Poznań promuje się w Berlinie

Poznań promuje się w Berlinie

Brief for Poland / Aktualności

Poznań promuje się na strategicznych dla siebie rynkach zagranicznych. Akcje promocyjne prowadzone przez miasto mają na celu zwiększyć ruch turystów zagranicznych w Poznaniu. W lipcu miasto promowało się w Irlandii. Tym razem obszarem działań reklamowych jest Berlin i jego okolice.

-

Irlandia
Kampania promocyjna w Irlandii ruszyła na początku lipca i przez miesiąc była obecna w irlandzkim radiu oraz na największych internetowych portalach informacyjnych. Celem kampanii było zaproszenie mieszkańców Dublina i okolic do odwiedzenia miasta, w którym bawili się podczas ubiegłorocznego turnieju Euro 2012.

Elementem promocji Poznania była strona www.poznan.travel, która posiada funkcjonalność pozwalającą kompleksowo zaplanować podróż do Poznania. Statystyki odwiedzin strony pokazały, że w trakcie kampanii realizowanej w Dublinie, połowa wejść pochodziła właśnie z Irlandii.

Kampania została zauważona także przez irlandzkie media – np. portal internetowy www.dailyedge.ie opublikował artykuł mówiący, że Poznań to jedno z bardziej przyjaznych Irlandczykom miejsc w Europie.

Działania promocyjne prowadzone były także na oficjalnym profilu miasta na portalu Facebook. Podczas akcji profil wzbogacił się o ponad 500 nowych fanów z Irlandii. Banery wyświetlane na portalach informacyjnych (IrishTimes.ie, Examiner.ie oraz Breakingnews.ie) dotarły do niespełna 814 tysięcy użytkowników.

Niemcy
Jednocześnie trwa kampania promocyjna w Berlinie.Grupą docelową są młodzi mieszkańcy w przedziale wiekowym 18-35 lat.

Obecny w czterech stacjach radiowych (98,8 Kiss FM, 104,6 RTL, Energy Berlin, Star FM 87,9) spot wykorzystuje motyw popularnych berlińskich niedźwiedzi, które licznie odwiedzają poznańskie atrakcje takie jak Stary Rynek, Malta czy Stary Browar. Nagranie podkreśla przyjacielskie relacje pomiędzy mieszkańcami obu miast. Niedźwiedzie z mieszkańcami Poznania chętnie robią… „miśki” – bo tak właśnie witają się najbliżsi sąsiedzi.

Oprócz rozgłośni radiowych, kampania obecna jest także na czterdziestu billboardach oraz niemal trzystu słupach reklamowych. Obecność akcji w internecie koncentruje się na banerach, które pojawiły się na dwóch portalach o charakterze informacyjno-rozrywkowym (meinestadt.de oraz web.de) oraz szeregu witryn o tematyce podróżniczej i imprezowej.

Kampania tak samo jak w przypadku akcji w Irlandii obecna jest też na Facebook’u. Zarówno spot radiowy, billboardy, jak i banery w sieci zapraszają berlińczyków do odwiedzenia strony www.poznan.travel, która od niedawna dostępna jest także w języku niemieckim.

                         

– Kampania promocyjna skierowana na rynek berliński pokazuje, że chcemy mocniej zaistnieć w świadomości berlińczyków jako miejsce, które warto odwiedzić w wolny weekend. Oba miasta są do siebie w pewnym stopniu podobne, a ich mieszkańcy łatwo znajdują wspólny język. Dodatkowo ośrodki te są ze sobą bardzo dobrze skomunikowane – mówi Łukasz Goździor, dyrektor biura promocji miasta.

Kampania promocyjna potrwa do ósmego września. Za kreację kampanii odpowiedzialna była agencja reklamowa Just, a za zakup mediów Media Concept.

Zobacz inne polecane artykuły

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?

Brief.pl / Aktualności

Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?
Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?

W dzisiejszych czasach bardzo popularna jest strategia promocji, wchodząc do sklepu jesteśmy z każdej półki atakowani promocjami cenowymi. Okazuje się jednak, że promocje w dłuższej perspektywie przynoszą pyrrusowe zwycięstwa. W co zatem warto zainwestować, co jest driverem zakupowym, którym kieruje się coraz więcej klientów?

Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków

Brief.pl / Aktualności

Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków
Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków

Rozwój technologiczny, który z roku na rok nabiera tempa, coraz bardziej wpływa na życie każdego z nas. Zgodnie z tegorocznym raportem firmy doradczej Deloitte „TMT Predictions” na progu kolejnej rewolucji stoi telekomunikacja, której napędem będą m.in. sieć piątej generacji (5G), beacony oraz technologie biometryczne. Polska w tych aspektach już dziś nie ustępuje rynkom światowym. Jak wynika z badania Deloitte aż 57 proc. dorosłych użytkowników telefonów komórkowych w Polsce korzysta już z 4G/LTE, a 31 proc. nieposiadających takiej usługi w ciągu najbliższych dwunastu miesięcy chce z niej skorzystać. Beneficjentem kolejnej fali zmian w telekomunikacji będą też polskie firmy technologiczne, specjalizujące się w świadczeniu obsługi IT-as-a-service i działające na rynku beaconów.