Społeczna odpowiedzialność dla każdego

Społeczna odpowiedzialność dla każdego

Brief.pl / CSR

Drobna zmiana codziennych nawyków może chronić środowisko, gospodarkę i społeczeństwo, a także wygenerować oszczędności w domowym budżecie. Dlatego Carrefour Polska wraz z partnerami stworzył program Odpowiedzialnie każdego dnia! - internetową bazę wiedzy, w której zamieszczane są porady dotyczące przeciwdziałania marnowaniu żywności i zasobów naturalnych, a także odpowiedzialnego obchodzenia się z odpadami domowymi.

-

W 2013 roku w Polsce zapoczątkowana została kampania edukacyjna "Odpowiedzialnie każdego dnia!", realizowana w ramach międzynarodowej akcji Grupy Carrefour "Anti gaspillage" (Stop marnotrawstwu).

Stop marnotrawstwu
W ramach akcji „Stop marnotrawstwu” Grupy Carrefour, określonych zostało 7 kluczowych obszarów działania: zaangażowanie dostawców w przeciwdziałanie marnotrawstwu,kształtowanie pożądanych postaw pracowniczych, optymalizacja obiegu towarów, edukacja konsumentów, redukcja marnotrawstwa związanego z gospodarką opakowaniami, optymalizacja transportu i logistyki oraz racjonalizacja zużycia energii.

Celem akcji jest zwrócenie uwagi pracowników, dostawców i klientów na kwestię marnotrawienia żywności, zasobów naturalnych, czasu, pieniędzy czy talentów.

Odpowiedzialność na co dzień
Odpowiedzialnie każdego dnia! to wspólny projekt Carrefour Polska, Federacji Polskich Banków Żywności, Fundacji Partnerstwo dla Środowiska i Stowarzyszenia Niepełnosprawni dla Środowiska EKON, realizowany jako część akcji „Stop marnotrawstwu”. Jest to internetowa baza wiedzy, w której zamieszczane są porady dotyczące przeciwdziałania marnowaniu żywności i zasobów naturalnych, a także odpowiedzialnego obchodzenia się z odpadami domowymi.

Celem programu jest kształtowanie postaw społecznych poprzez drobne zmiany w zachowaniu, a także wskazanie dodatkowych źródeł oszczędności dla każdej rodziny. Program jest ogólnodostępny i znajduje się na stronie carrefour.pl, w zakładce „Odpowiedzialność społeczna w Carrefour”.

W przygotowaniu treści Carrefour Polska wsparły organizacje partnerskie – Federacja Polskich Banków Żywności, Fundacja Partnerstwo dla Środowiska i Stowarzyszenie Niepełnosprawni dla Środowiska EKON.

Marnotrawienie zasobów - problem społeczny, gospodarczy i środowiskowy
Wspomniane inicjatywy Carrefour są odpowiedzią na dotkliwy problem społeczny, gospodarczy i środowiskowy, jakim jest marnotrawienie zasobów i nieodpowiedzialne obchodzenie się z odpadami.

Z najnowszych danych Eurostatu wynika, że w Polsce około 71 proc. śmieci trafia na wysypiska - w Niemczech, Holandii czy Szwecji jest to zaledwie 1 proc.

Odpady są problemem społecznym i środowiskowym – wysypiska śmieci przyczyniają się do obniżenia standardu życia lokalnej ludności, obniżają wartość i standard okolicznych terenów, przyczyniają się do skażenia wód gruntowych. Brak utylizacji śmieci jest też problemem gospodarczym - przyczynia się do wyższej ceny opakowań.

Wyrzucając żywność marnujemy pieniądze. Dla statystycznej polskiej rodziny zakup żywności to aż 25 proc. wszystkich wydatków. Średnio w miesiącu każdy Polak marnuje żywność o wartości 50 złotych. Oznacza to, że czteroosobowa rodzina miesięcznie traci 200 złotych, zaś w skali roku - aż 2400 zł.

Oszczędzając zasoby, chronimy środowisko naturalne i… własny portfel. Drobne zmiany w zwyczajach i organizacji codziennych domowych czynności pozwolą zmniejszyć zużycie wody i energii oraz szkodliwej chemii gospodarczej w domu, co ogranicza negatywny wpływ na środowisko naturalne i pozwala zaoszczędzić pieniądze.

Więcej informacji oraz praktyczne porady, jak to zrobić, można znaleźć na stronie programu Odpowiedzialnie każdego dnia!

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Brief.pl / Aktualności

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości
5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Długie, mroźne miesiące zimy dają się nam we znaki, rozbudzając tym samym pragnienie zmiany, zieleni i kolorów. Tak też powinny wyglądać newslettery – świeżo i słonecznie. Marketerzy, jako ci, którzy zawsze podążają nie tylko za panującymi w branży trendami, ale także za potrzebami odbiorców, powinni włączyć do komunikacji te elementy, których odbiorcy w tym okresie szczególnie łakną.