Samsung uczy polskie dzieci programować

Brief.pl / CSR

W semestrze zimowym rusza w 34 szkołach w Polsce pilotażowy program "Mistrzów kodowania". Program, w który zaangażował się Samsung Polska, skierowany jest do dzieci w wieku od 9 do 11 lat. Jego celem jest zwiększenie popularności programowania wśród dzieci i młodzieży.

-

Na konferencji przedstwiającej program, która odbyła się 29 sierpnia w Centrum Nauki Kopernik, obecny był Daniel Hyunsuk Chung, prezes Samsung Polska. Podkreślił dużą rolę jaką Polska odgrywa w Europie dla firmy. Docenił też bogatą tradycję naszego kraju w wielu dziedzinach oraz zaangażowanie polskich uczniów w naukę programowania.

Zarówno przedstawiciele Samsung Polska, jak i partnerów merytorycznych programu "Mistrzowie kodowania", zgodzili się, że umiejętność kodowania i programowania będzie jedną z najbardziej pożądanych kwalifikacji zawodowych w przyszłości.

Paweł Tkaczyk, prowadzący konferencję, stwierdził, że jesteśmy "niewolnikami maszyn" - nie potrafimy ich sami przystosować do naszych potrzeb, modyfikować ich funkcji. Słowa Pawła potwierdzają badania: obecnie tylko 9 proc. Polaków przynaje się do umiejętności kodowania w minimalnym lub wyższym stopniu.

- Kodowanie uczy myślenia, twórczości, współpracy i cierpliwości, czyli cech, których nie rozwija obecnie polska szkoła. - powiedziała Alicja Pacewicz, współzałożycielka Centrum Edukacji Obywatelskiej, które jest partnerem merytorycznym programu.

Dzieci biorące udział w programie podstaw programowania będą się uczyły na dedykowanym języku kodowania wizualnego "Scratch", który został w pełni przetłumaczony na język polski. Scratch jest bezpłatny, oparty na licencji "Creative Commons". Daje również możliwość publikacji oraz ściągania gotowych projektów.

Testowe lekcje odbyły się już w szkole w Warszawie oraz w Zambrowie.

Program pilotażowy w semestrze zimowym odbędzie się w 34 szkołach w całej Polsce. Dotrze do około 70. nauczycieli i ponad 1,5 tys. dzieci. Następne edycje programu "Mistrzowie kodowania" mają dotrzeć do kolejnych szkół. Nie wykluczone, że w przyszłości w programie pojawią się nowe języki kodowania.

Co sądzicie o tej inicjatywie? Czy chcecie, aby Wasze dzieci w szkole uczyły się programować?

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.