I need a hero!

I need a hero!

Brief.pl / Wiedza

Podstawowym i niezmiennym sposobem przyciągnięcia uwagi konsumentów jest tworzenie ciekawych, wciągających opowieści. Oczywiście każda z nich musi mieć swojego bohatera... Brand hero jest pożądany przede wszystkim w przypadku marketingu dziecięcego.

-

Współczesny świat jest zdominowany przez komunikację marketingową praktycznie na każdym poziomie percepcji. Marki wciąż prześcigają się, próbując konstruować standardowe i te mniej standardowe przekazy. Coraz częściej wykorzystują do tego nowoczesną technologię, której możliwości z dnia na dzień rosną.

Podstawowym i niezmiennym sposobem przyciągnięcia uwagi konsumentów pozostaje jednak tworzenie ciekawych, wciągających opowieści. Oczywiście każda z nich musi mieć swojego bohatera lub nawet bohaterów. W przypadku wielu marek nie jest to jedynie „bohater ostatniej akcji”, ale swego rodzaju ambasador, obecny we wszystkich akcjach. Taka już rola brand hero...

Tworzenie postaci brand hero jest zabiegiem, który ma na celu dostarczanie informacji o marce w ciekawy, zabawny, rozrywkowy sposób. Bohater musi być na tyle charakterystycznym elementem świata marki, aby marka sama w sobie i jej cechy zapadały w pamięć. Jego dopasowanie do całego bagażu komunikacyjnego brandu jest kluczowe dla wytworzenia odpowiednich skojarzeń. Obecność brand hero w świecie marki musi być uzasadniona w prosty i czytelny sposób. Dzięki temu konsument będzie widział w nim właśnie takie cechy, które marka chce związać z postrzeganiem jej samej czy swoich produktów.

Decyzja o stworzeniu brand hero zawsze niesie ze sobą pewne ryzyko, ale może przynieść wiele korzyści. Bohater marki jest pożądany przede wszystkim w przypadku marketingu dziecięcego. To dzięki niemu najmłodsi mogą łatwiej dowiedzieć się o charakterze marki i razem z nim uczestniczyć w przygodzie z marką.

Tworząc bohatera dla dzieci, bardzo ważne jest, żeby pamiętać, że dziecięcy świat rządzi się swoimi prawami. Najważniejsza jest w nim wyobraźnia, która nigdy nie przestaje działać. Dlatego samo stworzenie brand hero to dopiero początek. Równie ważny jest świat, jaki wokół niego powstanie i przygody, jakie przeżyje wspólnie z dziećmi. Niestety marketerzy często zapominają, że prawa dorosłych nie obowiązują w świecie dzieci. Nie ma tu kanonów, które obowiązują przez cały czas. Najmłodsi muszą czuć, że marka za pośrednictwem brand hero zmienia się, ewoluuje dla nich. Dotyczy to nie tylko przymusowego „liftingu” bohatera raz na jakiś czas. Zasadnicze znaczenie ma też podejście marki do... niej samej. Nie istnieje ona przecież sama dla siebie, ale dla konsumentów, których wymagania rosną dosłownie z dnia na dzień. Zwłaszcza w przypadku młodych konsumentów.

Przy tworzeniu brand hero dla nich, należy pamiętać o tym, że będzie on konkurował z bohaterami najpopularniejszych kreskówek i wysokobudżetowych filmów animowanych dla dzieci. Ich ciągle rosnąca liczba, w połączeniu z powiększającą się ilością produktów dla najmłodszych sprawia, że brand hero musi być kimś znacznie więcej niż tylko „ludzikiem” pojawiającym się na opakowaniu.

Aby wytworzyć emocjonalną więź pomiędzy bohaterem a marką potrzebna jest interakcja. Marka za pośrednictwem swojego brand hero musi umieć bawić się swoimi atrybutami. Nowe technologie i mniej standardowe metody komunikacji ostro przyprawione wiedzą i wyobraźnią potrafią zdziałać cuda. Dzięki nim młody konsument może odczuć, że znalazł się w świecie marki stworzonym dla niego, ale też dzięki niemu. Umiejętne wykorzystanie brand hero sprawia, że dzieci bardziej angażują się w relację z marką, a przecież właśnie o to w tym wszystkim chodzi...

Zobacz inne polecane artykuły

GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!

Brief.pl / Aktualności

GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!
GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!

Już w ten czwartek o godzinie 14.30 na Facebooku Business in Brief rusza transmisja live z wyjątkowego wydarzenia, jakie przygotowaliśmy dla Was wspólnie z partnerami. Jeśli spodziewacie się nudnych prezentacji, przydługich paneli, straconego czasu... pozwólcie, że Was zaskoczymy.

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Brief.pl / Aktualności

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster
YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Z każdym rokiem rośnie rola treści wideo, co przekłada się na wzrost popularności YouTuberów. Potencjał ten dostrzegają firmy, stawiając na współpracę z Vlogerami. Których z nich ma największy potencjał reklamowy? W analizie przygotowanej przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” podsumowano obecność medialną 100 najpopularniejszych pod względem liczby subskrybentów polskich YouTuberów. Raport dotyczy 2016 roku.

Rola prezentów w budowaniu relacji biznesowych

Brief.pl / Aktualności

Rola prezentów w budowaniu relacji biznesowych
Rola prezentów w budowaniu relacji biznesowych

Zbudowanie długotrwałych relacji z pracownikami, klientami czy partnerami biznesowymi, przekłada się na realizację celów założonych przez przedsiębiorstwa. Z kolei drobne upominki wręczane podczas spotkań biznesowych i prezenty dla pracowników, mają bezpośredni wpływ na stosunki międzyludzkie. Podpowiadamy, kiedy i jakie upominki wręczać, by odnieść sukces w biznesie.