Prawie 23 proc. internautów blokuje reklamy

Prawie 23 proc. internautów blokuje reklamy

Brief.pl / Technologie

Według badań firmy PageFair obecnie 22,7 proc. internautów używa programów do blokowania reklam na stronach internetowych.

-

Jak zauważa PageFair, w ciągu ostatnich czterech miesięcy liczba osób korzystają z oprogramowania blokującego reklamy wzrosła o 43 proc.

Jeszcze w 2012 roku raport opublikowany przez firmę ClarityRay pokazywał, że z różnych adblockerów korzystało 9,26 proc. użytkowników internetu.

Najbardziej skorzy do blokowania reklam są użytkownicy przeglądarki Mozilla Firefox - robi to ok. 36 proc. z nich. Jeśli chodzi o googlową przeglądarkę Chrome to w jej przypadku blokujących jest 30 proc., w wypadku Opery 20 proc., Safari 7 proc., a Internet Explorera 2 proc.

- Ilość osób, które akceptują reklamy będzie spadać a same reklamy będą bardziej agresywne i wydawcy będą w coraz bardziej wścibski sposób starać się je targetować, co z kolei sprawi, że odbiorcy będą zirytowani i zaczną poszukiwać adblockerów. To błędne koło - mówi serwisowi Forbes.com szef PageFair Neil O’Connor.

Rzeczywiście, to błędne koło. Internauci blokują reklamy i nie chcą płacić za treści dostępne w internecie, jednocześnie domagając się, żeby dostarczane treści były wartościowe. Pytanie, kto te wartościowe treści sfinansuje?

Źródło: Forbes.com; fot. Alex McCabe/flickr/CC

Zobacz inne polecane artykuły

GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!

Brief.pl / Aktualności

GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!
GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!

Już w ten czwartek o godzinie 14.30 na Facebooku Business in Brief rusza transmisja live z wyjątkowego wydarzenia, jakie przygotowaliśmy dla Was wspólnie z partnerami. Jeśli spodziewacie się nudnych prezentacji, przydługich paneli, straconego czasu... pozwólcie, że Was zaskoczymy.

Pierwszy rok Netfliksa w Polsce

Brief.pl / Aktualności

Pierwszy rok Netfliksa w Polsce
Pierwszy rok Netfliksa w Polsce

W styczniu 2016 roku stronę internetową Netfliksa odwiedziło 338 tys. polskich użytkowników sieci (PC). Jednak przez kolejnych siedem miesięcy zainteresowanie serwisem było znacznie mniejsze. Z analizy firmy Gemius wynika, że na Netflix.com nieco chętniej zaglądały kobiety (52,9 proc. użytkowników), a najliczniejsza grupa użytkowników pochodziła z miast powyżej 500 tys. mieszkańców.