł zęby. Z kimś, kto bardzo dobrze operuje słowem, kto zwraca uwagę na rzeczy na pierwszy rzut oka niewidoczne. Miałem przyjemność pracować kilkanaście miesięcy z takimi osobami, dzięki temu nie jestem na początku swojej drogi i mogę się podzielić z Tobą swoim doświadczeniem. Po co w og&oacu...

Kreatywny mówi: Daria Pawlewska i Oliwia Gede-Niewiadomska, Kukbuk
Brief.pl / Ludzie

Na pytania odpowiedziały laureatki rankingu z 2015 roku: Daria Pawlewska – Wydawczyni i Redaktorka Naczelna wydań specjalnych Kukbuk oraz Oliwia Gede-Niewiadomska – Dyrektorka Artystyczna Kukbuk. Jakie znaczenie miało dla Was wyróżnienie w rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie magazynu Business in Brief? D.P: Bardzo duże. Każda zdobyta nagroda i wyróżnienie są dla nas niezwykle ważne. Do tej pory były to głównie nagrody związane z częścią artystyczną...

Profesjonalizacja - przyszłość zawodu marketera
Brief.pl / Wiedza

Jak można przypuszczać, w Polsce to efekt dwóch zjawisk. Z jednej strony jest to wynik masowej „produkcji” absolwentów kierunku „Zarządzanie i marketing” przez niskiej próby uczelnie wyższe. Działania te często porównywane są do „produkcji” bezrobotnych. Z drugiej strony, jest to skutek dość fragmentarycznego, pobieżnego i niesystematycznego rozwoju kompetencji marketerów przez osoby, które określają siebie często jako...

Więcej zaangażowania! Eksperci oceniają działania regionów w mediach społecznościowych
Brief for Poland / Aktualności

Takie wnioski płyną z opinii zebranych w infografice „Marketing miejsc w mediach społecznościowych”. Dokument przygotowany został przez zespół ekspertów zajmujących się promocją miejsc, miast i regionów, wykładowców kierunku „Marketing miejsc i kreowanie marek lokalnych” na AGH w Krakowie.  Regiony, w większości przypadków, nie doceniają możliwości jakie dają im media społecznościowe, stąd niska jakość prowadzonej tam komunikacji. ...