Wiceprezes Google odchodzi, żeby rozwijać chińską firemkę

Wiceprezes Google odchodzi, żeby rozwijać chińską firemkę

Brief.pl / Technologie

Hugo Barra, do niedawna wiceprezes Google odpowiedzialny za rozwój Androida, opuszcza Mountain View. Już niedługo będzie wspierał globalną ekspansję Xiaomi - chińskiego producenta smartfonów.

-

- Po ponad 5 latach w Google i prawie 3 latach pracy w zespole rozwijającym Androida - najbardziej niesamowici ludzie z jakimi kiedykolwiek pracowałem - postanowiłem zacząć nowy rozdział w mojej karierze - napisał na swoim profilu w serwisie Google+ Hugo Barra.

- W ciągu kilku tygodni dołączę do zespołu Xiaomi w Chinach, żeby pomóc im rozwinąć niesamowite portfolio produktów oraz wspomóc globalną ekspansję - dodał.

Xiaomi to producent smartfonów oraz aplikacji mobilnych. Swój pierwszy telefon, z Androidem, firma pokazała w 2011 roku.

- Życzymy Hugo Barrze wszystkiego co najlepsze. Będzie nam go brakowało w Google i cieszymy się, że pozostaje w ekosystemie Androida - można przeczytać w oficjalnym oświadczeniu Google.

W informacjach o odejściu Barry pojawił się wątek miłosny, ale któż by wierzył plotkom? Z pewnością jest to odważny ruch ze strony byłego wiceprezesa Google. I znak, że przyszłość rynku smartfonów naprawdę znajduje się w Chinach.

Jeśli zastanawiacie się jakie smartfony produkuje Xiaomi to poniżej prezentujemy jeden z modeli.

Źródła: The Verge, Google+,  LivingThruGlass.com; fot. stshank/flickr/CC

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.