Po co nam silna marka kraju?

Po co nam silna marka kraju?

Brief for Poland / Ludzie

Co wpływa na siłę marki narodowej? Co zyskujemy dzięki silnej marce narodowej? M.in. na te pytania odpowiada Mateusz Zmyślony, creative director i założyciel Grupy Eskadra, twórca i współtwórca wielu strategii i kampanii marketingowych dla instytucji, miast i regionów.

-

Dlaczego siła marki kraju jest istotna?

Marki krajów konkurują na wolnym, światowym rynku jak każde inne. Rywalizują o turystów, inwestorów, imigrantów, pracowników, organizację wielkich wydarzeń. Walczą między sobą oczywiście również racjonalnymi ofertami – ale od prestiżu marki kraju, jego wizerunku, związanej z nim mody – zależy jeszcze więcej. Siła marki jest dziś warta więcej niż siła militarna.

Co wpływa na siłę marki narodowej?

Aktywność na arenie międzynarodowej w zakresie dyplomacji oraz wszelkich inicjatyw o zasięgu ponadregionalnym, innowacyjność, jakość życia z tą marką identyfikowana, globalne firmy i marki z tego kraju pochodzące, sukcesy sportowe, osiągnięcia naukowe, ekspansywność i jakość postaw emigrantów z tego kraju pochodzących. Ogromne znaczenie ma kultura – zasięg i prestiż międzynarodowych sukcesów artystycznych jest nie do przecenienia. Dotyczy to zarówno kultury wysokiej, jak i popkultury.  

Co zyskujemy dzięki silnej marce narodowej?

To oczywiste, że silna marka narodowa (czy też marka kraju? Nie zawsze to jedno i to samo…)  wpływa na… wszystko. Kraj z silną marką lepiej komunikuje swoje potrzeby i jest w stanie je spełniać. Może decydować o kierunkach własnego rozwoju, wybierać oferty i inicjować korzystne dla siebie procesy społeczne i ekonomiczne. Markowy kraj to wysoka samoocena społeczeństwa, motywacja utalentowanych imigrantów z wyższym wykształceniem, konkurencyjna nauka i gospodarka. Długo by wymieniać. Oczywiście, co kraj, to obyczaj i inne potrzeby – marka turystyczna może być warta biliony (vide Egipt przed rewolucją i po), marka gospodarcza – również (vide – inwestycje w Polsce). Wizerunkowo – marka może mieć ogromny wpływ na losy świata (nie liczy się on ze zdaniem kogoś, kogo nie zna, nie rozumie i nie szanuje).

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Warszawski car sharing dla osób prywatnych

Brief.pl / Aktualności

Warszawski car sharing dla osób prywatnych
Warszawski car sharing dla osób prywatnych

4Mobility, po uruchomieniu usługi car sharingu, czyli auta na minuty dla klientów biznesowych, rozszerza swoją ofertę na użytkowników prywatnych, a tym samym sprawia, że Warszawa dołącza do grona miast z car sharingiem dostępnym dla każdego. Od teraz osoby zainteresowane skorzystaniem z usługi mogą w prosty sposób zarezerwować wybrany pojazd. Samochód można odebrać w jednej z 20 baz na terenie miasta, otwierając go smartfonem.