Przeczytaj i podaj dalej, czyli promocja polskiej literatury

Przeczytaj i podaj dalej, czyli promocja polskiej literatury

Brief for Poland / Aktualności

Książki autorstwa polskich pisarzy można znaleźć w 13. kawiarniach w Vancouver. Czytelnicy mogą je też zabrać do domu, liczy się tylko to, aby po przeczytaniu przekazali je dalej. Akcję „Book Polishing” zorganizował Konsulat Generalny RP w tym mieście.

-

Idea nieodpłatnego przekazywania książek (bookcrossing) poprzez pozostawianie ich w miejscach publicznych i w miejscach celowo do tego utworzonych tzw. półkach bookcrossingowych (stoliki, regały, gabloty) w wielu miastach na świecie zyskała swoich zwolenników. Znalazca książki może ją zabrać, ważne jednak, aby po przeczytaniu przekazał książkę następnej osobie.

Polscy dyplomaci z Vancouver zakupili ponad 70 książek i umieścili je w kilkunastu kawiarniach tego miasta, które są znane ze swojej działalności kulturalnej. Każde z dzieł, wśród których znalazły się m.in. fantastyka Stanisława Lema i reportaże Ryszarda Kapuścińskiego, zawiera ulotkę z informacjami o Polsce, ważnymi adresami www i słowniczkiem podstawowych polskich zwrotów zapisanych fonetycznie.

Na okładce każdej z książek znalazła się też naklejka informująca o akcji oraz indywidualny numer. Dzięki niemu znalazca może prześledzić losy każdego egzemplarza na internetowej stronie społecznościowej www.bookcrossing.com. W serwisie tym można aktualnie śledzić losy ponad 9,7 mln książek, które “podróżują” po 132 krajach świata, a prawie 2 mln osób śledzą ich losy.

Więcej o polskiej akcji można też czytać na stronie www.facebook.com/BookPolishing.

::

Źródło: www.msz.gov.pl

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Warszawski car sharing dla osób prywatnych

Brief.pl / Aktualności

Warszawski car sharing dla osób prywatnych
Warszawski car sharing dla osób prywatnych

4Mobility, po uruchomieniu usługi car sharingu, czyli auta na minuty dla klientów biznesowych, rozszerza swoją ofertę na użytkowników prywatnych, a tym samym sprawia, że Warszawa dołącza do grona miast z car sharingiem dostępnym dla każdego. Od teraz osoby zainteresowane skorzystaniem z usługi mogą w prosty sposób zarezerwować wybrany pojazd. Samochód można odebrać w jednej z 20 baz na terenie miasta, otwierając go smartfonem.