Przeczytaj i podaj dalej, czyli promocja polskiej literatury

Przeczytaj i podaj dalej, czyli promocja polskiej literatury

Brief for Poland / Aktualności

Książki autorstwa polskich pisarzy można znaleźć w 13. kawiarniach w Vancouver. Czytelnicy mogą je też zabrać do domu, liczy się tylko to, aby po przeczytaniu przekazali je dalej. Akcję „Book Polishing” zorganizował Konsulat Generalny RP w tym mieście.

-

Idea nieodpłatnego przekazywania książek (bookcrossing) poprzez pozostawianie ich w miejscach publicznych i w miejscach celowo do tego utworzonych tzw. półkach bookcrossingowych (stoliki, regały, gabloty) w wielu miastach na świecie zyskała swoich zwolenników. Znalazca książki może ją zabrać, ważne jednak, aby po przeczytaniu przekazał książkę następnej osobie.

Polscy dyplomaci z Vancouver zakupili ponad 70 książek i umieścili je w kilkunastu kawiarniach tego miasta, które są znane ze swojej działalności kulturalnej. Każde z dzieł, wśród których znalazły się m.in. fantastyka Stanisława Lema i reportaże Ryszarda Kapuścińskiego, zawiera ulotkę z informacjami o Polsce, ważnymi adresami www i słowniczkiem podstawowych polskich zwrotów zapisanych fonetycznie.

Na okładce każdej z książek znalazła się też naklejka informująca o akcji oraz indywidualny numer. Dzięki niemu znalazca może prześledzić losy każdego egzemplarza na internetowej stronie społecznościowej www.bookcrossing.com. W serwisie tym można aktualnie śledzić losy ponad 9,7 mln książek, które “podróżują” po 132 krajach świata, a prawie 2 mln osób śledzą ich losy.

Więcej o polskiej akcji można też czytać na stronie www.facebook.com/BookPolishing.

::

Źródło: www.msz.gov.pl

Zobacz inne polecane artykuły

Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production

Brief.pl / Ludzie

Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production
Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production

Czym jest branded content? Którym markom czy branżom działania branded contentowe przynieść mogą szczególną korzyść? O stosunkowo młodym trendzie, który w najbliższym czasie może zrewolucjonizować komunikację marketingową marek rozmawiamy z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production.

Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland

Brief.pl / Ludzie

Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland
Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland

Czy istnieje dobry moment na odpalenie własnego biznesu? Jak w kontekście wszechobecnych startupów rysuje się przyszłość korporacji? Jaka jest świadomość siły małych i średnich przedsiębiorców w Polsce? W ramach cyklu wywiadów przedstawiającego Kapitułę 7. edycji 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie rozmawiamy z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland.