Google Glasses zmienią świat reklamy

Google Glasses zmienią świat reklamy

Brief.pl / Technologie

Proces ten będziemy obserwować w przeciągu najbliższych 10-20 lat. Będzie się nasilał wraz ze wzrostem popularności okularów od Google i innych podobnych urządzeń.

-

Google otrzymał patent na technologię umożliwiającą nowy sposób rozliczania kampanii reklamowych. Reklamodawca będzie płacił za każde spojrzenie na reklamę. Oczywiście do realizacji takiego modelu potrzebne są Google Glasses lub inne urządzenia o podobnych funkcjach i możliwościach, które będą w stanie śledzić ruch naszego oka. Muszą też identyfikować reklamy, jednak ta technologia już od pewnego czasu jest wykorzystywana w "rzeczywistości rozszerzonej". 

Wyobraźmy sobie, że jesteśmy właścicielami restauracji w cetrum miasta. Na szybie zamieszczamy tak zwany "marker" z napisem "Menu", który jest rozpoznawany przez Google Glasses. Turyści, wyposażeni w to urządzenie mogą dzięki "rzeczywistości rozszerzonej" zapoznać się z naszą kartą dań bez wchodzenia do restauracji - wystarczy spojrzenie na "marker". Jeśli ich kontakt z "Menu" trwa więcej niż 10 sekund, to wtedy my, jako reklamodawcy płacimy za to określoną kwotę.

Wariacji powyższego przykładu może być znacznie więcej. Wraz z rozwojem technologii reklamodawcy nie tylko będą płacić za spojrzenie się na reklamę, ale również za... emocje, które ona wywoła u odbiorcy! Urządzenie będzie w stanie na podstawie oznak fizjologicznych, takich jak zmiana wielkości źrenicy czy nawet aktywność naszego mózgu, określić jakie emocje nam towarzyszą.

Oczywiście wszystko jest zależne od czasu w jakim upowszechnią się na świecie Google Glasses. Jednak już w najbliższych latach lub nawet miesiącach możemy spodziewać się pierwszych kampanii reklamowych wykorzystujących nowe modele rozliczenia.

Jakie jeszcze widzicie możliwości wykorzystania okularów Google w powiązaniu z "rzeczywistością rozszerzoną"?

 

Zobacz inne polecane artykuły

Oddaj pracownikom władzę

Magazyn / Inspiracje

Oddaj pracownikom władzę
Oddaj pracownikom władzę

Czy można prowadzić firmę, nie podejmując żadnej decyzji? Czy dobrym pomysłem jest ujawnienie wysokości pensji wszystkich pracowników, a co więcej, danie im możliwości samodzielnego przyznawania sobie wynagrodzenia? Czy firma bez siedziby głównej i biura ma szansę przetrwać na rynku? Chociaż może się wydawać, że każdy prezes na powyższe pytania bez zastanowienia odpowiedziałby przecząco, przykłady takich firm, jak Semco czy Xtech.pl, pokazują, że byłyby to odpowiedzi nieuzasadnione.

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

Brief.pl / Aktualności

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube
YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

YouTube ogłasza listę reklam, które w 2016 r. zdobyły największą popularność wśród użytkowników z Polski, jak i całej Europy. 10 filmów tylko z polskiego zestawienia zanotowało ponad 100 lat łącznego czasu oglądania. Niekwestionowanym zwycięzcą rodzimego rankingu jest Allegro - zajęło wszystkie trzy miejsca na podium z wideo: Czego szukasz w Święta? | English for beginners, które znalazło się również w europejskim podsumowaniu, Legendy Polskie. Film TWARDOWSKY 2.0. Allegro oraz Legendy Polskie. Film Operacja Bazyliszek. Allegro. Na listę trafiła także kolejna część sagi o polskich legendach, czyli Legendy Polskie. Film Jaga. Allegro, plasując się na piątej pozycji.