Yahoo! pobiło Google

Yahoo! pobiło Google

Brief.pl / Aktualności

Po raz pierwszy od maja 2011 roku strony należące do Google nie są najchętniej odwiedzanymi adresami internetowymi w Stanach Zjednoczonych. Firmę z Mountain View pokonało Yahoo!

-

Jeszcze do niedawna wielu uważało Yahoo! za byt na skraju przepaści. Jednakże od kiedy stery w firmie przejęła Marissa Mayer, która przyszła zresztą z Google, sytuacja zaczęła się zmieniać.

Od kiedy Mayer kieruje Yahoo!, czyli od lipca 2012 roku, firma wypuściła tyle nowych usług ile nie zaprezentowała przez ostatnie kilka lat. Przez to oraz przez spektakularną akwizycję serwisu mikroblogowego TumblrYahoo! jest cały czas głośno.

Sporą uwagę mediów, a przez to również użytkowników, ściąga też sama Marissa Mayer. Została zatrudniona w Google w 1999 roku jako pierwsza kobieta-inżynier. Znalazła się w pierwszej dwudziestce pracowników zatrudnionych przez Larry'ego Page'a i Sergeya Brina. Ostatnio Mayer wywołała burzę publikując swoje przemyślenia o roli kobiety w życiu społecznym i zawodowym oraz ustanawiając w Yahoo! zakaz pracy zdalnej.

W lipcu 2013 roku strony należące do Yahoo! odwiedziło 196,5 mln unikalnych użytkowników w Stanach Zjednoczonych, a strony Google 192,2 mln użytkowników. Oznacza to, że Google została zdetronizowana po raz pierwszy od ponad dwóch lat.

W pierwszej piątce najpopularniejszych stron w Stanach Zjednoczonych znalazły się jeszcze witryny Microsoftu, Facebook i serwisy AOL. Całkowita liczba unikalnych użytkowników internetu w Stanach Zjednoczonych w lipcu 2013 roku wyniosła prawie 225,4 mln.

Jednakże, według statystyk Alexy, Google.com nadal pozostaje najpopularniejszą stroną internetową na świecie wyprzedzając Facebook.com, YouTube.com, Yahoo.comBaidu.com.

Wydaje się zatem, że dzięki Marissie Mayer pogłoski o śmierci Yahoo! okazały się mocno przesadzone.

Źródła: VentureBeat, comScore, Alexa; fot.  jdlasica/flickr/CC

Zobacz inne polecane artykuły

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.

Wychowaj sobie konsumenta

Magazyn / Aktualności

Wychowaj sobie konsumenta
Wychowaj sobie konsumenta

Jak zbudować pozycję eksperta w umysłach konsumentów? Jak uskutecznić proces generowania leadów i wzbudzić zainteresowanie marką? W strategii content marketingowej warto znaleźć miejsce na white paper, czyli...? Mowa o użytecznej treści z górnej półki.

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

Brief.pl / Aktualności

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube
YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

YouTube ogłasza listę reklam, które w 2016 r. zdobyły największą popularność wśród użytkowników z Polski, jak i całej Europy. 10 filmów tylko z polskiego zestawienia zanotowało ponad 100 lat łącznego czasu oglądania. Niekwestionowanym zwycięzcą rodzimego rankingu jest Allegro - zajęło wszystkie trzy miejsca na podium z wideo: Czego szukasz w Święta? | English for beginners, które znalazło się również w europejskim podsumowaniu, Legendy Polskie. Film TWARDOWSKY 2.0. Allegro oraz Legendy Polskie. Film Operacja Bazyliszek. Allegro. Na listę trafiła także kolejna część sagi o polskich legendach, czyli Legendy Polskie. Film Jaga. Allegro, plasując się na piątej pozycji.