Kobieta i mężczyzna w chmurze (raport)

Kobieta i mężczyzna w chmurze (raport)

Brief.pl / Wiedza

Mężczyźni częściej tworzą kopie zapasowe swoich zdjęć, plików wideo oraz innych danych, natomiast kobiety częściej dzielą się nimi na Facebooku.

-

Z raportu sporządzonego przez F-Secure wynika, iż kobiety zdecydowanie rzadziej potrafią oszacować ilość zdjęć, filmów, dokumentów i innych plików znajdujących się na ich komputerach, tabletach i smartfonach. Aż 46 proc. kobiet i tylko 23 proc. mężczyzn nie jest w stanie określić całkowitego rozmiaru wszystkich swoich danych.

77 proc. mężczyzn i 75 proc. kobiet deklaruje regularne tworzenie kopii zapasowych swoich danych. Mężczyźni wykonują backup częściej niż kobiety – co najmniej raz w tygodniu czyni to 33 proc. respondentów i 25 respondentek.

Najbardziej „męską” metodą przechowywania kopii zapasowych są lokalne dyski twarde – ten sposób gromadzenia danych zyskuje przychylność 56 proc. panów oraz 46 proc. pań. Natomiast mianem typowo „kobiecego” nośnika danych można określić dyski USB – w przeciwieństwie do 52 proc. mężczyzn, aż 59 proc. kobiet przechowuje swój backup właśnie na pendrive’ach. Nieco więcej mężczyzn niż kobiet korzysta natomiast z serwisów chmurowych – taką formę przechowywania kopii plików preferuje 25 proc. respondentów i 21 proc. respondentek.

Facebook najpopularniejszy

Najpopularniejszym wśród obu płci serwisem służącym zarówno do przechowywania danych, jak i udostępniania ich znajomym jest Facebook. Z portalu Marka Zuckerberga korzystają jednak częściej kobiety niż mężczyźni – 39 proc. użytkowniczek co najmniej raz w tygodniu przesyła dane na serwery Facebooka, natomiast odsetek czyniących to mężczyzn wynosi 34 proc.

Na drugim miejscu pod względem popularności znajduje się serwis YouTube, gdzie swoje materiały wideo co najmniej raz w tygodniu udostępnia 21 proc. mężczyzn i niewiele mniej, bo 19 proc., kobiet.

Bezpieczeństwo

Przechowywanie danych w chmurze rodzi pytania o ich bezpieczeństwo. Kobiety (61 proc.) nieznacznie częściej niż mężczyźni (57 proc.) wyrażają obawy przed uzyskaniem dostępu do serwisów chmurowych oraz społecznościowych przez osoby nieuprawnione.

Brak umiejętności skonfigurowania preferowanych ustawień prywatności swojego konta na Facebooku potwierdziło 23 proc. kobiet i mężczyzn biorących udział w badaniu.

Zarówno kobiety, jak i mężczyźni (57 proc. badanych) obawiają się, że ich dzieci nie posiadają odpowiednio skonfigurowanych ustawień prywatności swoich kont na Facebooku.

Mobilność

W dzisiejszym świecie korzystanie z wielu urządzeń jednocześnie nie jest niczym niezwykłym i obie płcie dostrzegają potrzebę posiadania stałego dostępu do swoich danych, niezależnie od używanego urządzenia. Możliwość uzyskania dostępu do zdjęć, dokumentów oraz filmów z dowolnego miejsca i urządzenia ważne jest dla 64 proc. kobiet i 63 proc. mężczyzn. Ponadto, 60 proc. mężczyzn i 59 proc. kobiet zgadza się, że niezwykle przydatna byłaby możliwość zarządzania w jednym miejscu danymi ze wszystkich używanych przez nich serwisów internetowych.

::

Badanie F-Secure Digital Lifestyle Survey 2013 obejmowało wywiady online przeprowadzone wśród 6000 abonentów internetu szerokopasmowego w wieku od 20 do 60 lat z 15 krajów: Niemiec, Włoch, Francji, Wielkiej Brytanii, Holandii, Belgii, Szwecji, Finlandii, Polski, USA, Brazylii, Chile, Kolumbii, Australii oraz Malezji. Badanie wykonała w kwietniu 2013 r. pracownia GfK.

Zobacz inne polecane artykuły

Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup

Magazyn / Aktualności

Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup
Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup

Business Link i Skanska będą współtworzyć innowacyjny ekosystem w regionie Europy Środkowo-Wschodniej (CEE) dla startupów, małych i średnich firm oraz sektora usług biznesowych. Deweloper zainwestował w Business Link, największą sieć coworkingu i prywatnych biur na wynajem w Polsce. Dzięki planowanej ekspansji Business Link stanie się największą tego typu siecią w Europie i drugą na świecie, a Skanska stworzy najbardziej kompleksową ofertę biurową dla różnorodnych podmiotów na rynku CEE.

Poland Business Run – polskie firmy po raz szósty pobiegną dla potrzebujących

Brief.pl / Aktualności

Poland Business Run – polskie firmy po raz szósty pobiegną dla potrzebujących
Poland Business Run – polskie firmy po raz szósty pobiegną dla potrzebujących

Szósta edycja największego charytatywnego biegu w kraju – Poland Business Run – startuje 3 września. Uczestnicy pobiegną w tym roku w 7 miastach: Krakowie, Warszawie, Łodzi, Wrocławiu, Poznaniu, Gdańsku i Katowicach. Rejestracja drużyn rusza już pod koniec kwietnia. Cel? Pomoc osobom z niepełnosprawnością ruchową w powrocie do normalnego życia.

E-zakupy w niedzielę? 81 proc. Polaków jest na tak

Brief.pl / Aktualności

E-zakupy w niedzielę? 81 proc. Polaków jest na tak
E-zakupy w niedzielę? 81 proc. Polaków jest na tak

W ostatnich latach przeciętne tempo życia wielu Polaków diametralnie się zmieniło. Większość rzeczy robimy w pośpiechu i cierpimy na nieustanny brak czasu. Wraz z rozwojem nowych technologii na popularności zyskały e-zakupy, które pozwalają zaoszczędzić czas. Z badań wynika, że 39 proc. Polaków robi zakupy przez internet w niedzielę z powodu braku czasu w tygodniu. Aż 78 proc. respondentów deklaruje, że nie powinno być żadnych ograniczeń w niedzielnym e-handlu. Rozwiązania z rynku e-commerce odzwierciedlają oczekiwania konsumentów, którzy coraz chętniej kupują przez internet. Co ciekawe konsumenci online nie tylko kupują ubrania czy elektronikę, ale również produkty spożywcze. Co na to ustawodawcy? Czy serwery e-sklepów zostaną wyłączone?