Yahoo! pobiło Google

Yahoo! pobiło Google

Brief.pl / Aktualności

Po raz pierwszy od maja 2011 roku strony należące do Google nie są najchętniej odwiedzanymi adresami internetowymi w Stanach Zjednoczonych. Firmę z Mountain View pokonało Yahoo!

-

Jeszcze do niedawna wielu uważało Yahoo! za byt na skraju przepaści. Jednakże od kiedy stery w firmie przejęła Marissa Mayer, która przyszła zresztą z Google, sytuacja zaczęła się zmieniać.

Od kiedy Mayer kieruje Yahoo!, czyli od lipca 2012 roku, firma wypuściła tyle nowych usług ile nie zaprezentowała przez ostatnie kilka lat. Przez to oraz przez spektakularną akwizycję serwisu mikroblogowego TumblrYahoo! jest cały czas głośno.

Sporą uwagę mediów, a przez to również użytkowników, ściąga też sama Marissa Mayer. Została zatrudniona w Google w 1999 roku jako pierwsza kobieta-inżynier. Znalazła się w pierwszej dwudziestce pracowników zatrudnionych przez Larry'ego Page'a i Sergeya Brina. Ostatnio Mayer wywołała burzę publikując swoje przemyślenia o roli kobiety w życiu społecznym i zawodowym oraz ustanawiając w Yahoo! zakaz pracy zdalnej.

W lipcu 2013 roku strony należące do Yahoo! odwiedziło 196,5 mln unikalnych użytkowników w Stanach Zjednoczonych, a strony Google 192,2 mln użytkowników. Oznacza to, że Google została zdetronizowana po raz pierwszy od ponad dwóch lat.

W pierwszej piątce najpopularniejszych stron w Stanach Zjednoczonych znalazły się jeszcze witryny Microsoftu, Facebook i serwisy AOL. Całkowita liczba unikalnych użytkowników internetu w Stanach Zjednoczonych w lipcu 2013 roku wyniosła prawie 225,4 mln.

Jednakże, według statystyk Alexy, Google.com nadal pozostaje najpopularniejszą stroną internetową na świecie wyprzedzając Facebook.com, YouTube.com, Yahoo.comBaidu.com.

Wydaje się zatem, że dzięki Marissie Mayer pogłoski o śmierci Yahoo! okazały się mocno przesadzone.

Źródła: VentureBeat, comScore, Alexa; fot.  jdlasica/flickr/CC

Zobacz inne polecane artykuły

Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup

Magazyn / Aktualności

Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup
Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup

Business Link i Skanska będą współtworzyć innowacyjny ekosystem w regionie Europy Środkowo-Wschodniej (CEE) dla startupów, małych i średnich firm oraz sektora usług biznesowych. Deweloper zainwestował w Business Link, największą sieć coworkingu i prywatnych biur na wynajem w Polsce. Dzięki planowanej ekspansji Business Link stanie się największą tego typu siecią w Europie i drugą na świecie, a Skanska stworzy najbardziej kompleksową ofertę biurową dla różnorodnych podmiotów na rynku CEE.

Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie

Brief.pl / Aktualności

Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie
Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie

7 lat, blisko 300 firm i ponad 400 laureatów. Ranking 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie to najstarsza, bo trwająca już 7. rok inicjatywa, która pomaga budować i promować segment innowacyjnego oraz kreatywnego biznesu w Polsce. Jej celem jest porządkowanie rynku oraz otwieranie przed przedsiębiorcami możliwości networkingowych i biznesowych. W tym roku, przy okazji 7. urodzin, ranking doczekał się kilku zmian...

Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia

Brief.pl / Aktualności

Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia
Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia

Na czym polega aplikacja Quertes? To zupełnie nowe spojrzenie na dzielenie się. Przypadki AirBnB czy Ubera pokazują, że ekonomia współdzielenia staje się coraz bardziej popularna. Odchodzimy od sztywnych reguł, a ludzie chcą wykorzystywać i monetyzować swoje umiejętności. Na tej zasadzie powstała aplikacja Quertes, miejsce które łączy ludzi gotujących prywatnie tymi, którzy chcą przełamać rutynę i zjeść coś nowego, pysznego i domowego. Pobierając darmową aplikację ludzie gotujący prywatnie w domach mogą sprzedać to, co przygotują, a Foodies mają możliwość kupienia domowego jedzenia.