LinkedIn – gigant content marketingu

LinkedIn – gigant content marketingu

Brief.pl / Aktualności

LinkedIn przebojem zdobywa serca marketerów, którzy coraz chętniej korzystają z możliwości reklamowych serwisu. Ma to bezpośrednie przełożenie na wyniki finansowe firmy, której prognozy mówią o ponad 46 procentowym wzroście przychodu w 2013 względem ubiegłego roku.

-

- LinkedIn to serwis, który od kilkunastu miesięcy przeżywa renesans związany ze strategicznymi zmianami dotyczącymi charakterystyki witryny. Początkowo był to biznesowy serwis społecznościowy, który kojarzono głównie z tematem zatrudnienia, jednak z biegiem czasu coraz większy nacisk kładziono na treści serwowane użytkownikom. Obecnie LinkedIn określany jest jako platforma z treściami skierowanymi do przedstawicieli biznesu i w tej roli dynamicznie przyciąga nowych użytkowników, a także coraz szersze uznanie wśród marketerów. – mówi Tomasz Pudlis, CEO sieci reklamy premium BAN.pl.

Reklamodawcy w LinkedIn znajdą cały szereg możliwości dotarcia do użytkowników w naturalnych dla nich sytuacjach – szukając informacji, nawiązując kontakty biznesowe czy też uczestnicząc w grupach dyskusyjnych. Tylko w ostatnim czasie wprowadzono Sponsorowane Aktualizacje, a także (dzięki nabyciu Slideshare) reklamy zawierające prezentacje multimedialne. Można oczekiwać, że to nie koniec transformacji LinkedIn, jednak już teraz jest to doskonałe i – przede wszystkim – bardzo skuteczne narzędzie content marketingowe.

Zmiany w LinkedIn nie umknęły uwadze specjalistów od marketingu – w Stanach Zjednoczonych około 80 proc. marketerów wykorzystuje LinkedIn w swoich kampaniach (źródło: „Changes at LinkedIn Create New”; eMarketer). Optymistycznie wyglądają również przychody serwisu, które w 2013 w porównaniu z ubiegłym rokiem zwiększą się o około 46 proc., a w 2014 dojdą do poziomu ponad pół miliarda dolarów.

Przychody LinkedIn

Obecnie LinkedIn jest drugim największym serwisem zrzeszającym społeczności – liderem jest oczywiście Facebook, jednak w ostatnich miesiącach LN zostawił w tyle serwis Twitter (wg ComScore).

Przeczytaj również:

Nowy wygląd grup dyskusyjnych na LinkedIn

LinkedIn wprowadził posty sponsorowane

Tagi:

linkedin

Zobacz inne polecane artykuły

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Brief.pl / Wiedza

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku
5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Algorytmy wyszukiwarki Google aktualizowane są nawet kilkaset razy w ciągu roku. Nic więc dziwnego, że nadążenie za zmianami bywa trudne, nawet dla dobrego specjalisty SEO, a to, co sprawdzało się jeszcze pół roku temu, obecnie może być traktowane co najwyżej jako mit. Przekonaj się, jakie działania pozycjonujące mają sens na dziś, a które lepiej odpuścić.

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Brief.pl / Aktualności

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar
Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Zbierają dane o użytkownikach sieci w 187 państwach, a ich autorska platforma DMP – OnAudience.com - przetwarza już ponad 3 mld profili internautów. Pokornie przyznają, że nie monitorują jeszcze aktywności sieciowej mieszkańców San Escobar, ale i tu obiecują rychłą poprawę. Warszawska spółka Cloud Technologies swój biznes zaczynała jako start-up w garażu, dziś po 6 latach działalności ma pozycję polskiego lidera analityki Big Data, posiadającego największą hurtownię danych w Europie. W tym roku spółka planuje opuścić NewConnect na rzecz głównego parkietu GPW.