Pierwszy festiwal filmowy dla przedsiębiorców odbędzie się we wrześniu

Brief.pl / CSR

Pierwszy festiwal filmowy dla przedsi...
Pierwszy festiwal filmowy dla przedsiębiorców odbędzie się we wrześniu

Jedyny w Polsce festiwal poświęcony filmom promocyjnym i reklamowym z zakresu Corporate Social Responsibility (CSR) i zrównoważonego rozwoju − I Festiwal Filmów Odpowiedzialnych „17 Celów” - odbędzie się w Poznaniu już 25 września. Wydarzenie zaplanowano w dniu pierwszej rocznicy Szczytu ONZ, na którym ogłoszono Agendę ONZ na Rzecz Zrównoważonego Rozwoju 2030 i zawarte w niej 17 Globalnych Celów.

Crowdfunding trendem numer jeden na świecie w pozyskiwaniu funduszy

Brief.pl / CSR

Crowdfunding trendem numer jeden na ś...
Crowdfunding trendem numer jeden na świecie w pozyskiwaniu funduszy

4,2 miliardów euro zebrane w krajach członkowskich. To niemal trzy razy więcej niż rok wcześniej. Komisja Europejska podsumowała efekty crowdfundingu w 2015 roku. Jak się okazuje, jest to trend numer jeden na świecie w pozyskiwaniu funduszy. Jeszcze niedawno zdominowany przez mniejsze projekty, dzisiaj rozwija się w kolejnych obszarach. Firmy sięgają po niego, widząc jego zastosowanie w ramach praktyk CSR. Buduje on bowiem zaangażowaną społeczność wokół akcji i weryfikuje jej zasadność.

Francuskie firmy w Polsce – społecznie odpowiedzialne?

Brief.pl / CSR

Francuskie firmy w Polsce – społeczni...
Francuskie firmy w Polsce – społecznie odpowiedzialne?

Ochrona środowiska, wspieranie społeczności lokalnej, kodeks etyczny, czy dbałość o rozwój zawodowy i osobisty pracowników – to główne działania, które prowadzą firmy stowarzyszone we Francusko-Polskiej Izbie Gospodarczej (CCIFP) w zakresie społecznej odpowiedzialności biznesu. Potwierdzają to wyniki badania „CSR w praktyce – barometr CCIFP”, mierzącego poziom świadomości i skalę działań społecznie odpowiedzialnych w firmach francuskich w Polsce.

Raport: Rodzice a CSR

Brief.pl / CSR

Raport: Rodzice a CSR
Raport: Rodzice a CSR

Atrakcyjność produktów dziecięcych wygrywa z troską o środowisko czy przestrzeganiem praw człowieka przez ich producentów. Tylko niespełna połowa rodziców sugeruje się odpowiedzialnością społeczną producenta przy zakupie artykułów dziecięcych. Badani kojarzą CSR raczej z akcjami charytatywnymi czy społecznymi, ale już nie z ekologią czy zrównoważoną produkcją.

Studenci nadzieją CSR-u

Brief.pl / CSR

Studenci nadzieją CSR-u
Studenci nadzieją CSR-u

Czym jest program Enactus i jakie ma znaczenie dla rozwoju CSR-u w Polsce? Jak studenci postrzegają biznes społecznie odpowiedzialny? Dlaczego warto promować idee zrównoważonego rozwoju wśród tej grupy i jak robić to skutecznie? Między innymi na te pytania odpowiadają Tomasz Duda, program manager Enactus Poland oraz Maria Paszyńska, absolwentka programu Enactus.

Najnowszy raport o społecznej odpowiedzialności biznesu w Polsce

Brief.pl / CSR

Najnowszy raport o społecznej odpowie...
Najnowszy raport o społecznej odpowiedzialności biznesu w Polsce

Polski biznes swobodnie i w zależności od własnych potrzeb definiuje swoją społeczną odpowiedzialność. Wynika to z raportu „Społeczna odpowiedzialność biznesu w polskich realiach. Teoria a praktyka”, opublikowanego przez Fundacje CentrumCSR.PL, która na ponad 120 stronach zaprezentowała wyniki monitoringu 227. działających w Polsce przedsiębiorstw.

CSR to pozytywny wpływ firmy na otoczenie

Brief.pl / CSR

CSR to pozytywny wpływ firmy na otocz...
CSR to pozytywny wpływ firmy na otoczenie

Dlaczego agencja marketingowa angażuje się w działania społecznie odpowiedzialne? Jakie są wyzwania związane z realizacją projektów CSR-owych przez firmę z sektora MŚP? I wreszcie, czy warto organizować akcje społeczne "na przekór" i jak mierzyć ich efektywność? Między innymi na te pytania odpowiada Szymon Kosiński, prezes zarządu Grupy Sarigato.

Więcej czasu na zgłoszenia dobrych praktyk CSR

Brief.pl / CSR

Więcej czasu na zgłoszenia dobrych pr...
Więcej czasu na zgłoszenia dobrych praktyk CSR

Jeszcze do 13 stycznia włącznie firmy mogą rejestrować dobre praktyki CSR realizowane w 2015 roku. Zgłoszenie i publikacja w Raporcie Forum Odpowiedzialnego Biznesu „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki” jest zupełnie bezpłatna. Z przesłanych przykładów działań firm powstaje co roku największy w Polsce przegląd aktywności biznesu społecznie odpowiedzialnego.

Raporty społeczne narzędziem komunikacji - kto jest najlepszy?

Brief.pl / CSR

Raporty społeczne narzędziem komunika...
Raporty społeczne narzędziem komunikacji - kto jest najlepszy?

Kluczowym narzędziem komunikacji społecznej odpowiedzialności biznesu są raporty społeczne. Informują interesariuszy firm i organizacji o działaniach pokazujących wpływ na środowisko i społeczeństwo, a także ład organizacyjny. Do 9. edycji konkursu Raporty Społeczne zgłoszonych zostało 37 takich sprawozdań, a najwyżej ocenionymi zostały te opracowane przez CEMEX Polska, ANG Spółdzielnia Doradców Kredytowych, Bank Zachodni WBK, Castorama Polska.

Nadchodzi renesans społecznej odpowiedzialności biznesu? [Raport]

Brief.pl / CSR

Nadchodzi renesans społecznej odpowie...
Nadchodzi renesans społecznej odpowiedzialności biznesu? [Raport]

Minęły już czasy, kiedy badania z zakresu CSR dotyczyły znajomości koncepcji odpowiedzialnego biznesu wśród menedżerów polskich firm. Dziś znacznie ważniejsze jest jak to, jak przedstawiciele świata biznesu realizują idee społecznej odpowiedzialności w praktyce. Odpowiedź m.in. na to pytanie znaleźć można w najnowszym raporcie z badania „Menedżerowe CSR”, zrealizowanego przez PBS na zlecenie Forum Odpowiedzialnego Biznesu przy współpracy z firmą Deloitte.