Zarządzanie kapitałem ludzkim: 13 trendów

Zarządzanie kapitałem ludzkim: 13 trendów

Brief.pl / Wiedza

Czeka nas zmierzch ery etatu, a elastyczność pracujących i pracodawców może stać się skuteczną bronią w walce z bezrobociem oraz kluczem do sukcesu ekonomicznego - takie wnioski płyną z międzynarodowego badania i raportu firmy doradczej Deloitte „Trendy HR 2013 – elastyczność i zmiana horyzontów”.

-

Badanie firmy doradczej Deloitte przeprowadzono wśród przedstawicieli ponad 1,3 tys. organizacji w 59. krajach, w tym w Polsce. Respondenci wskazali na 13 trendów, które najsilniej wpływają i będą wpływać na podejmowanie decyzji biznesowych oraz inicjatyw związanych z zarządzaniem kapitałem ludzkim w firmach.

Światowe Trendy HR 2013:

1. Przywództwo 2.0: obalanie mitu superbohatera
Obowiązujące jeszcze do niedawna teorie dotyczące przywództwa nie dotrzymują kroku dzisiejszemu rynkowi. Organizacje poszukują nowych wzorców na obecne czasy.
    
2. Zarządy zmieniają zasady gry w dziedzinie HR
 Zarządy wiodących organizacji coraz bardziej angażują dyrektorów personalnych w proces podejmowania decyzji strategicznych.

3. Talenty z państw bloku  BRIC (Brazylii, Rosji, Indii i Chin)
W epoce wszechobecnej globalizacji, organizacje starają się tworzyć sieci talentów, które nakierowane są nie tylko na już istniejące rynki, ale mogą również napędzać rozwój nowych wschodzących rynków.

4. Korzyści płynące  z globalnej różnorodności
W obliczu postępującej globalnej ekspansji i niedoboru talentów w najistotniejszych dziedzinach, firmy wzmagają wysiłki w celu pozyskiwania i zatrzymywania talentów zróżnicowanych demograficznie i ideowo.

5. Miejsca pracy przyszłości - tworzenie elastycznego miejsca pracy
Elastyczne warunki pracy stały się koniecznością, jeśli firma chce przyciągnąć i zatrzymać u siebie najlepszych pracowników.

6. Otwarta gospodarka talentów
Wyobraźmy sobie rok 2020. Połowa osób, na których teraz opiera się firma już w niej nie pracuje. W porządku, pod warunkiem, że jesteśmy na to przygotowani.

7. Przyśpieszenie organizacyjne
W obliczu coraz trudniejszych i liczniejszych wyzwań rosną oczekiwania w stosunku do inicjatyw zmian.Organizacje chcą elastycznych, a przy tym dostosowanych do potrzeb i precyzyjnych strategii.

8. Bój o rozwój  talentów
W obszarze zarządzania talentami następuje wyraźne przesunięcie akcentu z rekrutacji na rzecz rozwoju.

9. Nowe priorytety biznesowe – odmieniona funkcja HR
Przekształcanie funkcji HR pozwala na silniejszą koncentrację na priorytetach biznesowych i takich aspektach jak talenty, wschodzące rynki czy reorganizacja HR.

10. Nadawanie marki  miejscu pracy: tworzenie marki talentu
Media społecznościowe doprowadziły do zatarcia się granic pomiędzy markami korporacyjnymi a markami talentów. Jednak ta moneta ma dwie strony.

11. Starzejące się kadry: jak znaleźć dobre strony w sytuacji braku  talentów?
Organizacje mogą obrócić na swoją korzyść zmieniające się wzorce przechodzenia pracowników na emeryturę tak, aby zmniejszać niedobory talentów.

12. Łamigłówki procesu  zarządzania wynikami
Tradycyjne sposoby zarządzania wynikami pracy nie przystają do błyskawicznych zmian zachodzących w środowisku biznesowym i wymagają udoskonalenia.

13. Analityka HR: myślenie w kategoriach ekonomicznych
Coraz częściej menedżerowie HR muszą odpowiadać na pytania, u podstaw których leżą kwestie ekonomiczne, takie jak na przykład alokacja deficytowych zasobów zwanych talentami.

Zobacz inne polecane artykuły

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?

Brief.pl / Aktualności

Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?
Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?

W dzisiejszych czasach bardzo popularna jest strategia promocji, wchodząc do sklepu jesteśmy z każdej półki atakowani promocjami cenowymi. Okazuje się jednak, że promocje w dłuższej perspektywie przynoszą pyrrusowe zwycięstwa. W co zatem warto zainwestować, co jest driverem zakupowym, którym kieruje się coraz więcej klientów?

Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków

Brief.pl / Aktualności

Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków
Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków

Rozwój technologiczny, który z roku na rok nabiera tempa, coraz bardziej wpływa na życie każdego z nas. Zgodnie z tegorocznym raportem firmy doradczej Deloitte „TMT Predictions” na progu kolejnej rewolucji stoi telekomunikacja, której napędem będą m.in. sieć piątej generacji (5G), beacony oraz technologie biometryczne. Polska w tych aspektach już dziś nie ustępuje rynkom światowym. Jak wynika z badania Deloitte aż 57 proc. dorosłych użytkowników telefonów komórkowych w Polsce korzysta już z 4G/LTE, a 31 proc. nieposiadających takiej usługi w ciągu najbliższych dwunastu miesięcy chce z niej skorzystać. Beneficjentem kolejnej fali zmian w telekomunikacji będą też polskie firmy technologiczne, specjalizujące się w świadczeniu obsługi IT-as-a-service i działające na rynku beaconów.