...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

iPad liderem mobilnego internetu

Badania przeprowadzone przez firmę Gemius wskazują, że iPad oraz iPhone to najpopularniejsze modele urządzeń mobilnych, za pomocą których internauci z Europy, Bliskiego Wschodu i Północnej Afryki łączą się z siecią.

Agencja badawcza sprawdziła, z jakich modeli urządzeń mobilnych korzystają internauci z krajów, w których firma prowadzi pomiar ruchu na stronach www. Przeanalizowano okres od 21 do 27 października bieżącego roku. Okazuje się, że badani najczęściej łączą się z siecią przy pomocy iPada. Tablet firmy Apple jest najpopularniejszy w Danii, pochodzi z niego blisko połowa (47 proc.) ruchu w duńskim internecie. Wyjątkiem jest Chorwacja oraz Macedonia, gdzie odpowiednio 23 proc. i 21 proc. ruchu z urządzeń mobilnych pochodzi z iPhone’a.

Produkty firmy Apple pozostawiają konkurencję daleko w tyle. Okazuje się bowiem, że we wszystkich badanych krajach drugim najpopularniejszym urządzeniem do przeglądania sieci jest również produkt firmy z Cupertino (iPad w Chorwacji i Macedonii, a w pozostałych krajach ‒ iPhone). Wyjątkiem jest Estonia, gdzie na drugiej pozycji pod względem udziału w ruchu internetowym znajduje się Samsung Galaxy Tab 2. Pochodzi z niego 11 proc. odsłon mobilnych w tym kraju.

– Kiedy w 2010 roku Steve Jobs wprowadzał pierwszego iPad’a, pojawiło się wiele sceptycznych głosów – komentuje Marcin Wichrowski z Wydziału Informatyki Polsko-Japońskiej Wyższej Szkoły Technik Komputerowych. – Tymczasem firma Apple zrewolucjonizowała sposób korzystania z internetu za pomocą urządzeń mobilnych. Oferowane przez nią technologie wyznaczyły światowe kierunki ich rozwoju. Dla wielu użytkowników produkty tej firmy stały się symbolem innowacyjności – dodaje Wichrowski.

iPad i ruch na strony WWW

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF