myTaxi wypływa na szersze wody

myTaxi wypływa na szersze wody

Brief.pl / Technologie

Aplikacja myTaxi, która służy do zamawiania taksówek bezpośrednio między klientem a kierowcą, pozyskała nowe finansowanie oraz uruchomiła usługę myTaxi Delivery.

-

myTaxi Delivery to usługa kurierska. Jak zapewnia myTaxi, przesyłki nadane poprzez ich usługę mają być dostarczane maksymalnie w ciągu godziny lub we wcześniej ustalonym terminie.

Co ma być przewagą tej usługi? Po pierwsze, duża baza kierowców, która współpracuje z myTaxi. Po drugie, bardziej elastyczny czas dostawy niż w wypadku firm kurierskich.

myTaxi Delivery jest rozwiązaniem B2B (business to business), co oznacza, że będzie ona dostępna jako sposób dostawy towarów zakupionych w sklepach internetowych lub tradycyjnych sklepach.

Na razie, myTaxi Delivery jest dostępna w sklepach Media Markt w Hamburugu, ale z czasem ma pojawić się w innych miastach, w których obecne jest myTaxi, w tym w Warszawie.

Między innymi po to, żeby zrealizować ten cel myTaxi pozyskała trzecią rundę finansowania od Daimler Mobility Services GmbH, części koncernu Daimlera i T-Venture Holding GmbH. Firma nie podała dokładnej sumy finansowania, lecz określiła jedynie, że jest to "dwucyfrowa milionowa kwota".

myTaxi to aplikacja do zamawiania taksówek w formule peer to peer, czyli bezpośrednio między kierowcą a klientem. Podobną aplikacją działającą na polskim rynku jest iTaxi.

- Poza myTaxi i iTaxi na świecie są jeszcze dwie firmy, które oferują zamawianie taksówek w formule peer to peer. Cała reszta to tak naprawdę mnie lub bardziej rozbudowane książki telefoniczne lub bramki SMS - mówi Briefowi Krzysztof Urban, dyrektor zarządzający myTaxi w Polsce. - Cały czas edukujemy użytkowników, że smartfony nie służą wyłącznie do dzwonienia i wysyłania SMS-ów - podkreśla.

myTaxi powstała 3 lata temu w Niemczech i obecnie jest obecna w 30 miastach u naszych zachodnich sąsiadów oraz w 6 innych państwach. W Polsce z myTaxi mogą na razie korzystać wyłącznie Warszawiacy, ale w najbliższym czasie aplikacja ma się pojawić też w kolejnych miastach.

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Warszawski car sharing dla osób prywatnych

Brief.pl / Aktualności

Warszawski car sharing dla osób prywatnych
Warszawski car sharing dla osób prywatnych

4Mobility, po uruchomieniu usługi car sharingu, czyli auta na minuty dla klientów biznesowych, rozszerza swoją ofertę na użytkowników prywatnych, a tym samym sprawia, że Warszawa dołącza do grona miast z car sharingiem dostępnym dla każdego. Od teraz osoby zainteresowane skorzystaniem z usługi mogą w prosty sposób zarezerwować wybrany pojazd. Samochód można odebrać w jednej z 20 baz na terenie miasta, otwierając go smartfonem.