Menu
BRIEF
Kreatywni 2014

Kreatywność często wynika z przekonania, że świat można zmieniać na lepsze. Jest to umiejętność tworzenia nowych ścieżek i narzędzi rozwoju, a także koncepcji, idei czy rozwiązań. Kreatywnośćw biznesie to natomiast sztuka przekuwania tychże wizji w konkretne działania przynoszące zyski. Czy polscy przedsiębiorcy są kreatywni? Czwarta edycja rankingu 50 najbardziej kreatywnych magazynu „Brief” pokazuje, że tak. Z długiej listy kreatywnych Polaków wybraliśmy osoby, które wykazały się nieszablonowym myśleniem, stworzyły coś oryginalnego, bądź też na nowo odkryły potencjał, wydawać by się mogło, dawno wyeksploatowanego sektora. W naszym rankingu znalazły się zatem osoby prowadzące biznes na różną skalę i w różnych obszarach. Część z nich już teraz może pochwalić się dużymi osiągnięciami, inni dopiero wkraczają na rynek, chcąc sprzedać swój ciekawy pomysł. To, co łączy wszystkich wyróżnionych, to kreatywne podejście do biznesu, dzięki któremu mogą być zawsze o krok przed konkurencją.

Partner strategiczny

Partner strategiczny - Lotto

Partner
strategiczny

Partner strategiczny - Lotto
Jakub Krzych, Łukasz Kostka
1

Jakub Krzych, Łukasz Kostka

założyciele, Estimote

Jeden z najbardziej widocznych polskich startupów w Dolinie Krzemowej założony przez dwóch przedsiębiorców z Krakowa – Jakuba Krzycha i Łukasza Kostka. Ich biznes jest w głównej mierze oparty na technologii iBeacon, która wykorzystuje Bluetooth 4.0. Estimote produkuje „fasolki”, które są przekaźnikami sygnału bezprzewodowego. Te zaś znajdują zastosowanie w handlu, np. w sklepie jest umieszczany przekaźnik iBeacon przy danym produkcie i klienci, którzy mają zainstalowaną odpowiednią aplikację, dostają na swój smartfon powiadomienie, że właśnie dla nich została przygotowana specjalna oferta na zakup tegoż produktu, ale nie tylko. Programiści współpracujący z Estimote, a jest ich jużponad 10 tys., wykorzystują „fasolki” do tworzenia systemów nawigacji dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich czy systemu wspomagania opieki nad osobami chorymi na Alzheimera –gdy chory przechodzi obok szafki z lekami, dostaje przypomnienie o tym, by wziąć pigułkę. Jednym z inwestorów startupu jest słynny fundusz Andreessen Horowitz.

::

Liczba wzmianek w internecie:

Jakub Krzych - 135

Łukasz Kostka - 145

 

(by Newspoint, 1 marca 2013 – 10 lutego 2014)

Udostępnij Facebook Google Plus Twitter

Partner
strategiczny

Partner strategiczny - Lotto
Przemysław Kuśmierek, Sławomir Łuczywek, Kamil Drabek
2

Przemysław Kuśmierek, Sławomir Łuczywek, Kamil Drabek

założyciele, Migam.pl

Sławomir Łuczywek i Przemysław Kuśmierek prowadzą firmę, która pracuje nad stworzeniem wygodnego i uniwersalnego, wirtualnego tłumacza języka migowego. Migam.pl realizuje projekt w oparciu o sieć neuronową – program komputerowy, który sam się uczy – oraz technologię Kinect. Choć pierwsza wersja aplikacji jest już dostępna jako program z przeznaczeniem na komputery, ma też pojawić się wersja mobilna. Migam.pl współpracuje m.in. z Microsoftem, Kancelarią Prezydenta RP i NFZ-em. Startup zdobył już wiele nagród, w tym Aulery 2013. Przemek Kuśmierek jest też producentem filmowym – do jego projektów należy serial „Jesus Garcia”oraz powstający właśnie dokument „Anatomia startupu”.

::

Liczba wzmianek w internecie:

Przemysław Kuśmierek - 22

Sławomir Łuczywek - 23

 

 

(by Newspoint, 1 marca 2013 – 10 lutego 2014)

Udostępnij Facebook Google Plus Twitter

Partner
strategiczny

Partner strategiczny - Lotto
Janusz Frączek, Krzysztof Chojnowski, Kamil Adamczyk
3

Janusz Frączek, Krzysztof Chojnowski, Kamil Adamczyk

założyciele, Intelclinic

Pod koniec minionego roku, 3 grudnia, firma ruszyła ze zbiórką pieniędzy na platformie Kickstarter.com.  Jej celem było uzbieranie 100 tys. dol. w 40 dni, aby wyprodukować pierwszą na świecie maskę polifazową, która zredukuje czas naszego snu do długości od dwóch do sześciu godzin dziennie. Ów cel udało się osiągnąć w nie całą dobę, a ostatecznie polscy startupowcy zebrali ponad 400 tys. dol. Twórcami maski, która podbiła Kickstartera, są Janusz Frączek, Krzysztof Chojnowski i Kamil Adamczyk, absolwenci polskich uczelni – Politechniki Warszawskiej i Uniwersytetu Medycznego. Każdy z nich, prócz studiowania, pracował – pomysł stworzenia maski NeuroOn powstał z chęci wydłużenia doby, bowiem ta stawała się zwyczajnie zbyt krótka.

::

Liczba wzmianek w internecie:

Janusz Frączek - 69

Krzysztof Chojnowski - 16

Kamil Adamczyk - 70

 

(by Newspoint, 1 marca 2013 – 10 lutego 2014)

Udostępnij Facebook Google Plus Twitter

Partner
strategiczny

Partner strategiczny - Lotto
Paweł Wyrzykowski
4

Paweł Wyrzykowski

prezes, Seco-Warwick

Firma Seco-Warwick ze Świebodzina, wraz z naukowcami z Politechniki Łódzkiej oraz warszawskim Instytutem Technologii Materiałów Elektronicznych, stworzyła maszyny pozwalające na produkcję grafenu, których koszt nie przekracza 300 dol. za cm kw. Ów materiał jest kilkaset razy bardziej wytrzymały niż stal, niezwykle giętki, a także przewodzi prąd i dane znacznie szybciej niż miedź – jest zatem szczególnie pożądany przez branżę nowych technologii. Polski grafen jest nie tylko najtańszy, ale również charakteryzuje się wysoką jakością, co potwierdziły pozytywne recenzje materiału z Chin i USA. Niewykluczone, że dzięki tej technologii Polska będzie wkrótce zarabiać nie tylko na sprzedaży maszyn, ale również na półproduktach z grafenu.

