Wojna Google z Microsoftem o YouTube

Wojna Google z Microsoftem o YouTube

Brief.pl / Technologie

Google ogłosiło, że nowa aplikacja YouTube na Windows Phone przygotowana przez Microsoft została zablokowana, ponieważ naruszyła regulamin firmy z Mountain View. Microsoft twierdzi, że nie jest to prawdziwy powód tej blokady.

-

- Microsoft nie dokonał udoskonaleń wyszukiwania, które umożliwiają pełniejsze korzystanie z YouTube i zamiast tego wypuścił aplikację naruszającą nasz regulamin - zaznaczył przedstawiciel Google w rozmowie z The Verge. - Zablokowaliśmy tę aplikację. Bardzo cenimy szerokie środowisko deweloperów, którzy z nami współpracują, dlatego też trzymamy się wspólnych zasad dla wszystkich - podkreślił.

Prawdopodobnie, Google zablokowało API dla tej aplikacji. Aplikacja YouTube na Windows Phone została wypuszczona w zeszłym tygodniu.

Microsoft potwierdził te informacje. - Pracujemy razem z Google nad rozwiązaniem tego problemu - powiedział w rozmowie z The Verge przedstawiciel giganta z Redmond.

Z drugiej jednak strony, David Howard, członek zarządu Microsoftu odpowiedzialny za kwestie prawne, opublikował post na swoim blogu, który zatytułował "Granice otwartości Google", w którym twierdzi, że Google celowo blokuje aplikację YouTube na Windows Phone oraz, iż kwestie regulaminowe są jedynie wymówką.

- Wygląda na to, że celem blokady Google jest uniemożliwienie naszym klientom skorzystania z takich samych wrażeń z korzystania z YouTube jakie mają użytkownicy Androida i iPhone'ów - napisał. Howard opisuje też cały proces prac nad nową aplikacją i stwierdza, że Microsoft cały czas współpracoał z Google i jest zaskoczony takim obrotem spraw.

Co jest sednem całego problemu? Reklamy. Zarówno Google jak i Microsoft chcą zarobić ile się tylko da na uwadze użytkowników YouTube. Biorąc pod uwagę, że YouTube należy do Google i to ta firma ponosi całe koszty funkcjonowania serwisu nie może dziwić to, że chce wyciągnąć każdego możliwego centa ze wszystkich platform na jakich jest on dostępny. Z drugiej strony, firma kierowana przez Steve'a Ballmera stara się jak może kompensować straty, które ponosi na innych produktach.

Zatem, kiedy następnym razem usłyszycie o "otwartości" i "chęci poprawiania świata" przez którąkolwiek z tych firm przypomnijcie sobie ich wojną o aplikację YouTube na Windows Phone.

Źródła: The Verge, blog Davida Howarda; fot: jm3/flickr/CC

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Brief.pl / Aktualności

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster
YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Z każdym rokiem rośnie rola treści wideo, co przekłada się na wzrost popularności YouTuberów. Potencjał ten dostrzegają firmy, stawiając na współpracę z Vlogerami. Których z nich ma największy potencjał reklamowy? W analizie przygotowanej przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” podsumowano obecność medialną 100 najpopularniejszych pod względem liczby subskrybentów polskich YouTuberów. Raport dotyczy 2016 roku.