Prawie 23 proc. internautów blokuje reklamy

Prawie 23 proc. internautów blokuje reklamy

Brief.pl / Technologie

Według badań firmy PageFair obecnie 22,7 proc. internautów używa programów do blokowania reklam na stronach internetowych.

-

Jak zauważa PageFair, w ciągu ostatnich czterech miesięcy liczba osób korzystają z oprogramowania blokującego reklamy wzrosła o 43 proc.

Jeszcze w 2012 roku raport opublikowany przez firmę ClarityRay pokazywał, że z różnych adblockerów korzystało 9,26 proc. użytkowników internetu.

Najbardziej skorzy do blokowania reklam są użytkownicy przeglądarki Mozilla Firefox - robi to ok. 36 proc. z nich. Jeśli chodzi o googlową przeglądarkę Chrome to w jej przypadku blokujących jest 30 proc., w wypadku Opery 20 proc., Safari 7 proc., a Internet Explorera 2 proc.

- Ilość osób, które akceptują reklamy będzie spadać a same reklamy będą bardziej agresywne i wydawcy będą w coraz bardziej wścibski sposób starać się je targetować, co z kolei sprawi, że odbiorcy będą zirytowani i zaczną poszukiwać adblockerów. To błędne koło - mówi serwisowi Forbes.com szef PageFair Neil O’Connor.

Rzeczywiście, to błędne koło. Internauci blokują reklamy i nie chcą płacić za treści dostępne w internecie, jednocześnie domagając się, żeby dostarczane treści były wartościowe. Pytanie, kto te wartościowe treści sfinansuje?

Źródło: Forbes.com; fot. Alex McCabe/flickr/CC

Zobacz inne polecane artykuły

Oddaj pracownikom władzę

Magazyn / Inspiracje

Oddaj pracownikom władzę
Oddaj pracownikom władzę

Czy można prowadzić firmę, nie podejmując żadnej decyzji? Czy dobrym pomysłem jest ujawnienie wysokości pensji wszystkich pracowników, a co więcej, danie im możliwości samodzielnego przyznawania sobie wynagrodzenia? Czy firma bez siedziby głównej i biura ma szansę przetrwać na rynku? Chociaż może się wydawać, że każdy prezes na powyższe pytania bez zastanowienia odpowiedziałby przecząco, przykłady takich firm, jak Semco czy Xtech.pl, pokazują, że byłyby to odpowiedzi nieuzasadnione.

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.

Wychowaj sobie konsumenta

Magazyn / Aktualności

Wychowaj sobie konsumenta
Wychowaj sobie konsumenta

Jak zbudować pozycję eksperta w umysłach konsumentów? Jak uskutecznić proces generowania leadów i wzbudzić zainteresowanie marką? W strategii content marketingowej warto znaleźć miejsce na white paper, czyli...? Mowa o użytecznej treści z górnej półki.