Prezydent Gdyni o budowaniu marki miejsca

Prezydent Gdyni o budowaniu marki miejsca

Brief for Poland / Ludzie

W epoce Europy bez granic, gdy turysta czy potencjalny inwestor może swobodnie wybierać spośród tysięcy lokalizacji, miejsce bez solidnej marki nie tylko nie ma szans na rozwój, ale skazane jest na regresję – uważa Wojciech Szczurek, prezydent Gdyni.

-

Miasto, gmina czy miejscowość muszą być rozpoznawalne na mapie inwestycyjnej czy turystycznej. Ich nazwa zaś nie może być pustym słowem, lecz powinna natychmiast nieść skojarzenie z najważniejszymi atutami miejscowości. Jako gdynianin i samorządowiec gdyński mogę być dumny, że potencjalny inwestor, mówiąc „Gdynia”, myśli „nowoczesność, dynamiczny rozwój, dobry klimat dla biznesu”.

Jednak trzeba pamiętać, że budowa marki to nie tworzenie jednego chwytliwego hasła, a lata umiejętnie ukierunkowanego wysiłku inicjowanego przez samorząd, a ponoszonego przez cały szereg instytucji, także sektora prywatnego. Wizerunek miejsca budują też rozpoznawalne w kraju i za granicą wydarzenia. W całej Europie jest głośno o Gdyni w związku z wielokrotnie nagradzanym Open’er Festivalem, Festiwalem Polskich Filmów Fabularnych, który nawet zmienił już nazwę na Gdynia Film Festival, czy zlotami żaglowców.

Nie wolno również zapominać, iż markę miejsca budują także jego mieszkańcy. To oni – jeśli identyfikują się ze swoim miastem, cenią je i kochają – najskuteczniej niosą w świat wieść, że „tu żyje się najlepiej”, „tu pracuje się najlepiej”, „tu najlepiej spędza się czas”. Trzeba więc pamiętać przede wszystkim o ich potrzebach, gdy zapraszamy do miasta turystów i inwestorów. Tak właśnie dzieje się w Gdyni. I efekty są. Miasto zajmuje niezmiennie czołowe miejsca w rankingach gospodarczych i inwestycyjnych oraz pokazujących zadowolenie mieszkańców z miejsca, w którym żyją. Przykładem jest tu Diagnoza Społeczna profesora Czapińskiego, gdzie w 2013 roku już kolejny raz Gdynia jest numerem jeden wśród dużych miast Polski.

::

Więcej komentarzy na temat silnych marek miejsc w Specjalnym Raporcie Welcome Festival 2013, który trafi na rynek na początku września br.

Zobacz inne polecane artykuły

GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!

Brief.pl / Aktualności

GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!
GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!

Już w ten czwartek o godzinie 14.30 na Facebooku Business in Brief rusza transmisja live z wyjątkowego wydarzenia, jakie przygotowaliśmy dla Was wspólnie z partnerami. Jeśli spodziewacie się nudnych prezentacji, przydługich paneli, straconego czasu... pozwólcie, że Was zaskoczymy.

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Brief.pl / Aktualności

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster
YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Z każdym rokiem rośnie rola treści wideo, co przekłada się na wzrost popularności YouTuberów. Potencjał ten dostrzegają firmy, stawiając na współpracę z Vlogerami. Których z nich ma największy potencjał reklamowy? W analizie przygotowanej przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” podsumowano obecność medialną 100 najpopularniejszych pod względem liczby subskrybentów polskich YouTuberów. Raport dotyczy 2016 roku.

Rola prezentów w budowaniu relacji biznesowych

Brief.pl / Aktualności

Rola prezentów w budowaniu relacji biznesowych
Rola prezentów w budowaniu relacji biznesowych

Zbudowanie długotrwałych relacji z pracownikami, klientami czy partnerami biznesowymi, przekłada się na realizację celów założonych przez przedsiębiorstwa. Z kolei drobne upominki wręczane podczas spotkań biznesowych i prezenty dla pracowników, mają bezpośredni wpływ na stosunki międzyludzkie. Podpowiadamy, kiedy i jakie upominki wręczać, by odnieść sukces w biznesie.