Artur Banach
prezes zarządu, Netsprint

Artur Banach jest związany z biznesem internetowym od wielu lat. Jego doświadczenie i wiedza zdobyte w okresie zarządzania spółką Netsprint sprawiają, że może być traktowany jako jeden z najwybitniejszych polskich specjalistów w tej dziedzinie. Dowodem na to może być choćby fakt, że Banach jest członkiem zespołu ds. programmatic przy IAB Europe, w którym zasiadają menedżerowie takich firm, jak m.in. Microsoft, Google czy Mediacom. Prowadzona przez niego firma Netsprint kilka razy zmieniała profil działalności, początkowo tworząc jedną z najważniejszych wyszukiwarek w Polsce, której silnik wykorzystywał m.in. portal Wirtualna Polska, później zajmując się usługami związanymi z wyszukiwaniem np. w bazach danych oraz zbieraniem danych o użytkownikach, by w końcu skupić się na rynku reklamy. Dzisiaj Netsprint to przede wszystkim reklama kontekstowa i jedna z największych polskich baz danych o zachowaniach użytkowników. W ubiegłym roku firma została przejęta przez spółkę Łukasza Wejcherta, Dirlango, i dziś jej ambicją jest stanie się spółką międzynarodową, mogącą konkurować z najważniejszymi globalnymi graczami.

Udostępnij:

Pozycja 21