wp - grudzien 2016

Jak słuchać muzyki to tylko na smartfonie

Jak słuchać muzyki to tylko na smartfonie

Brief.pl / Technologie

Jeden na pięciu Amerykanów będzie słuchał muzyki na swoim smartfonie jeszcze w tym roku - wynika z badań eMarketera.

-

W samych Stanach Zjednoczonych ponad 70 milionów ludzi słucha muzyki na swoich smartfonach. W tym gronie znajdują się zarówno użytkownicy aplikacji streamingowych typu Spotify czy Deezer, jak i osoby, które pobierają muzykę na telefon, np. via iTunes.

Z badań eMarketera wynika, że jest to wzrost o 16 proc. w porównaniu do 2012 roku. Co ciekawe, w zeszłym roku liczba osób słuchających muzyki na smartfonach niemal podwoiła się w porównaniu z 2011 rokiem.

W kolejnych latach, dynamika wzrostu liczby użytkowników smartfonów, którzy słuchają muzyki na swoich urządzeniach będzie spadać, ale nadal będzie oscylowała w granicach 10 proc. Według predykcji eMarketera, w 2017 roku już co trzeci Amerykanin będzie słuchał muzyki w ten właśnie sposób.

Idąc za tym trendem, Deezer, jeden z największych serwisów streamingowych na świecie, uruchomił nową, odświeżoną aplikację na smartfony z systemem Windows Phone 8, Oprócz redesignu aplikacji dodano do niej również nowe funkcje, takie jak "odkrywanie" nowej muzyki czy zapisywanie playlist do odsłuchania w trybie offline.

Oprócz Deezera silnymi graczami na rynku serwisów streamujących muzykę są również SpotifyWiMP. Wszystkie trzy serwisy są dostępne dla polskich użytkowników.

Źródło: eMarketer

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

Brief.pl / Aktualności

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube
Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

YouTube ogłasza coroczne podsumowanie najchętniej oglądanych filmów i teledysków – Rewind 2016. „Dzieciaki prosto z więzienia! Zobacz kontrowersyjny występ! [Mam Talent]” to najchętniej oglądane wideo w Polsce. Na liście nie zabrakło również polskich gwiazd YouTube: Abstrachuje.tv z filmami „Czego nie mówią: policjanci” oraz „Najlepszy film motywacyjny na świecie”, a także wideo „Wąs! Wąs! Wąs!” Cyber Mariana (feat. Czwarta Fala). W rankingu znalazł się też film Twardowsky 2.0., jeden z materiałów wchodzących w skład niestandardowego projektu Legendy polskie stworzonego przez Allegro. Jeśli chodzi o zestawienie muzyczne, Polacy najchętniej oglądali klip Sylwii Grzeszczak „Tamta dziewczyna”.