Gry online tracą użytkowników

Gry online tracą użytkowników

Brief.pl / Wiedza

Jak wynika z danych Gemiusa, liczba internautów odwiedzających witryny z grami online zmniejszyła się. Dane pokazują, że z internetowej rozrywki korzysta tyle samo kobiet co mężczyzn. Największą oglądalność takie witryny mają wśród młodzieży i dorosłych, w wieku 15-34 lata.

-

Witryny oferujące gry flash, gry online oraz portale związane z grami zebrały, według danych z badania Megapanel PBI/Gemius blisko 55 proc. polskich internautów (dane z czerwca 2013 roku). To o jedną dziesiątą mniej, niż rok wcześniej.

– Nie należy jednak uważać, że Polacy mniej grają online. Być może mniej zajmują ich proste, flashowe gry w serwisach niezależnych. Bardzo wiele gier, jak na przykład popularny u nas World of Tanks ma zewnętrze aplikacje. Poza tym, wiele czasu na gry internauci poświęcają grając wewnątrz serwisów społecznościowych takich jak Facebook czy nk.pl – mówi Tomasz Lechowicz, ekspert Gemiusa od technologii internetowych.

Jak wynika z danych, najwięcej użytkowników stron z grami online jest w wieku 25-34 lata (28 proc.), z wykształceniem średnim (33 proc.). Na drugim miejscu są ludzie młodzi – między 15 a 24 rokiem życia. W tej grupie wiekowej znajduje się 22 proc. widowni. Oglądalność stron internetowych z grami wśród kobiet i mężczyzn jest na identycznym poziomie (50 proc. kobiety, 50 proc. mężczyźni). Najczęściej na takie strony wchodzą osoby z grupy wiekowej 7-14 lat (66 proc.)

Najpopularniejsze serwisy
Najpopularniejszym portalem poświęconym grom w czerwcu 2013 roku był gry.pl. Jest to strona zbierająca w jednym miejscu wiele gier internetowych. Od prostych, aż po społecznościowe. Gry.pl zanotowały w czerwcu 2013 roku ponad 2,7 miliona użytkowników.

Na drugim miejscu jest goodgamestudios.com, z prawie dwumilionową liczbą użytkowników. Firma ta, założona w 2009 roku w Niemczech ma w swojej ofercie kilka gier społecznościowych.

Na trzecim miejscu rankingu znajduje się witryna gry-online.pl (ponad 1,7 miliona użytkowników w czerwcu 2013 roku).

::

Dane pochodzą z ogólnopolskiego badania oglądalności witryn i aplikacji internetowych, z których korzystają użytkownicy sieci – Megapanel PBI/Gemius. Badanie jest realizowane metodą panelową na reprezentatywnej próbie internautów, obejmuje kilka tysięcy polskich stron www. Stanowi standard pomiaru aktywności w przestrzeni wirtualnej. Na jego podstawie reklamodawcy planują kampanie internetowe.

Zobacz inne polecane artykuły

Okazje warte milion(y)

Brief.pl / Aktualności

Okazje warte milion(y)
Okazje warte milion(y)

Ile razy zdarzyło Ci się z żalem odrzucić atrakcyjną promocję, bo była to „oferta dla dwojga”, albo należało „podzielić się nią z przyjaciółmi”? Marcinowi i Adrianowi, dwóm studentom z Gniezna także przytrafiło się to nie raz i dlatego założyli serwis NaSpółę.pl. Młody, funkcjonujący od kilku miesięcy startup docenili inwestorzy, zasilając go okrągłym milionem złotych.

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Brief.pl / Wiedza

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku
5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Algorytmy wyszukiwarki Google aktualizowane są nawet kilkaset razy w ciągu roku. Nic więc dziwnego, że nadążenie za zmianami bywa trudne, nawet dla dobrego specjalisty SEO, a to, co sprawdzało się jeszcze pół roku temu, obecnie może być traktowane co najwyżej jako mit. Przekonaj się, jakie działania pozycjonujące mają sens na dziś, a które lepiej odpuścić.

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?