::

Liczba wzmianek w internecie:

Paweł Wyrzykowski - 106

 


(by Newspoint, 1 marca 2013 – 10 lutego 2014)

Udostępnij Facebook Google Plus Twitter

Partner
strategiczny

Partner strategiczny - Lotto
Ewa Chodakowska
5

Ewa Chodakowska

trenerka fitness

Ewa Chodakowska to najpopularniejsza polska trenerka fitness, okrzyknięta mianem „trenerki wszystkich Polek”. W bardzo przemyślany sposób uczyniła swoją pasję sposobem na życie. Jej pierwsza książka pt. „Zmień swoje życie z Ewą Chodakowską”przez dwa miesiące była bestsellerem w Empiku i rozeszła się w stutysięcznym nakładzie. Chodakowska zarabia także na autorskich płytach DVD z ćwiczeniami. Ponadto prowadzi warsztaty w całej Polsce, a styczniu br. ruszyło jej pierwsze studio. Jest też twarzą linii odzieży i kosmetyków Adidasa, występuje w reklamach sieci Play. Skutecznie wykorzystuje media społecznościowe. Jej fanpage, założony we wrześniu 2011 roku, liczy dziś blisko 800 tys. fanów. W marcu 2013 roku trenerka uruchomiła także kanałw serwisie YouTube. W połowie stycznia br. miała blisko 94 tys. subskrybentów, a jej filmy wyświetlono ponad 10,5 mln razy. Sam wizerunek Ewy Chodakowskiej jest wart 300 –400 tys. zł.

::

Liczba wzmianek w internecie:

Ewa Chodakowska - 28529

 


(by Newspoint, 1 marca 2013 – 10 lutego 2014)

Udostępnij Facebook Google Plus Twitter

Partner
strategiczny

Partner strategiczny - Lotto
Konrad Sierzputowski
6

Konrad Sierzputowski

CEO, Omni 3D

Gros swojego czasu Sierzputowski poświęca dziśrozwojowi poznańskiej Omni 3D – jednej z prekursorskich firm działających w obszarze druku 3D w Polsce. Przedsiębiorstwo produkuje maszyny do druku przestrzennego i dystrybuuje je we współpracy z takimi podmiotami, jak choćby Euro RTV AGD. Wraz z Leroy Merlin Poznaniacy propagują ideę druku 3D w PrintShopach, czyli punktach druku przestrzennego. Przed zaangażowaniem sięw Omni 3D Sierzputowski zajmował się e-gamingiem oraz pracował w Onecie.

::

Liczba wzmianek w internecie:

Konrad Sierzputowski - 45

 


(by Newspoint, 1 marca 2013 – 10 lutego 2014)

Udostępnij Facebook Google Plus Twitter

Partner
strategiczny

Partner strategiczny - Lotto
Rafał Tomasiak, Karolina Bołądź, Tomasz Drosio
7

Rafał Tomasiak, Karolina Bołądź, Tomasz Drosio

założyciele, Zortrax

Startup z Olsztyna i Hong Kongu jest pierwszą polską firmą, która odniosła spektakularny sukces na Kickstarterze. Udało się to dzięki zaprojektowanej przez nich drukarce 3D o nazwie Zortrax, którą doceniła także jedna z największych firm technologicznych na świecie – niedawno Dell zamówił 5 tys. tych drukarek. Oprócz samej drukarki firma dostarcza także twórcom potrzebne oprogramowanie oraz tworzywo do produkcji trójwymiarowych wydruków. To, jak na razie, jedyna polska firma, która sprzedaje całkowicie autorską drukarkę 3D.

::

Liczba wzmianek w internecie:

Rafał Tomasiak - 85


(by Newspoint, 1 marca 2013 – 10 lutego 2014)

Udostępnij Facebook Google Plus Twitter

Partner
strategiczny

Partner strategiczny - Lotto
Julia Kuczyńska
8

Julia Kuczyńska

blogerka modowa, „Maffashion”

Julia Kuczyńska to dziś najbardziej znana polska blogerka. Została Człowiekiem Roku Polskiego Internetu 2012 – pokonała m.in. Tomasza Lisa. Została nominowana do Oskarów Fashion, dwa razy z rzędu zdobyła nagrodę Modne Kreacje na Warsaw Street Fashion i dla najlepszego bloga modowego. Dziś na stałe współpracuje z wieloma fotografikami modowymi. Blogerka prowadziła własny program w Eska TV, otworzyła też razem z Martą Gajewską własną linię ubrań– StaffbyMaff. Pojawiła się na okładce magazynu „K-MAG”, wystąpiła w kampanii Bershki, była twarzą australijskiej marki Black Milk Clothing, właśnie rozpoczęła współpracę z Gattą. Ostatnio wystąpiła w kampanii Danio. Na Facebooku śledzi jąponad 220 tys. osób.

::

Liczba wzmianek w internecie:

Julia Kuczyńska - 1033

 


(by Newspoint, 1 marca 2013 – 10 lutego 2014)

Udostępnij Facebook Google Plus Twitter

Partner
strategiczny

Partner strategiczny - Lotto
Mariusz Gralewski
9

Mariusz Gralewski

twórca i prezes, Goldenline.pl

Mariusz Gralewski założył serwis Goldenline w 2005 roku, mając 21 lat i wzorując się na popularnym LinkedIn. Obecnie na stronie zarejestrowanych jest ok. 1,5 mln profili, zaś portal odwiedza 4 mln użytkowników, którzy generują 22 mln odsłon. Zespół Goldenline liczy 80 osób. Firma zarabia przede wszystkim na sprzedaży usług rekrutacyjnych i reklam, pomaga również niewielkim serwisom, które mają ciekawe treści i duży ruch, ale są zbyt małe, by budować własny dział sprzedaży. Mariusz Gralewski jest również założycielem serwisu Znanylekarz.pl, dzięki któremu użytkownicy mają możliwość znalezienia w swojej okolicy konkretnego specjalisty oraz umówienia się z nim na wizytę. Portal oferuje podgląd w terminarz zarejestrowanych lekarzy. Serwis jest częścią platformy DocPlanner.com, finansowanej przez takie firmy, jak Point Nine Capital, PitonCapital czy RTA Ventures.

