Społeczna odpowiedzialność dla każdego

Społeczna odpowiedzialność dla każdego

Brief.pl / CSR

Drobna zmiana codziennych nawyków może chronić środowisko, gospodarkę i społeczeństwo, a także wygenerować oszczędności w domowym budżecie. Dlatego Carrefour Polska wraz z partnerami stworzył program Odpowiedzialnie każdego dnia! - internetową bazę wiedzy, w której zamieszczane są porady dotyczące przeciwdziałania marnowaniu żywności i zasobów naturalnych, a także odpowiedzialnego obchodzenia się z odpadami domowymi.

-

W 2013 roku w Polsce zapoczątkowana została kampania edukacyjna "Odpowiedzialnie każdego dnia!", realizowana w ramach międzynarodowej akcji Grupy Carrefour "Anti gaspillage" (Stop marnotrawstwu).

Stop marnotrawstwu
W ramach akcji „Stop marnotrawstwu” Grupy Carrefour, określonych zostało 7 kluczowych obszarów działania: zaangażowanie dostawców w przeciwdziałanie marnotrawstwu,kształtowanie pożądanych postaw pracowniczych, optymalizacja obiegu towarów, edukacja konsumentów, redukcja marnotrawstwa związanego z gospodarką opakowaniami, optymalizacja transportu i logistyki oraz racjonalizacja zużycia energii.

Celem akcji jest zwrócenie uwagi pracowników, dostawców i klientów na kwestię marnotrawienia żywności, zasobów naturalnych, czasu, pieniędzy czy talentów.

Odpowiedzialność na co dzień
Odpowiedzialnie każdego dnia! to wspólny projekt Carrefour Polska, Federacji Polskich Banków Żywności, Fundacji Partnerstwo dla Środowiska i Stowarzyszenia Niepełnosprawni dla Środowiska EKON, realizowany jako część akcji „Stop marnotrawstwu”. Jest to internetowa baza wiedzy, w której zamieszczane są porady dotyczące przeciwdziałania marnowaniu żywności i zasobów naturalnych, a także odpowiedzialnego obchodzenia się z odpadami domowymi.

Celem programu jest kształtowanie postaw społecznych poprzez drobne zmiany w zachowaniu, a także wskazanie dodatkowych źródeł oszczędności dla każdej rodziny. Program jest ogólnodostępny i znajduje się na stronie carrefour.pl, w zakładce „Odpowiedzialność społeczna w Carrefour”.

W przygotowaniu treści Carrefour Polska wsparły organizacje partnerskie – Federacja Polskich Banków Żywności, Fundacja Partnerstwo dla Środowiska i Stowarzyszenie Niepełnosprawni dla Środowiska EKON.

Marnotrawienie zasobów - problem społeczny, gospodarczy i środowiskowy
Wspomniane inicjatywy Carrefour są odpowiedzią na dotkliwy problem społeczny, gospodarczy i środowiskowy, jakim jest marnotrawienie zasobów i nieodpowiedzialne obchodzenie się z odpadami.

Z najnowszych danych Eurostatu wynika, że w Polsce około 71 proc. śmieci trafia na wysypiska - w Niemczech, Holandii czy Szwecji jest to zaledwie 1 proc.

Odpady są problemem społecznym i środowiskowym – wysypiska śmieci przyczyniają się do obniżenia standardu życia lokalnej ludności, obniżają wartość i standard okolicznych terenów, przyczyniają się do skażenia wód gruntowych. Brak utylizacji śmieci jest też problemem gospodarczym - przyczynia się do wyższej ceny opakowań.

Wyrzucając żywność marnujemy pieniądze. Dla statystycznej polskiej rodziny zakup żywności to aż 25 proc. wszystkich wydatków. Średnio w miesiącu każdy Polak marnuje żywność o wartości 50 złotych. Oznacza to, że czteroosobowa rodzina miesięcznie traci 200 złotych, zaś w skali roku - aż 2400 zł.

Oszczędzając zasoby, chronimy środowisko naturalne i… własny portfel. Drobne zmiany w zwyczajach i organizacji codziennych domowych czynności pozwolą zmniejszyć zużycie wody i energii oraz szkodliwej chemii gospodarczej w domu, co ogranicza negatywny wpływ na środowisko naturalne i pozwala zaoszczędzić pieniądze.

Więcej informacji oraz praktyczne porady, jak to zrobić, można znaleźć na stronie programu Odpowiedzialnie każdego dnia!

Zobacz inne polecane artykuły

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków

Brief.pl / Aktualności

Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków
Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków

Rozwój technologiczny, który z roku na rok nabiera tempa, coraz bardziej wpływa na życie każdego z nas. Zgodnie z tegorocznym raportem firmy doradczej Deloitte „TMT Predictions” na progu kolejnej rewolucji stoi telekomunikacja, której napędem będą m.in. sieć piątej generacji (5G), beacony oraz technologie biometryczne. Polska w tych aspektach już dziś nie ustępuje rynkom światowym. Jak wynika z badania Deloitte aż 57 proc. dorosłych użytkowników telefonów komórkowych w Polsce korzysta już z 4G/LTE, a 31 proc. nieposiadających takiej usługi w ciągu najbliższych dwunastu miesięcy chce z niej skorzystać. Beneficjentem kolejnej fali zmian w telekomunikacji będą też polskie firmy technologiczne, specjalizujące się w świadczeniu obsługi IT-as-a-service i działające na rynku beaconów.

Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?

Brief.pl / Aktualności

Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?
Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?

W dzisiejszych czasach bardzo popularna jest strategia promocji, wchodząc do sklepu jesteśmy z każdej półki atakowani promocjami cenowymi. Okazuje się jednak, że promocje w dłuższej perspektywie przynoszą pyrrusowe zwycięstwa. W co zatem warto zainwestować, co jest driverem zakupowym, którym kieruje się coraz więcej klientów?