Poznań promuje się w Berlinie

Poznań promuje się w Berlinie

Brief for Poland / Aktualności

Poznań promuje się na strategicznych dla siebie rynkach zagranicznych. Akcje promocyjne prowadzone przez miasto mają na celu zwiększyć ruch turystów zagranicznych w Poznaniu. W lipcu miasto promowało się w Irlandii. Tym razem obszarem działań reklamowych jest Berlin i jego okolice.

-

Irlandia
Kampania promocyjna w Irlandii ruszyła na początku lipca i przez miesiąc była obecna w irlandzkim radiu oraz na największych internetowych portalach informacyjnych. Celem kampanii było zaproszenie mieszkańców Dublina i okolic do odwiedzenia miasta, w którym bawili się podczas ubiegłorocznego turnieju Euro 2012.

Elementem promocji Poznania była strona www.poznan.travel, która posiada funkcjonalność pozwalającą kompleksowo zaplanować podróż do Poznania. Statystyki odwiedzin strony pokazały, że w trakcie kampanii realizowanej w Dublinie, połowa wejść pochodziła właśnie z Irlandii.

Kampania została zauważona także przez irlandzkie media – np. portal internetowy www.dailyedge.ie opublikował artykuł mówiący, że Poznań to jedno z bardziej przyjaznych Irlandczykom miejsc w Europie.

Działania promocyjne prowadzone były także na oficjalnym profilu miasta na portalu Facebook. Podczas akcji profil wzbogacił się o ponad 500 nowych fanów z Irlandii. Banery wyświetlane na portalach informacyjnych (IrishTimes.ie, Examiner.ie oraz Breakingnews.ie) dotarły do niespełna 814 tysięcy użytkowników.

Niemcy
Jednocześnie trwa kampania promocyjna w Berlinie.Grupą docelową są młodzi mieszkańcy w przedziale wiekowym 18-35 lat.

Obecny w czterech stacjach radiowych (98,8 Kiss FM, 104,6 RTL, Energy Berlin, Star FM 87,9) spot wykorzystuje motyw popularnych berlińskich niedźwiedzi, które licznie odwiedzają poznańskie atrakcje takie jak Stary Rynek, Malta czy Stary Browar. Nagranie podkreśla przyjacielskie relacje pomiędzy mieszkańcami obu miast. Niedźwiedzie z mieszkańcami Poznania chętnie robią… „miśki” – bo tak właśnie witają się najbliżsi sąsiedzi.

Oprócz rozgłośni radiowych, kampania obecna jest także na czterdziestu billboardach oraz niemal trzystu słupach reklamowych. Obecność akcji w internecie koncentruje się na banerach, które pojawiły się na dwóch portalach o charakterze informacyjno-rozrywkowym (meinestadt.de oraz web.de) oraz szeregu witryn o tematyce podróżniczej i imprezowej.

Kampania tak samo jak w przypadku akcji w Irlandii obecna jest też na Facebook’u. Zarówno spot radiowy, billboardy, jak i banery w sieci zapraszają berlińczyków do odwiedzenia strony www.poznan.travel, która od niedawna dostępna jest także w języku niemieckim.

                         

– Kampania promocyjna skierowana na rynek berliński pokazuje, że chcemy mocniej zaistnieć w świadomości berlińczyków jako miejsce, które warto odwiedzić w wolny weekend. Oba miasta są do siebie w pewnym stopniu podobne, a ich mieszkańcy łatwo znajdują wspólny język. Dodatkowo ośrodki te są ze sobą bardzo dobrze skomunikowane – mówi Łukasz Goździor, dyrektor biura promocji miasta.

Kampania promocyjna potrwa do ósmego września. Za kreację kampanii odpowiedzialna była agencja reklamowa Just, a za zakup mediów Media Concept.

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Warszawski car sharing dla osób prywatnych

Brief.pl / Aktualności

Warszawski car sharing dla osób prywatnych
Warszawski car sharing dla osób prywatnych

4Mobility, po uruchomieniu usługi car sharingu, czyli auta na minuty dla klientów biznesowych, rozszerza swoją ofertę na użytkowników prywatnych, a tym samym sprawia, że Warszawa dołącza do grona miast z car sharingiem dostępnym dla każdego. Od teraz osoby zainteresowane skorzystaniem z usługi mogą w prosty sposób zarezerwować wybrany pojazd. Samochód można odebrać w jednej z 20 baz na terenie miasta, otwierając go smartfonem.