::

Liczba wzmianek w internecie:

Mariusz Gralewski - 38

 


(by Newspoint, 1 marca 2013 – 10 lutego 2014)

Udostępnij Facebook Google Plus Twitter

Partner
strategiczny

Partner strategiczny - Lotto
Marek Jurek
10

Marek Jurek

twórca, izzyBike

izzyBike to pierwszy rower bez łańcucha. Łatwo go złożyć, jest bardzo stabilny, a dzięki odpowiedniemu umiejscowieniu siodełka rowerzysta ma dużo większy kąt widzenia niż na tradycyjnym rowerze. W 2011 roku Jurek zdobył złoty medal na targach iENA w Norymberdze. W styczniu br. zdobył pierwszą nagrodę w konkursie dla małych firm z globalnymi ambicjami Think Big organizowanym przez UPC Biznes. Jury konkursu uznało, że izzyBike to projekt najbardziej innowacyjnego biznesu spośród dziesięciu, jakie trafiły do finału. Konstruktor planuje, aby w tym roku rower trafił do sprzedaży.

::

Liczba wzmianek w internecie:

Marek Jurek - 24

 


(by Newspoint, 1 marca 2013 – 10 lutego 2014)

Udostępnij Facebook Google Plus Twitter

Partner
strategiczny

Partner strategiczny - Lotto
Adam Tychmanowicz, Dawid Nowicki
11

Adam Tychmanowicz, Dawid Nowicki

prezes i członek zarządu, Neptis

Stworzony przez Neptis system Yanosik to legalny, mulitmedialny antyradar, który jest dostępny m.in. w formie aplikacji mobilnej. Z różnych sklepów z aplikacjami pobrano go już ponad milion razy. Twórcy Yanosika nazywają go „nowocześniejszym CB-Radiem”. Tychmanowicz i Nowicki pokazują, jak w nowych kanałach komunikacji promować swoją firmę. Próg miliona pobrań ich aplikacja przekroczyła m.in. dzięki umiejętnemu wykorzystaniu serwisu YouTube czy Facebooka. Początkowo Yanosik był urządzeniem montowanym w samochodach, lecz z czasem przekształcił się w aplikację mobilną.

::

Liczba wzmianek w internecie:

Adam Tychmanowicz - 9

Dawid Nowicki - 115


(by Newspoint, 1 marca 2013 – 10 lutego 2014)

Udostępnij Facebook Google Plus Twitter

Partner
strategiczny

Partner strategiczny - Lotto
Magdalena Mousson-Lestang
12

Magdalena Mousson-Lestang

twórczyni, Lilou

Magdalena Mousson-Lestang znalazła się w naszym rankingu już w 2011 roku, wówczas na miejscu 47, za stworzenie modnej i wyrazistej marki. Tym razem wyróżniamy założycielkę Lilou za niezwykły rozwój projektu. Personalizowana biżuteria Lilou znana jest już w niemal w całej Polsce. Firma poszerzyła asortyment o akcesoria i ubrania, sprzedawane pod marką Be my Lilou. W ciągu czterech lat istnienia marki powstało 11 salonów Lilou i dwa salony Be my Lilou w kraju, a także jeden w Paryżu. Wkrótce sklep Lilou pojawi się także w Dusseldorfie. Ponadto w 2014 roku Lilou planuje otworzyć kolejne punkty w Polsce. Stworzony został także salon internetowy, który aktualnie dostępny w czterech wersjach językowych i zbiera zamówienia z takich krajów, jak Francja, Włochy, Niemcy czy Wielka Brytania. Lilou zyskało uznanie wśród osób z polskiego show biznesu. Stałymi klientkami Lilou zostały m.in. Agnieszka Radwańska, Doda, Małgorzata Kożuchowska czy Katarzyna Zielińska.

::

Liczba wzmianek w internecie:

Magdalena Mousson-Lestang - 4

 


(by Newspoint, 1 marca 2013 – 10 lutego 2014)

Udostępnij Facebook Google Plus Twitter

Partner
strategiczny

Partner strategiczny - Lotto
Zuzanna Stańska
13

Zuzanna Stańska

założycielka, Moiseum

DailyArt stworzona przez Moiseum to aplikacja wplatającą w codzienną gonitwę szczyptę sztuki wysokiej pod postacią klasyki światowego malarstwa. Jest dostępna na telefonach z Androidem, iOS i Windows Phone. Oprócz tego firma zajmuje się wprowadzaniem najnowszych technologii do muzealnictwa. Stańska jest jedną ze współorganizatorek spotkań z cyklu Metamuzeum. Inne projekty Moiseum to aplikacja-przewodnik po Warszawie, lista najciekawszych miejsc w stolicy Polski związanych z historią PRL czy aplikacja HistoryDaily na Windows Phone, która jest wirtualną „kartą z kalendarza”. Ponadto, Zuzanna Stańska aktywnie działa na rzecz cyfryzacji polskich muzeów i, szerzej, rodzimej kultury.

::

Liczba wzmianek w internecie:

Zuzanna Stańska - 41

 


(by Newspoint, 1 marca 2013 – 10 lutego 2014)

Udostępnij Facebook Google Plus Twitter

Partner
strategiczny

Partner strategiczny - Lotto
Marcin Łukiańczyk
14

Marcin Łukiańczyk

założyciel, UpolujEbooka.pl

Upolujebooka.pl to największa w Polsce porównywarka cenowa e-booków. I coś znacznie większego jednocześnie. Usługa stworzona przez Łukiańczyka pozwala na obserwowanie różnych tytułów w wielu księgarniach na raz i śledzenie ich cen. Jej użytkownicy mogą też ustawić maksymalną cenę, za jaką chcą kupić daną pozycję w którejkolwiek z księgarń współpracujących z Upolujebooka –gdy zaś ta osiągnie pożądaną wartość, wysyłane jest e-mailowe powiadomienie. Łukiańczyk to jeden z najbardziej doświadczonych polskich biznesmenów zajmujących się e-commerce.

::

Liczba wzmianek w internecie:

Marcin Łukiańczyk - 327

 


(by Newspoint, 1 marca 2013 – 10 lutego 2014)

Udostępnij Facebook Google Plus Twitter

Partner
strategiczny

Partner strategiczny - Lotto
Igor Klaja
15

Igor Klaja

twórca, OTCF

Igor Klaja jest założycielem spółki OTCF, w skład której wchodząfirmy 4F, FOB, Outhorn i WildNature. Flagową marką firmy z Wieliczki jest 4F, czyli wysokiej klasy odzież i akcesoria sportowe, która konkuruje z takimi gigantami, jak Nike czy Adidas. Początkowo w odzieży 4F pojawili się Adam Małysz, Justyna Kowalczyk czy Kamil Stoch. Marka stworzona przez firmę z Wieliczki wzmocniła swój wizerunek także dzięki współpracy z Polskim Komitetem Olimpijskim i przygotowaniu trzech kolekcji strojów dla sportowców reprezentujących Polskę na Igrzyskach Olimpijskich –w Vancouver 2010, Londynie 2012 i Soczi 2014.

