Informacji turystycznych szukamy w sieci

Informacji turystycznych szukamy w sieci

Brief for Poland / Wiedza

Po informacje turystyczne do sieci zaglądamy najczęściej tuż przed wakacjami i w pierwszych miesiącach nowego roku. Osoby zarabiające powyżej 5 tys. zł oraz menedżerowie są szczególnie zainteresowani inspiracjami urlopowymi – wynika z analizy Gemiusa.

-

Dane za maj 2013 roku pokazują, że co drugi polski internauta przynajmniej raz w miesiącu poszukuje w sieci informacji o atrakcjach turystycznych i miejscach wartych zwiedzenia. Okazuje się także, że na strony ze wskazówkami dla podróżników, polecanymi noclegami czy restauracjami zagląda – w porównaniu z ogółem internautów – więcej osób o zarobkach powyżej 5 tys. zł., właścicieli firm oraz osób zajmujących wysokie stanowiska. W serwisach z informacjami o wyjazdach i miejscach wartych zwiedzenia jest także procentowo więcej – niż w całej sieci – internautów powyżej 50 roku życia oraz emerytów i rencistów.

Z badania wynika również, że najchętniej po sugestie na temat podróży do sieci sięgamy w kwietniu, czerwcu i lipcu. Strony o tej tematyce cieszą się dużym zainteresowaniem również w pierwszych miesiącach roku.

Zgodnie z danymi za maj 2013 roku, wśród najpopularniejszych są serwisy turystyczne należące do Grupy Onet.pl (2,1 mln użytkowników), portal PKP z wyszukiwarką połączeń kolejowych (1,8 mln) oraz serwisy turystyczne należące do Grupy Wirtualna Polska – Orange (1,5 mln).

      

::

Analizie poddano wskaźnik (affinity index) wykorzystywany w badaniu Megapanel PBI/Gemius, który pozwala sprawdzić, które strony www przegląda, przykładowo, więcej, a które mniej kobiet w porównaniu z ogółem populacji. Dzięki niemu, można uzyskać informację o tym, na których witrynach zdefiniowana grupa docelowa jest nadreprezentowana, a która niedoreprezentowana. Wskaźnik jest wyrażany w procentach.

Dane pochodzą z ogólnopolskiego badania oglądalności witryn i aplikacji internetowych, z których korzystają użytkownicy sieci – Megapanel PBI/Gemius. Badanie jest realizowane metodą panelową na reprezentatywnej próbie internautów, obejmuje kilka tysięcy polskich stron www. Stanowi standard pomiaru aktywności w przestrzeni wirtualnej. Na jego podstawie reklamodawcy planują kampanie internetowe.

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.