Chrome wyprzedza Firefoxa (infografika)

Chrome wyprzedza Firefoxa (infografika)

Brief.pl / Technologie

Firefox traci użytkowników, Chrome zyskuje również w Polsce. Z kolei WebKit Mobile jest jedną z najpopularniejszych przeglądarek na Słowacji . Gemius opublikował raport dotyczący rynku przeglądarek internetowych w Europie Środkowo-Wschodniej.

-

Z raportu wynika, że w minionym roku najwięcej zyskał Chrome – przeglądarka firmowana przez Google. Natomiast niedawny lider – Firefox – w każdym kraju zanotował spadek popularności. Tam, gdzie jeszcze w lipcu zeszłego roku królowała przeglądarka Mozilli, obecnie najważniejszy jest Chrome. Jedynie na Węgrzech, na Słowenii oraz w Polsce przeglądarka Google nie jest jeszcze liderem. Na tych rynkach nadal dominuje Firefox.

– Obserwowany wzrost popularności przeglądarki Chrome jest najprawdopodobniej efektem skutecznych działań marketingowych firmy Google, a także powiązań przeglądarki z innymi produktami tej marki, zajmującymi czołowe miejsca w swoich kategoriach, jak na przykład wyszukiwarka – komentuje Wojciech Ciemniewski, badacz z Laboratorium Interaktywnych Technologii OPI.

Jego zdaniem umacnianie się pozycji Chrome w regionie Europy Środkowo-Wschodniej jest zgodne z ogólnym wzrostem popularności tej przeglądarki w innych obszarach świata i prawdopodobnie ten trend będzie się utrzymywał.

Poza Firefoxem i Chrome, jako trzeci w rankingu, pojawia się Opera oraz Internet Explorer. Choć ta pierwsza przeglądarka ma znikomy udział w rynku, to na Ukrainie (25 proc. ruchu internetowego) i Białorusi (37 proc.) jest on znaczący. Opera jest też jedną z najpopularniejszych przeglądarek w Mołdawii (4 proc.). Z kolei Internet Explorer ma największy udział w rynku estońskim (31 proc.) i czeskim (32 proc.) choć także zanotował spadek. Przeglądarka Microsoftu jest też popularna w Bułgarii, Chorwacji, Polsce, Słowenii, na Węgrzech, Litwie i Łotwie oraz Serbii.

Na uwagę zasługuje też pojawiający się w zestawieniu WebKit Mobile. Na Słowacji, i tylko tam, ta przeglądarka dedykowana urządzeniom mobilnym znalazła się w trójce najpopularniejszych i zanotowała niemal dwukrotny wzrost w porównaniu z ubiegłym rokiem. Obecnie odpowiada za niemal jedną piątą (18 proc.) ruchu internetowego na rynku słowackim.

Na rynku polskim ruch internetowy z Chrome wzrósł o jedną piątą w porównaniu z zeszłym rokiem (29 proc.). Natomiast MSIE (16 proc.) i Firefox (40 proc.), który nadal jest najpopularniejszą przeglądarką wykorzystywaną przez polskich internautów, odnotowały spadki na poziomie kilku punktów procentowych.

– Układ wyników jest kształtowany m.in. przez zwiększającą się penetrację dostępu mobilnego do sieci za pośrednictwem smartfonów i tabletów, różną strukturę demograficzną internautów w poszczególnych krajach oraz aplikacje preinstalowane w nowych urządzeniach. Nie należy zapominać o współużytkowaniu kilku przeglądarek na jednym urządzeniu oraz zjawisku multiscreeningu, występującym wśród bardziej zaawansowanych technologicznie internautów – dodaje Wojciech Ciemniewski.

                     

::

Analizą objęto kraje z Europy Środkowo-Wschodniej, w których Gemius prowadzi pomiar ruchu na stronach internetowych, tj. Białoruś, Bułgarię, Chorwację, Czechy, Estonię, Litwę, Łotwę, Mołdawię, Polskę, Serbię, Słowenię, Słowację, Ukrainę i Węgry. Dane pochodzą z lipca 2012 roku i lipca 2013 roku.

Zobacz inne polecane artykuły

GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!

Brief.pl / Aktualności

GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!
GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!

Już w ten czwartek o godzinie 14.30 na Facebooku Business in Brief rusza transmisja live z wyjątkowego wydarzenia, jakie przygotowaliśmy dla Was wspólnie z partnerami. Jeśli spodziewacie się nudnych prezentacji, przydługich paneli, straconego czasu... pozwólcie, że Was zaskoczymy.

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Brief.pl / Aktualności

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster
YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Z każdym rokiem rośnie rola treści wideo, co przekłada się na wzrost popularności YouTuberów. Potencjał ten dostrzegają firmy, stawiając na współpracę z Vlogerami. Których z nich ma największy potencjał reklamowy? W analizie przygotowanej przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” podsumowano obecność medialną 100 najpopularniejszych pod względem liczby subskrybentów polskich YouTuberów. Raport dotyczy 2016 roku.

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Brief.pl / Aktualności

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości
5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Długie, mroźne miesiące zimy dają się nam we znaki, rozbudzając tym samym pragnienie zmiany, zieleni i kolorów. Tak też powinny wyglądać newslettery – świeżo i słonecznie. Marketerzy, jako ci, którzy zawsze podążają nie tylko za panującymi w branży trendami, ale także za potrzebami odbiorców, powinni włączyć do komunikacji te elementy, których odbiorcy w tym okresie szczególnie łakną.