Reklama wkracza na Instagram

Reklama wkracza na Instagram

Brief.pl / Technologie

Instagram ogłosił, że ma już 150 milionów aktywnych użytkowników. Oraz, że w przyszłym roku zacznie sprzedawać reklamy.

-

Jak do tej pory, użytkownicy Instagrama nie widzieli reklam. Jednak od kiedy ten foto-serwis społecznościowy został zakupiony przez Facebooka było wiadomo, że jakieś formaty reklamowe prędzej czy później się w nim pojawią.

Instagram już jest wykorzystywany jako narzędzie komunikacji przez wiele marek. Wśród nich są m. in. Levi Strauss, Victoria's Secret, Heineken, Burberry czy Nike. Jednakże, jak do tej pory, nie wiązało się to z uzyskiwaniem od nich pieniędzy za reklamę.

Za rozwój aktywności sprzedażowej na Instagramie od niedawna odpowiada Emily White, która do firmy stworzonej przez Kevina Systroma przeszła z Facebooka.

- Chcemy zarabiać długoterminowo, ale nie mamy presji na natychmiastowy wynik - mówi Emily White w wywiadzie z The Wall Street Journal.

Jak mogą wyglądać reklamy na Instagramie? Przede wszystkim, White planuje oferować kampanie z wykorzystaniem hashtagów, które byłyby promowane w wynikach wyszukiwania oraz w funkcji "Eksploruj". Być może, zostanie wprowadzona możliwość odsyłania użytkowników Instagramu do sklepów internetowych poprzez kliknięcie w zdjęcie przedstawiające konkretny produkt.

Jak podkreśla White, Instagram nie chce powtórzyć błędów jakie przy wprowadzaniu reklam popełnił Facebook. Jej zdaniem, problemem serwisu stworzonego przez Zuckerberga było wprowadzenie zbyt wielu formatów na raz.

- Zawsze staram się zachować maksymalną prostotę - podkreśla Emily White.

Decyzja Instagrama o wprowadzeniu reklam nie jest zaskakująca. I nie będzie też zaskoczeniem to, że po ich wprowadzeniu część użytkowników odwróci się od serwisu Systroma. Pytanie tylko ilu ich będzie oraz czy ich odpływ zostanie zrekompensowany przez napływ pieniędzy od reklamodawców?

Jeśli reklamy nie będą wyświetlane bezpośrednio w newsfeedzie użytkowników to próba monetyzacji Instagrama może się udać.

Źródła: The Verge, The Wall Street Journal

Zobacz inne polecane artykuły

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Brief.pl / Wiedza

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku
5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Algorytmy wyszukiwarki Google aktualizowane są nawet kilkaset razy w ciągu roku. Nic więc dziwnego, że nadążenie za zmianami bywa trudne, nawet dla dobrego specjalisty SEO, a to, co sprawdzało się jeszcze pół roku temu, obecnie może być traktowane co najwyżej jako mit. Przekonaj się, jakie działania pozycjonujące mają sens na dziś, a które lepiej odpuścić.

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Brief.pl / Aktualności

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar
Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Zbierają dane o użytkownikach sieci w 187 państwach, a ich autorska platforma DMP – OnAudience.com - przetwarza już ponad 3 mld profili internautów. Pokornie przyznają, że nie monitorują jeszcze aktywności sieciowej mieszkańców San Escobar, ale i tu obiecują rychłą poprawę. Warszawska spółka Cloud Technologies swój biznes zaczynała jako start-up w garażu, dziś po 6 latach działalności ma pozycję polskiego lidera analityki Big Data, posiadającego największą hurtownię danych w Europie. W tym roku spółka planuje opuścić NewConnect na rzecz głównego parkietu GPW.