::

Liczba wzmianek w internecie:

Igor Klaja - 68

 


(by Newspoint, 1 marca 2013 – 10 lutego 2014)

Udostępnij Facebook Google Plus Twitter

Partner
strategiczny

Partner strategiczny - Lotto
Tytus Klepacz, Adam Marzec, Mikołaj Sadowski
16

Tytus Klepacz, Adam Marzec, Mikołaj Sadowski

zespół kreatywny agencji 180 heartbeats + jung von. Matt

Tytus Klepacz, Adam Marzec i Mikołaj Sadowski to zespół kreatywny niezależnej agencji kreatywnej znad Wisły, działającej na rzecz lokalnych i międzynarodowych marek. To oni stworzyli startupową platformę Rak’n’Roll Records dla fundacji Rak’n’Roll. Platforma istnieje już od ponad roku i pomaga kobietom po mastektomii. Rak’n’Roll Records został nagrodzony na wielu konkursach reklamowych w Polsce i za granicą. Podczas prestiżowego festiwalu reklamy w Cannes otrzymał srebrnego i brązowego lwa w kategorii Branded content and entertainment – w podkategoriach Best use or integration of music oraz Best integrated content campaign.

::

Liczba wzmianek w internecie:

Tytus Klepacz - 79

Adam Marzec - 1

Mikołaj Sadowski - 1


(by Newspoint, 1 marca 2013 – 10 lutego 2014)

Udostępnij Facebook Google Plus Twitter

Partner
strategiczny

Partner strategiczny - Lotto
Bartosz Rychlicki
17

Bartosz Rychlicki

CEO, QuantumLab

Rychlicki jest z wykształcenia programistą, ale z zamiłowania zajmuje się psychologią. Jego startup, QuantumLab, tworzy aplikacje łączące najnowsze technologie z psychologią. Firma wykorzystuje wiedzę naukową w tworzeniu aplikacji How Are You, która śledzi nastrój użytkownika. Jeden z najciekawszych polskich startupów w Dolinie Krzemowej, który w kreatywny sposób chce wykorzystać potencjał drzemiący w trendzie dbania o swój styl życia i mierzenia różnych parametrów życiowych. Jak sami podkreślają, uczą komputery ludzkich uczuć.

::

Liczba wzmianek w internecie:

Bartosz Rychlicki - 63

 


(by Newspoint, 1 marca 2013 – 10 lutego 2014)

Udostępnij Facebook Google Plus Twitter

Partner
strategiczny

Partner strategiczny - Lotto
Bartek Kraciuk, Norbert Redkie
18

Bartek Kraciuk, Norbert Redkie

założyciele, Grupa Warszawa

Twórcy takich kultowych miejsc w Warszawie, jak PKP Powiśle czy Syreni Śpiew, zostali przez nas dostrzeżeni już w zeszłym roku –zajęli 46. miejsce w rankingu 50. najbardziej kreatywnych ludzi w biznesie. W tym wskoczyli do pierwszej 20., ponieważ skutecznie wychodzą poza branżę gastronomiczną i pokazują, w jaki sposób można wykorzystywać miejską przestrzeń w marketingu. Ich realizacja projektu Stacja Mercedes została przez naszą redakcję uhonorowana tytułem „Projektu komunikacji marketingowej roku 2013”.

::

Liczba wzmianek w internecie:

Bartek Kraciuk - 55

Norbert Redkie - 82


(by Newspoint, 1 marca 2013 – 10 lutego 2014)

Udostępnij Facebook Google Plus Twitter

Partner
strategiczny

Partner strategiczny - Lotto
Piotr Orzechowski
19

Piotr Orzechowski

CEO, Infermedica

Infermedica zajmuje się wykorzystywaniem sztucznej inteligencji w medycynie. Prowadzi szereg projektów z tej dziedziny, m.in. usługę dla lekarzy pomagającą diagnozować pacjentów i stronę internetową pozwalająca na autodiagnozę chorych. Oferuje otwarte systemy diagnostyczne. Ambicją twórców firmy jest głęboka zmiana sposobu, w jaki pracują lekarze.

::

Liczba wzmianek w internecie:

Piotr Orzechowski - 11

 


(by Newspoint, 1 marca 2013 – 10 lutego 2014)

Udostępnij Facebook Google Plus Twitter

Partner
strategiczny

Partner strategiczny - Lotto
Michał Juda, Jasiek Stasz
20

Michał Juda, Jasiek Stasz

założyciele, Showroom

Showroom to jedna z największych modowych platform e-commerce. Można dzięki niej kupić ubrania niezależnych polskich marek oraz projektantów. Jednym z jej inwestorów jest Burda International. Juda i Stasz pokazują, że w Polsce panuje moda na niezależną modę.

::

Liczba wzmianek w internecie:

Michał Juda - 79

Jasiek Stasz - 14

 


(by Newspoint, 1 marca 2013 – 10 lutego 2014)

Udostępnij Facebook Google Plus Twitter

Partner
strategiczny

Partner strategiczny - Lotto
Bolesław Drapella
21

Bolesław Drapella

prezes, Morizon

Obecny prezes spółki Morizon zjadł zęby na branży nieruchomości, rozwijając wcześniej m.in. serwis Gratka.pl. Pod jego rządami Morizon trafił do czołówki zestawienia Deloitte Technology Fast 50 i jako niezależny gracz goni sieciową czołówkę na bardzo konkurencyjnym rynku. Drapella łączy skuteczne zarządzanie z innowacyjnością w trudnej branży.

