Yahoo! pobiło Google

Yahoo! pobiło Google

Brief.pl / Aktualności

Po raz pierwszy od maja 2011 roku strony należące do Google nie są najchętniej odwiedzanymi adresami internetowymi w Stanach Zjednoczonych. Firmę z Mountain View pokonało Yahoo!

-

Jeszcze do niedawna wielu uważało Yahoo! za byt na skraju przepaści. Jednakże od kiedy stery w firmie przejęła Marissa Mayer, która przyszła zresztą z Google, sytuacja zaczęła się zmieniać.

Od kiedy Mayer kieruje Yahoo!, czyli od lipca 2012 roku, firma wypuściła tyle nowych usług ile nie zaprezentowała przez ostatnie kilka lat. Przez to oraz przez spektakularną akwizycję serwisu mikroblogowego TumblrYahoo! jest cały czas głośno.

Sporą uwagę mediów, a przez to również użytkowników, ściąga też sama Marissa Mayer. Została zatrudniona w Google w 1999 roku jako pierwsza kobieta-inżynier. Znalazła się w pierwszej dwudziestce pracowników zatrudnionych przez Larry'ego Page'a i Sergeya Brina. Ostatnio Mayer wywołała burzę publikując swoje przemyślenia o roli kobiety w życiu społecznym i zawodowym oraz ustanawiając w Yahoo! zakaz pracy zdalnej.

W lipcu 2013 roku strony należące do Yahoo! odwiedziło 196,5 mln unikalnych użytkowników w Stanach Zjednoczonych, a strony Google 192,2 mln użytkowników. Oznacza to, że Google została zdetronizowana po raz pierwszy od ponad dwóch lat.

W pierwszej piątce najpopularniejszych stron w Stanach Zjednoczonych znalazły się jeszcze witryny Microsoftu, Facebook i serwisy AOL. Całkowita liczba unikalnych użytkowników internetu w Stanach Zjednoczonych w lipcu 2013 roku wyniosła prawie 225,4 mln.

Jednakże, według statystyk Alexy, Google.com nadal pozostaje najpopularniejszą stroną internetową na świecie wyprzedzając Facebook.com, YouTube.com, Yahoo.comBaidu.com.

Wydaje się zatem, że dzięki Marissie Mayer pogłoski o śmierci Yahoo! okazały się mocno przesadzone.

Źródła: VentureBeat, comScore, Alexa; fot.  jdlasica/flickr/CC

Zobacz inne polecane artykuły

GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!

Brief.pl / Aktualności

GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!
GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!

Już w ten czwartek o godzinie 14.30 na Facebooku Business in Brief rusza transmisja live z wyjątkowego wydarzenia, jakie przygotowaliśmy dla Was wspólnie z partnerami. Jeśli spodziewacie się nudnych prezentacji, przydługich paneli, straconego czasu... pozwólcie, że Was zaskoczymy.

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Brief.pl / Aktualności

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster
YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Z każdym rokiem rośnie rola treści wideo, co przekłada się na wzrost popularności YouTuberów. Potencjał ten dostrzegają firmy, stawiając na współpracę z Vlogerami. Których z nich ma największy potencjał reklamowy? W analizie przygotowanej przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” podsumowano obecność medialną 100 najpopularniejszych pod względem liczby subskrybentów polskich YouTuberów. Raport dotyczy 2016 roku.

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Brief.pl / Aktualności

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości
5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Długie, mroźne miesiące zimy dają się nam we znaki, rozbudzając tym samym pragnienie zmiany, zieleni i kolorów. Tak też powinny wyglądać newslettery – świeżo i słonecznie. Marketerzy, jako ci, którzy zawsze podążają nie tylko za panującymi w branży trendami, ale także za potrzebami odbiorców, powinni włączyć do komunikacji te elementy, których odbiorcy w tym okresie szczególnie łakną.