Promowanie wpisów na Facebooku

Promowanie wpisów na Facebooku

Brief.pl / Wiedza

Od kilku miesięcy Facebook umożliwił moderatorom fan page'y płatne promowanie wpisów. Dzięki temu docierają one do większej liczby użytkowników serwisu z Menlo Park. Czy warto z tej możliwości korzystać?

-

Na łamach Brief.pl pisaliśmy już dlaczego wpisy na fan page'ach nie wyświetlają się wszystkim fanom. Warto przypomnieć, że wpisy są widoczne przeciętnie dla 15-20 proc. fanów. Dla wielu marketerów są to wyniki niezadawalające. Alternatywą dla nich jest kupowanie zasięgu. Jak to zrobić?

Po wejściu na "ścianę" (ang. timeline) fan page'a, którego jesteśmy administratorami, pod każdym postem, w prawym dolnym rogu, mamy możliwość promowania wpisu - po kliknieciu otwiera się poniższe okno:


Jak widać na powyższym obrazku mamy możwliwość promowania wpisu do fanów oraz ich znajomych, lub wybrać bardziej szczegółowe dane osób, które mają nasz wpis zobaczyć (wiek, lokalizacja, płeć, język). Wpis jest promowany w strumieniach wiadomości uzytkowników Facebooka przez minimum jeden dzień. Wpisy takie są oznaczone jako sponsorowane.

Mamy też możliwość określenia budżetu jaki chcemy przeznaczyć na promocję wpisu. Otrzymujemy kilkanaście propozycji wraz z przybliżonym zasięgiem, jaki dzięki poniesionym kosztom uzyskamy. Poniżej przykład cen dla fan page'a z 350 oraz z 10 tys. fanów.

Dla 10 tys. fanów:

Dla 350 fanów:

Warto porównać powyższe kwoty z cenami za reklamę na popularnych, dużych serwisach w Polsce. Koszt banera doublebillboard (750x200 pikseli) to około 30 zł netto za 1000 wyświetleń.

Za liczbę wyświetleń od 390 do 720 tys. na dużym portalu zapłacimy zatem kwotę od 11700 do 21600 zł. Jak widać ten sam zasięg na Facebooku, poprzez sponsorowany post, uzyskamy za 2410 zł!

Oczywiście obie formy reklamy znacząco się różnią - mają swoje wady i zalety.

Zalety promowanych postów na Facebooku:

Lepsza widoczność wpisów
Kilkukrotnie niższy koszt
Możliwość interakcji z wpisami i polubienia strony, z której pochodzą
Wpływ marketingu rekomendacji poprzez wyświetlanie wpisu znajomym naszych fanów

Minusy promowanych postów:

Docierają tylko do użytkowników Facebooka (obecnie ponad 10 mln zasięgu w Polsce)
Mogą być traktowane jako spam przez użytkowników


Jeśli decydujemy się na wykorzystanie postów sponsorowanych, to powinniśmy pamietać, aby aktywować promocję w ciągu pierwszych kilku godzin po zamieszczeniu wpisu. Według badań opublikowanych na portalu Mashable.com wpisy promowane 24 godziny po ich umieszczeniu mają ponad dwukrotnie mniejszy zasięg i zaangażowanie, niż te promowane w ciągu pierwszych 24 godzin od umieszczenia.


Jakie są Wasze doświadczenia z korzystania z postów sponsorowanych na Facebooku? Widzicie jeszcze jakieś wady lub zalety takich działań? Zachęcamy do komentowania!

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Brief.pl / Aktualności

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości
5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Długie, mroźne miesiące zimy dają się nam we znaki, rozbudzając tym samym pragnienie zmiany, zieleni i kolorów. Tak też powinny wyglądać newslettery – świeżo i słonecznie. Marketerzy, jako ci, którzy zawsze podążają nie tylko za panującymi w branży trendami, ale także za potrzebami odbiorców, powinni włączyć do komunikacji te elementy, których odbiorcy w tym okresie szczególnie łakną.