::

Liczba wzmianek w internecie:

Bolesław Drapella - 336

 


(by Newspoint, 1 marca 2013 – 10 lutego 2014)

Udostępnij Facebook Google Plus Twitter

Partner
strategiczny

Partner strategiczny - Lotto
Radosław Kotarski
22

Radosław Kotarski

twórca, Polimaty, LifeTube

W bardzo krótkim czasie zawojował internet, udowadniając, że ludzie chcą poszerzać swoją wiedzę. Twórca vloga Polimaty. Jak twierdzi, program powstał przez przypadek –na początku miał być promocją wykładów o tej samej nazwie. Polimaty można nazwać zbiorem ciekawostek, które zostały pokazane w bardzo charakterystyczny sposób. Każdy odcinek przywołuje podstawową wiedzę na dany temat. Założyciel Polimatów jest także współtwórcą i członkiem zarządu LifeTube, sieci partnerskiej zrzeszającej vlogerów. Został także współprowadzącym teleturnieju emitowanego na antenie TVP 2.

::

Liczba wzmianek w internecie:

Radosław Kotarski - 272

 


(by Newspoint, 1 marca 2013 – 10 lutego 2014)

Udostępnij Facebook Google Plus Twitter

Partner
strategiczny

Partner strategiczny - Lotto
Aleksandra Orchowska
23

Aleksandra Orchowska

założycielka, Cukeriada, Puentek

Aleksandra Orchowska jest współtwórczynią gry Cukeriada, która ma oswajać najmłodszych cukrzyków z ich chorobą. Gra została dostrzeżona przez NASA, w związku z czym Orchowska zdobyła stypendium na Singularity Universty w Dolinie Krzemowej. Tam zaangażowała się w kolejny projekt – Puentek. Jego celem jest rozwój kompetencji cyfrowych wśród najbiedniejszych mieszkańców Ameryki Południowej w trakcie tegorocznych mistrzostw świata w piłce nożnej, które odbędą się Brazylii.

::

Liczba wzmianek w internecie:

Aleksandra Orchowska - 22

 


(by Newspoint, 1 marca 2013 – 10 lutego 2014)

Udostępnij Facebook Google Plus Twitter

Partner
strategiczny

Partner strategiczny - Lotto
Bartłomiej Postek
24

Bartłomiej Postek

prezes, Funmedia

Aplikacja mobilna Kursy123, stworzona przez firmę Funmedia, pojawiła się na rynku na początku września 2013. Aplikacja posiada wersję międzynarodową, Courses123, która obecnie jest użytkowana w 195 krajach. Aplikacja oferuje pomoc w nauce pięciu języków: angielskiego, niemieckiego, francuskiego, hiszpańskiego i włoskiego. Dostępna jest na urządzeniach z systemem Android, chociaż firma planuje również wersję na Windows Phone i iOS. System pozwala na mierzenie indywidualnych postępów w nauce, zaś mechanizm zapisywania wyników w chmurze oraz automatycznej synchronizacji pozwala na współdzielenie ich między wersją desktopową, a mobilną. Pozwala to na kontynuację nauki z poziomu przeglądarki internetowej na komputerze, przy wykorzystaniu tego samego konta. Metoda123, w oparciu o którą zostały skonstruowane wszystkie kursy, polega na kontakcie jedynie z językiem obcym w trakcie nauki. Funmedia sprzedaje swoje kursy e-learningowe (językowe i specjalistyczne) w 26 krajach. 

::

Liczba wzmianek w internecie:

Bartłomiej Postek - 77

 


(by Newspoint, 1 marca 2013 – 10 lutego 2014)

Udostępnij Facebook Google Plus Twitter

Partner
strategiczny

Partner strategiczny - Lotto
Ola Sitarska
25

Ola Sitarska

założycielka, Issue Stand

Pierwszy biznes, który odniósł spory sukces, założyła, mając 17 lat. Zaczęła programować zaś, mając 14 lat. Jest twórczynią takich gier, jak Animili.pl, Fashionstyle.pl i GwiazdaTańca.pl. Obecnie rozwija Issue Stand –platformę dla wydawców magazynów w wersji na iPad. Współpracuje z takimi tytułami, jak „Harper’s Bazaar”, „Playboy”czy „Cosmopolitan”. Oprócz tego aktywnie angażuje się w ruch twórców i organizuje konferencję Makerland. 

::

Liczba wzmianek w internecie:

Ola Sitarska - 71

 


(by Newspoint, 1 marca 2013 – 10 lutego 2014)

Udostępnij Facebook Google Plus Twitter

Partner
strategiczny

Partner strategiczny - Lotto
Arkadiusz Hajduk
26

Arkadiusz Hajduk

CEO, Przeswietl.pl

Arkadiusz Hajduk obecnie skupia się na rozwijaniu startupu Przeswietl.pl zajmującego się informacją gospodarczą, który w ciekawej graficznej formie przedstawia różne dane dotyczące polskich podmiotów biznesowych. Wcześniej zawodowo zajmował się mentoringiem startupów, współpracując z funduszem SpeedUp oraz w ramach akceleratora HugeThing.

::

Liczba wzmianek w internecie:

Arkadiusz Hajduk - 202

 


(by Newspoint, 1 marca 2013 – 10 lutego 2014)

Udostępnij Facebook Google Plus Twitter

Partner
strategiczny

Partner strategiczny - Lotto
Areta Szpura, Karolina Słota
27

Areta Szpura, Karolina Słota

założycielki, Local Heroes

Firma Local Heroes jest jedną z wielu polskich marek oferujących modę uliczną. Co jednak ją wyróżnia? Swój światowy sukces zawdzięczają przede wszystkim Justinowi Bieberowi – gwiazdor pokazał się w T-shircie projektu Local Heroes. Ubrania polskiej marki, m.in. koszulki z napisem „Doing Real Stuff Sucks”, flagowym hasłem marki, przypadły do gustu również takim celebrytom, jak Rihanna, Ellie Goulding, Selena Gomez, Marina Łuczenko czy Alan Andersz. Wzmianki o marce pojawiły się w takich magazynach jak „K-MAG”czy „Glamour”, a od niedawna koszulki Local Heroes dostępne są również na stronie Asos.com – w największym odzieżowym sklepie internetowym na świecie.

::

Liczba wzmianek w internecie:

Areta Szpura - 132

Karolina Słota - 39

 


(by Newspoint, 1 marca 2013 – 10 lutego 2014)

Udostępnij Facebook Google Plus Twitter

Partner
strategiczny

Partner strategiczny - Lotto
Wawrzyniec Smoczyński
28

Wawrzyniec Smoczyński

dyrektor, Polityka Insight

Polityka Insight to centrum analityczne wydawcy tygodnika „Polityka”. Oferuje codzienny briefing z omówieniami najważniejszych wydarzeń politycznych i gospodarczych oraz przygotowuje analizy na ich temat. Usługi te są dostępne wyłącznie dla grona subskrybentów Polityki Insight. Ciekawy sposób na zarabianie w mediach, których tradycyjne modele biznesowe odchodzą do lamusa.

