Prezydent Gdyni o budowaniu marki miejsca

Prezydent Gdyni o budowaniu marki miejsca

Brief for Poland / Ludzie

W epoce Europy bez granic, gdy turysta czy potencjalny inwestor może swobodnie wybierać spośród tysięcy lokalizacji, miejsce bez solidnej marki nie tylko nie ma szans na rozwój, ale skazane jest na regresję – uważa Wojciech Szczurek, prezydent Gdyni.

-

Miasto, gmina czy miejscowość muszą być rozpoznawalne na mapie inwestycyjnej czy turystycznej. Ich nazwa zaś nie może być pustym słowem, lecz powinna natychmiast nieść skojarzenie z najważniejszymi atutami miejscowości. Jako gdynianin i samorządowiec gdyński mogę być dumny, że potencjalny inwestor, mówiąc „Gdynia”, myśli „nowoczesność, dynamiczny rozwój, dobry klimat dla biznesu”.

Jednak trzeba pamiętać, że budowa marki to nie tworzenie jednego chwytliwego hasła, a lata umiejętnie ukierunkowanego wysiłku inicjowanego przez samorząd, a ponoszonego przez cały szereg instytucji, także sektora prywatnego. Wizerunek miejsca budują też rozpoznawalne w kraju i za granicą wydarzenia. W całej Europie jest głośno o Gdyni w związku z wielokrotnie nagradzanym Open’er Festivalem, Festiwalem Polskich Filmów Fabularnych, który nawet zmienił już nazwę na Gdynia Film Festival, czy zlotami żaglowców.

Nie wolno również zapominać, iż markę miejsca budują także jego mieszkańcy. To oni – jeśli identyfikują się ze swoim miastem, cenią je i kochają – najskuteczniej niosą w świat wieść, że „tu żyje się najlepiej”, „tu pracuje się najlepiej”, „tu najlepiej spędza się czas”. Trzeba więc pamiętać przede wszystkim o ich potrzebach, gdy zapraszamy do miasta turystów i inwestorów. Tak właśnie dzieje się w Gdyni. I efekty są. Miasto zajmuje niezmiennie czołowe miejsca w rankingach gospodarczych i inwestycyjnych oraz pokazujących zadowolenie mieszkańców z miejsca, w którym żyją. Przykładem jest tu Diagnoza Społeczna profesora Czapińskiego, gdzie w 2013 roku już kolejny raz Gdynia jest numerem jeden wśród dużych miast Polski.

::

Więcej komentarzy na temat silnych marek miejsc w Specjalnym Raporcie Welcome Festival 2013, który trafi na rynek na początku września br.

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Warszawski car sharing dla osób prywatnych

Brief.pl / Aktualności

Warszawski car sharing dla osób prywatnych
Warszawski car sharing dla osób prywatnych

4Mobility, po uruchomieniu usługi car sharingu, czyli auta na minuty dla klientów biznesowych, rozszerza swoją ofertę na użytkowników prywatnych, a tym samym sprawia, że Warszawa dołącza do grona miast z car sharingiem dostępnym dla każdego. Od teraz osoby zainteresowane skorzystaniem z usługi mogą w prosty sposób zarezerwować wybrany pojazd. Samochód można odebrać w jednej z 20 baz na terenie miasta, otwierając go smartfonem.