Google Glasses zmienią świat reklamy

Google Glasses zmienią świat reklamy

Brief.pl / Technologie

Proces ten będziemy obserwować w przeciągu najbliższych 10-20 lat. Będzie się nasilał wraz ze wzrostem popularności okularów od Google i innych podobnych urządzeń.

-

Google otrzymał patent na technologię umożliwiającą nowy sposób rozliczania kampanii reklamowych. Reklamodawca będzie płacił za każde spojrzenie na reklamę. Oczywiście do realizacji takiego modelu potrzebne są Google Glasses lub inne urządzenia o podobnych funkcjach i możliwościach, które będą w stanie śledzić ruch naszego oka. Muszą też identyfikować reklamy, jednak ta technologia już od pewnego czasu jest wykorzystywana w "rzeczywistości rozszerzonej". 

Wyobraźmy sobie, że jesteśmy właścicielami restauracji w cetrum miasta. Na szybie zamieszczamy tak zwany "marker" z napisem "Menu", który jest rozpoznawany przez Google Glasses. Turyści, wyposażeni w to urządzenie mogą dzięki "rzeczywistości rozszerzonej" zapoznać się z naszą kartą dań bez wchodzenia do restauracji - wystarczy spojrzenie na "marker". Jeśli ich kontakt z "Menu" trwa więcej niż 10 sekund, to wtedy my, jako reklamodawcy płacimy za to określoną kwotę.

Wariacji powyższego przykładu może być znacznie więcej. Wraz z rozwojem technologii reklamodawcy nie tylko będą płacić za spojrzenie się na reklamę, ale również za... emocje, które ona wywoła u odbiorcy! Urządzenie będzie w stanie na podstawie oznak fizjologicznych, takich jak zmiana wielkości źrenicy czy nawet aktywność naszego mózgu, określić jakie emocje nam towarzyszą.

Oczywiście wszystko jest zależne od czasu w jakim upowszechnią się na świecie Google Glasses. Jednak już w najbliższych latach lub nawet miesiącach możemy spodziewać się pierwszych kampanii reklamowych wykorzystujących nowe modele rozliczenia.

Jakie jeszcze widzicie możliwości wykorzystania okularów Google w powiązaniu z "rzeczywistością rozszerzoną"?

 

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Brief.pl / Aktualności

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości
5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Długie, mroźne miesiące zimy dają się nam we znaki, rozbudzając tym samym pragnienie zmiany, zieleni i kolorów. Tak też powinny wyglądać newslettery – świeżo i słonecznie. Marketerzy, jako ci, którzy zawsze podążają nie tylko za panującymi w branży trendami, ale także za potrzebami odbiorców, powinni włączyć do komunikacji te elementy, których odbiorcy w tym okresie szczególnie łakną.