wp - grudzien 2016

Google Glasses zmienią świat reklamy

Google Glasses zmienią świat reklamy

Brief.pl / Technologie

Proces ten będziemy obserwować w przeciągu najbliższych 10-20 lat. Będzie się nasilał wraz ze wzrostem popularności okularów od Google i innych podobnych urządzeń.

-

Google otrzymał patent na technologię umożliwiającą nowy sposób rozliczania kampanii reklamowych. Reklamodawca będzie płacił za każde spojrzenie na reklamę. Oczywiście do realizacji takiego modelu potrzebne są Google Glasses lub inne urządzenia o podobnych funkcjach i możliwościach, które będą w stanie śledzić ruch naszego oka. Muszą też identyfikować reklamy, jednak ta technologia już od pewnego czasu jest wykorzystywana w "rzeczywistości rozszerzonej". 

Wyobraźmy sobie, że jesteśmy właścicielami restauracji w cetrum miasta. Na szybie zamieszczamy tak zwany "marker" z napisem "Menu", który jest rozpoznawany przez Google Glasses. Turyści, wyposażeni w to urządzenie mogą dzięki "rzeczywistości rozszerzonej" zapoznać się z naszą kartą dań bez wchodzenia do restauracji - wystarczy spojrzenie na "marker". Jeśli ich kontakt z "Menu" trwa więcej niż 10 sekund, to wtedy my, jako reklamodawcy płacimy za to określoną kwotę.

Wariacji powyższego przykładu może być znacznie więcej. Wraz z rozwojem technologii reklamodawcy nie tylko będą płacić za spojrzenie się na reklamę, ale również za... emocje, które ona wywoła u odbiorcy! Urządzenie będzie w stanie na podstawie oznak fizjologicznych, takich jak zmiana wielkości źrenicy czy nawet aktywność naszego mózgu, określić jakie emocje nam towarzyszą.

Oczywiście wszystko jest zależne od czasu w jakim upowszechnią się na świecie Google Glasses. Jednak już w najbliższych latach lub nawet miesiącach możemy spodziewać się pierwszych kampanii reklamowych wykorzystujących nowe modele rozliczenia.

Jakie jeszcze widzicie możliwości wykorzystania okularów Google w powiązaniu z "rzeczywistością rozszerzoną"?

 

Zobacz inne polecane artykuły

Od zera do miliardera: Satya Nadella. Człowiek, który redefiniuje produktywność

Magazyn / Ludzie

Od zera do miliardera: Satya Nadella. Człowiek, który redefiniuje produktywność
Od zera do miliardera: Satya Nadella. Człowiek, który redefiniuje produktywność

Gdy mowa o najbardziej nowatorskich firmach technologicznych na świecie, na myśl zazwyczaj jako pierwsze przychodzą takie spółki, jak Apple, Google czy Facebook. Microsoft w gronie wymienionych jest zaś traktowany raczej jako starszy brat, który może i kiedyś napędzał rozwój technologii, ale dziś na tyle przyzwyczaił się do stosowanych przez lata rozwiązań, że daleko mu do miana najważniejszego innowatora. Stojący od przeszło dwóch lat na czele założonej przez Billa Gatesa firmy Satya Nadella robi jednak wszystko, by ów wizerunek zmienić... a niedawny zakup LinkedIna to tylko jeden z przykładów jego starań.

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

Brief.pl / Aktualności

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube
Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

YouTube ogłasza coroczne podsumowanie najchętniej oglądanych filmów i teledysków – Rewind 2016. „Dzieciaki prosto z więzienia! Zobacz kontrowersyjny występ! [Mam Talent]” to najchętniej oglądane wideo w Polsce. Na liście nie zabrakło również polskich gwiazd YouTube: Abstrachuje.tv z filmami „Czego nie mówią: policjanci” oraz „Najlepszy film motywacyjny na świecie”, a także wideo „Wąs! Wąs! Wąs!” Cyber Mariana (feat. Czwarta Fala). W rankingu znalazł się też film Twardowsky 2.0., jeden z materiałów wchodzących w skład niestandardowego projektu Legendy polskie stworzonego przez Allegro. Jeśli chodzi o zestawienie muzyczne, Polacy najchętniej oglądali klip Sylwii Grzeszczak „Tamta dziewczyna”.