Ekonomia dzielenia się – open source zmienia biznes

Brief.pl / Wiedza

Ekonomia dzielenia się – open source ...
Ekonomia dzielenia się – open source zmienia biznes

Według danych portalu Stackoverflow przeciętny programista spędza około siedmiu godzin tygodniowo pracując hobbystycznie nad rozwojem oprogramowania i uczestnicząc w projektach open source, czyli takich, które bazują na otwartym, dostępnym dla każdego kodzie. Na bezpłatne udostępnianie własnego know-how decydują się jednak nie tylko osoby prywatne, lecz także firmy z całego świata. Aż 65 proc. z nich wnosi swój wkład do projektów tego typu. Biznes zaczyna dostrzegać realne korzyści płynące z bezpłatnego dzielenia się własnym dorobkiem.

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Brief.pl / Wiedza

5 działań SEO, które nie sprawdzą się...
5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Algorytmy wyszukiwarki Google aktualizowane są nawet kilkaset razy w ciągu roku. Nic więc dziwnego, że nadążenie za zmianami bywa trudne, nawet dla dobrego specjalisty SEO, a to, co sprawdzało się jeszcze pół roku temu, obecnie może być traktowane co najwyżej jako mit. Przekonaj się, jakie działania pozycjonujące mają sens na dziś, a które lepiej odpuścić.

 Jak przywiązać do marki klienta w 2017 roku?

Brief.pl / Wiedza

Jak przywiązać do marki klienta w 20...
Jak przywiązać do marki klienta w 2017 roku?

61 proc. zadowolonych z zakupów konsumentów podzieli się tą wiadomością z rodziną i przyjaciółmi. Lojalni klienci kupują o 90 proc. częściej i wydają 60 proc. więcej jednorazowo na zakupy niż osoby po raz pierwszy odwiedzające witrynę sklepu. Eksperci przewidują, że budowanie strategii lojalności konsumenta stanie się jednym z kluczowych trendów w e-reklamie w 2017 roku. Co zrobić, aby klient odpowiadał zaangażowaniem na działania marki, a nawet zachęcał swoim przykładem innych do zakupów?

Galeria vs. internet: jak zachowuje się konsument? (raport)

Brief.pl / Wiedza

Galeria vs. internet: jak zachowuje s...
Galeria vs. internet: jak zachowuje się konsument? (raport)

Jak wynika z raportu pt. „Wizerunek galerii handlowych oczami Polaków” przeprowadzonego na zlecenie Agencji Procontent Communication, ponad połowa badanych (51 proc.) odwiedza galerie handlowe w celu obejrzenia produktów, które planuje nabyć w internecie. Rekomendacje znajomych, billboardy oraz reklama w internecie to obecnie najczęstsze źródła, z których dowiadujemy się o promocjach w centrach handlowych.

7 grzechów głównych Automatyzacji Marketingu

Brief.pl / Wiedza

7 grzechów głównych Automatyzacji Mar...
7 grzechów głównych Automatyzacji Marketingu

Automatyzacja działań marketingowych przestaje powoli być trendem, a staje się powszechnym działaniem stosowanym nie tylko przez duże marki. Możliwości automatyzacji są coraz większe - możemy segmentować użytkowników, personalizować komunikaty, wybierać najodpowiedniejszy czas i miejsce wysyłania wiadomości i rekomendować użytkownikom te produkty, które z dużym prawdopodobieństwem trafią w ich gusta. Jednak mnogość opcji i możliwości sprawia, że czasami popełniamy błędy. Niektóre są nieszkodliwe, ale wiele z nich może skutkować utratą zainwestowanych w kampanię pieniądze lub szansi ich zarobienia.

Raport: Nowa rola marketingu. Czy marketerzy nadążają za zmianami?

Brief.pl / Wiedza

Raport: Nowa rola marketingu. Czy mar...
Raport: Nowa rola marketingu. Czy marketerzy nadążają za zmianami?

Do grona rzeczy pewnych, oprócz śmierci i podatków, dołączyła zmiana, która jest dzisiaj czymś stałym. Można odnieść wrażenie, że marketerzy biorą udział w szalonym wyścigu bez mety, w którym muszą nadążać za pojawiającymi się trendami i narzędziami marketingowymi. Stąd tegoroczna edycja badania dotyczy nowej roli marketingu, a zwłaszcza sprawdzenia poziomu cyfryzacji polskich marketerów i tempa przyswajania przez nich innowacji.

Czarny Piątek po polsku

Brief.pl / Wiedza

Czarny Piątek po polsku
Czarny Piątek po polsku

Już jutro „Black Friday”. W ubiegłym roku podczas Czarnego Piątku Amerykanie wydali 67,6 mld dolarów. Zgodnie z danymi firmy Fundivo aż 136 mln mieszkańców USA zrobiło zakupy w trakcie wyprzedażowego weekendu, a średni rachunek wyniósł 403 dolary. Nic dziwnego, że zakupowe szaleństwo stało się niepisaną tradycją za oceanem. To okazja do zwiększenia przychodów, promocji firmy i pozyskania nowych klientów. A jak z tym „świętem” radzą sobie polscy sprzedawcy?

Prawda o młodych: konsumenci z pokolenia Y i Z

Brief.pl / Wiedza

Prawda o młodych: konsumenci z pokole...
Prawda o młodych: konsumenci z pokolenia Y i Z

Dziś, w dobie wszechobecnego internetu i powszechnej dostępności smartfonów, kiedy zaciera się podział na świat offline i online, komunikacja do konsumentów staje się coraz większym wyzwaniem dla marketerów. O pokoleniach Y i Z oraz odpowiedniej strategii marketingowej rozmawiamy z Marcinem Samkiem, Strategy & SoMe Director w McCann & MRM.

Czarny Piątek nie musi być czarny, a Walentynki różowe!

Brief.pl / Wiedza

Czarny Piątek nie musi być czarny, a ...
Czarny Piątek nie musi być czarny, a Walentynki różowe!

Podczas planowania kampanii e-mail marketingowych z okazji świąt, takich jak Dzień Zakochanych czy Boże Narodzenie, łatwo popaść w rutynę i złapać się na powtarzaniu schematycznych wzorów newsletterów. Być może przy kolejnym świątecznym mailingu warto wyjść poza ramy standardowego myślenia i zaskoczyć odbiorców nietuzinkowym konceptem? Anita Wata, Key Account Consultant w Optivo, an Episerver Company radzi, jak za pomocą kilku prostych tricków dodać mailingom nieco blasku!

Jak generować content, by skutecznie sprzedawać?

Brief.pl / Wiedza

Jak generować content, by skutecznie ...
Jak generować content, by skutecznie sprzedawać?

Jeśli firma dysponuje świetnym produktem bądź dostarcza usług, które rozwiązują ważne problemy, rusza ze sprzedażą i promocją oferowanych rozwiązań. Co jeśli nie za bardzo wie, jak się do tego zabrać? Musi wiedzieć, kto jest jej idealnym klientem, gdzie go spotka itd. Wszystko po to, by dostarczyła mu treści zachęcające go do skorzystania z oferty. Musi więc wiedzieć, iż dzięki marketingowi treści może skutecznie wpłynąć na sprzedaż swoich rozwiązań.