wp - grudzien 2016

Microsoft przejął Nokię. Co z tego wyniknie?

Microsoft przejął Nokię. Co z tego wyniknie?

Brief.pl / Technologie

Microsoft ogłosił, że kupił od Nokii dział zajmujący się tworzeniem nowych produktów i usług. Gigant z Redmond wykupił także patenty Finów i licencje na korzystanie z nazw "Lumia" i "Asha". Łącznie Microsoft zapłacił prawie 5,5 mld euro.

-

O możliwości zakupu Nokii przez Microsoft mówiło się od dawna. Obie firmy jeszcze przed oficjalnym ogłoszeniem przejęcia bardzo blisko ze sobą współpracowały - ponad 80 proc. urządzeń z Windows Phone na pokładzie, czyli mobilnym systemem operacyjnym od Microsoftu, to Nokie Lumie.

Oprócz tego, fińską firmą jak do tej pory kierował Stephen Elop, który wcześniej był pracownikiem Microsoftu, a teraz znów wraca do Redmond. Na stanowisko CEO Nokii zastąpi go tymczasowo Risto Siilasmaa.

Sama decyzja o przejęciu nie jest zatem zaskoczeniem. Dziwić może za to kwota transakcji. Dwa lata temu Microsoft za Skype'a, nieporównywalnie mniejszą firmę, zapłacił ponad 8,5 mld dol., a za produktowy dział Nokii i jej patenty niecałe 7,2 mld.
Zaskoczeniem jest też to, że transakcja zostanie sfinalizowana prawdopodobnie jeszcze przed odejściem Steve'a Ballmera na emeryturę. Może to oznaczać, ale nie musi, że jego następcą będzie Elop.

Microsoft twierdzi, że wchłaniając część Nokii ma na celu rozwój swojej oferty urządzeń mobilnych, w szczególności smartfonów. Know-how pracowników fińskiej firmy ma również pomóc gigantowi z Redmond konkurować z Apple i Google jeśli chodzi o innowacje w mobilnym oprogramowaniu.

The Verge donosi, iż to przejęcie oznacza też, że nie zobaczymy już kolejnego smartfona pod marką Nokii. Microsoft wykupił od Finów prawa do używania marek Lumia i Asha, ale zastrzegł, że marka Nokia może odnosić się wyłącznie do tzw. featurephone'ów, czyli tradycyjnych telefonów komórkowych.

Czy Microsoft dobrze wydał swoje pieniądze? To będzie można ocenić kiedy na rynku pojawią się pierwsze smartfony stworzone od początku do końca przez giganta z Redmond. Jakimś prognostykiem dla ich potencjalnego sukcesu lub potencjalnej porażki są losy tabletów Surface.

Ciekawe, czy Microsoft wyciągnął z nich wnioski?

Źródło: The Verge

 

 

 

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Wielcy nieznani: Martin Cooper, twórca telefonu komórkowego

Magazyn / Ludzie

Wielcy nieznani: Martin Cooper, twórca telefonu komórkowego
Wielcy nieznani: Martin Cooper, twórca telefonu komórkowego

Zgodnie z najnowszym raportem „Mobile Economy 2015”, stworzonym przez organizację GSMA, pod koniec 2014 r. ponad 3,6 mld ludzi na świecie miało wykupioną minimum jedną subskrypcję mobilną. To oznacza, że więcej niż połowa populacji ziemskiej właściwie w każdej chwili, niezależnie od miejsca, w którym się znajduje, i bez żadnego wysiłku może skontaktować się z drugą osobą. Wykonując telefon czy wysyłając wiadomość tekstową za pomocą urządzenia mobilnego, rzadko kiedy zastanawiamy się jednak nad tym, kto sprawił, że czynności te są dziś nie tylko możliwe, ale również tak powszechne, że tracą na swojej wyjątkowości. Martin Cooper, wynalazca telefonu komórkowego, jest dla wielu kolejnym „wielkim nieznanym”.