Prezydent Gdyni o budowaniu marki miejsca

Prezydent Gdyni o budowaniu marki miejsca

Brief for Poland / Ludzie

W epoce Europy bez granic, gdy turysta czy potencjalny inwestor może swobodnie wybierać spośród tysięcy lokalizacji, miejsce bez solidnej marki nie tylko nie ma szans na rozwój, ale skazane jest na regresję – uważa Wojciech Szczurek, prezydent Gdyni.

-

Miasto, gmina czy miejscowość muszą być rozpoznawalne na mapie inwestycyjnej czy turystycznej. Ich nazwa zaś nie może być pustym słowem, lecz powinna natychmiast nieść skojarzenie z najważniejszymi atutami miejscowości. Jako gdynianin i samorządowiec gdyński mogę być dumny, że potencjalny inwestor, mówiąc „Gdynia”, myśli „nowoczesność, dynamiczny rozwój, dobry klimat dla biznesu”.

Jednak trzeba pamiętać, że budowa marki to nie tworzenie jednego chwytliwego hasła, a lata umiejętnie ukierunkowanego wysiłku inicjowanego przez samorząd, a ponoszonego przez cały szereg instytucji, także sektora prywatnego. Wizerunek miejsca budują też rozpoznawalne w kraju i za granicą wydarzenia. W całej Europie jest głośno o Gdyni w związku z wielokrotnie nagradzanym Open’er Festivalem, Festiwalem Polskich Filmów Fabularnych, który nawet zmienił już nazwę na Gdynia Film Festival, czy zlotami żaglowców.

Nie wolno również zapominać, iż markę miejsca budują także jego mieszkańcy. To oni – jeśli identyfikują się ze swoim miastem, cenią je i kochają – najskuteczniej niosą w świat wieść, że „tu żyje się najlepiej”, „tu pracuje się najlepiej”, „tu najlepiej spędza się czas”. Trzeba więc pamiętać przede wszystkim o ich potrzebach, gdy zapraszamy do miasta turystów i inwestorów. Tak właśnie dzieje się w Gdyni. I efekty są. Miasto zajmuje niezmiennie czołowe miejsca w rankingach gospodarczych i inwestycyjnych oraz pokazujących zadowolenie mieszkańców z miejsca, w którym żyją. Przykładem jest tu Diagnoza Społeczna profesora Czapińskiego, gdzie w 2013 roku już kolejny raz Gdynia jest numerem jeden wśród dużych miast Polski.

::

Więcej komentarzy na temat silnych marek miejsc w Specjalnym Raporcie Welcome Festival 2013, który trafi na rynek na początku września br.

Zobacz inne polecane artykuły

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?

Brief.pl / Aktualności

Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?
Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?

W dzisiejszych czasach bardzo popularna jest strategia promocji, wchodząc do sklepu jesteśmy z każdej półki atakowani promocjami cenowymi. Okazuje się jednak, że promocje w dłuższej perspektywie przynoszą pyrrusowe zwycięstwa. W co zatem warto zainwestować, co jest driverem zakupowym, którym kieruje się coraz więcej klientów?

Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków

Brief.pl / Aktualności

Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków
Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków

Rozwój technologiczny, który z roku na rok nabiera tempa, coraz bardziej wpływa na życie każdego z nas. Zgodnie z tegorocznym raportem firmy doradczej Deloitte „TMT Predictions” na progu kolejnej rewolucji stoi telekomunikacja, której napędem będą m.in. sieć piątej generacji (5G), beacony oraz technologie biometryczne. Polska w tych aspektach już dziś nie ustępuje rynkom światowym. Jak wynika z badania Deloitte aż 57 proc. dorosłych użytkowników telefonów komórkowych w Polsce korzysta już z 4G/LTE, a 31 proc. nieposiadających takiej usługi w ciągu najbliższych dwunastu miesięcy chce z niej skorzystać. Beneficjentem kolejnej fali zmian w telekomunikacji będą też polskie firmy technologiczne, specjalizujące się w świadczeniu obsługi IT-as-a-service i działające na rynku beaconów.