Magiczna moc influencerów

Magiczna moc influencerów

Brief.pl / Wiedza

Moda na wykorzystywanie influencerów w działaniach promocyjnych marek rośnie. Co sprawia, że specjaliści od komunikacji chętniej inwestują w akcje właśnie z nimi?

-

Influencer, czyli...
Kult osobowości od zawsze przenikał do wielu aspektów naszego życia codziennego. Począwszy od kultu rodziców, kiedy byliśmy dziećmi, po celebrytów, gwiazdy sportu i muzyki. Boom na media społecznościowe wyłonił nam jeszcze jeden rodzaj wpływowych jednostek – influencerów. Oddziałują na ludzi wyrażając swoje poglądy, opinie czy upodobania poprzez blogi, Twittera, Facebooka, LinkedIn’a czy YouTube’a. Wpływowy influencer jest aktywny, zawsze doinformowany, wyprzedza trendy i realnie wpływa na spojrzenie na świat i poglądy swoich followersów.

To co docenia się u influencerów to kreatywność, pasja, ale także wiedza na dany temat, np. technologiczny (Antyweb, Spidersweb), modowy (Maffashion, Jessica Mercedes), kulinarny (White Plate, Durszlak) czy inne.

Influencerzy oddziałują nie wiedząc nawet, że to robią, a bynajmniej to nie był ich zamiar. Tacy po prostu są, takie są ich zachowania, przekonania i osobowość. I to właśnie przyciąga innych. Jest w nich coś magicznego, co pcha do tego, by przyjrzeć się im dokładniej, przeczytać, obejrzeć, wysłuchać. A to wszystko bez ich szczególnego parcia, by tak było. Oni po prostu mają naturalny talent do przekazu i trafiania do ludzi.

To wszystko sprawia, że są godni zaufania, są liderami opinii, a ich słowa oddziałują. Influencer jest postrzegany jako wiarygodne źródło informacji, z oryginalnym spojrzeniem na otaczającą rzeczywistość. Wyraża zawsze to, co myśli na dany temat, nawet jeśli nie jest to zgodne z powszechną opinią. I za to się go ceni. Ludzie są jego najważniejszym zasobem, śledzą go, bo chcą, a nie bo ktoś im każe – mają podobne zainteresowania, poglądy czy poczucie humoru, utożsamiają się z nim. Ma także wpływ na innych influencerów. Angażuje, sam wywołuje dyskusje – nie po to, aby zmanipulować, ale po to, by utworzyć dialog zwiększający świadomość jego uczestników na dany temat.

Influencer narzędziem promocji marek
Zaufanie do word-of-mouth i rekomendacji deklaruje ok. 90 proc. konsumentów, którzy mając podjąć decyzję zakupową wchodzą na blogi.

Specjaliści od promocji marek zdają sobie z tego sprawę i podczas budowania strategii działania z influnecerami coraz częściej traktują jako priorytetowe. Odchodzą od standardowych form komunikacji, zrywają z utrwalonym wizerunkiem i prześcigają się w pomysłach kreatywnych. W większości wykorzystują do tego najpopularniejszych blogerów. I tak dla przykładu Peugeot zaangażował Kominka, Segrittę i Fashionelkę w akcję „Let Your Body Drive”, Orange do „Internet jest wszędzie”  mi.in. AK74, Mediafun, Pozytywna Kuchnia, a YetiPay i Virtualo założyło się z Grzegorzem Marczakiem (Antyweb) o białe kozaczki.

Przykład niestandardowej promocji marki dała też Dacia i blogerzy z Make Life Harder, którzy w inteligentny, lecz ironiczny i dość dosadny sposób komentują wszechogarniającą modę na bycie „trendy, skłaniając do racjonalnego myślenia. Poniżej fragment wpisu MLH początkujący akcję:

„Odebraliśmy od Dacii furę, piękną jak ocean po burzy, w słońcu błyszczącą jak zakola Majdana. Dziś przejechaliśmy trzy czwarte Polski i czuliśmy się jak na eliminacjach do Fear Factor. Po drodze musieliśmy się tylko zatrzymać na rzyganie we Włocławku. Nie dlatego, że struliśmy się paprykarzem, ale dlatego, że Włocławek jest taki piękny.”

Wywołanie reakcji u odpowiednich osób, które będą mówić o marce od zawsze było jednym z najlepszych narzędzi specjalistów od komunikacji. I choć działania z wykorzystaniem influencerów nie są nowym pomysłem, social media sprawiły, że word-of-mouth ma znacznie większą siłę społecznościową i zasięg.

Zobacz inne polecane artykuły

Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup

Magazyn / Aktualności

Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup
Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup

Business Link i Skanska będą współtworzyć innowacyjny ekosystem w regionie Europy Środkowo-Wschodniej (CEE) dla startupów, małych i średnich firm oraz sektora usług biznesowych. Deweloper zainwestował w Business Link, największą sieć coworkingu i prywatnych biur na wynajem w Polsce. Dzięki planowanej ekspansji Business Link stanie się największą tego typu siecią w Europie i drugą na świecie, a Skanska stworzy najbardziej kompleksową ofertę biurową dla różnorodnych podmiotów na rynku CEE.

Przedsiębiorczy Poznań

Brief.pl / Aktualności

Przedsiębiorczy Poznań
Przedsiębiorczy Poznań

Jednym z pięciu priorytetów, zawartych w przyjętej w tym roku przez Radę Miasta Strategii Rozwoju Miasta Poznania 2020+, jest nowoczesna przedsiębiorczość. Oznacza to, że w Poznaniu ma rozwijać się zróżnicowana, nowoczesna i silna gospodarka. Lokalne, niewielkie firmy mają uzyskać wsparcie w działaniach innowacyjnych. Wspierana ma być też współpraca biznesu i nauki, pomoc uzyskać mają lokalne startupy. Miasto ma również działać na rzecz zwiększenia poziomu umiędzynarodowienia poznańskiej przedsiębiorczości. I nie są to puste deklaracje.