wp - grudzien 2016

Blogi modowe inspiracją polskich internautów

Blogi modowe inspiracją polskich internautów

Brief.pl / Wiedza

Trendy modowe zmieniają się jak w kalejdoskopie. Szukając inspiracji, ciekawych stylizacji i nowości ze świata mody aż 44 proc. internautów odwiedza blogi modowe. Tak wynika z raportu „Modowe inspiracje polskich internatów” przygotowanego przez sieć FashionFan, we współpracy z Interactive Research Center i LeadR.

-

Tematyka modowych stylizacji jest najbliższa młodym kobietom, które szukają w sieci inspiracji nawet kilka razy w tygodniu. Zdarza się, że nawet codziennie. Wśród przebadanych internautów jedynie 16 proc. robi to sporadycznie lub wcale.

Częstotliwość szukania w Internecie informacji o modzie

Częstotliwość szukania w Internecie informacji o modzie

 

Wśród użytkowników, którzy sięgają do różnych źródeł wiedzy o najnowszych trendach modowych przynajmniej raz w tygodniu, najpopularniejsze są serwisy social media. Wskazało na nie aż 72 proc. respondentów badania. Wciąż niewyczerpaną studnią informacji o tym, co aktualnie się nosi stanowią serwisy internetowe (65 proc.). Okazuje się jednak, że na trzecim miejscu są blogi modowe, które przegląda 44 proc. internautów. Pomysły i stylizacje blogerek cieszą się większym zainteresowaniem niż programy telewizyjne czy magazyny papierowe poświęcone modzie.

- Badanie przeprowadziliśmy aby znaleźć aktualną odpowiedź na pytanie „Co wpływa na decyzje o zakupie odzieży, obuwia i dodatków?”. Jest ono często zadawane szczególnie przez reklamodawców – mówi Anna Elwart, project manager FashionFan – Jak pokazuje raport dużą popularnością cieszą się polskie blogi modowe. Aż 56 proc. przebadanych czytelników blogów modowych przyznało, że już kupiło coś pod wpływem inspiracji z bloga– dodaje Elwart.

Czy powodem, dla którego Polacy odwiedzają blogi modowe jest chęć poznania szczegółów z życia jego autora? Jedynie w przypadku 9 proc.. Blogi, a przynajmniej te modowe, przestały pełnić funkcję internetowych dzienników. Dla przebadanych użytkowników najważniejsza jest możliwość znalezienia na nich ciekawych stylizacji (54 proc.) oraz dowiedzenia się o panujących trendach (44 proc.). Dla prawie połowy czytanie blogów stanowi formę rozrywki.

- Raport „Modowe inspiracje polskich internautów” demaskuje nie tylko najpopularniejsze wśród internautów źródła informacji o świecie fashion. W ankiecie pytaliśmy także, które marki modowe cieszą się ich największym zainteresowaniem. Najczęściej wskazywanymi, tutaj chyba bez większych niespodzianek, są H&M, ZARA oraz Reserved – mówi Albert Hupa, prezes zarządu Interactive Research Center.

Badanie „Modowe inspiracje polskich internautów” realizowane było w maju 2013 roku. Wzięło w nim udział ponad tysiąc polskich użytkowników Internetu.

Zapraszamy do zapoznania się z Raportem.

Infografika modowa

Zobacz inne polecane artykuły

Od zera do miliardera: Satya Nadella. Człowiek, który redefiniuje produktywność

Magazyn / Ludzie

Od zera do miliardera: Satya Nadella. Człowiek, który redefiniuje produktywność
Od zera do miliardera: Satya Nadella. Człowiek, który redefiniuje produktywność

Gdy mowa o najbardziej nowatorskich firmach technologicznych na świecie, na myśl zazwyczaj jako pierwsze przychodzą takie spółki, jak Apple, Google czy Facebook. Microsoft w gronie wymienionych jest zaś traktowany raczej jako starszy brat, który może i kiedyś napędzał rozwój technologii, ale dziś na tyle przyzwyczaił się do stosowanych przez lata rozwiązań, że daleko mu do miana najważniejszego innowatora. Stojący od przeszło dwóch lat na czele założonej przez Billa Gatesa firmy Satya Nadella robi jednak wszystko, by ów wizerunek zmienić... a niedawny zakup LinkedIna to tylko jeden z przykładów jego starań.

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

Brief.pl / Aktualności

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube
Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

YouTube ogłasza coroczne podsumowanie najchętniej oglądanych filmów i teledysków – Rewind 2016. „Dzieciaki prosto z więzienia! Zobacz kontrowersyjny występ! [Mam Talent]” to najchętniej oglądane wideo w Polsce. Na liście nie zabrakło również polskich gwiazd YouTube: Abstrachuje.tv z filmami „Czego nie mówią: policjanci” oraz „Najlepszy film motywacyjny na świecie”, a także wideo „Wąs! Wąs! Wąs!” Cyber Mariana (feat. Czwarta Fala). W rankingu znalazł się też film Twardowsky 2.0., jeden z materiałów wchodzących w skład niestandardowego projektu Legendy polskie stworzonego przez Allegro. Jeśli chodzi o zestawienie muzyczne, Polacy najchętniej oglądali klip Sylwii Grzeszczak „Tamta dziewczyna”.