Fotolia 20.05.16
Przedsiębiorcy z E-stonii

Magazyn / Aktualności

Przedsiębiorcy z E-stonii
Przedsiębiorcy z E-stonii

Estonia uznawana jest za jeden z najbardziej innowacyjnych krajów europejskich. Zważywszy na to, że kraj ten liczy mniej niż 1,5 mln mieszkańców, jest to niemałe osiągnięcie. Co sprawia, że to niewielkie, nadbałtyckie państwo nazywane jest często mianem „kraju startupów”?

Wystarczy iść z prądem

Magazyn / Ludzie

Wystarczy iść z prądem
Wystarczy iść z prądem

Jego firma jest dziś trzecim największym producentem smartfonów na świecie. W zaledwie pięć lat udało mu się nie tylko podbić rodzimy rynek, ale również zdobyć serca klientów w m.in. Indiach oraz Meksyku. Okrzyknięty przez magazyn „Forbes Asia” tytułem Businessman Of The Year 2014 przedsiębiorca traktowany jest jako jedna z najjaśniej świecących gwiazd chińskiego otoczenia gospodarczego, obok m.in. Jacka Ma. Patrząc na jego osiągnięcia, trudno się temu dziwić.

Wypożyczalnia pomysłów

Magazyn / Ludzie

Wypożyczalnia pomysłów
Wypożyczalnia pomysłów

Jaki pomysł ma szansę przerodzić się w dobry biznes? Według jednego z laureatów rankingu 50 najbardziej kreatywnych w biznesie magazynu „Brief” ten, który odpowiada na własną, konkretną potrzebę i proponuje rozwiązanie pomocne dla innych. O trendach i wpływie technologii na branżę eventową, motywacji oraz początkach biznesowej drogi opowiada Wojciech Zbroja, twórca wypożyczalni mebli Rent Design.

Przypadek ojcem wynalazku

Magazyn / Inspiracje

Przypadek ojcem wynalazku
Przypadek ojcem wynalazku

Mówi się, że potrzeba jest matką wynalazku. I choć to przysłowie sprawdza się w wielu sytuacjach, często bywa też tak, że przełomowe odkrycia dokonywane są przypadkiem, czasem nieco „obok” tego, czym się zajmujemy. Przykłady wielu takich odkryć pokazują, że, niezależnie od tego, co robimy, warto mieć oczy szeroko otwarte, bowiem nigdy nie wiadomo, kiedy uda się nam wynaleźć kolejną „wielką rzecz”.

Pozwól sobie na błędy

Magazyn / Inspiracje

Pozwól sobie na błędy
Pozwól sobie na błędy

Jakie są źródła przerostu ambicji? Co jest przyczyną pracoholizmu? Jaką rolę pełni lider w budowaniu zdrowego środowiska pracy? Na nasze pytania odpowiada Adriana Klos, psycholog i psychoterapeutka z ośrodka Strefa Zmiany.

Dennis Ritchie - szara eminencja w świecie komputerów

Magazyn / Inspiracje

Dennis Ritchie - szara eminencja w św...
Dennis Ritchie - szara eminencja w świecie komputerów

Takie osoby, jak Bill Gates, Steve Jobs czy Mark Zuckerberg znane są nie tylko tym, którzy interesują się szeroko pojętą branżą technologiczną. I choć nie można odmówić im zasług, nierzadko zdarza się, że ich światło przyćmiewa tych, których działania były równie ważne, ale którzy z wielu powodów nie zyskali podobnego rozgłosu. Chcąc nieco zmienić ten stan rzeczy, rozpoczynamy cykl, w którym prezentować będziemy sylwetki „wielkich nieznanych”. W pierwszym odcinku przyjrzymy się postaci Dennisa Ritchie’ego.

Trzecia edycja Wolves Summit

Magazyn / Patronaty

Trzecia edycja Wolves Summit
Trzecia edycja Wolves Summit

12-13 kwietnia w warszawskim Pałacu Kultury i Nauki odbędą się spotkania pomiędzy menedżerami korporacyjnymi, developerami, inwestorami oraz 300. wyselekcjonowanymi startupami z całego świata. Podczas dwudniowej konferencji Wolves Summit będą dyskutować m.in. o innowacjach, nowych technologiach i inwestycjach.

Korzyści z art brandingu

Magazyn / Inspiracje

Korzyści z art brandingu
Korzyści z art brandingu

Sztuka to tworzenie rzeczy z pozoru bezużytecznych. Jednak to właśnie one z niezwykłą mocą prowadzą nas do odkryć na temat siebie, naszej tożsamości, sposobu funkcjonowania w świecie. Sztuka bywa źródłem inspiracji dla filozofii, nauki czy technologii. Wyobraźnia artystów znajduje odzwierciedlenie w powstawaniu trendów, ruchów społecznych czy w końcu unoszących się na poduszce elektromagnetycznej pociągów. Sztuka to również wypowiedź – komentarz dotyczący naszej rzeczywistości i w tym sensie stanowi punkt zaczepienia dla innych artystów. Stanowi materiał do przemyśleń. Wierzę w ogromną rolę sztuki, jaką ma w kształtowaniu świata. Zresztą wystarczy tylko umiejętnie spojrzeć, by przekonać się, że sztuka jest wszędzie.

Przyszłość = "tu i teraz"?

Magazyn / Inspiracje

Przyszłość = "tu i teraz"?
Przyszłość = "tu i teraz"?

Możliwość udostępniania treści wideo w czasie rzeczywistym nie jest niczym nowym, jednak wraz ze wzrostem popularności dwóch live-streamingowych aplikacji mobilnych – Meerkat i Periscope – wyraźne stały się głosy, że taki oto sposób nadawania informacji może znacząco odmienić dzisiejszy rynek mediów. Z drugiej strony, usłyszeć można też sceptyków mówiących o tym, że, choć nowe programy są niewątpliwie interesujące, nie mają one mocy sprawczej i nie będą źródłem przełomowych zmian. W obliczu tej dyskusji warto przyjrzeć się bliżej faktycznemu znaczeniu tego rodzaju aplikacji i zastanowić nad tym, czy doniesienia o domniemanej rewolucji medialnej są przesadzone, czy wręcz przeciwnie.

Naucz się opowiadać historie

Magazyn / Eventy

Naucz się opowiadać historie
Naucz się opowiadać historie

Czy opowieść Twojej marki jest na tyle interesująca, że odbiorcy zdecydują się rozmawiać o niej przy wieczornym grillu ze znajomymi? Czy da się tę opowieść rozwijać niczym dobry serial? Czy ma tajemnice, angażuje ciekawość, daje możliwość wyciągnięcia lekcji dla siebie? Jeśli choć na jedno pytanie odpowiedziałeś "nie", to zapraszamy się na drugą edycję szkolenia Storytelling, w ramach cyklu Briefu "Content Marketing - poznaj, twórz, analizuj, sprzedawaj", podczas którego dowiesz się, jak stworzyć wartościową opowieść dla marki?

W beaconowym świecie

Magazyn / Technologie

W beaconowym świecie
W beaconowym świecie

Jeśli choć trochę interesuje nas temat technologicznych nowinek, to z pewnością mamy większe lub mniejsze pojęcie o tym, czym są beacony. O tych małych urządzeniach mówi się, że zrewolucjonizują sposób, w jaki kupujemy, oraz że korzyści z ich stosowania są obustronne – zyskują zarówno użytkownicy smartfonów, jak i marketerzy. Takie głosy brzmią obiecująco. Gdzie zatem tkwi sekret beaconów?