Polska w czołówce najbardziej atrakcyjnych miejsc do inwestycji

Polska w czołówce najbardziej atrakcyjnych miejsc do inwestycji

Brief for Poland / Aktualności

Perspektywy rozwojowe Polski oraz rozmiar jej gospodarki czynią nasz kraj jednym z najatrakcyjniejszych rynków w Europie Środkowej i Wschodniej. W zestawieniu lepiej wypada Słowacja oraz Litwa.

-

W raporcie „Central and Eastern Europe Economic Scorecard – a sustainable future in a great region” przygotowanym przez PwC we współpracy z Ambasadą Brytyjską Polska znalazła się w gronie państw Europy Środkowo-Wschodniej oferujących najlepsze perspektywy dla inwestorów.

Wysoko oceniona została m.in. stabilność polityczna – Polska uzyskała wskaźnik 8,0 - na równi z Czechami, a tuż za Słowenią, która osiągnęła wskaźnik 9,0.

Polska charakteryzuje się także dobrą jakością kapitału ludzkiego (drugie miejsce ze wskaźnikiem 6,5, tuż za Słowacją ze wskaźnikiem 6,7), przy jednocześnie niskich kosztach pracy – ze wskaźnikiem 8,0 plasuje się w tym przypadku tuż za Rumunią (wskaźnik 9,0) wraz z krajami bałtyckimi, Węgrami oraz Bułgarią.

- Nasza przewaga wśród państw Europy Środkowo-Wschodniej związana jest nie tylko z takimi czynnikami, jak przewidywalna polityka gospodarcza, wykwalifikowani i konkurencyjni kosztowo pracownicy, czy dostęp do globalnych rynków. Siła Polski dodatkowo wzrasta, jeśli weźmiemy pod uwagę jej rozmiar – jesteśmy największym krajem w regionie należącym do Unii Europejskiej – powiedział podczas prezentacji raportu prof. Witold Orłowski z PwC.

Według ekspertów PwC największym wyzwaniem jest infrastruktura – w tym zakresie Polska uzyskała wskaźnik na poziomie 2,0 (dla porównania: Węgry 4,0, Słowenia 5,0, Czechy 5,0, kraje nadbałtyckie 4,3).

Z raportu wynika, że ranga Europy Środkowo-Wschodniej wśród inwestorów rośnie. Ciągle jednak jest wiele do zrobienia. Średni poziom PKB na mieszkańca w regionie, wg parytetu siły nabywczej, wyniósł w 2012 roku zaledwie 57 proc. średniej dla Europy Zachodniej.

Raport dostępny na stronach PwC: www.economicscorecard.eu.

::

Źródło: PAIiIZ

Zobacz inne polecane artykuły

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Brief.pl / Wiedza

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku
5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Algorytmy wyszukiwarki Google aktualizowane są nawet kilkaset razy w ciągu roku. Nic więc dziwnego, że nadążenie za zmianami bywa trudne, nawet dla dobrego specjalisty SEO, a to, co sprawdzało się jeszcze pół roku temu, obecnie może być traktowane co najwyżej jako mit. Przekonaj się, jakie działania pozycjonujące mają sens na dziś, a które lepiej odpuścić.

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Brief.pl / Aktualności

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar
Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Zbierają dane o użytkownikach sieci w 187 państwach, a ich autorska platforma DMP – OnAudience.com - przetwarza już ponad 3 mld profili internautów. Pokornie przyznają, że nie monitorują jeszcze aktywności sieciowej mieszkańców San Escobar, ale i tu obiecują rychłą poprawę. Warszawska spółka Cloud Technologies swój biznes zaczynała jako start-up w garażu, dziś po 6 latach działalności ma pozycję polskiego lidera analityki Big Data, posiadającego największą hurtownię danych w Europie. W tym roku spółka planuje opuścić NewConnect na rzecz głównego parkietu GPW.