Kebabami i hot dogami wakacyjna kuchnia stoi

Kebabami i hot dogami wakacyjna kuchnia stoi

Brief.pl / Wiedza

Na zakończenie sezonu letniego Instytut Monitorowania Mediów wykonał badanie dotyczące wakacyjnych przysmaków. Dane IMM wyraźnie pokazują: kebaby i hot dogi zdominowały dyskusję na photoblog.pl, zaś burgery rządzą na Facebooku. Również na Pinterest.com pojawiają się szybkie dania. To tutaj pojawia się 10 proc. publikacji dotyczących burgerów, a portal stał się miejscem promocji nowych barów.

-

Polacy wydają mniej pieniędzy na przyjemności takie jak wyjścia do restauracji. Odbija się to oczywiście na branży gastronomicznej, co obrazują dane przedstawione przez GUS - od 2010 do 2011 roku w Polsce zamknęło swoją działalność około 2 tys. restauracji. Wyjątkiem od tej reguły są restauracje i bary szybkiej obsługi. Sieci należące do AmRest czy McDonald’s prężnie się rozwijają. Okazuje się nie tylko, że sprzedaż szybkich dań rośnie, ale też powstaje coraz więcej lokali tego typu. Szybkie dania budzą spore zainteresowanie Internautów.

Na początku wytypowaliśmy 9 haseł związanych z szybkimi daniami. Sprawdziliśmy czy Internauci dyskutują m.in. o kebabach, burgerach, pizzy czy hot dogach.

Okazało się, że wraz z początkiem czerwca zdecydowanie wzrosła liczba publikacji dotyczących szybkich dań. Od 189 wzmianek na początku miesiąca do 843 na początku lipca. Widać zatem wyraźnie, że sezon urlopowy wzmógł zainteresowanie Internautów kebabami, pizzą i hot dogami.

W badanym okresie przeanalizowaliśmy ponad 9,6 tys. wzmianek. Co ciekawe najczęściej Internauci dyskutowali o kebabach – prawie 5 tys. razy, hot dogach – prawie 2,7 tys. oraz burgerach ok. 1 tys.. Najmniejsze zainteresowanie budziły frytki belgijskie oraz zapiekanki (poniżej 60 wzmianek).

Najchętniej Internauci dyskutowali na blogu photoblog.pl. Tam pojawiło się ponad 2,3 tys. wzmianek.

Na Facebooku wzmiankowano prawie 1,2 tys. razy, a na 3 w kolejności forum.wizaz.pl prawie 500 razy. Okazuje się, że dla użytkowników photoblog.pl, w grupie wiekowej do 18-go roku życia, konsumpcja szybkich dań stanowi stały i ważny element codziennych czynności.

Z zestawienia widać wyraźnie, że kebaby i hot dogi zdominowały dyskusję na photoblog.pl, zaś burgery rządzą na Facebooku. Ciekawy jest również odmienny profil mediów w odniesieniu do burgerów. Tylko w przypadku tego dania, 50 proc. wzmianek pojawia się na Facebooku, a nie jak w przypadku pozostałych dań na photoblog.pl. Tutaj również prawie trzykrotnie większy udział ma Twitter. Co ciekawe około 10 proc. publikacji dotyczących burgerów pojawia się na pinterest.com. Jest to m.in. związane z popularnością tych dań a co za tym idzie rozwojem sieci barów w Polsce, które promują swoje produkty dodając zdjęcia w wspomnianym serwisie.

Ciekawie przedstawia się również rozkład publikacji w podziale na profile medium. Większość wzmianek pojawiła się w kanale ogólnoinformacyjnym – prawie 6.7 tys. wzmianek. Jednak co zaskakujące w mediach o profilu spożywczym dyskutowano szybkie dania jedynie niecałe 240 razy.

Zobacz inne polecane artykuły

Warszawski car sharing dla osób prywatnych

Brief.pl / Aktualności

Warszawski car sharing dla osób prywatnych
Warszawski car sharing dla osób prywatnych

4Mobility, po uruchomieniu usługi car sharingu, czyli auta na minuty dla klientów biznesowych, rozszerza swoją ofertę na użytkowników prywatnych, a tym samym sprawia, że Warszawa dołącza do grona miast z car sharingiem dostępnym dla każdego. Od teraz osoby zainteresowane skorzystaniem z usługi mogą w prosty sposób zarezerwować wybrany pojazd. Samochód można odebrać w jednej z 20 baz na terenie miasta, otwierając go smartfonem.

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.