Microsoft przejął Nokię. Co z tego wyniknie?

Microsoft przejął Nokię. Co z tego wyniknie?

Brief.pl / Technologie

Microsoft ogłosił, że kupił od Nokii dział zajmujący się tworzeniem nowych produktów i usług. Gigant z Redmond wykupił także patenty Finów i licencje na korzystanie z nazw "Lumia" i "Asha". Łącznie Microsoft zapłacił prawie 5,5 mld euro.

-

O możliwości zakupu Nokii przez Microsoft mówiło się od dawna. Obie firmy jeszcze przed oficjalnym ogłoszeniem przejęcia bardzo blisko ze sobą współpracowały - ponad 80 proc. urządzeń z Windows Phone na pokładzie, czyli mobilnym systemem operacyjnym od Microsoftu, to Nokie Lumie.

Oprócz tego, fińską firmą jak do tej pory kierował Stephen Elop, który wcześniej był pracownikiem Microsoftu, a teraz znów wraca do Redmond. Na stanowisko CEO Nokii zastąpi go tymczasowo Risto Siilasmaa.

Sama decyzja o przejęciu nie jest zatem zaskoczeniem. Dziwić może za to kwota transakcji. Dwa lata temu Microsoft za Skype'a, nieporównywalnie mniejszą firmę, zapłacił ponad 8,5 mld dol., a za produktowy dział Nokii i jej patenty niecałe 7,2 mld.
Zaskoczeniem jest też to, że transakcja zostanie sfinalizowana prawdopodobnie jeszcze przed odejściem Steve'a Ballmera na emeryturę. Może to oznaczać, ale nie musi, że jego następcą będzie Elop.

Microsoft twierdzi, że wchłaniając część Nokii ma na celu rozwój swojej oferty urządzeń mobilnych, w szczególności smartfonów. Know-how pracowników fińskiej firmy ma również pomóc gigantowi z Redmond konkurować z Apple i Google jeśli chodzi o innowacje w mobilnym oprogramowaniu.

The Verge donosi, iż to przejęcie oznacza też, że nie zobaczymy już kolejnego smartfona pod marką Nokii. Microsoft wykupił od Finów prawa do używania marek Lumia i Asha, ale zastrzegł, że marka Nokia może odnosić się wyłącznie do tzw. featurephone'ów, czyli tradycyjnych telefonów komórkowych.

Czy Microsoft dobrze wydał swoje pieniądze? To będzie można ocenić kiedy na rynku pojawią się pierwsze smartfony stworzone od początku do końca przez giganta z Redmond. Jakimś prognostykiem dla ich potencjalnego sukcesu lub potencjalnej porażki są losy tabletów Surface.

Ciekawe, czy Microsoft wyciągnął z nich wnioski?

Źródło: The Verge

 

 

 

Zobacz inne polecane artykuły

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Brief.pl / Wiedza

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku
5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Algorytmy wyszukiwarki Google aktualizowane są nawet kilkaset razy w ciągu roku. Nic więc dziwnego, że nadążenie za zmianami bywa trudne, nawet dla dobrego specjalisty SEO, a to, co sprawdzało się jeszcze pół roku temu, obecnie może być traktowane co najwyżej jako mit. Przekonaj się, jakie działania pozycjonujące mają sens na dziś, a które lepiej odpuścić.

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Brief.pl / Aktualności

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar
Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Zbierają dane o użytkownikach sieci w 187 państwach, a ich autorska platforma DMP – OnAudience.com - przetwarza już ponad 3 mld profili internautów. Pokornie przyznają, że nie monitorują jeszcze aktywności sieciowej mieszkańców San Escobar, ale i tu obiecują rychłą poprawę. Warszawska spółka Cloud Technologies swój biznes zaczynała jako start-up w garażu, dziś po 6 latach działalności ma pozycję polskiego lidera analityki Big Data, posiadającego największą hurtownię danych w Europie. W tym roku spółka planuje opuścić NewConnect na rzecz głównego parkietu GPW.