Społeczna odpowiedzialność dla każdego

Społeczna odpowiedzialność dla każdego

Brief.pl / CSR

Drobna zmiana codziennych nawyków może chronić środowisko, gospodarkę i społeczeństwo, a także wygenerować oszczędności w domowym budżecie. Dlatego Carrefour Polska wraz z partnerami stworzył program Odpowiedzialnie każdego dnia! - internetową bazę wiedzy, w której zamieszczane są porady dotyczące przeciwdziałania marnowaniu żywności i zasobów naturalnych, a także odpowiedzialnego obchodzenia się z odpadami domowymi.

-

W 2013 roku w Polsce zapoczątkowana została kampania edukacyjna "Odpowiedzialnie każdego dnia!", realizowana w ramach międzynarodowej akcji Grupy Carrefour "Anti gaspillage" (Stop marnotrawstwu).

Stop marnotrawstwu
W ramach akcji „Stop marnotrawstwu” Grupy Carrefour, określonych zostało 7 kluczowych obszarów działania: zaangażowanie dostawców w przeciwdziałanie marnotrawstwu,kształtowanie pożądanych postaw pracowniczych, optymalizacja obiegu towarów, edukacja konsumentów, redukcja marnotrawstwa związanego z gospodarką opakowaniami, optymalizacja transportu i logistyki oraz racjonalizacja zużycia energii.

Celem akcji jest zwrócenie uwagi pracowników, dostawców i klientów na kwestię marnotrawienia żywności, zasobów naturalnych, czasu, pieniędzy czy talentów.

Odpowiedzialność na co dzień
Odpowiedzialnie każdego dnia! to wspólny projekt Carrefour Polska, Federacji Polskich Banków Żywności, Fundacji Partnerstwo dla Środowiska i Stowarzyszenia Niepełnosprawni dla Środowiska EKON, realizowany jako część akcji „Stop marnotrawstwu”. Jest to internetowa baza wiedzy, w której zamieszczane są porady dotyczące przeciwdziałania marnowaniu żywności i zasobów naturalnych, a także odpowiedzialnego obchodzenia się z odpadami domowymi.

Celem programu jest kształtowanie postaw społecznych poprzez drobne zmiany w zachowaniu, a także wskazanie dodatkowych źródeł oszczędności dla każdej rodziny. Program jest ogólnodostępny i znajduje się na stronie carrefour.pl, w zakładce „Odpowiedzialność społeczna w Carrefour”.

W przygotowaniu treści Carrefour Polska wsparły organizacje partnerskie – Federacja Polskich Banków Żywności, Fundacja Partnerstwo dla Środowiska i Stowarzyszenie Niepełnosprawni dla Środowiska EKON.

Marnotrawienie zasobów - problem społeczny, gospodarczy i środowiskowy
Wspomniane inicjatywy Carrefour są odpowiedzią na dotkliwy problem społeczny, gospodarczy i środowiskowy, jakim jest marnotrawienie zasobów i nieodpowiedzialne obchodzenie się z odpadami.

Z najnowszych danych Eurostatu wynika, że w Polsce około 71 proc. śmieci trafia na wysypiska - w Niemczech, Holandii czy Szwecji jest to zaledwie 1 proc.

Odpady są problemem społecznym i środowiskowym – wysypiska śmieci przyczyniają się do obniżenia standardu życia lokalnej ludności, obniżają wartość i standard okolicznych terenów, przyczyniają się do skażenia wód gruntowych. Brak utylizacji śmieci jest też problemem gospodarczym - przyczynia się do wyższej ceny opakowań.

Wyrzucając żywność marnujemy pieniądze. Dla statystycznej polskiej rodziny zakup żywności to aż 25 proc. wszystkich wydatków. Średnio w miesiącu każdy Polak marnuje żywność o wartości 50 złotych. Oznacza to, że czteroosobowa rodzina miesięcznie traci 200 złotych, zaś w skali roku - aż 2400 zł.

Oszczędzając zasoby, chronimy środowisko naturalne i… własny portfel. Drobne zmiany w zwyczajach i organizacji codziennych domowych czynności pozwolą zmniejszyć zużycie wody i energii oraz szkodliwej chemii gospodarczej w domu, co ogranicza negatywny wpływ na środowisko naturalne i pozwala zaoszczędzić pieniądze.

Więcej informacji oraz praktyczne porady, jak to zrobić, można znaleźć na stronie programu Odpowiedzialnie każdego dnia!

Zobacz inne polecane artykuły

Oddaj pracownikom władzę

Magazyn / Inspiracje

Oddaj pracownikom władzę
Oddaj pracownikom władzę

Czy można prowadzić firmę, nie podejmując żadnej decyzji? Czy dobrym pomysłem jest ujawnienie wysokości pensji wszystkich pracowników, a co więcej, danie im możliwości samodzielnego przyznawania sobie wynagrodzenia? Czy firma bez siedziby głównej i biura ma szansę przetrwać na rynku? Chociaż może się wydawać, że każdy prezes na powyższe pytania bez zastanowienia odpowiedziałby przecząco, przykłady takich firm, jak Semco czy Xtech.pl, pokazują, że byłyby to odpowiedzi nieuzasadnione.

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

Brief.pl / Aktualności

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube
YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

YouTube ogłasza listę reklam, które w 2016 r. zdobyły największą popularność wśród użytkowników z Polski, jak i całej Europy. 10 filmów tylko z polskiego zestawienia zanotowało ponad 100 lat łącznego czasu oglądania. Niekwestionowanym zwycięzcą rodzimego rankingu jest Allegro - zajęło wszystkie trzy miejsca na podium z wideo: Czego szukasz w Święta? | English for beginners, które znalazło się również w europejskim podsumowaniu, Legendy Polskie. Film TWARDOWSKY 2.0. Allegro oraz Legendy Polskie. Film Operacja Bazyliszek. Allegro. Na listę trafiła także kolejna część sagi o polskich legendach, czyli Legendy Polskie. Film Jaga. Allegro, plasując się na piątej pozycji.