Promowanie wpisów na Facebooku

Promowanie wpisów na Facebooku

Brief.pl / Wiedza

Od kilku miesięcy Facebook umożliwił moderatorom fan page'y płatne promowanie wpisów. Dzięki temu docierają one do większej liczby użytkowników serwisu z Menlo Park. Czy warto z tej możliwości korzystać?

-

Na łamach Brief.pl pisaliśmy już dlaczego wpisy na fan page'ach nie wyświetlają się wszystkim fanom. Warto przypomnieć, że wpisy są widoczne przeciętnie dla 15-20 proc. fanów. Dla wielu marketerów są to wyniki niezadawalające. Alternatywą dla nich jest kupowanie zasięgu. Jak to zrobić?

Po wejściu na "ścianę" (ang. timeline) fan page'a, którego jesteśmy administratorami, pod każdym postem, w prawym dolnym rogu, mamy możliwość promowania wpisu - po kliknieciu otwiera się poniższe okno:


Jak widać na powyższym obrazku mamy możwliwość promowania wpisu do fanów oraz ich znajomych, lub wybrać bardziej szczegółowe dane osób, które mają nasz wpis zobaczyć (wiek, lokalizacja, płeć, język). Wpis jest promowany w strumieniach wiadomości uzytkowników Facebooka przez minimum jeden dzień. Wpisy takie są oznaczone jako sponsorowane.

Mamy też możliwość określenia budżetu jaki chcemy przeznaczyć na promocję wpisu. Otrzymujemy kilkanaście propozycji wraz z przybliżonym zasięgiem, jaki dzięki poniesionym kosztom uzyskamy. Poniżej przykład cen dla fan page'a z 350 oraz z 10 tys. fanów.

Dla 10 tys. fanów:

Dla 350 fanów:

Warto porównać powyższe kwoty z cenami za reklamę na popularnych, dużych serwisach w Polsce. Koszt banera doublebillboard (750x200 pikseli) to około 30 zł netto za 1000 wyświetleń.

Za liczbę wyświetleń od 390 do 720 tys. na dużym portalu zapłacimy zatem kwotę od 11700 do 21600 zł. Jak widać ten sam zasięg na Facebooku, poprzez sponsorowany post, uzyskamy za 2410 zł!

Oczywiście obie formy reklamy znacząco się różnią - mają swoje wady i zalety.

Zalety promowanych postów na Facebooku:

Lepsza widoczność wpisów
Kilkukrotnie niższy koszt
Możliwość interakcji z wpisami i polubienia strony, z której pochodzą
Wpływ marketingu rekomendacji poprzez wyświetlanie wpisu znajomym naszych fanów

Minusy promowanych postów:

Docierają tylko do użytkowników Facebooka (obecnie ponad 10 mln zasięgu w Polsce)
Mogą być traktowane jako spam przez użytkowników


Jeśli decydujemy się na wykorzystanie postów sponsorowanych, to powinniśmy pamietać, aby aktywować promocję w ciągu pierwszych kilku godzin po zamieszczeniu wpisu. Według badań opublikowanych na portalu Mashable.com wpisy promowane 24 godziny po ich umieszczeniu mają ponad dwukrotnie mniejszy zasięg i zaangażowanie, niż te promowane w ciągu pierwszych 24 godzin od umieszczenia.


Jakie są Wasze doświadczenia z korzystania z postów sponsorowanych na Facebooku? Widzicie jeszcze jakieś wady lub zalety takich działań? Zachęcamy do komentowania!

Zobacz inne polecane artykuły

Oddaj pracownikom władzę

Magazyn / Inspiracje

Oddaj pracownikom władzę
Oddaj pracownikom władzę

Czy można prowadzić firmę, nie podejmując żadnej decyzji? Czy dobrym pomysłem jest ujawnienie wysokości pensji wszystkich pracowników, a co więcej, danie im możliwości samodzielnego przyznawania sobie wynagrodzenia? Czy firma bez siedziby głównej i biura ma szansę przetrwać na rynku? Chociaż może się wydawać, że każdy prezes na powyższe pytania bez zastanowienia odpowiedziałby przecząco, przykłady takich firm, jak Semco czy Xtech.pl, pokazują, że byłyby to odpowiedzi nieuzasadnione.

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

Brief.pl / Aktualności

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube
YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

YouTube ogłasza listę reklam, które w 2016 r. zdobyły największą popularność wśród użytkowników z Polski, jak i całej Europy. 10 filmów tylko z polskiego zestawienia zanotowało ponad 100 lat łącznego czasu oglądania. Niekwestionowanym zwycięzcą rodzimego rankingu jest Allegro - zajęło wszystkie trzy miejsca na podium z wideo: Czego szukasz w Święta? | English for beginners, które znalazło się również w europejskim podsumowaniu, Legendy Polskie. Film TWARDOWSKY 2.0. Allegro oraz Legendy Polskie. Film Operacja Bazyliszek. Allegro. Na listę trafiła także kolejna część sagi o polskich legendach, czyli Legendy Polskie. Film Jaga. Allegro, plasując się na piątej pozycji.