e-Izba rozpoczyna formalną działalność

e-Izba rozpoczyna formalną działalność

Brief.pl / Aktualności

W Krajowym Rejestrze Sądowym powstał prawomocny wpis Izby Gospodarki Elektronicznej – izby gospodarczej założonej przez podmioty branży internetowej: sklepy internetowe, platformy e-commerce, operatorów płatności online, firmy świadczące usługi społeczeństwa informacyjnego oraz udostępniające w sieci treści cyfrowe.

-

Według szacunków Komisji Europejskiej gospodarka internetowa stanowi prawie 6 proc. polskiego PKB. Izba Gospodarki Elektronicznej jest podmiotem, który reprezentuje branżę e-commerce. Jej celem jest rozwój polskiego rynku usług świadczonych drogą elektroniczną, poprzez identyfikację potrzeb, edukację i wymianę know-how, ale również przez skuteczne reprezentowanie wspólnych interesów branży przed administracją rządową.

- Dzięki obranej formule izby gospodarczej branża internetowa zyskała reprezentatywną organizację do uczestniczenia w procesach legislacyjnych. Oficjalnie powołana do życia Izba Gospodarki Elektronicznej dodatkowo daje w pełni demokratyczny wpływ firmom członkowskim na organizację, której priorytetami jest dbanie o rozwiązania korzystne dla przedsiębiorców internetowych oraz edukacja rynku – tłumaczy Grzegorz Wójcik, prezes Fundacji Rozwoju Gospodarki Elektronicznej, która skoordynowała cały proces powstania e-Izby.

E-Izba powstała w styczniu bieżącego roku z inicjatywy 34. podmiotów. W krótkim czasie poparcie dla niej wyraziło 110 członków założycieli – wśród sygnatariuszy statutu e-Izby znajdują się zarówno duże firmy, mali i średni przedsiębiorcy, a także start-upy. Obsługą prawną przy rejestracji e-Izby zajmowała się Kancelaria Prawnicza Włodzimierz Głowacki i Wspólnicy.

- Powstanie polskiej Izby Gospodarki Elektronicznej było długo oczekiwane i konieczne. Wiążemy duże nadzieje z pracami e-Izby w zakresie reprezentacji naszej branży, ustalania i wdrażania standardów, edukacji i prac legislacyjnych zmierzających do poprawy jakości funkcjonowania całego środowiska – mówi Maciej Nykiel, członek zarządu fly.pl.

W ramach e-Izby operacyjnie od stycznia 2013 roku działa e-Commerce Polska. W tym czasie zrealizowała kilka projektów. Powstała Szkoła e-Commerce Polska, w ramach której przeprowadzono serię szkoleń edukacyjnych dla branży. Podjęta została współpraca z uczelniami wyższymi, efektem czego są nowe kierunki studiów z zakresu handlu elektronicznego. Przy współpracy z ośrodkiem badawczym Gemius opracowany został raport „e-commerce w Polsce 2012 – Gemius dla e-Commerce Polska”. W ramach prac grup merytorycznych przygotowano branżowe standardy, w tym „Przepis na ciasteczka” oraz stanowisko Izby dotyczące Zielonej Księgi. Podejmowano także działania na rzecz konsumenta - tworząc „Dekalog Bezpiecznych Zakupów Online”, który stał się preludium do kampanii „Kupuję w internecie”.

- Z naszej perspektywy jednym z większych wyzwań jest śledzenie zmian prawnych dotyczących prowadzenia e-sklepu. Funkcjonując w ramach e-Izby mamy pewność, że wszystkie zmiany są monitorowane, ale również, że zostaną opracowane stosowne rekomendacje regulacji prawnych, sprzyjające prowadzeniu e-biznesu. Jest to główny powód naszego wstąpienia w struktury Izby Gospodarki Elektronicznej  - mówi Michał Nawrocki, wiceprezes Electro.pl.
 
- Współpraca w ramach organizacji branżowej pozwoli przede wszystkim na ustalenie jednolitych procedur i standardów działania w całym sektorze handlu internetowego. Wierzymy, że e-Izba, jako forum dyskusyjne i platforma wymiany doświadczeń między podmiotami, będzie miała realny wpływ na rozwój i wizerunek całej naszej branży. Powinno się to przełożyć się na lepsze i sprawniejsze funkcjonowanie każdej z firm sektora e-commerce, w tym również Skąpiec.pl -  dodaje Mariusz Janiszewski, prezes zarządu Skąpiec.pl.

Zobacz inne polecane artykuły

Oddaj pracownikom władzę

Magazyn / Inspiracje

Oddaj pracownikom władzę
Oddaj pracownikom władzę

Czy można prowadzić firmę, nie podejmując żadnej decyzji? Czy dobrym pomysłem jest ujawnienie wysokości pensji wszystkich pracowników, a co więcej, danie im możliwości samodzielnego przyznawania sobie wynagrodzenia? Czy firma bez siedziby głównej i biura ma szansę przetrwać na rynku? Chociaż może się wydawać, że każdy prezes na powyższe pytania bez zastanowienia odpowiedziałby przecząco, przykłady takich firm, jak Semco czy Xtech.pl, pokazują, że byłyby to odpowiedzi nieuzasadnione.

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.