Chrome wyprzedza Firefoxa (infografika)

Chrome wyprzedza Firefoxa (infografika)

Brief.pl / Technologie

Firefox traci użytkowników, Chrome zyskuje również w Polsce. Z kolei WebKit Mobile jest jedną z najpopularniejszych przeglądarek na Słowacji . Gemius opublikował raport dotyczący rynku przeglądarek internetowych w Europie Środkowo-Wschodniej.

-

Z raportu wynika, że w minionym roku najwięcej zyskał Chrome – przeglądarka firmowana przez Google. Natomiast niedawny lider – Firefox – w każdym kraju zanotował spadek popularności. Tam, gdzie jeszcze w lipcu zeszłego roku królowała przeglądarka Mozilli, obecnie najważniejszy jest Chrome. Jedynie na Węgrzech, na Słowenii oraz w Polsce przeglądarka Google nie jest jeszcze liderem. Na tych rynkach nadal dominuje Firefox.

– Obserwowany wzrost popularności przeglądarki Chrome jest najprawdopodobniej efektem skutecznych działań marketingowych firmy Google, a także powiązań przeglądarki z innymi produktami tej marki, zajmującymi czołowe miejsca w swoich kategoriach, jak na przykład wyszukiwarka – komentuje Wojciech Ciemniewski, badacz z Laboratorium Interaktywnych Technologii OPI.

Jego zdaniem umacnianie się pozycji Chrome w regionie Europy Środkowo-Wschodniej jest zgodne z ogólnym wzrostem popularności tej przeglądarki w innych obszarach świata i prawdopodobnie ten trend będzie się utrzymywał.

Poza Firefoxem i Chrome, jako trzeci w rankingu, pojawia się Opera oraz Internet Explorer. Choć ta pierwsza przeglądarka ma znikomy udział w rynku, to na Ukrainie (25 proc. ruchu internetowego) i Białorusi (37 proc.) jest on znaczący. Opera jest też jedną z najpopularniejszych przeglądarek w Mołdawii (4 proc.). Z kolei Internet Explorer ma największy udział w rynku estońskim (31 proc.) i czeskim (32 proc.) choć także zanotował spadek. Przeglądarka Microsoftu jest też popularna w Bułgarii, Chorwacji, Polsce, Słowenii, na Węgrzech, Litwie i Łotwie oraz Serbii.

Na uwagę zasługuje też pojawiający się w zestawieniu WebKit Mobile. Na Słowacji, i tylko tam, ta przeglądarka dedykowana urządzeniom mobilnym znalazła się w trójce najpopularniejszych i zanotowała niemal dwukrotny wzrost w porównaniu z ubiegłym rokiem. Obecnie odpowiada za niemal jedną piątą (18 proc.) ruchu internetowego na rynku słowackim.

Na rynku polskim ruch internetowy z Chrome wzrósł o jedną piątą w porównaniu z zeszłym rokiem (29 proc.). Natomiast MSIE (16 proc.) i Firefox (40 proc.), który nadal jest najpopularniejszą przeglądarką wykorzystywaną przez polskich internautów, odnotowały spadki na poziomie kilku punktów procentowych.

– Układ wyników jest kształtowany m.in. przez zwiększającą się penetrację dostępu mobilnego do sieci za pośrednictwem smartfonów i tabletów, różną strukturę demograficzną internautów w poszczególnych krajach oraz aplikacje preinstalowane w nowych urządzeniach. Nie należy zapominać o współużytkowaniu kilku przeglądarek na jednym urządzeniu oraz zjawisku multiscreeningu, występującym wśród bardziej zaawansowanych technologicznie internautów – dodaje Wojciech Ciemniewski.

                     

::

Analizą objęto kraje z Europy Środkowo-Wschodniej, w których Gemius prowadzi pomiar ruchu na stronach internetowych, tj. Białoruś, Bułgarię, Chorwację, Czechy, Estonię, Litwę, Łotwę, Mołdawię, Polskę, Serbię, Słowenię, Słowację, Ukrainę i Węgry. Dane pochodzą z lipca 2012 roku i lipca 2013 roku.

Zobacz inne polecane artykuły

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków

Brief.pl / Aktualności

Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków
Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków

Rozwój technologiczny, który z roku na rok nabiera tempa, coraz bardziej wpływa na życie każdego z nas. Zgodnie z tegorocznym raportem firmy doradczej Deloitte „TMT Predictions” na progu kolejnej rewolucji stoi telekomunikacja, której napędem będą m.in. sieć piątej generacji (5G), beacony oraz technologie biometryczne. Polska w tych aspektach już dziś nie ustępuje rynkom światowym. Jak wynika z badania Deloitte aż 57 proc. dorosłych użytkowników telefonów komórkowych w Polsce korzysta już z 4G/LTE, a 31 proc. nieposiadających takiej usługi w ciągu najbliższych dwunastu miesięcy chce z niej skorzystać. Beneficjentem kolejnej fali zmian w telekomunikacji będą też polskie firmy technologiczne, specjalizujące się w świadczeniu obsługi IT-as-a-service i działające na rynku beaconów.

Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?

Brief.pl / Aktualności

Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?
Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?

W dzisiejszych czasach bardzo popularna jest strategia promocji, wchodząc do sklepu jesteśmy z każdej półki atakowani promocjami cenowymi. Okazuje się jednak, że promocje w dłuższej perspektywie przynoszą pyrrusowe zwycięstwa. W co zatem warto zainwestować, co jest driverem zakupowym, którym kieruje się coraz więcej klientów?