Warszawa już podpisała deklarację ws. ZIT

Warszawa już podpisała deklarację ws. ZIT

Brief for Poland / Aktualności

Władze stolicy chcą współpracować z samorządami gmin ościennych przy pozyskiwaniu środków unijnych w latach 2014-2020. Na inauguracyjnym spotkaniu gmin Warszawskiego Obszaru Funkcjonalnego podpisano wielostronną deklarację współpracy w ramach tzw. Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych (ZIT).

-

ZIT to nowy instrument finansowania, oparty na ścisłej współpracy samorządów miejskich obszarów funkcjonalnych, w którego powstanie były zaangażowane największe miasta europejskie, zrzeszone w organizacji EuroCities, w tym władze stolicy.

– Lobbowaliśmy za jak najlepszym wykorzystaniem funduszy UE dla rozwoju miast. To dobrze, że głos ten stał się słyszalny i odzwierciedlony w projektach rozporządzeń Komisji Europejskiej. Dzięki temu miasta wraz z otoczeniem mają swój instrument rozwoju, z której to szansy powinniśmy mądrze skorzystać. Nadszedł czas by problemy metropolii rozwiązywać w szerszej skali, koncentrując się na terytorium powiązanym funkcjonalnie i by decyzje o kierunkach rozwoju zapadały w atmosferze dialogu i dążenia do kompromisu - mówi prezydent Hanna Gronkiewicz-Waltz.  

Deklarację podpisało kilkudziesięciu przedstawicieli samorządów lokalnych z terenu metropolii warszawskiej. Koordynatorem procesu programowania instrumentu ZIT jest Warszawa.
 
Samorządy, które podpisały wielostronną deklarację współpracy gmin Warszawskiego Obszaru Funkcjonalnego w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych, opracują wspólną strategię i przygotują pakiet inwestycji, we wspólnie wyznaczonych obszarach.

::

Źródło: www.um.warszawa.pl

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.