Poznań promuje się w Berlinie

Poznań promuje się w Berlinie

Brief for Poland / Aktualności

Poznań promuje się na strategicznych dla siebie rynkach zagranicznych. Akcje promocyjne prowadzone przez miasto mają na celu zwiększyć ruch turystów zagranicznych w Poznaniu. W lipcu miasto promowało się w Irlandii. Tym razem obszarem działań reklamowych jest Berlin i jego okolice.

-

Irlandia
Kampania promocyjna w Irlandii ruszyła na początku lipca i przez miesiąc była obecna w irlandzkim radiu oraz na największych internetowych portalach informacyjnych. Celem kampanii było zaproszenie mieszkańców Dublina i okolic do odwiedzenia miasta, w którym bawili się podczas ubiegłorocznego turnieju Euro 2012.

Elementem promocji Poznania była strona www.poznan.travel, która posiada funkcjonalność pozwalającą kompleksowo zaplanować podróż do Poznania. Statystyki odwiedzin strony pokazały, że w trakcie kampanii realizowanej w Dublinie, połowa wejść pochodziła właśnie z Irlandii.

Kampania została zauważona także przez irlandzkie media – np. portal internetowy www.dailyedge.ie opublikował artykuł mówiący, że Poznań to jedno z bardziej przyjaznych Irlandczykom miejsc w Europie.

Działania promocyjne prowadzone były także na oficjalnym profilu miasta na portalu Facebook. Podczas akcji profil wzbogacił się o ponad 500 nowych fanów z Irlandii. Banery wyświetlane na portalach informacyjnych (IrishTimes.ie, Examiner.ie oraz Breakingnews.ie) dotarły do niespełna 814 tysięcy użytkowników.

Niemcy
Jednocześnie trwa kampania promocyjna w Berlinie.Grupą docelową są młodzi mieszkańcy w przedziale wiekowym 18-35 lat.

Obecny w czterech stacjach radiowych (98,8 Kiss FM, 104,6 RTL, Energy Berlin, Star FM 87,9) spot wykorzystuje motyw popularnych berlińskich niedźwiedzi, które licznie odwiedzają poznańskie atrakcje takie jak Stary Rynek, Malta czy Stary Browar. Nagranie podkreśla przyjacielskie relacje pomiędzy mieszkańcami obu miast. Niedźwiedzie z mieszkańcami Poznania chętnie robią… „miśki” – bo tak właśnie witają się najbliżsi sąsiedzi.

Oprócz rozgłośni radiowych, kampania obecna jest także na czterdziestu billboardach oraz niemal trzystu słupach reklamowych. Obecność akcji w internecie koncentruje się na banerach, które pojawiły się na dwóch portalach o charakterze informacyjno-rozrywkowym (meinestadt.de oraz web.de) oraz szeregu witryn o tematyce podróżniczej i imprezowej.

Kampania tak samo jak w przypadku akcji w Irlandii obecna jest też na Facebook’u. Zarówno spot radiowy, billboardy, jak i banery w sieci zapraszają berlińczyków do odwiedzenia strony www.poznan.travel, która od niedawna dostępna jest także w języku niemieckim.

                         

– Kampania promocyjna skierowana na rynek berliński pokazuje, że chcemy mocniej zaistnieć w świadomości berlińczyków jako miejsce, które warto odwiedzić w wolny weekend. Oba miasta są do siebie w pewnym stopniu podobne, a ich mieszkańcy łatwo znajdują wspólny język. Dodatkowo ośrodki te są ze sobą bardzo dobrze skomunikowane – mówi Łukasz Goździor, dyrektor biura promocji miasta.

Kampania promocyjna potrwa do ósmego września. Za kreację kampanii odpowiedzialna była agencja reklamowa Just, a za zakup mediów Media Concept.

Zobacz inne polecane artykuły

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.

Wychowaj sobie konsumenta

Magazyn / Aktualności

Wychowaj sobie konsumenta
Wychowaj sobie konsumenta

Jak zbudować pozycję eksperta w umysłach konsumentów? Jak uskutecznić proces generowania leadów i wzbudzić zainteresowanie marką? W strategii content marketingowej warto znaleźć miejsce na white paper, czyli...? Mowa o użytecznej treści z górnej półki.

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

Brief.pl / Aktualności

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube
YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

YouTube ogłasza listę reklam, które w 2016 r. zdobyły największą popularność wśród użytkowników z Polski, jak i całej Europy. 10 filmów tylko z polskiego zestawienia zanotowało ponad 100 lat łącznego czasu oglądania. Niekwestionowanym zwycięzcą rodzimego rankingu jest Allegro - zajęło wszystkie trzy miejsca na podium z wideo: Czego szukasz w Święta? | English for beginners, które znalazło się również w europejskim podsumowaniu, Legendy Polskie. Film TWARDOWSKY 2.0. Allegro oraz Legendy Polskie. Film Operacja Bazyliszek. Allegro. Na listę trafiła także kolejna część sagi o polskich legendach, czyli Legendy Polskie. Film Jaga. Allegro, plasując się na piątej pozycji.