::

Liczba wzmianek w internecie:

Wawrzyniec Smoczyński - 115

 


(by Newspoint, 1 marca 2013 – 10 lutego 2014)

Udostępnij Facebook Google Plus Twitter

Partner
strategiczny

Partner strategiczny - Lotto
Monika Żochowska, Ewa Dudzic
29

Monika Żochowska, Ewa Dudzic

założycielki, Phenicopter

Spółka powstała w 2011 roku, jej celem jest propagowanie wykorzystania mikrowłókien w branży beauty & spa. Firma wprowadziła na rynek linię produktów, które wykorzystują zaawansowaną mikrotechnologię. GLOV, jedna z propozycji marki, służy do zmywania makijażu i oczyszczania skóry.

::

Liczba wzmianek w internecie:

Monika Żochowska - 12

Ewa Dudzic - 7

 


(by Newspoint, 1 marca 2013 – 10 lutego 2014)

Udostępnij Facebook Google Plus Twitter

Partner
strategiczny

Partner strategiczny - Lotto
Lech Kaniuk
30

Lech Kaniuk

CEO, PizzaPortal.pl

PizzaPortal to lider rozwiązań e-commerce na rynku żywności dostarczanej do domu czy biura. Twórcy projektu eksperymentują na żywym organizmie i dużej próbie polskich użytkowników. Serwis Kaniuka został przejęty przez niemieckiego giganta Delivery Hero za 120 mln zł, a on sam jest przykładem sukcesu w polskim środowisku startupowym. Ponadto PizzaPortal jako pierwszy na polskim rynku gastronimicznym eksperymentuje z bitcoinami i wprowadza możliwość płacenia tą wirtualną walutą.

::

Liczba wzmianek w internecie:

Lech Kaniuk - 91

 


(by Newspoint, 1 marca 2013 – 10 lutego 2014)

Udostępnij Facebook Google Plus Twitter

Partner
strategiczny

Partner strategiczny - Lotto
Marek Darecki
31

Marek Darecki

prezes, Dolina Lotnicza

Marek Darecki kieruje największym i najbardziej znanym klastrem przemysłowym w kraju nad Wisłą, dzięki któremu Polska południowo-wschodnia staje się jednym z wiodących regionów lotniczych w Europie. Kiedy w 2003 roku powstawało stowarzyszenie, startowało w nim 18 firm zatrudniających niespełna 9 tys. pracowników. Wartość eksportu samolotowych części sięgała wówczas 250 mln dolarów. Dziś Dolina Lotnicza liczy 100 podmiotów, które zatrudniają około 23 tys. inżynierów i techników. Szacuje się, że zagraniczna sprzedaż przyniosła w 2013 roku ok. 2 mld dol. przychodów. Dolina Lotnicza jest wzorowym przykładem współpracy wielu firm i instytucji, które zjednoczyły się w celu osiągnięcia wspólnego sukcesu.

::

Liczba wzmianek w internecie:

Marek Darecki - 112

 


(by Newspoint, 1 marca 2013 – 10 lutego 2014)

Udostępnij Facebook Google Plus Twitter

Partner
strategiczny

Partner strategiczny - Lotto
Michał Borkowski, Łukasz Haluch, Tomasz Kraus
32

Michał Borkowski, Łukasz Haluch, Tomasz Kraus

założyciele, Brainly, Zadane.pl

Borkowski, Haluch i Kraus są twórcami Grupy Brainly - globalnej sieci społecznościowych platform edukacyjnych, które pomagają uczniom w nauce i odrabianiu zadań domowych. Brainly to grupa platform w 12 wersjach językowych (w Polsce jako Zadane.pl), działających na obszarze ponad 30 państw, które w skali miesiąca przyciągają ponad 23 mln unikalnych użytkowników.

::

Liczba wzmianek w internecie:

Michał Borkowski - 8

Łukasz Haluch - 19

Tomasz Kraus - 5


(by Newspoint, 1 marca 2013 – 10 lutego 2014)

Udostępnij Facebook Google Plus Twitter

Partner
strategiczny

Partner strategiczny - Lotto
Mikołaj Małaczyński, Mateusz Frukacz
33

Mikołaj Małaczyński, Mateusz Frukacz

założyciele, Legimi

Legimi to jedna z trzech na świecie platform oferujących dostęp do e-booków w formie subskypcji. Usługa stworzona przez Małaczyńskiego i Frukacza to coś w rodzaju e-bookowej biblioteki – użytkownik płaci określoną stawkę i przez dany czas ma dostęp do zasobów zgromadzonych przez Legimi. Ze „Spotify dla książek” korzysta już ponad 5 tys. Polaków.

::

Liczba wzmianek w internecie:

Mikołaj Małaczyński - 54

Mateusz Frukacz - 3


(by Newspoint, 1 marca 2013 – 10 lutego 2014)

Udostępnij Facebook Google Plus Twitter

Partner
strategiczny

Partner strategiczny - Lotto
Karolina Dowchań-Kowalska
34

Karolina Dowchań-Kowalska

założycielka, Gipsomaty

Lekarz z wykształcenia, swego czasu prezenterka biznesowego programu TVN, właścicielka firmy Ortopea. Na pomysł sprzedawania gipsu w automatach wpadła na początku 2012 roku. Gipsomaty wyglądają jak automaty z kanapkami, z tą tylko różnicą, że można w nich nabyć kolorowy, lekki gips. Dzięki temu pacjenci mają wybór –mogą kupić tradycyjny, ciężki gips refundowany przez NFZ lub nabyć lekką opaskę gipsową w automacie. Zanim do szpitali zostały wstawione gipsomaty, dostępność lekkiego, kolorowego gipsu była właściwie zerowa.

::

Liczba wzmianek w internecie:

Karolina Dowchań-Kowalska - 1

 


(by Newspoint, 1 marca 2013 – 10 lutego 2014)

Udostępnij Facebook Google Plus Twitter

Partner
strategiczny

Partner strategiczny - Lotto
Grzegorz Krzemień
35

Grzegorz Krzemień

prezes, GoldenSubmarine

Grzegorz Krzemień jest współtwórcą 360interactive, autorskiego pomysłu na obecność marek w internecie. Jest to idea integracji komunikacji on-line, która ułatwia pracę marketerom i obejmuje cały proces przygotowania oraz realizacji działań – od strategii, po wybór odpowiednich obszarów i narzędzi dotarcia do grupy docelowej. Agencja, którą kieruje, odnosi spore sukcesy, co nie uszło naszej uwadze –Krzemień był nominowany do tytułu Człowiek Roku „Briefu” w dziedzinie reklamy.

