Warszawscy badacze w światowej czołówce

Warszawscy badacze w światowej czołówce

Brief for Poland / Aktualności

Interdyscyplinarne Centrum Modelowania Matematycznego i Komputerowego Uniwersytetu Warszawskiego znalazło się na 4. miejscu wśród centrów badawczych w Europie i na 13. w na świecie w najnowszym rankingu Webometrics, oceniającym widoczność jednostek badawczych w sieci.

-

Pod uwagę branych było 8000 centrów badawczych z całego świata. ICM wyprzedził takie prestiżowe jednostki, jak Europejska Agencja Kosmiczna czy Towarzystwo Maxa Planca.

Na czele rankingu europejskiego znalazł się CERN (European Organization for Nuclear Research), a światowego National Institutes of Health.

Interdyscyplinarne Centrum Modelowania Matematycznego i Komputerowego UW istnieje od 1993 roku jako podstawowa, ogólnouczelniana jednostka Uniwersytetu Warszawskiego. Jest centrum badawczym nauk obliczeniowych, dysponującym wielkoskalową infrastrukturą informatyczną i informacyjną. Szczególny nacisk kładzie się w ICM na matematyczne podstawy modelowania komputerowego i ich zastosowania w nauce, technice i gospodarce.



::

Światowy Ranking Centrów Badawczych Webometrics przygotowywany jest dwa razy w roku przez Consejo Superior de Investigaciones Científicas w Madrycie. Ocenie podlega obecność i aktywność jednostki naukowej w sieci. W rankingu bierze się pod uwagę takie wskaźniki, jak: liczba stron internetowych danej instytucji pojawiających się w wyszukiwarkach, widoczność czy liczba zewnętrznych linków prowadzących do jej strony, aktywność akademicka w postaci publikacji i liczba cytowań w Google Scholar.

Szczegółowe dane dostępne są na stronie internetowej.

Zobacz inne polecane artykuły

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?

Brief.pl / Aktualności

Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?
Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?

W dzisiejszych czasach bardzo popularna jest strategia promocji, wchodząc do sklepu jesteśmy z każdej półki atakowani promocjami cenowymi. Okazuje się jednak, że promocje w dłuższej perspektywie przynoszą pyrrusowe zwycięstwa. W co zatem warto zainwestować, co jest driverem zakupowym, którym kieruje się coraz więcej klientów?

Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków

Brief.pl / Aktualności

Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków
Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków

Rozwój technologiczny, który z roku na rok nabiera tempa, coraz bardziej wpływa na życie każdego z nas. Zgodnie z tegorocznym raportem firmy doradczej Deloitte „TMT Predictions” na progu kolejnej rewolucji stoi telekomunikacja, której napędem będą m.in. sieć piątej generacji (5G), beacony oraz technologie biometryczne. Polska w tych aspektach już dziś nie ustępuje rynkom światowym. Jak wynika z badania Deloitte aż 57 proc. dorosłych użytkowników telefonów komórkowych w Polsce korzysta już z 4G/LTE, a 31 proc. nieposiadających takiej usługi w ciągu najbliższych dwunastu miesięcy chce z niej skorzystać. Beneficjentem kolejnej fali zmian w telekomunikacji będą też polskie firmy technologiczne, specjalizujące się w świadczeniu obsługi IT-as-a-service i działające na rynku beaconów.