Kiedy marki publikują wpisy na Facebooku?

Kiedy marki publikują  wpisy na Facebooku?

Brief.pl / Wiedza

Większość marek planuje publikację wpisów na Facebooku na godziny poranne. Jednak jak wskazuje Sotrender, czasem opłaca się publikować posty również wieczorami, ponieważ gdy liczba dodawanych przez administratorów wpisów spada, aktywność użytkowników wzrasta.

-

Sotrender przeanalizował godziny publikowania postów na Facebooku przez administratorów polskich stron komercyjnych. Pora, o której zostanie dodany wpis ma decydujące znaczenie dla związanej z nim aktywności użytkowników. Każda marka powinna ustalić indywidualne godziny publikowania wpisów uzależnione od branży, w której działa oraz dopasowane do zwyczajów konsumentów. Coraz częściej zdarza się, że osoby zajmujące się prowadzeniem komercyjnych stron na Facebooku pracują w trybie zmianowym, w celu dostosowania komunikacji do nawyków ich grupy docelowej lub planują publikację wpisów na konkretną godzinę.

Jednak nadal godziny, w których polscy administratorzy umieszczają na Facebooku najwięcej postów, przypadają na tzw. „czas roboczy”, czyli czas między godz. 9-17, przy czym najczęściej wybieranymi godzinami są 10, 11 oraz 13, 15 i 16. Następnie liczba postów zmniejsza się, by ponownie wzrosnąć około godz. 20. Okazuje się jednak, że czasem warto wyłamać się poza utarte schematy i wyjść naprzeciw użytkownikom, ponieważ gdy liczba postów publikowanych przez administratorów w godzinach 17-19 spada, aktywność użytkowników wzrasta.

Aktywność administratorów Facebook Sotrender

W analizowanym okresie posty w godzinach popołudniowo-wieczornych, tj. Między godz. 17-21, opublikowały 2373 strony z 3126 stron komercyjnych, czyli 75,9%, natomiast co najmniej jeden wpis w godzinach porannych, tj. między 7-11, dodało 2576 z 3126 analizowanych stron, czyli 82,4% całej puli. Dodawanie postów rano jest więc ciągle popularniejsze, mimo że warto publikować wpisy także wieczorami, oczywiście w granicach przyzwyczajeń konsumentów związanych z daną branżą.

Każdy korzysta inaczej

W innych godzinach z Facebooka korzystają gimnazjaliści i licealiści, a w innych studenci; inne nawyki mają młodzi rodzice, a inne starsi użytkownicy. Jednak to, o której godzinie fani angażują się w komunikację z marką, uzależnione jest nie tylko od wieku użytkowników, ale również od wydarzeń zewnętrznych oraz tego, czy administrator konsekwentnie publikował wpisy w danych godzinach i przede wszystkim od branży, w jakiej działa.

Dla przykładu, w innych godzinach komunikację prowadzą strony bankowe, w innych te dotyczące macierzyństwa, a jeszcze w innych te na temat alkoholi wysokoprocentowych. Banki zdecydowanie najchętniej publikują wpisy o godz. 11, z kolei strony o macierzyństwie swoje publikacje planują przede wszystkim na godz. 9 i 10. Natomiast administratorzy profili poświęconych alkoholom wysokoprocentowym prowadzą ich komunikację najchętniej wieczorami, około godz. 20, kiedy zwykle mają miejsce okazje do spożywania tego rodzaju trunków.

Analizie poddanych zostało ponad 163 tys. postów opublikowanych przez administratorów na 3126 polskich stronach komercyjnych na Facebooku, w dniach od 1. do 31. lipca 2013 r.

Pełna treść raportu wraz z wykresami do pobrania dostępna jest na blogu Sotrender.


Polecamy również:

Dlaczego fani nie widzą wpisów na Facebooku?

Fanpage Trends lipiec 2013 – gorąco jak zawsze

Jak prowadzić fanpage na Facebook.com - 18 wskazówek

 

Zobacz inne polecane artykuły

Rekordowe wyjście inwestycyjne Venture Capital. Synerise zainwestuje 20 mln zł w rozwój sztucznej inteligencji i autonomicznego marketing

Brief.pl / Aktualności

Rekordowe wyjście inwestycyjne Venture Capital. Synerise zainwestuje 20 mln zł w rozwój sztucznej inteligencji i autonomicznego marketing
Rekordowe wyjście inwestycyjne Venture Capital. Synerise zainwestuje 20 mln zł w rozwój sztucznej inteligencji i autonomicznego marketing

Krakowska spółka po raz drugi w ciągu ostatniego roku z sukcesem zakończyła prywatną emisję akcji. W drodze transakcji o wartości 45 mln zł Synerise uzyskał dostęp do kapitału, którego sporą część przeznaczy na badania i rozwój. 29-krotną stopę zwrotu uzyskał Satus Venture, który za kwotę 25 mln zł sprzedał część swoich akcji w spółce.

Perfekcyjna egzekucja podstawą innowacji. Rozmowa z Kacprem Winiarczykiem, general managerem Ubera w Polsce

Brief.pl / Ludzie

Perfekcyjna egzekucja podstawą innowacji. Rozmowa z Kacprem Winiarczykiem, general managerem Ubera w Polsce
Perfekcyjna egzekucja podstawą innowacji. Rozmowa z Kacprem Winiarczykiem, general managerem Ubera w Polsce

Po 3 latach od momentu wejścia na polski rynek Uberowi udało się zgromadzić ponad milion zadowolonych użytkowników. Jak się okazuje, z aplikacji w Polsce najchętniej korzysta pokolenie millenialsów. Teraz firma zdecydowała się umocnić swój marketing - tak, by z aplikacją dotrzeć do szerszego grona odbiorców, w różnym wieku. O nowej strategii marketingowej, zjawisku uberyzacji i premierach kolejnych usług Ubera rozmawiamy z Kacprem Winiarczykiem, general managerem Ubera w Polsce.