::

Liczba wzmianek w internecie:

Grzegorz Krzemień - 21

 


(by Newspoint, 1 marca 2013 – 10 lutego 2014)

Udostępnij Facebook Google Plus Twitter

Partner
strategiczny

Partner strategiczny - Lotto
Jarosław Jóźwiak
36

Jarosław Jóźwiak

dyrektor Centrum Komunikacji Społecznej, UM Warszawa

Centrum Komunikacji Społecznej odpowiada za wprowadzenie numeru 19115, dzwoniąc pod który, Warszawiacy mogą załatwić wszystkie sprawy urzędowe związane ze stołecznym magistratem. To również platforma internetowa służąca kontaktowi z urzędnikami oraz aplikacja mobilna pozwalająca na to, by informować lokalne władze o np. dziurze w drodze. Ciekawy sposób komunikacji z mieszkańcami i próba ich aktywizacji.

::

Liczba wzmianek w internecie:

Jarosław Jóźwiak - 794

 


(by Newspoint, 1 marca 2013 – 10 lutego 2014)

Udostępnij Facebook Google Plus Twitter

Partner
strategiczny

Partner strategiczny - Lotto
Joanna Kółkowska, Szymon Szymczyk
37

Joanna Kółkowska, Szymon Szymczyk

założyciele, Prowly

Prolwy to narzędzie dla PR-owców mające usystematyzować i ułatwić ich relacje z dziennikarzami. Oferuje bazę mediów, kreatora stron z materiałami prasowymi oraz wysyłkę materiałów medialnych. Twórcy Prowly wzięli sobie za cel również edukowanie branży public relations.

::

Liczba wzmianek w internecie:

Joanna Kółkowska - 71

Szymon Szymczyk - 206


(by Newspoint, 1 marca 2013 – 10 lutego 2014)

Udostępnij Facebook Google Plus Twitter

Partner
strategiczny

Partner strategiczny - Lotto
Wiktor Schmidt, Kuba Filipowski
38

Wiktor Schmidt, Kuba Filipowski

założyciele, Netguru

Netguru, czyli startup, którego założycielami są Kuba Filipowski i Wiktor Schmidt, zajmuje się kodowaniem oprogramowania opartego na cloud computingu, a także projektowaniem aplikacji oraz stron internetowych. W swojej pracy używają głównie takich języków programowania, jak Ruby on Rails oraz HTML5. Wśród ich klientów są m.in. CDP.pl i bank BZ WBK oraz wiele startupów z całej Europy. Firma zatrudnia dziś 50 osób, natomiast w ciągu najbliższych miesięcy planuje podwoić załogę. Netguru prowadzi warty uwagi blog firmowy. W przeszłości firma zajmowała się obsługą polskiego serwisu społecznościowego Flaker.

::

Liczba wzmianek w internecie:

Wiktor Schmidt - 98

Kuba Filipowski - 162


(by Newspoint, 1 marca 2013 – 10 lutego 2014)

Udostępnij Facebook Google Plus Twitter

Partner
strategiczny

Partner strategiczny - Lotto
Michał Górecki
39

Michał Górecki

CMO, Koszulkowo.com

Michał Górecki opuścił branżę agencji reklamowych i postanowił prowadzić własny biznes. Sprzedaje koszulki z oryginalnymi nadrukami – jako główny kanał promocji firmy wybrał swoje prywatne konto na Facebooku. Idzie często pod prąd i bywa kontrowersyjny. Cały czas prowadzi autorskiego bloga i jest członkiem-założycielem Polskiego Stowarzyszenia Blogerów i Vlogerów.

::

Liczba wzmianek w internecie:

Michał Górecki - 103

 


(by Newspoint, 1 marca 2013 – 10 lutego 2014)

Udostępnij Facebook Google Plus Twitter

Partner
strategiczny

Partner strategiczny - Lotto
Łukasz Jakóbiak
40

Łukasz Jakóbiak

twórca, 20m2 Łukasza

Łukasz Jakóbiak jest twórcą własnego talk-show emitowanego wyłącznie w serwisie YouTube. Do swojej warszawskiej kawalerki zaprasza gwiazdy show biznesu oraz celebrytów. Został doceniony przez Akademię Telewizyjną i jako jedyny, jak do tej pory, twórca internetowy otrzymał nominację do Wiktora.

::

Liczba wzmianek w internecie:

Łukasz Jakóbiak - 1615

 


(by Newspoint, 1 marca 2013 – 10 lutego 2014)

Udostępnij Facebook Google Plus Twitter

Partner
strategiczny

Partner strategiczny - Lotto
Michał Niemczycki
41

Michał Niemczycki

Freebee, Voda Naturalna

Niemczycki to z jednej strony twórca luksusowej marki wody źródlanej Voda Naturalna, a z drugiej wiceprezes startupu Freebee, który zajmuje się programami lojalnościowymi. Aplikacja mobilna Freebee będzie już niedługo preinstalowana na wszystkich urządzeniach sprzedawanych przez Plusa – to duża szansa dla biznesu Niemczyckiego.

::

Liczba wzmianek w internecie:

Michał Niemczycki - 422

 


(by Newspoint, 1 marca 2013 – 10 lutego 2014)

Udostępnij Facebook Google Plus Twitter

Partner
strategiczny

Partner strategiczny - Lotto
Patryk Bryliński, Maciej Kaczyński
42

Patryk Bryliński, Maciej Kaczyński

twórcy, Junior Brand Manager, Facecje, Zmemłani

Antkowi znowu nie wyszło, ale Brylińskiemu i Kaczyńskiemu już tak. Na co dzień pracują w teamie kreatywnym agencji Blueberry, a po godzinach zapewniają inteligentną rozrywkę użytkownikom Facebooka i innym internautom w takich cyklach, jak „Junior Brand Manager”, „Facecje”czy „Zmemłani”.

