Wojna Google z Microsoftem o YouTube

Wojna Google z Microsoftem o YouTube

Brief.pl / Technologie

Google ogłosiło, że nowa aplikacja YouTube na Windows Phone przygotowana przez Microsoft została zablokowana, ponieważ naruszyła regulamin firmy z Mountain View. Microsoft twierdzi, że nie jest to prawdziwy powód tej blokady.

-

- Microsoft nie dokonał udoskonaleń wyszukiwania, które umożliwiają pełniejsze korzystanie z YouTube i zamiast tego wypuścił aplikację naruszającą nasz regulamin - zaznaczył przedstawiciel Google w rozmowie z The Verge. - Zablokowaliśmy tę aplikację. Bardzo cenimy szerokie środowisko deweloperów, którzy z nami współpracują, dlatego też trzymamy się wspólnych zasad dla wszystkich - podkreślił.

Prawdopodobnie, Google zablokowało API dla tej aplikacji. Aplikacja YouTube na Windows Phone została wypuszczona w zeszłym tygodniu.

Microsoft potwierdził te informacje. - Pracujemy razem z Google nad rozwiązaniem tego problemu - powiedział w rozmowie z The Verge przedstawiciel giganta z Redmond.

Z drugiej jednak strony, David Howard, członek zarządu Microsoftu odpowiedzialny za kwestie prawne, opublikował post na swoim blogu, który zatytułował "Granice otwartości Google", w którym twierdzi, że Google celowo blokuje aplikację YouTube na Windows Phone oraz, iż kwestie regulaminowe są jedynie wymówką.

- Wygląda na to, że celem blokady Google jest uniemożliwienie naszym klientom skorzystania z takich samych wrażeń z korzystania z YouTube jakie mają użytkownicy Androida i iPhone'ów - napisał. Howard opisuje też cały proces prac nad nową aplikacją i stwierdza, że Microsoft cały czas współpracoał z Google i jest zaskoczony takim obrotem spraw.

Co jest sednem całego problemu? Reklamy. Zarówno Google jak i Microsoft chcą zarobić ile się tylko da na uwadze użytkowników YouTube. Biorąc pod uwagę, że YouTube należy do Google i to ta firma ponosi całe koszty funkcjonowania serwisu nie może dziwić to, że chce wyciągnąć każdego możliwego centa ze wszystkich platform na jakich jest on dostępny. Z drugiej strony, firma kierowana przez Steve'a Ballmera stara się jak może kompensować straty, które ponosi na innych produktach.

Zatem, kiedy następnym razem usłyszycie o "otwartości" i "chęci poprawiania świata" przez którąkolwiek z tych firm przypomnijcie sobie ich wojną o aplikację YouTube na Windows Phone.

Źródła: The Verge, blog Davida Howarda; fot: jm3/flickr/CC

Zobacz inne polecane artykuły

Warszawski car sharing dla osób prywatnych

Brief.pl / Aktualności

Warszawski car sharing dla osób prywatnych
Warszawski car sharing dla osób prywatnych

4Mobility, po uruchomieniu usługi car sharingu, czyli auta na minuty dla klientów biznesowych, rozszerza swoją ofertę na użytkowników prywatnych, a tym samym sprawia, że Warszawa dołącza do grona miast z car sharingiem dostępnym dla każdego. Od teraz osoby zainteresowane skorzystaniem z usługi mogą w prosty sposób zarezerwować wybrany pojazd. Samochód można odebrać w jednej z 20 baz na terenie miasta, otwierając go smartfonem.

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.