Informacji turystycznych szukamy w sieci

Informacji turystycznych szukamy w sieci

Brief for Poland / Wiedza

Po informacje turystyczne do sieci zaglądamy najczęściej tuż przed wakacjami i w pierwszych miesiącach nowego roku. Osoby zarabiające powyżej 5 tys. zł oraz menedżerowie są szczególnie zainteresowani inspiracjami urlopowymi – wynika z analizy Gemiusa.

-

Dane za maj 2013 roku pokazują, że co drugi polski internauta przynajmniej raz w miesiącu poszukuje w sieci informacji o atrakcjach turystycznych i miejscach wartych zwiedzenia. Okazuje się także, że na strony ze wskazówkami dla podróżników, polecanymi noclegami czy restauracjami zagląda – w porównaniu z ogółem internautów – więcej osób o zarobkach powyżej 5 tys. zł., właścicieli firm oraz osób zajmujących wysokie stanowiska. W serwisach z informacjami o wyjazdach i miejscach wartych zwiedzenia jest także procentowo więcej – niż w całej sieci – internautów powyżej 50 roku życia oraz emerytów i rencistów.

Z badania wynika również, że najchętniej po sugestie na temat podróży do sieci sięgamy w kwietniu, czerwcu i lipcu. Strony o tej tematyce cieszą się dużym zainteresowaniem również w pierwszych miesiącach roku.

Zgodnie z danymi za maj 2013 roku, wśród najpopularniejszych są serwisy turystyczne należące do Grupy Onet.pl (2,1 mln użytkowników), portal PKP z wyszukiwarką połączeń kolejowych (1,8 mln) oraz serwisy turystyczne należące do Grupy Wirtualna Polska – Orange (1,5 mln).

      

::

Analizie poddano wskaźnik (affinity index) wykorzystywany w badaniu Megapanel PBI/Gemius, który pozwala sprawdzić, które strony www przegląda, przykładowo, więcej, a które mniej kobiet w porównaniu z ogółem populacji. Dzięki niemu, można uzyskać informację o tym, na których witrynach zdefiniowana grupa docelowa jest nadreprezentowana, a która niedoreprezentowana. Wskaźnik jest wyrażany w procentach.

Dane pochodzą z ogólnopolskiego badania oglądalności witryn i aplikacji internetowych, z których korzystają użytkownicy sieci – Megapanel PBI/Gemius. Badanie jest realizowane metodą panelową na reprezentatywnej próbie internautów, obejmuje kilka tysięcy polskich stron www. Stanowi standard pomiaru aktywności w przestrzeni wirtualnej. Na jego podstawie reklamodawcy planują kampanie internetowe.

Zobacz inne polecane artykuły

Oddaj pracownikom władzę

Magazyn / Inspiracje

Oddaj pracownikom władzę
Oddaj pracownikom władzę

Czy można prowadzić firmę, nie podejmując żadnej decyzji? Czy dobrym pomysłem jest ujawnienie wysokości pensji wszystkich pracowników, a co więcej, danie im możliwości samodzielnego przyznawania sobie wynagrodzenia? Czy firma bez siedziby głównej i biura ma szansę przetrwać na rynku? Chociaż może się wydawać, że każdy prezes na powyższe pytania bez zastanowienia odpowiedziałby przecząco, przykłady takich firm, jak Semco czy Xtech.pl, pokazują, że byłyby to odpowiedzi nieuzasadnione.