Kebabami i hot dogami wakacyjna kuchnia stoi

Kebabami i hot dogami wakacyjna kuchnia stoi

Brief.pl / Wiedza

Na zakończenie sezonu letniego Instytut Monitorowania Mediów wykonał badanie dotyczące wakacyjnych przysmaków. Dane IMM wyraźnie pokazują: kebaby i hot dogi zdominowały dyskusję na photoblog.pl, zaś burgery rządzą na Facebooku. Również na Pinterest.com pojawiają się szybkie dania. To tutaj pojawia się 10 proc. publikacji dotyczących burgerów, a portal stał się miejscem promocji nowych barów.

-

Polacy wydają mniej pieniędzy na przyjemności takie jak wyjścia do restauracji. Odbija się to oczywiście na branży gastronomicznej, co obrazują dane przedstawione przez GUS - od 2010 do 2011 roku w Polsce zamknęło swoją działalność około 2 tys. restauracji. Wyjątkiem od tej reguły są restauracje i bary szybkiej obsługi. Sieci należące do AmRest czy McDonald’s prężnie się rozwijają. Okazuje się nie tylko, że sprzedaż szybkich dań rośnie, ale też powstaje coraz więcej lokali tego typu. Szybkie dania budzą spore zainteresowanie Internautów.

Na początku wytypowaliśmy 9 haseł związanych z szybkimi daniami. Sprawdziliśmy czy Internauci dyskutują m.in. o kebabach, burgerach, pizzy czy hot dogach.

Okazało się, że wraz z początkiem czerwca zdecydowanie wzrosła liczba publikacji dotyczących szybkich dań. Od 189 wzmianek na początku miesiąca do 843 na początku lipca. Widać zatem wyraźnie, że sezon urlopowy wzmógł zainteresowanie Internautów kebabami, pizzą i hot dogami.

W badanym okresie przeanalizowaliśmy ponad 9,6 tys. wzmianek. Co ciekawe najczęściej Internauci dyskutowali o kebabach – prawie 5 tys. razy, hot dogach – prawie 2,7 tys. oraz burgerach ok. 1 tys.. Najmniejsze zainteresowanie budziły frytki belgijskie oraz zapiekanki (poniżej 60 wzmianek).

Najchętniej Internauci dyskutowali na blogu photoblog.pl. Tam pojawiło się ponad 2,3 tys. wzmianek.

Na Facebooku wzmiankowano prawie 1,2 tys. razy, a na 3 w kolejności forum.wizaz.pl prawie 500 razy. Okazuje się, że dla użytkowników photoblog.pl, w grupie wiekowej do 18-go roku życia, konsumpcja szybkich dań stanowi stały i ważny element codziennych czynności.

Z zestawienia widać wyraźnie, że kebaby i hot dogi zdominowały dyskusję na photoblog.pl, zaś burgery rządzą na Facebooku. Ciekawy jest również odmienny profil mediów w odniesieniu do burgerów. Tylko w przypadku tego dania, 50 proc. wzmianek pojawia się na Facebooku, a nie jak w przypadku pozostałych dań na photoblog.pl. Tutaj również prawie trzykrotnie większy udział ma Twitter. Co ciekawe około 10 proc. publikacji dotyczących burgerów pojawia się na pinterest.com. Jest to m.in. związane z popularnością tych dań a co za tym idzie rozwojem sieci barów w Polsce, które promują swoje produkty dodając zdjęcia w wspomnianym serwisie.

Ciekawie przedstawia się również rozkład publikacji w podziale na profile medium. Większość wzmianek pojawiła się w kanale ogólnoinformacyjnym – prawie 6.7 tys. wzmianek. Jednak co zaskakujące w mediach o profilu spożywczym dyskutowano szybkie dania jedynie niecałe 240 razy.

Zobacz inne polecane artykuły

Oddaj pracownikom władzę

Magazyn / Inspiracje

Oddaj pracownikom władzę
Oddaj pracownikom władzę

Czy można prowadzić firmę, nie podejmując żadnej decyzji? Czy dobrym pomysłem jest ujawnienie wysokości pensji wszystkich pracowników, a co więcej, danie im możliwości samodzielnego przyznawania sobie wynagrodzenia? Czy firma bez siedziby głównej i biura ma szansę przetrwać na rynku? Chociaż może się wydawać, że każdy prezes na powyższe pytania bez zastanowienia odpowiedziałby przecząco, przykłady takich firm, jak Semco czy Xtech.pl, pokazują, że byłyby to odpowiedzi nieuzasadnione.

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

Brief.pl / Aktualności

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube
YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

YouTube ogłasza listę reklam, które w 2016 r. zdobyły największą popularność wśród użytkowników z Polski, jak i całej Europy. 10 filmów tylko z polskiego zestawienia zanotowało ponad 100 lat łącznego czasu oglądania. Niekwestionowanym zwycięzcą rodzimego rankingu jest Allegro - zajęło wszystkie trzy miejsca na podium z wideo: Czego szukasz w Święta? | English for beginners, które znalazło się również w europejskim podsumowaniu, Legendy Polskie. Film TWARDOWSKY 2.0. Allegro oraz Legendy Polskie. Film Operacja Bazyliszek. Allegro. Na listę trafiła także kolejna część sagi o polskich legendach, czyli Legendy Polskie. Film Jaga. Allegro, plasując się na piątej pozycji.