Przyszłość według Samsunga

Przyszłość według Samsunga

Brief.pl / Technologie

W przeddzień berlińskich targów IFA Samsung pokazał jak według niego wygląda przyszłość. Zdaniem Koreańczyków mają ją definiować: smartfon Galaxy Note 3, tablet Galaxy Tab 10.1 i zegarek Galaxy Gear.

-

Największą nowością w portfolio produktów koreańskiej firmy jest smartwatch Galaxy Gear. Zegarek Samsunga ma ekran SuperAMOLED o przekątnej nieco przekraczającej 4 cm. Jest "przedłużeniem" smartfona - łączy się z nim za pomocą Bluetootha i pozwala na synchronizację powiadomień czy odbieranie i wykonywanie połączeń. Smartwatch Koreańczyków można parować z Galaxy SIII i S4 oraz Note'ami II i 3.

Zegarek przyszłości

Galaxy Gear ma wbudowany aparat, który robi zdjęcia nie najlepszej jakości, ale za to zdecydowanie skraca czas wykonania zdjęcia. Wystarczy odblokować zegarek jednym kliknięciem, przesunąć palcem w dół i stuknąć w ekran. To wszystko. Zdjęcia zrobione Galaxy Gear można publikować bezpośrednio w aplikacji Path lub przetransferować na swojego smartfona.

Zegarek Gear ma służyć także do lifeloggingu, czyli zbierania danych o nas samych. Smartwatch Samsunga ma wbudowany żyroskop, akcelerometr i pedometr. Można na nim instalować różne aplikacje z segmentu fitness.

Gear to także "pamięć podręczna" użytkownika. Oprócz zdjęć, można na nim również robić notatki głosowe.

Moim zdaniem, Galaxy Gear jest naprawdę ładny. Dobrze leży na nadgarstku i jest niewiele grubszy od zegarka, z którego korzystam na co dzień. Widać, że jest dobrze zaprojektowany i wykonany. Koperta Geara została wyprodukowana ze stali nierdzewnej.

Szef think tanku Samsunga, Pranav Mistry, prezentując Galaxy Gear powiedział, że "to jest przyszłość". I ma rację. Wearable devices, czyli urządzenia, które będziemy nosili na sobie, takie jak Google Glass czy Gear właśnie, to przyszłość elektroniki. Zdecydowanie ułatwią nam korzystanie z urządzeń mobilnych i pozwolą lepiej monitorować nasze zdrowie.

Galaxy Gear, fot. Samsung

Smartfon dla biznesu

Oprócz smartwatcha, Samsung zaprezentował też nową odsłonę Galaxy Note'a - to już trzecia odsłona tego telefonu.

Jest dość duży - jego ekran ma przekątną wynoszącą 5,7 cala. Jest to o tyle uzasadnione, że jest pomyślany jako smartfon dla biznesu, czyli ma służyć do obsługi poczty elektronicznej oraz tworzenia tekstów, prezentacji i szkiców.

Wraz z Note'm 3, Samsung wprowadził sporo nowych funkcji. Najciekawsze z nich to: Scrapbook, schowek na najbardziej interesujące nas treści, Multi Window i Pen Window, funkcje pozwalające na korzystanie z kilku aplikacji jednocześnie, S Finder, narzędzie do wyszukiwania aplikacji i plików w smartfonie, oraz Air Command, szybka i łatwa nawigacja dla wyżej wymienionych funkcji. W nowym smartfonie Koreańczyków działa też funkcja "przeciągnij i upuść", która w łatwy sposób pozwala dzielić się różnymi treściami.

Note'a 3 można w znacznym stopniu personalizować. Jest dostępny w trzech kolorach: białym, czarnym i różowym. Oprócz tego, można dokupić do niego różne pokrowce.

Samsung chwali się, że najnowszy Note ma elegancką obudowę. Faktycznie tak jest - "plecy" tego smartfona wykonane są z plastiku imitującego skórę. Wygląda to naprawdę dobrze.

Samsung Galaxy Note 3, fot. Samsung

Elegancki i bezpieczny tablet

Taką obudowę jak Note 3 ma również najnowszy tablet Samsunga - Galaxy Tab 10.1 edycja 2014. Nowy Tab 10.1 został wyposażony w taki sam rysik jak Note 3 oraz w te same funkcje.

Nowy smartfon Samsunga oraz najnowszy tablet posiadają też jeszcze jedną ważną funkcję - Samsung Knox. Oba te urządzenia zostały stworzone z myślą o ludziach biznesu. Dlatego też, będą miały preinstalowane oprogramowanie Knox, które jest rozbudowanym systemem antywirusowym dla urządzeń mobilnych. O tym, kiedy Samsung Knox będzie dostępny dla polskich użytkowników dowiecie się z wrześniowego wydania magazynu Brief.

Wszystkie nowe urządzenia jakie pokazał Samsung w Berlinie będą funkcjonowały pod kontrolą Androida 4.3. Note 3 i Galaxy Gear mają trafić do sprzedaży jeszcze w tym roku, a nowy Galaxy Tab 10.1 w przyszłym.

Samsung Galaxy Tab 10.1, fot. Samsung

Refleksja

Zdecydowanie najciekawszym produktem zaprezentowanym przez Samsunga jest Galaxy Gear. Udało mi się przez dłuższą chwilę go testować i muszę przyznać, że działa płynnie, wygląda świetnie i ma sporo przydatnych funkcji. Miałem co prawda pewne kłopoty z jego założeniem, a zdjęcia jakie robi nie są najlepszej jakości, ale jeśli korzystałbym na co dzień z któregoś z high-endowych smartfonów Koreańczyków to pewnie dokupiłbym sobie ich smartwatch. I nie zapominajmy, że w zegarkach, opaskach i okularach leży przyszłość elektroniki użytkowej.

Zobacz inne polecane artykuły

GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!

Brief.pl / Aktualności

GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!
GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!

Już w ten czwartek o godzinie 14.30 na Facebooku Business in Brief rusza transmisja live z wyjątkowego wydarzenia, jakie przygotowaliśmy dla Was wspólnie z partnerami. Jeśli spodziewacie się nudnych prezentacji, przydługich paneli, straconego czasu... pozwólcie, że Was zaskoczymy.

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Brief.pl / Aktualności

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster
YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Z każdym rokiem rośnie rola treści wideo, co przekłada się na wzrost popularności YouTuberów. Potencjał ten dostrzegają firmy, stawiając na współpracę z Vlogerami. Których z nich ma największy potencjał reklamowy? W analizie przygotowanej przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” podsumowano obecność medialną 100 najpopularniejszych pod względem liczby subskrybentów polskich YouTuberów. Raport dotyczy 2016 roku.

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Brief.pl / Aktualności

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości
5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Długie, mroźne miesiące zimy dają się nam we znaki, rozbudzając tym samym pragnienie zmiany, zieleni i kolorów. Tak też powinny wyglądać newslettery – świeżo i słonecznie. Marketerzy, jako ci, którzy zawsze podążają nie tylko za panującymi w branży trendami, ale także za potrzebami odbiorców, powinni włączyć do komunikacji te elementy, których odbiorcy w tym okresie szczególnie łakną.