Prawie 23 proc. internautów blokuje reklamy

Prawie 23 proc. internautów blokuje reklamy

Brief.pl / Technologie

Według badań firmy PageFair obecnie 22,7 proc. internautów używa programów do blokowania reklam na stronach internetowych.

-

Jak zauważa PageFair, w ciągu ostatnich czterech miesięcy liczba osób korzystają z oprogramowania blokującego reklamy wzrosła o 43 proc.

Jeszcze w 2012 roku raport opublikowany przez firmę ClarityRay pokazywał, że z różnych adblockerów korzystało 9,26 proc. użytkowników internetu.

Najbardziej skorzy do blokowania reklam są użytkownicy przeglądarki Mozilla Firefox - robi to ok. 36 proc. z nich. Jeśli chodzi o googlową przeglądarkę Chrome to w jej przypadku blokujących jest 30 proc., w wypadku Opery 20 proc., Safari 7 proc., a Internet Explorera 2 proc.

- Ilość osób, które akceptują reklamy będzie spadać a same reklamy będą bardziej agresywne i wydawcy będą w coraz bardziej wścibski sposób starać się je targetować, co z kolei sprawi, że odbiorcy będą zirytowani i zaczną poszukiwać adblockerów. To błędne koło - mówi serwisowi Forbes.com szef PageFair Neil O’Connor.

Rzeczywiście, to błędne koło. Internauci blokują reklamy i nie chcą płacić za treści dostępne w internecie, jednocześnie domagając się, żeby dostarczane treści były wartościowe. Pytanie, kto te wartościowe treści sfinansuje?

Źródło: Forbes.com; fot. Alex McCabe/flickr/CC

Zobacz inne polecane artykuły

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Brief.pl / Wiedza

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku
5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Algorytmy wyszukiwarki Google aktualizowane są nawet kilkaset razy w ciągu roku. Nic więc dziwnego, że nadążenie za zmianami bywa trudne, nawet dla dobrego specjalisty SEO, a to, co sprawdzało się jeszcze pół roku temu, obecnie może być traktowane co najwyżej jako mit. Przekonaj się, jakie działania pozycjonujące mają sens na dziś, a które lepiej odpuścić.

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Brief.pl / Aktualności

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar
Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Zbierają dane o użytkownikach sieci w 187 państwach, a ich autorska platforma DMP – OnAudience.com - przetwarza już ponad 3 mld profili internautów. Pokornie przyznają, że nie monitorują jeszcze aktywności sieciowej mieszkańców San Escobar, ale i tu obiecują rychłą poprawę. Warszawska spółka Cloud Technologies swój biznes zaczynała jako start-up w garażu, dziś po 6 latach działalności ma pozycję polskiego lidera analityki Big Data, posiadającego największą hurtownię danych w Europie. W tym roku spółka planuje opuścić NewConnect na rzecz głównego parkietu GPW.