I need a hero!

I need a hero!

Brief.pl / Wiedza

Podstawowym i niezmiennym sposobem przyciągnięcia uwagi konsumentów jest tworzenie ciekawych, wciągających opowieści. Oczywiście każda z nich musi mieć swojego bohatera... Brand hero jest pożądany przede wszystkim w przypadku marketingu dziecięcego.

-

Współczesny świat jest zdominowany przez komunikację marketingową praktycznie na każdym poziomie percepcji. Marki wciąż prześcigają się, próbując konstruować standardowe i te mniej standardowe przekazy. Coraz częściej wykorzystują do tego nowoczesną technologię, której możliwości z dnia na dzień rosną.

Podstawowym i niezmiennym sposobem przyciągnięcia uwagi konsumentów pozostaje jednak tworzenie ciekawych, wciągających opowieści. Oczywiście każda z nich musi mieć swojego bohatera lub nawet bohaterów. W przypadku wielu marek nie jest to jedynie „bohater ostatniej akcji”, ale swego rodzaju ambasador, obecny we wszystkich akcjach. Taka już rola brand hero...

Tworzenie postaci brand hero jest zabiegiem, który ma na celu dostarczanie informacji o marce w ciekawy, zabawny, rozrywkowy sposób. Bohater musi być na tyle charakterystycznym elementem świata marki, aby marka sama w sobie i jej cechy zapadały w pamięć. Jego dopasowanie do całego bagażu komunikacyjnego brandu jest kluczowe dla wytworzenia odpowiednich skojarzeń. Obecność brand hero w świecie marki musi być uzasadniona w prosty i czytelny sposób. Dzięki temu konsument będzie widział w nim właśnie takie cechy, które marka chce związać z postrzeganiem jej samej czy swoich produktów.

Decyzja o stworzeniu brand hero zawsze niesie ze sobą pewne ryzyko, ale może przynieść wiele korzyści. Bohater marki jest pożądany przede wszystkim w przypadku marketingu dziecięcego. To dzięki niemu najmłodsi mogą łatwiej dowiedzieć się o charakterze marki i razem z nim uczestniczyć w przygodzie z marką.

Tworząc bohatera dla dzieci, bardzo ważne jest, żeby pamiętać, że dziecięcy świat rządzi się swoimi prawami. Najważniejsza jest w nim wyobraźnia, która nigdy nie przestaje działać. Dlatego samo stworzenie brand hero to dopiero początek. Równie ważny jest świat, jaki wokół niego powstanie i przygody, jakie przeżyje wspólnie z dziećmi. Niestety marketerzy często zapominają, że prawa dorosłych nie obowiązują w świecie dzieci. Nie ma tu kanonów, które obowiązują przez cały czas. Najmłodsi muszą czuć, że marka za pośrednictwem brand hero zmienia się, ewoluuje dla nich. Dotyczy to nie tylko przymusowego „liftingu” bohatera raz na jakiś czas. Zasadnicze znaczenie ma też podejście marki do... niej samej. Nie istnieje ona przecież sama dla siebie, ale dla konsumentów, których wymagania rosną dosłownie z dnia na dzień. Zwłaszcza w przypadku młodych konsumentów.

Przy tworzeniu brand hero dla nich, należy pamiętać o tym, że będzie on konkurował z bohaterami najpopularniejszych kreskówek i wysokobudżetowych filmów animowanych dla dzieci. Ich ciągle rosnąca liczba, w połączeniu z powiększającą się ilością produktów dla najmłodszych sprawia, że brand hero musi być kimś znacznie więcej niż tylko „ludzikiem” pojawiającym się na opakowaniu.

Aby wytworzyć emocjonalną więź pomiędzy bohaterem a marką potrzebna jest interakcja. Marka za pośrednictwem swojego brand hero musi umieć bawić się swoimi atrybutami. Nowe technologie i mniej standardowe metody komunikacji ostro przyprawione wiedzą i wyobraźnią potrafią zdziałać cuda. Dzięki nim młody konsument może odczuć, że znalazł się w świecie marki stworzonym dla niego, ale też dzięki niemu. Umiejętne wykorzystanie brand hero sprawia, że dzieci bardziej angażują się w relację z marką, a przecież właśnie o to w tym wszystkim chodzi...

Zobacz inne polecane artykuły

Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production

Brief.pl / Ludzie

Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production
Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production

Czym jest branded content? Którym markom czy branżom działania branded contentowe przynieść mogą szczególną korzyść? O stosunkowo młodym trendzie, który w najbliższym czasie może zrewolucjonizować komunikację marketingową marek rozmawiamy z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production.