Kebabami i hot dogami wakacyjna kuchnia stoi

Kebabami i hot dogami wakacyjna kuchnia stoi

Brief.pl / Wiedza

Na zakończenie sezonu letniego Instytut Monitorowania Mediów wykonał badanie dotyczące wakacyjnych przysmaków. Dane IMM wyraźnie pokazują: kebaby i hot dogi zdominowały dyskusję na photoblog.pl, zaś burgery rządzą na Facebooku. Również na Pinterest.com pojawiają się szybkie dania. To tutaj pojawia się 10 proc. publikacji dotyczących burgerów, a portal stał się miejscem promocji nowych barów.

-

Polacy wydają mniej pieniędzy na przyjemności takie jak wyjścia do restauracji. Odbija się to oczywiście na branży gastronomicznej, co obrazują dane przedstawione przez GUS - od 2010 do 2011 roku w Polsce zamknęło swoją działalność około 2 tys. restauracji. Wyjątkiem od tej reguły są restauracje i bary szybkiej obsługi. Sieci należące do AmRest czy McDonald’s prężnie się rozwijają. Okazuje się nie tylko, że sprzedaż szybkich dań rośnie, ale też powstaje coraz więcej lokali tego typu. Szybkie dania budzą spore zainteresowanie Internautów.

Na początku wytypowaliśmy 9 haseł związanych z szybkimi daniami. Sprawdziliśmy czy Internauci dyskutują m.in. o kebabach, burgerach, pizzy czy hot dogach.

Okazało się, że wraz z początkiem czerwca zdecydowanie wzrosła liczba publikacji dotyczących szybkich dań. Od 189 wzmianek na początku miesiąca do 843 na początku lipca. Widać zatem wyraźnie, że sezon urlopowy wzmógł zainteresowanie Internautów kebabami, pizzą i hot dogami.

W badanym okresie przeanalizowaliśmy ponad 9,6 tys. wzmianek. Co ciekawe najczęściej Internauci dyskutowali o kebabach – prawie 5 tys. razy, hot dogach – prawie 2,7 tys. oraz burgerach ok. 1 tys.. Najmniejsze zainteresowanie budziły frytki belgijskie oraz zapiekanki (poniżej 60 wzmianek).

Najchętniej Internauci dyskutowali na blogu photoblog.pl. Tam pojawiło się ponad 2,3 tys. wzmianek.

Na Facebooku wzmiankowano prawie 1,2 tys. razy, a na 3 w kolejności forum.wizaz.pl prawie 500 razy. Okazuje się, że dla użytkowników photoblog.pl, w grupie wiekowej do 18-go roku życia, konsumpcja szybkich dań stanowi stały i ważny element codziennych czynności.

Z zestawienia widać wyraźnie, że kebaby i hot dogi zdominowały dyskusję na photoblog.pl, zaś burgery rządzą na Facebooku. Ciekawy jest również odmienny profil mediów w odniesieniu do burgerów. Tylko w przypadku tego dania, 50 proc. wzmianek pojawia się na Facebooku, a nie jak w przypadku pozostałych dań na photoblog.pl. Tutaj również prawie trzykrotnie większy udział ma Twitter. Co ciekawe około 10 proc. publikacji dotyczących burgerów pojawia się na pinterest.com. Jest to m.in. związane z popularnością tych dań a co za tym idzie rozwojem sieci barów w Polsce, które promują swoje produkty dodając zdjęcia w wspomnianym serwisie.

Ciekawie przedstawia się również rozkład publikacji w podziale na profile medium. Większość wzmianek pojawiła się w kanale ogólnoinformacyjnym – prawie 6.7 tys. wzmianek. Jednak co zaskakujące w mediach o profilu spożywczym dyskutowano szybkie dania jedynie niecałe 240 razy.

Zobacz inne polecane artykuły

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?

Brief.pl / Aktualności

Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?
Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?

W dzisiejszych czasach bardzo popularna jest strategia promocji, wchodząc do sklepu jesteśmy z każdej półki atakowani promocjami cenowymi. Okazuje się jednak, że promocje w dłuższej perspektywie przynoszą pyrrusowe zwycięstwa. W co zatem warto zainwestować, co jest driverem zakupowym, którym kieruje się coraz więcej klientów?

Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków

Brief.pl / Aktualności

Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków
Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków

Rozwój technologiczny, który z roku na rok nabiera tempa, coraz bardziej wpływa na życie każdego z nas. Zgodnie z tegorocznym raportem firmy doradczej Deloitte „TMT Predictions” na progu kolejnej rewolucji stoi telekomunikacja, której napędem będą m.in. sieć piątej generacji (5G), beacony oraz technologie biometryczne. Polska w tych aspektach już dziś nie ustępuje rynkom światowym. Jak wynika z badania Deloitte aż 57 proc. dorosłych użytkowników telefonów komórkowych w Polsce korzysta już z 4G/LTE, a 31 proc. nieposiadających takiej usługi w ciągu najbliższych dwunastu miesięcy chce z niej skorzystać. Beneficjentem kolejnej fali zmian w telekomunikacji będą też polskie firmy technologiczne, specjalizujące się w świadczeniu obsługi IT-as-a-service i działające na rynku beaconów.