Ile tak naprawdę zarabiają deweloperzy aplikacji mobilnych?

Ile tak naprawdę zarabiają deweloperzy aplikacji mobilnych?

Brief.pl / Technologie

Serwis Forbes.com postanowił wyliczyć ile tak naprawdę zarabiają deweloperzy aplikacji mobilnych na urządzenia z iOS, Androidem i Windows Phone.

-

Zacznijmy od tego ile urządzeń funkcjonuje pod każdym z trzech największych mobilnych systemów operacyjnych. Na pierwszym miejscu jest Android z 900 mln urządzeń, drugie miejsce to iOS z 600 mln urządzeń, a trzecie to Windows Phone z jedynie 12 mln urządzeń. Co ciekawe, 81 proc. urządzeń z mobilnym systemem Microsoftu zostało wyprodukowanych przez Nokię.

Jeśli chodzi o ilość dostępnych aplikacji to prym wiedzie Apple z 1,25 mln aplikacji, które zostały pobrane ponad 50 mld razy. Zaraz za iOS znajduje się Android z 800 tys. aplikacji, które zostały pobrane ponad 48 mld razy. Natomiast na Windows Phone jest dostępne 160 tys. aplikacji, które zostały pobrane 650 mln razy.

Jak te statystyki przekładają się na zarobki deweloperów? Najlepiej zarabiającymi programistami są Ci, którzy dostarczają aplikacje dla użytkowników urządzeń mobilnych od Apple. Producent iPhone'ów i iPadów jak do tej pory wypłacił deweloperom ponad 5 mld dol., co przekłada się na ponad 21,2 tys. dol. przychodu na programistę.

Na drugim miejscu uplasowali się deweloperzy aplikacji na Androida w przypadku, których średni przychód to 6 tys. dol. Firma z Mountain View wypłaciła androidowym programistom ok. 900 mln dol.

Na ostatnim szczeblu podium znaleźli się deweloperzy aplikacji na Windows Phone, którzy zarobili średnio 2222 dol. Jak szacuje Forbes.com, od 2011 roku Microsoft mógł wypłacić im ok. 100 mln dol.

Podobnie wyglądają liczby odnoszące się do średniego zarobku na jednej aplikacji: w wypadku iOS są to 4 tys. dol., w wypadku Androida jest to 1125 dol., a Windows Phone 625 dol.

Ciekawie prezentują się statystyczne dane dotyczące zarobku dla dewelopera za jedno ściągnięcie aplikacji. Tutaj prym wiodą aplikacje na Windows Phone, gdzie jedno ściągnięcie generuje 15 centów przychodu, dalej jest iOS z 10 centami a na trzecim miejscu Android z niecałymi 2 centami.

Jeśli śledzi się w miarę uważnie to, co dzieje się na rynku aplikacji mobilnych to te wyniki raczej nie dziwią. Stara mobile'owa prawda głosi, że aplikacje na Androida mają szerszy zasięg, ale pieniądze zarabia się na iOS. Z drugiej jednak strony, zarabianie na aplikacjach mobilnych, nawet tych na system Apple, będzie z każdym rokiem coraz trudniejsze, ponieważ rynek będzie bardziej nasycony, a użytkownicy bardziej wymagający. Choć prawdopodobnie wraz ze wzrostem świadomości możliwości jakie dają posiadaczom smartfony i tablety będzie rosła liczba użytkowników płacących za aplikacje.

Źródło: Forbes.com

Zobacz inne polecane artykuły

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.

Wychowaj sobie konsumenta

Magazyn / Aktualności

Wychowaj sobie konsumenta
Wychowaj sobie konsumenta

Jak zbudować pozycję eksperta w umysłach konsumentów? Jak uskutecznić proces generowania leadów i wzbudzić zainteresowanie marką? W strategii content marketingowej warto znaleźć miejsce na white paper, czyli...? Mowa o użytecznej treści z górnej półki.

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

Brief.pl / Aktualności

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube
YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

YouTube ogłasza listę reklam, które w 2016 r. zdobyły największą popularność wśród użytkowników z Polski, jak i całej Europy. 10 filmów tylko z polskiego zestawienia zanotowało ponad 100 lat łącznego czasu oglądania. Niekwestionowanym zwycięzcą rodzimego rankingu jest Allegro - zajęło wszystkie trzy miejsca na podium z wideo: Czego szukasz w Święta? | English for beginners, które znalazło się również w europejskim podsumowaniu, Legendy Polskie. Film TWARDOWSKY 2.0. Allegro oraz Legendy Polskie. Film Operacja Bazyliszek. Allegro. Na listę trafiła także kolejna część sagi o polskich legendach, czyli Legendy Polskie. Film Jaga. Allegro, plasując się na piątej pozycji.