Informacji turystycznych szukamy w sieci

Informacji turystycznych szukamy w sieci

Brief for Poland / Wiedza

Po informacje turystyczne do sieci zaglądamy najczęściej tuż przed wakacjami i w pierwszych miesiącach nowego roku. Osoby zarabiające powyżej 5 tys. zł oraz menedżerowie są szczególnie zainteresowani inspiracjami urlopowymi – wynika z analizy Gemiusa.

-

Dane za maj 2013 roku pokazują, że co drugi polski internauta przynajmniej raz w miesiącu poszukuje w sieci informacji o atrakcjach turystycznych i miejscach wartych zwiedzenia. Okazuje się także, że na strony ze wskazówkami dla podróżników, polecanymi noclegami czy restauracjami zagląda – w porównaniu z ogółem internautów – więcej osób o zarobkach powyżej 5 tys. zł., właścicieli firm oraz osób zajmujących wysokie stanowiska. W serwisach z informacjami o wyjazdach i miejscach wartych zwiedzenia jest także procentowo więcej – niż w całej sieci – internautów powyżej 50 roku życia oraz emerytów i rencistów.

Z badania wynika również, że najchętniej po sugestie na temat podróży do sieci sięgamy w kwietniu, czerwcu i lipcu. Strony o tej tematyce cieszą się dużym zainteresowaniem również w pierwszych miesiącach roku.

Zgodnie z danymi za maj 2013 roku, wśród najpopularniejszych są serwisy turystyczne należące do Grupy Onet.pl (2,1 mln użytkowników), portal PKP z wyszukiwarką połączeń kolejowych (1,8 mln) oraz serwisy turystyczne należące do Grupy Wirtualna Polska – Orange (1,5 mln).

      

::

Analizie poddano wskaźnik (affinity index) wykorzystywany w badaniu Megapanel PBI/Gemius, który pozwala sprawdzić, które strony www przegląda, przykładowo, więcej, a które mniej kobiet w porównaniu z ogółem populacji. Dzięki niemu, można uzyskać informację o tym, na których witrynach zdefiniowana grupa docelowa jest nadreprezentowana, a która niedoreprezentowana. Wskaźnik jest wyrażany w procentach.

Dane pochodzą z ogólnopolskiego badania oglądalności witryn i aplikacji internetowych, z których korzystają użytkownicy sieci – Megapanel PBI/Gemius. Badanie jest realizowane metodą panelową na reprezentatywnej próbie internautów, obejmuje kilka tysięcy polskich stron www. Stanowi standard pomiaru aktywności w przestrzeni wirtualnej. Na jego podstawie reklamodawcy planują kampanie internetowe.

Zobacz inne polecane artykuły

Warszawski car sharing dla osób prywatnych

Brief.pl / Aktualności

Warszawski car sharing dla osób prywatnych
Warszawski car sharing dla osób prywatnych

4Mobility, po uruchomieniu usługi car sharingu, czyli auta na minuty dla klientów biznesowych, rozszerza swoją ofertę na użytkowników prywatnych, a tym samym sprawia, że Warszawa dołącza do grona miast z car sharingiem dostępnym dla każdego. Od teraz osoby zainteresowane skorzystaniem z usługi mogą w prosty sposób zarezerwować wybrany pojazd. Samochód można odebrać w jednej z 20 baz na terenie miasta, otwierając go smartfonem.

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.