Samsung uczy polskie dzieci programować

Brief.pl / CSR

W semestrze zimowym rusza w 34 szkołach w Polsce pilotażowy program "Mistrzów kodowania". Program, w który zaangażował się Samsung Polska, skierowany jest do dzieci w wieku od 9 do 11 lat. Jego celem jest zwiększenie popularności programowania wśród dzieci i młodzieży.

-

Na konferencji przedstwiającej program, która odbyła się 29 sierpnia w Centrum Nauki Kopernik, obecny był Daniel Hyunsuk Chung, prezes Samsung Polska. Podkreślił dużą rolę jaką Polska odgrywa w Europie dla firmy. Docenił też bogatą tradycję naszego kraju w wielu dziedzinach oraz zaangażowanie polskich uczniów w naukę programowania.

Zarówno przedstawiciele Samsung Polska, jak i partnerów merytorycznych programu "Mistrzowie kodowania", zgodzili się, że umiejętność kodowania i programowania będzie jedną z najbardziej pożądanych kwalifikacji zawodowych w przyszłości.

Paweł Tkaczyk, prowadzący konferencję, stwierdził, że jesteśmy "niewolnikami maszyn" - nie potrafimy ich sami przystosować do naszych potrzeb, modyfikować ich funkcji. Słowa Pawła potwierdzają badania: obecnie tylko 9 proc. Polaków przynaje się do umiejętności kodowania w minimalnym lub wyższym stopniu.

- Kodowanie uczy myślenia, twórczości, współpracy i cierpliwości, czyli cech, których nie rozwija obecnie polska szkoła. - powiedziała Alicja Pacewicz, współzałożycielka Centrum Edukacji Obywatelskiej, które jest partnerem merytorycznym programu.

Dzieci biorące udział w programie podstaw programowania będą się uczyły na dedykowanym języku kodowania wizualnego "Scratch", który został w pełni przetłumaczony na język polski. Scratch jest bezpłatny, oparty na licencji "Creative Commons". Daje również możliwość publikacji oraz ściągania gotowych projektów.

Testowe lekcje odbyły się już w szkole w Warszawie oraz w Zambrowie.

Program pilotażowy w semestrze zimowym odbędzie się w 34 szkołach w całej Polsce. Dotrze do około 70. nauczycieli i ponad 1,5 tys. dzieci. Następne edycje programu "Mistrzowie kodowania" mają dotrzeć do kolejnych szkół. Nie wykluczone, że w przyszłości w programie pojawią się nowe języki kodowania.

Co sądzicie o tej inicjatywie? Czy chcecie, aby Wasze dzieci w szkole uczyły się programować?

Zobacz inne polecane artykuły

Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie

Brief.pl / Aktualności

Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie
Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie

7 lat, blisko 300 firm i ponad 400 laureatów. Ranking 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie to najstarsza, bo trwająca już 7. rok inicjatywa, która pomaga budować i promować segment innowacyjnego oraz kreatywnego biznesu w Polsce. Jej celem jest porządkowanie rynku oraz otwieranie przed przedsiębiorcami możliwości networkingowych i biznesowych. W tym roku, przy okazji 7. urodzin, ranking doczekał się kilku zmian...

Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia

Brief.pl / Aktualności

Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia
Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia

Na czym polega aplikacja Quertes? To zupełnie nowe spojrzenie na dzielenie się. Przypadki AirBnB czy Ubera pokazują, że ekonomia współdzielenia staje się coraz bardziej popularna. Odchodzimy od sztywnych reguł, a ludzie chcą wykorzystywać i monetyzować swoje umiejętności. Na tej zasadzie powstała aplikacja Quertes, miejsce które łączy ludzi gotujących prywatnie tymi, którzy chcą przełamać rutynę i zjeść coś nowego, pysznego i domowego. Pobierając darmową aplikację ludzie gotujący prywatnie w domach mogą sprzedać to, co przygotują, a Foodies mają możliwość kupienia domowego jedzenia.

Czym jest marketing afiliacyjny i dlaczego warto go poznać?

Magazyn / Aktualności

Czym jest marketing afiliacyjny i dlaczego warto go poznać?
Czym jest marketing afiliacyjny i dlaczego warto go poznać?

Marketing afiliacyjny, jako rodzaj działań marketingowych online, powinna znać każda duża i średnia firma, prowadząca aktywną sprzedaż w sieci. Stwarza on optymalne warunki do promocji produktów i usług, zapewniając jednocześnie dodatkowe korzyści, wynikające ze współpracy z siecią afiliacyjną. Choć zainteresowanie nim stale wzrasta, wciąż nie wszyscy mają świadomość istnienia tego rozwiązania i nie dla wszystkich jest ono zrozumiałe. Czym zatem jest afiliacja i kto powinien z niej skorzystać?