Kobieta i mężczyzna w chmurze (raport)

Kobieta i mężczyzna w chmurze (raport)

Brief.pl / Wiedza

Mężczyźni częściej tworzą kopie zapasowe swoich zdjęć, plików wideo oraz innych danych, natomiast kobiety częściej dzielą się nimi na Facebooku.

-

Z raportu sporządzonego przez F-Secure wynika, iż kobiety zdecydowanie rzadziej potrafią oszacować ilość zdjęć, filmów, dokumentów i innych plików znajdujących się na ich komputerach, tabletach i smartfonach. Aż 46 proc. kobiet i tylko 23 proc. mężczyzn nie jest w stanie określić całkowitego rozmiaru wszystkich swoich danych.

77 proc. mężczyzn i 75 proc. kobiet deklaruje regularne tworzenie kopii zapasowych swoich danych. Mężczyźni wykonują backup częściej niż kobiety – co najmniej raz w tygodniu czyni to 33 proc. respondentów i 25 respondentek.

Najbardziej „męską” metodą przechowywania kopii zapasowych są lokalne dyski twarde – ten sposób gromadzenia danych zyskuje przychylność 56 proc. panów oraz 46 proc. pań. Natomiast mianem typowo „kobiecego” nośnika danych można określić dyski USB – w przeciwieństwie do 52 proc. mężczyzn, aż 59 proc. kobiet przechowuje swój backup właśnie na pendrive’ach. Nieco więcej mężczyzn niż kobiet korzysta natomiast z serwisów chmurowych – taką formę przechowywania kopii plików preferuje 25 proc. respondentów i 21 proc. respondentek.

Facebook najpopularniejszy

Najpopularniejszym wśród obu płci serwisem służącym zarówno do przechowywania danych, jak i udostępniania ich znajomym jest Facebook. Z portalu Marka Zuckerberga korzystają jednak częściej kobiety niż mężczyźni – 39 proc. użytkowniczek co najmniej raz w tygodniu przesyła dane na serwery Facebooka, natomiast odsetek czyniących to mężczyzn wynosi 34 proc.

Na drugim miejscu pod względem popularności znajduje się serwis YouTube, gdzie swoje materiały wideo co najmniej raz w tygodniu udostępnia 21 proc. mężczyzn i niewiele mniej, bo 19 proc., kobiet.

Bezpieczeństwo

Przechowywanie danych w chmurze rodzi pytania o ich bezpieczeństwo. Kobiety (61 proc.) nieznacznie częściej niż mężczyźni (57 proc.) wyrażają obawy przed uzyskaniem dostępu do serwisów chmurowych oraz społecznościowych przez osoby nieuprawnione.

Brak umiejętności skonfigurowania preferowanych ustawień prywatności swojego konta na Facebooku potwierdziło 23 proc. kobiet i mężczyzn biorących udział w badaniu.

Zarówno kobiety, jak i mężczyźni (57 proc. badanych) obawiają się, że ich dzieci nie posiadają odpowiednio skonfigurowanych ustawień prywatności swoich kont na Facebooku.

Mobilność

W dzisiejszym świecie korzystanie z wielu urządzeń jednocześnie nie jest niczym niezwykłym i obie płcie dostrzegają potrzebę posiadania stałego dostępu do swoich danych, niezależnie od używanego urządzenia. Możliwość uzyskania dostępu do zdjęć, dokumentów oraz filmów z dowolnego miejsca i urządzenia ważne jest dla 64 proc. kobiet i 63 proc. mężczyzn. Ponadto, 60 proc. mężczyzn i 59 proc. kobiet zgadza się, że niezwykle przydatna byłaby możliwość zarządzania w jednym miejscu danymi ze wszystkich używanych przez nich serwisów internetowych.

::

Badanie F-Secure Digital Lifestyle Survey 2013 obejmowało wywiady online przeprowadzone wśród 6000 abonentów internetu szerokopasmowego w wieku od 20 do 60 lat z 15 krajów: Niemiec, Włoch, Francji, Wielkiej Brytanii, Holandii, Belgii, Szwecji, Finlandii, Polski, USA, Brazylii, Chile, Kolumbii, Australii oraz Malezji. Badanie wykonała w kwietniu 2013 r. pracownia GfK.

Zobacz inne polecane artykuły

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Brief.pl / Wiedza

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku
5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Algorytmy wyszukiwarki Google aktualizowane są nawet kilkaset razy w ciągu roku. Nic więc dziwnego, że nadążenie za zmianami bywa trudne, nawet dla dobrego specjalisty SEO, a to, co sprawdzało się jeszcze pół roku temu, obecnie może być traktowane co najwyżej jako mit. Przekonaj się, jakie działania pozycjonujące mają sens na dziś, a które lepiej odpuścić.

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Brief.pl / Aktualności

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar
Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Zbierają dane o użytkownikach sieci w 187 państwach, a ich autorska platforma DMP – OnAudience.com - przetwarza już ponad 3 mld profili internautów. Pokornie przyznają, że nie monitorują jeszcze aktywności sieciowej mieszkańców San Escobar, ale i tu obiecują rychłą poprawę. Warszawska spółka Cloud Technologies swój biznes zaczynała jako start-up w garażu, dziś po 6 latach działalności ma pozycję polskiego lidera analityki Big Data, posiadającego największą hurtownię danych w Europie. W tym roku spółka planuje opuścić NewConnect na rzecz głównego parkietu GPW.