Tak działa zegarek Galaxy Gear (IFA 2013)

Brief TV / Aktualności

Samsung pokazał w Berlinie swój pierwszy inteligentny zegarek - Galaxy Gear. Mieliśmy okazję go przetestować.

-

Galaxy Gear to zegarek, który można połączyć ze smartfonami Samsunga: Galaxy SIII i S4 oraz Galaxy Note'ami II i 3. Oba urządzenia łączą się ze sobą poprzez Bluetooth.

Smartwatch Koreańczyków ma ekran SuperAMOLED o przekątnej 1,36 cala i rozdzielczości 320 na 320 pikseli. Powoduje to, że interfejs Geara jest bardzo oszczędny. I bardzo dobrze - bo czegóż więcej trzeba w tego typu zegarku?

Galaxy Gear, co widać na filmiku, który publikujemy, ma wbudowany aparat, którym w bardzo prosty sposób można robić zdjęcia. Nie są one najwyższej jakości, ale Gear nie ma służyć przecież jako zastępstwo dla lustrzanki. Smartwatch Samsunga ma być "przedłużeniem" smartfona i podręczną pamięcią jego użytkownika. Dlatego na zegarku Gear wyświetlają się powiadomienia ze sparowanego telefonu, za jego pomocą można odbierać i wykonywać połączenia oraz robić notatki głosowe.

Gear, dzięki wbudowanemu akcelerometrowi, żyroskopowi i pedometrowi pozwala na bardzo podstawowym poziomie kontrolować nasze zdrowie.

Samsung zapowiada, że na Galaxy Gear będzie dostępnych około 70 aplikacji. Na razie jest ich 12, w tym RunKeeper, Evernote, Path czy Pocket.

Moim zdaniem, Gear bardzo dobrze leży na nadgarstku, jest ładny i precyzyjnie wykonany. Niektórzy pewnie uznają, że to zbędny gadżet, ale uważam, że taki zegarek jak Galaxy Gear może ułatwić korzystanie ze smartfona - po prostu nie trzeba będzie za każdym razem wyciągać telefonu z kieszeni jak dostaniemy powiadomienie i dużo szybciej będziemy mogli robić zdjęcia, co przydaje się jeśli lubi na fotografiach uwieczniać ważne momenty w naszym życiu, które bywają ulotne.

Zobacz inne polecane artykuły

Rekordowe wyjście inwestycyjne Venture Capital. Synerise zainwestuje 20 mln zł w rozwój sztucznej inteligencji i autonomicznego marketing

Brief.pl / Aktualności

Rekordowe wyjście inwestycyjne Venture Capital. Synerise zainwestuje 20 mln zł w rozwój sztucznej inteligencji i autonomicznego marketing
Rekordowe wyjście inwestycyjne Venture Capital. Synerise zainwestuje 20 mln zł w rozwój sztucznej inteligencji i autonomicznego marketing

Krakowska spółka po raz drugi w ciągu ostatniego roku z sukcesem zakończyła prywatną emisję akcji. W drodze transakcji o wartości 45 mln zł Synerise uzyskał dostęp do kapitału, którego sporą część przeznaczy na badania i rozwój. 29-krotną stopę zwrotu uzyskał Satus Venture, który za kwotę 25 mln zł sprzedał część swoich akcji w spółce.

Perfekcyjna egzekucja podstawą innowacji. Rozmowa z Kacprem Winiarczykiem, general managerem Ubera w Polsce

Brief.pl / Ludzie

Perfekcyjna egzekucja podstawą innowacji. Rozmowa z Kacprem Winiarczykiem, general managerem Ubera w Polsce
Perfekcyjna egzekucja podstawą innowacji. Rozmowa z Kacprem Winiarczykiem, general managerem Ubera w Polsce

Po 3 latach od momentu wejścia na polski rynek Uberowi udało się zgromadzić ponad milion zadowolonych użytkowników. Jak się okazuje, z aplikacji w Polsce najchętniej korzysta pokolenie millenialsów. Teraz firma zdecydowała się umocnić swój marketing - tak, by z aplikacją dotrzeć do szerszego grona odbiorców, w różnym wieku. O nowej strategii marketingowej, zjawisku uberyzacji i premierach kolejnych usług Ubera rozmawiamy z Kacprem Winiarczykiem, general managerem Ubera w Polsce.