Przeczytaj i podaj dalej, czyli promocja polskiej literatury

Przeczytaj i podaj dalej, czyli promocja polskiej literatury

Brief for Poland / Aktualności

Książki autorstwa polskich pisarzy można znaleźć w 13. kawiarniach w Vancouver. Czytelnicy mogą je też zabrać do domu, liczy się tylko to, aby po przeczytaniu przekazali je dalej. Akcję „Book Polishing” zorganizował Konsulat Generalny RP w tym mieście.

-

Idea nieodpłatnego przekazywania książek (bookcrossing) poprzez pozostawianie ich w miejscach publicznych i w miejscach celowo do tego utworzonych tzw. półkach bookcrossingowych (stoliki, regały, gabloty) w wielu miastach na świecie zyskała swoich zwolenników. Znalazca książki może ją zabrać, ważne jednak, aby po przeczytaniu przekazał książkę następnej osobie.

Polscy dyplomaci z Vancouver zakupili ponad 70 książek i umieścili je w kilkunastu kawiarniach tego miasta, które są znane ze swojej działalności kulturalnej. Każde z dzieł, wśród których znalazły się m.in. fantastyka Stanisława Lema i reportaże Ryszarda Kapuścińskiego, zawiera ulotkę z informacjami o Polsce, ważnymi adresami www i słowniczkiem podstawowych polskich zwrotów zapisanych fonetycznie.

Na okładce każdej z książek znalazła się też naklejka informująca o akcji oraz indywidualny numer. Dzięki niemu znalazca może prześledzić losy każdego egzemplarza na internetowej stronie społecznościowej www.bookcrossing.com. W serwisie tym można aktualnie śledzić losy ponad 9,7 mln książek, które “podróżują” po 132 krajach świata, a prawie 2 mln osób śledzą ich losy.

Więcej o polskiej akcji można też czytać na stronie www.facebook.com/BookPolishing.

::

Źródło: www.msz.gov.pl

Zobacz inne polecane artykuły

Oddaj pracownikom władzę

Magazyn / Inspiracje

Oddaj pracownikom władzę
Oddaj pracownikom władzę

Czy można prowadzić firmę, nie podejmując żadnej decyzji? Czy dobrym pomysłem jest ujawnienie wysokości pensji wszystkich pracowników, a co więcej, danie im możliwości samodzielnego przyznawania sobie wynagrodzenia? Czy firma bez siedziby głównej i biura ma szansę przetrwać na rynku? Chociaż może się wydawać, że każdy prezes na powyższe pytania bez zastanowienia odpowiedziałby przecząco, przykłady takich firm, jak Semco czy Xtech.pl, pokazują, że byłyby to odpowiedzi nieuzasadnione.

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

Brief.pl / Aktualności

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube
YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

YouTube ogłasza listę reklam, które w 2016 r. zdobyły największą popularność wśród użytkowników z Polski, jak i całej Europy. 10 filmów tylko z polskiego zestawienia zanotowało ponad 100 lat łącznego czasu oglądania. Niekwestionowanym zwycięzcą rodzimego rankingu jest Allegro - zajęło wszystkie trzy miejsca na podium z wideo: Czego szukasz w Święta? | English for beginners, które znalazło się również w europejskim podsumowaniu, Legendy Polskie. Film TWARDOWSKY 2.0. Allegro oraz Legendy Polskie. Film Operacja Bazyliszek. Allegro. Na listę trafiła także kolejna część sagi o polskich legendach, czyli Legendy Polskie. Film Jaga. Allegro, plasując się na piątej pozycji.