Reklama wkracza na Instagram

Reklama wkracza na Instagram

Brief.pl / Technologie

Instagram ogłosił, że ma już 150 milionów aktywnych użytkowników. Oraz, że w przyszłym roku zacznie sprzedawać reklamy.

-

Jak do tej pory, użytkownicy Instagrama nie widzieli reklam. Jednak od kiedy ten foto-serwis społecznościowy został zakupiony przez Facebooka było wiadomo, że jakieś formaty reklamowe prędzej czy później się w nim pojawią.

Instagram już jest wykorzystywany jako narzędzie komunikacji przez wiele marek. Wśród nich są m. in. Levi Strauss, Victoria's Secret, Heineken, Burberry czy Nike. Jednakże, jak do tej pory, nie wiązało się to z uzyskiwaniem od nich pieniędzy za reklamę.

Za rozwój aktywności sprzedażowej na Instagramie od niedawna odpowiada Emily White, która do firmy stworzonej przez Kevina Systroma przeszła z Facebooka.

- Chcemy zarabiać długoterminowo, ale nie mamy presji na natychmiastowy wynik - mówi Emily White w wywiadzie z The Wall Street Journal.

Jak mogą wyglądać reklamy na Instagramie? Przede wszystkim, White planuje oferować kampanie z wykorzystaniem hashtagów, które byłyby promowane w wynikach wyszukiwania oraz w funkcji "Eksploruj". Być może, zostanie wprowadzona możliwość odsyłania użytkowników Instagramu do sklepów internetowych poprzez kliknięcie w zdjęcie przedstawiające konkretny produkt.

Jak podkreśla White, Instagram nie chce powtórzyć błędów jakie przy wprowadzaniu reklam popełnił Facebook. Jej zdaniem, problemem serwisu stworzonego przez Zuckerberga było wprowadzenie zbyt wielu formatów na raz.

- Zawsze staram się zachować maksymalną prostotę - podkreśla Emily White.

Decyzja Instagrama o wprowadzeniu reklam nie jest zaskakująca. I nie będzie też zaskoczeniem to, że po ich wprowadzeniu część użytkowników odwróci się od serwisu Systroma. Pytanie tylko ilu ich będzie oraz czy ich odpływ zostanie zrekompensowany przez napływ pieniędzy od reklamodawców?

Jeśli reklamy nie będą wyświetlane bezpośrednio w newsfeedzie użytkowników to próba monetyzacji Instagrama może się udać.

Źródła: The Verge, The Wall Street Journal

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Brief.pl / Aktualności

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster
YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Z każdym rokiem rośnie rola treści wideo, co przekłada się na wzrost popularności YouTuberów. Potencjał ten dostrzegają firmy, stawiając na współpracę z Vlogerami. Których z nich ma największy potencjał reklamowy? W analizie przygotowanej przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” podsumowano obecność medialną 100 najpopularniejszych pod względem liczby subskrybentów polskich YouTuberów. Raport dotyczy 2016 roku.