IKO dostępne dla wszystkich

Brief.pl / Technologie

PKO Bank Polski uruchomił Portmonetkę IKO, czyli systemu płatności mobilnych, który jest dostępny także dla klientów innych banków.

-

Aplikacja IKO jest powszechnie dostępna dla użytkowników urządzeń z iOS (do pobrania z AppStore'u) i Androidem (do pobrania z Google Play). Użytkownicy BlackBerry, smartfonów z Symbianem oraz telefonów, które obsługują javę mogą ją zamówić na stronie IKO.pkobp.pl.

IKO umożliwia dokonywanie płatności bezgotówkowych autoryzowanych za pomocąkodu generowanego przez aplikację. W ten sam sposób można także wypłacać pieniądze z bankomatu - bez użycia karty. Użytkownicy IKO mogą także wysyłać czeki, również osobom nie korzystającym z IKO, na określoną kwotę, które realizuje się tak jak płatności bezgotówkowe lub wypłacając gotówkę z bankomatu.

Portmonetka IKO umożliwia klientom innych banków niż PKO Ban Polski korzystać ze wszystkich funkcji tego systemu. Portmonetkę zasila się przelewami na jej specjalny rachunek, ale również przelewem na numer telefonu od innego użytkownika IKO oraz za pomocą wpłaty gotówkowej w bankowym oddziale. Żeby skorzystać z Portmonetki IKO można zalogować się w serwisie portmonetka.pkobp.pl lub po prostu zacząć korzystać z aplikacji na swoim urządzeniu.

- Do 50 tysięcy klientów, którzy już teraz korzystają z IKO, mogą dołączyć osoby nieposiadające konta w PKO Banku Polskim. System płatności mobilnych IKO konstruujemy tak, aby z punktu widzenia użytkownika było w nim jak najmniej ograniczeń i wymagań technicznych, by dzięki temu szybciej osiągnąć efekt skali niezbędnej do wprowadzenia krajowego standardu. Jesteśmy przekonani, że portmonetka IKO będzie dla wielu osób pierwszym krokiem do skorzystania również z innych produktów PKO Banku Polskiego – mówi Wojciech Bolanowski, Dyrektor Pionu Bankowości Elektronicznej w PKO Banku Polskim.

Co ciekawe, Portmonetkę IKO można w łatwy sposób przekształcić w normalny rachunek w PKO Banku Polski.

Rozszerzenie systemu IKO o Portmonetkę jest w pewnym sensie realizacją zapowiedzi utworzenia wspólnego standardu płatności mobilnych przez sześć największych polskich banków w oparciu o platformę PKO Banku Polskiego. Napisałem "w pewnym sensie", ponieważ Portmonetka jest firmowana wyłącznie przez bank zarządzany przez Zbigniewa Jagiełłę.

Wedle zapowiedzi z początku lipca, wspólny standard płatności mobilnych ma pojawić się jeszcze w tym roku. Czy będzie to po prostu jakaś rozszerzona wersja Portmonetki IKO czy inne rozwiązanie? Tego na razie nie wiadomo.

Źródło: informacja prasowa PKO Banku Polskiego

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Brief.pl / Aktualności

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości
5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Długie, mroźne miesiące zimy dają się nam we znaki, rozbudzając tym samym pragnienie zmiany, zieleni i kolorów. Tak też powinny wyglądać newslettery – świeżo i słonecznie. Marketerzy, jako ci, którzy zawsze podążają nie tylko za panującymi w branży trendami, ale także za potrzebami odbiorców, powinni włączyć do komunikacji te elementy, których odbiorcy w tym okresie szczególnie łakną.