wp - grudzien 2016

Kobieta i mężczyzna w chmurze (raport)

Kobieta i mężczyzna w chmurze (raport)

Brief.pl / Wiedza

Mężczyźni częściej tworzą kopie zapasowe swoich zdjęć, plików wideo oraz innych danych, natomiast kobiety częściej dzielą się nimi na Facebooku.

-

Z raportu sporządzonego przez F-Secure wynika, iż kobiety zdecydowanie rzadziej potrafią oszacować ilość zdjęć, filmów, dokumentów i innych plików znajdujących się na ich komputerach, tabletach i smartfonach. Aż 46 proc. kobiet i tylko 23 proc. mężczyzn nie jest w stanie określić całkowitego rozmiaru wszystkich swoich danych.

77 proc. mężczyzn i 75 proc. kobiet deklaruje regularne tworzenie kopii zapasowych swoich danych. Mężczyźni wykonują backup częściej niż kobiety – co najmniej raz w tygodniu czyni to 33 proc. respondentów i 25 respondentek.

Najbardziej „męską” metodą przechowywania kopii zapasowych są lokalne dyski twarde – ten sposób gromadzenia danych zyskuje przychylność 56 proc. panów oraz 46 proc. pań. Natomiast mianem typowo „kobiecego” nośnika danych można określić dyski USB – w przeciwieństwie do 52 proc. mężczyzn, aż 59 proc. kobiet przechowuje swój backup właśnie na pendrive’ach. Nieco więcej mężczyzn niż kobiet korzysta natomiast z serwisów chmurowych – taką formę przechowywania kopii plików preferuje 25 proc. respondentów i 21 proc. respondentek.

Facebook najpopularniejszy

Najpopularniejszym wśród obu płci serwisem służącym zarówno do przechowywania danych, jak i udostępniania ich znajomym jest Facebook. Z portalu Marka Zuckerberga korzystają jednak częściej kobiety niż mężczyźni – 39 proc. użytkowniczek co najmniej raz w tygodniu przesyła dane na serwery Facebooka, natomiast odsetek czyniących to mężczyzn wynosi 34 proc.

Na drugim miejscu pod względem popularności znajduje się serwis YouTube, gdzie swoje materiały wideo co najmniej raz w tygodniu udostępnia 21 proc. mężczyzn i niewiele mniej, bo 19 proc., kobiet.

Bezpieczeństwo

Przechowywanie danych w chmurze rodzi pytania o ich bezpieczeństwo. Kobiety (61 proc.) nieznacznie częściej niż mężczyźni (57 proc.) wyrażają obawy przed uzyskaniem dostępu do serwisów chmurowych oraz społecznościowych przez osoby nieuprawnione.

Brak umiejętności skonfigurowania preferowanych ustawień prywatności swojego konta na Facebooku potwierdziło 23 proc. kobiet i mężczyzn biorących udział w badaniu.

Zarówno kobiety, jak i mężczyźni (57 proc. badanych) obawiają się, że ich dzieci nie posiadają odpowiednio skonfigurowanych ustawień prywatności swoich kont na Facebooku.

Mobilność

W dzisiejszym świecie korzystanie z wielu urządzeń jednocześnie nie jest niczym niezwykłym i obie płcie dostrzegają potrzebę posiadania stałego dostępu do swoich danych, niezależnie od używanego urządzenia. Możliwość uzyskania dostępu do zdjęć, dokumentów oraz filmów z dowolnego miejsca i urządzenia ważne jest dla 64 proc. kobiet i 63 proc. mężczyzn. Ponadto, 60 proc. mężczyzn i 59 proc. kobiet zgadza się, że niezwykle przydatna byłaby możliwość zarządzania w jednym miejscu danymi ze wszystkich używanych przez nich serwisów internetowych.

::

Badanie F-Secure Digital Lifestyle Survey 2013 obejmowało wywiady online przeprowadzone wśród 6000 abonentów internetu szerokopasmowego w wieku od 20 do 60 lat z 15 krajów: Niemiec, Włoch, Francji, Wielkiej Brytanii, Holandii, Belgii, Szwecji, Finlandii, Polski, USA, Brazylii, Chile, Kolumbii, Australii oraz Malezji. Badanie wykonała w kwietniu 2013 r. pracownia GfK.

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Warszawski car sharing dla osób prywatnych

Brief.pl / Aktualności

Warszawski car sharing dla osób prywatnych
Warszawski car sharing dla osób prywatnych

4Mobility, po uruchomieniu usługi car sharingu, czyli auta na minuty dla klientów biznesowych, rozszerza swoją ofertę na użytkowników prywatnych, a tym samym sprawia, że Warszawa dołącza do grona miast z car sharingiem dostępnym dla każdego. Od teraz osoby zainteresowane skorzystaniem z usługi mogą w prosty sposób zarezerwować wybrany pojazd. Samochód można odebrać w jednej z 20 baz na terenie miasta, otwierając go smartfonem.