Blogi modowe inspiracją polskich internautów

Blogi modowe inspiracją polskich internautów

Brief.pl / Wiedza

Trendy modowe zmieniają się jak w kalejdoskopie. Szukając inspiracji, ciekawych stylizacji i nowości ze świata mody aż 44 proc. internautów odwiedza blogi modowe. Tak wynika z raportu „Modowe inspiracje polskich internatów” przygotowanego przez sieć FashionFan, we współpracy z Interactive Research Center i LeadR.

-

Tematyka modowych stylizacji jest najbliższa młodym kobietom, które szukają w sieci inspiracji nawet kilka razy w tygodniu. Zdarza się, że nawet codziennie. Wśród przebadanych internautów jedynie 16 proc. robi to sporadycznie lub wcale.

Częstotliwość szukania w Internecie informacji o modzie

Częstotliwość szukania w Internecie informacji o modzie

 

Wśród użytkowników, którzy sięgają do różnych źródeł wiedzy o najnowszych trendach modowych przynajmniej raz w tygodniu, najpopularniejsze są serwisy social media. Wskazało na nie aż 72 proc. respondentów badania. Wciąż niewyczerpaną studnią informacji o tym, co aktualnie się nosi stanowią serwisy internetowe (65 proc.). Okazuje się jednak, że na trzecim miejscu są blogi modowe, które przegląda 44 proc. internautów. Pomysły i stylizacje blogerek cieszą się większym zainteresowaniem niż programy telewizyjne czy magazyny papierowe poświęcone modzie.

- Badanie przeprowadziliśmy aby znaleźć aktualną odpowiedź na pytanie „Co wpływa na decyzje o zakupie odzieży, obuwia i dodatków?”. Jest ono często zadawane szczególnie przez reklamodawców – mówi Anna Elwart, project manager FashionFan – Jak pokazuje raport dużą popularnością cieszą się polskie blogi modowe. Aż 56 proc. przebadanych czytelników blogów modowych przyznało, że już kupiło coś pod wpływem inspiracji z bloga– dodaje Elwart.

Czy powodem, dla którego Polacy odwiedzają blogi modowe jest chęć poznania szczegółów z życia jego autora? Jedynie w przypadku 9 proc.. Blogi, a przynajmniej te modowe, przestały pełnić funkcję internetowych dzienników. Dla przebadanych użytkowników najważniejsza jest możliwość znalezienia na nich ciekawych stylizacji (54 proc.) oraz dowiedzenia się o panujących trendach (44 proc.). Dla prawie połowy czytanie blogów stanowi formę rozrywki.

- Raport „Modowe inspiracje polskich internautów” demaskuje nie tylko najpopularniejsze wśród internautów źródła informacji o świecie fashion. W ankiecie pytaliśmy także, które marki modowe cieszą się ich największym zainteresowaniem. Najczęściej wskazywanymi, tutaj chyba bez większych niespodzianek, są H&M, ZARA oraz Reserved – mówi Albert Hupa, prezes zarządu Interactive Research Center.

Badanie „Modowe inspiracje polskich internautów” realizowane było w maju 2013 roku. Wzięło w nim udział ponad tysiąc polskich użytkowników Internetu.

Zapraszamy do zapoznania się z Raportem.

Infografika modowa

Zobacz inne polecane artykuły

GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!

Brief.pl / Aktualności

GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!
GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!

Już w ten czwartek o godzinie 14.30 na Facebooku Business in Brief rusza transmisja live z wyjątkowego wydarzenia, jakie przygotowaliśmy dla Was wspólnie z partnerami. Jeśli spodziewacie się nudnych prezentacji, przydługich paneli, straconego czasu... pozwólcie, że Was zaskoczymy.

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Brief.pl / Aktualności

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster
YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Z każdym rokiem rośnie rola treści wideo, co przekłada się na wzrost popularności YouTuberów. Potencjał ten dostrzegają firmy, stawiając na współpracę z Vlogerami. Których z nich ma największy potencjał reklamowy? W analizie przygotowanej przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” podsumowano obecność medialną 100 najpopularniejszych pod względem liczby subskrybentów polskich YouTuberów. Raport dotyczy 2016 roku.

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Brief.pl / Aktualności

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości
5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Długie, mroźne miesiące zimy dają się nam we znaki, rozbudzając tym samym pragnienie zmiany, zieleni i kolorów. Tak też powinny wyglądać newslettery – świeżo i słonecznie. Marketerzy, jako ci, którzy zawsze podążają nie tylko za panującymi w branży trendami, ale także za potrzebami odbiorców, powinni włączyć do komunikacji te elementy, których odbiorcy w tym okresie szczególnie łakną.