Polska w czołówce najbardziej atrakcyjnych miejsc do inwestycji

Polska w czołówce najbardziej atrakcyjnych miejsc do inwestycji

Brief for Poland / Aktualności

Perspektywy rozwojowe Polski oraz rozmiar jej gospodarki czynią nasz kraj jednym z najatrakcyjniejszych rynków w Europie Środkowej i Wschodniej. W zestawieniu lepiej wypada Słowacja oraz Litwa.

-

W raporcie „Central and Eastern Europe Economic Scorecard – a sustainable future in a great region” przygotowanym przez PwC we współpracy z Ambasadą Brytyjską Polska znalazła się w gronie państw Europy Środkowo-Wschodniej oferujących najlepsze perspektywy dla inwestorów.

Wysoko oceniona została m.in. stabilność polityczna – Polska uzyskała wskaźnik 8,0 - na równi z Czechami, a tuż za Słowenią, która osiągnęła wskaźnik 9,0.

Polska charakteryzuje się także dobrą jakością kapitału ludzkiego (drugie miejsce ze wskaźnikiem 6,5, tuż za Słowacją ze wskaźnikiem 6,7), przy jednocześnie niskich kosztach pracy – ze wskaźnikiem 8,0 plasuje się w tym przypadku tuż za Rumunią (wskaźnik 9,0) wraz z krajami bałtyckimi, Węgrami oraz Bułgarią.

- Nasza przewaga wśród państw Europy Środkowo-Wschodniej związana jest nie tylko z takimi czynnikami, jak przewidywalna polityka gospodarcza, wykwalifikowani i konkurencyjni kosztowo pracownicy, czy dostęp do globalnych rynków. Siła Polski dodatkowo wzrasta, jeśli weźmiemy pod uwagę jej rozmiar – jesteśmy największym krajem w regionie należącym do Unii Europejskiej – powiedział podczas prezentacji raportu prof. Witold Orłowski z PwC.

Według ekspertów PwC największym wyzwaniem jest infrastruktura – w tym zakresie Polska uzyskała wskaźnik na poziomie 2,0 (dla porównania: Węgry 4,0, Słowenia 5,0, Czechy 5,0, kraje nadbałtyckie 4,3).

Z raportu wynika, że ranga Europy Środkowo-Wschodniej wśród inwestorów rośnie. Ciągle jednak jest wiele do zrobienia. Średni poziom PKB na mieszkańca w regionie, wg parytetu siły nabywczej, wyniósł w 2012 roku zaledwie 57 proc. średniej dla Europy Zachodniej.

Raport dostępny na stronach PwC: www.economicscorecard.eu.

::

Źródło: PAIiIZ

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Brief.pl / Aktualności

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster
YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Z każdym rokiem rośnie rola treści wideo, co przekłada się na wzrost popularności YouTuberów. Potencjał ten dostrzegają firmy, stawiając na współpracę z Vlogerami. Których z nich ma największy potencjał reklamowy? W analizie przygotowanej przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” podsumowano obecność medialną 100 najpopularniejszych pod względem liczby subskrybentów polskich YouTuberów. Raport dotyczy 2016 roku.