Microsoft przejął Nokię. Co z tego wyniknie?

Microsoft przejął Nokię. Co z tego wyniknie?

Brief.pl / Technologie

Microsoft ogłosił, że kupił od Nokii dział zajmujący się tworzeniem nowych produktów i usług. Gigant z Redmond wykupił także patenty Finów i licencje na korzystanie z nazw "Lumia" i "Asha". Łącznie Microsoft zapłacił prawie 5,5 mld euro.

-

O możliwości zakupu Nokii przez Microsoft mówiło się od dawna. Obie firmy jeszcze przed oficjalnym ogłoszeniem przejęcia bardzo blisko ze sobą współpracowały - ponad 80 proc. urządzeń z Windows Phone na pokładzie, czyli mobilnym systemem operacyjnym od Microsoftu, to Nokie Lumie.

Oprócz tego, fińską firmą jak do tej pory kierował Stephen Elop, który wcześniej był pracownikiem Microsoftu, a teraz znów wraca do Redmond. Na stanowisko CEO Nokii zastąpi go tymczasowo Risto Siilasmaa.

Sama decyzja o przejęciu nie jest zatem zaskoczeniem. Dziwić może za to kwota transakcji. Dwa lata temu Microsoft za Skype'a, nieporównywalnie mniejszą firmę, zapłacił ponad 8,5 mld dol., a za produktowy dział Nokii i jej patenty niecałe 7,2 mld.
Zaskoczeniem jest też to, że transakcja zostanie sfinalizowana prawdopodobnie jeszcze przed odejściem Steve'a Ballmera na emeryturę. Może to oznaczać, ale nie musi, że jego następcą będzie Elop.

Microsoft twierdzi, że wchłaniając część Nokii ma na celu rozwój swojej oferty urządzeń mobilnych, w szczególności smartfonów. Know-how pracowników fińskiej firmy ma również pomóc gigantowi z Redmond konkurować z Apple i Google jeśli chodzi o innowacje w mobilnym oprogramowaniu.

The Verge donosi, iż to przejęcie oznacza też, że nie zobaczymy już kolejnego smartfona pod marką Nokii. Microsoft wykupił od Finów prawa do używania marek Lumia i Asha, ale zastrzegł, że marka Nokia może odnosić się wyłącznie do tzw. featurephone'ów, czyli tradycyjnych telefonów komórkowych.

Czy Microsoft dobrze wydał swoje pieniądze? To będzie można ocenić kiedy na rynku pojawią się pierwsze smartfony stworzone od początku do końca przez giganta z Redmond. Jakimś prognostykiem dla ich potencjalnego sukcesu lub potencjalnej porażki są losy tabletów Surface.

Ciekawe, czy Microsoft wyciągnął z nich wnioski?

Źródło: The Verge

 

 

 

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Brief.pl / Aktualności

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości
5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Długie, mroźne miesiące zimy dają się nam we znaki, rozbudzając tym samym pragnienie zmiany, zieleni i kolorów. Tak też powinny wyglądać newslettery – świeżo i słonecznie. Marketerzy, jako ci, którzy zawsze podążają nie tylko za panującymi w branży trendami, ale także za potrzebami odbiorców, powinni włączyć do komunikacji te elementy, których odbiorcy w tym okresie szczególnie łakną.