::

Liczba wzmianek w internecie:

Patryk Bryliński - 7

Maciej Kaczyński - 6


(by Newspoint, 1 marca 2013 – 10 lutego 2014)

Udostępnij Facebook Google Plus Twitter

Partner
strategiczny

Partner strategiczny - Lotto
Anna Szymczak, Patryk Szymczak
43

Anna Szymczak, Patryk Szymczak

założyciele, Cloud Your Car

Cloud Your Car to oparty na technologii cloud computingowej nowoczesny samochodowy komputer pokładowy stworzony głównie z myślą o flotach. Oprócz własnego oprogramowania wrocławski startup oferuje również własny hardware –urządzenie samo zbiera informacje o zdarzeniach w samochodzie, bez konieczności komunikowania się z komputerem samochodu. Co ważne, Cloud Your Car przyciągnął swoją ofertą uwagę w Dolinie Krzemowej.

::

Liczba wzmianek w internecie:

Anna Szymczak - 1

Patryk Szymczak - 15


(by Newspoint, 1 marca 2013 – 10 lutego 2014)

Udostępnij Facebook Google Plus Twitter

Partner
strategiczny

Partner strategiczny - Lotto
Bogumiła Sobiczewska
44

Bogumiła Sobiczewska

CEO, Shoptrotter.com Polska

Shoptrotter.com to serwis umożliwiający tworzenie tras zakupowych dopasowanych do potrzeb użytkownika – internetowy przewodnik po sklepach na całym świecie. Pracując na mapach Google, aplikacja układa optymalną drogę pomiędzy wieloma punktami interesującymi użytkownika. Dzięki aplikacji użytkownicy mogą również uzyskać informacje o sklepach, godzinach ich otwarcia czy asortymencie.

::

Liczba wzmianek w internecie:

Bogumiła Sobiczewska - 34

 


(by Newspoint, 1 marca 2013 – 10 lutego 2014)

Udostępnij Facebook Google Plus Twitter

Partner
strategiczny

Partner strategiczny - Lotto
Katarzyna Barc
45

Katarzyna Barc

założycielka, Oddamodpady.pl

Twórczyni platformy pozwalającej wymieniać się informacjami na temat odpadów. Łączy ludzi, którzy chcą pozbyć się śmieci, z tymi, którzy chcą je recyklingować lub wykorzystać w działalności artystycznej.

::

Liczba wzmianek w internecie:

Katarzyna Barc - 12

 


(by Newspoint, 1 marca 2013 – 10 lutego 2014)

Udostępnij Facebook Google Plus Twitter

Partner
strategiczny

Partner strategiczny - Lotto
Marcin Zaremba, Paweł Orzech
46

Marcin Zaremba, Paweł Orzech

chief UX designer, UX designer, Senfino

Senfino to software house zajmujący się głównie tworzeniem aplikacji mobilnych. Programiści tej firmy stworzyli takie aplikacje, jak choćby PizzaPortal na Windows Phone. Od niedawna pracują także nad wersjami na inne platformy mobilne. Pracując jeszcze w Love Mobile, Zaremba i Orzech stworzyli UX aplikacji Play24. Są jednymi z najlepszych ekspertów w dziedzinie user experience w Polsce.

::

Liczba wzmianek w internecie:

Marcin Zaremba - 4

Paweł Orzech - 7

 


(by Newspoint, 1 marca 2013 – 10 lutego 2014)

Udostępnij Facebook Google Plus Twitter

Partner
strategiczny

Partner strategiczny - Lotto
Jarosław Ptaszek
47

Jarosław Ptaszek

prezes, JMP FLOWERS

Rodzina Ptaszków uprawą kwiatów zajmuje się od czterech pokoleń, jednak dopiero Jarosław wprowadził rodzinny biznes na rynek światowy. Firma JMP Flowers jest liderem na Polskim rynku kwiatów, zajmuje również czołową pozycję na rynkach europejskim i światowym. W ciągu roku firma produkuje kilkanaście milionów róż, anturiów i orchidei, oferując tym samym 60 odmian róż, 40 odmian anturium oraz kilkadziesiąt odmian orchidei doniczkowych.  Jej filie znajdują się m.in. w Wiedniu i Kielcach.

::

Liczba wzmianek w internecie:

Jarosław Ptaszek - 8

 


(by Newspoint, 1 marca 2013 – 10 lutego 2014)

Udostępnij Facebook Google Plus Twitter

Partner
strategiczny

Partner strategiczny - Lotto
Anna Kowtun, Maria Samecka
48

Anna Kowtun, Maria Samecka

założycielki, Risk Made in Warsaw

Marka odzieżowa rodem z warszawskiej Saskiej Kępy stworzona przez dwie projektantki-amatorki. Idee-fixe twórczyń Risk Made in Warsaw jest szycie ubrań, których bazę stanowi klasyczna dresowa bluza z kapturem. To ich znak rozpoznawczy.

Udostępnij Facebook Google Plus Twitter

Partner
strategiczny

Partner strategiczny - Lotto
Paweł Soproniuk
49

Paweł Soproniuk

CEO, NuPlays.pl

Nuplays.pl ma proste założenie – chce dostarczać fanom zespołów muzycznych dodatkowych wartości związanych z kupowaniem płyt. Jak podkreśla Soproniuk, robią to, co największe wytwórnie muzyczne zaniedbywały przez lata – oprócz kupowania albumów, użytkownicy NuPlays mogą zdobywać unikatowe gadżety czy brać udziałw nagrywaniu płyt swoich ulubionych wykonawców. Silną stroną serwisu jest także streaming koncertów na żywo. Branża muzyczna potrzebuje nowych modeli biznesowych i właśnie tym zajmuje się NuPlays – od samego początku firma celuje nie tylko w polski rynek, ale i w europejski.

::

Liczba wzmianek w internecie:

Paweł Soproniuk - 8

 


(by Newspoint, 1 marca 2013 – 10 lutego 2014)

Udostępnij Facebook Google Plus Twitter

Partner
strategiczny

Partner strategiczny - Lotto
Małgorzata i Wiesław Borowy
50

Małgorzata i Wiesław Borowy

właściciele, Wooden Story

Drewniane zabawki produkowane przez firmę Wooden Story są w pełni ekologiczne – powstają z drewna pochodzącego od certyfikowanych dostawców FSC, są malowane naturalnymi barwnikami z eko-certyfikatem. Dzięki temu rodzice kupujący drewniane zabawki dla swoich pociech mają pewność, że ich dzieci dotykają wyrobów wolnych od wszelkich szkodliwych substancji.

::

Liczba wzmianek w internecie:

Małgorzata i Wiesław Borowy - 4

 


(by Newspoint, 1 marca 2013 – 10 lutego 2014)

Udostępnij Facebook Google Plus Twitter
Kreatywni 2014