Reklama wkracza na Instagram

Reklama wkracza na Instagram

Brief.pl / Technologie

Instagram ogłosił, że ma już 150 milionów aktywnych użytkowników. Oraz, że w przyszłym roku zacznie sprzedawać reklamy.

-

Jak do tej pory, użytkownicy Instagrama nie widzieli reklam. Jednak od kiedy ten foto-serwis społecznościowy został zakupiony przez Facebooka było wiadomo, że jakieś formaty reklamowe prędzej czy później się w nim pojawią.

Instagram już jest wykorzystywany jako narzędzie komunikacji przez wiele marek. Wśród nich są m. in. Levi Strauss, Victoria's Secret, Heineken, Burberry czy Nike. Jednakże, jak do tej pory, nie wiązało się to z uzyskiwaniem od nich pieniędzy za reklamę.

Za rozwój aktywności sprzedażowej na Instagramie od niedawna odpowiada Emily White, która do firmy stworzonej przez Kevina Systroma przeszła z Facebooka.

- Chcemy zarabiać długoterminowo, ale nie mamy presji na natychmiastowy wynik - mówi Emily White w wywiadzie z The Wall Street Journal.

Jak mogą wyglądać reklamy na Instagramie? Przede wszystkim, White planuje oferować kampanie z wykorzystaniem hashtagów, które byłyby promowane w wynikach wyszukiwania oraz w funkcji "Eksploruj". Być może, zostanie wprowadzona możliwość odsyłania użytkowników Instagramu do sklepów internetowych poprzez kliknięcie w zdjęcie przedstawiające konkretny produkt.

Jak podkreśla White, Instagram nie chce powtórzyć błędów jakie przy wprowadzaniu reklam popełnił Facebook. Jej zdaniem, problemem serwisu stworzonego przez Zuckerberga było wprowadzenie zbyt wielu formatów na raz.

- Zawsze staram się zachować maksymalną prostotę - podkreśla Emily White.

Decyzja Instagrama o wprowadzeniu reklam nie jest zaskakująca. I nie będzie też zaskoczeniem to, że po ich wprowadzeniu część użytkowników odwróci się od serwisu Systroma. Pytanie tylko ilu ich będzie oraz czy ich odpływ zostanie zrekompensowany przez napływ pieniędzy od reklamodawców?

Jeśli reklamy nie będą wyświetlane bezpośrednio w newsfeedzie użytkowników to próba monetyzacji Instagrama może się udać.

Źródła: The Verge, The Wall Street Journal

Zobacz inne polecane artykuły

Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup

Magazyn / Aktualności

Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup
Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup

Business Link i Skanska będą współtworzyć innowacyjny ekosystem w regionie Europy Środkowo-Wschodniej (CEE) dla startupów, małych i średnich firm oraz sektora usług biznesowych. Deweloper zainwestował w Business Link, największą sieć coworkingu i prywatnych biur na wynajem w Polsce. Dzięki planowanej ekspansji Business Link stanie się największą tego typu siecią w Europie i drugą na świecie, a Skanska stworzy najbardziej kompleksową ofertę biurową dla różnorodnych podmiotów na rynku CEE.

Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia

Brief.pl / Aktualności

Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia
Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia

Na czym polega aplikacja Quertes? To zupełnie nowe spojrzenie na dzielenie się. Przypadki AirBnB czy Ubera pokazują, że ekonomia współdzielenia staje się coraz bardziej popularna. Odchodzimy od sztywnych reguł, a ludzie chcą wykorzystywać i monetyzować swoje umiejętności. Na tej zasadzie powstała aplikacja Quertes, miejsce które łączy ludzi gotujących prywatnie tymi, którzy chcą przełamać rutynę i zjeść coś nowego, pysznego i domowego. Pobierając darmową aplikację ludzie gotujący prywatnie w domach mogą sprzedać to, co przygotują, a Foodies mają możliwość kupienia domowego jedzenia.

Poland Business Run – polskie firmy po raz szósty pobiegną dla potrzebujących

Brief.pl / Aktualności

Poland Business Run – polskie firmy po raz szósty pobiegną dla potrzebujących
Poland Business Run – polskie firmy po raz szósty pobiegną dla potrzebujących

Szósta edycja największego charytatywnego biegu w kraju – Poland Business Run – startuje 3 września. Uczestnicy pobiegną w tym roku w 7 miastach: Krakowie, Warszawie, Łodzi, Wrocławiu, Poznaniu, Gdańsku i Katowicach. Rejestracja drużyn rusza już pod koniec kwietnia. Cel? Pomoc osobom z niepełnosprawnością ruchową w powrocie do normalnego życia.