Jak słuchać muzyki to tylko na smartfonie

Jak słuchać muzyki to tylko na smartfonie

Brief.pl / Technologie

Jeden na pięciu Amerykanów będzie słuchał muzyki na swoim smartfonie jeszcze w tym roku - wynika z badań eMarketera.

-

W samych Stanach Zjednoczonych ponad 70 milionów ludzi słucha muzyki na swoich smartfonach. W tym gronie znajdują się zarówno użytkownicy aplikacji streamingowych typu Spotify czy Deezer, jak i osoby, które pobierają muzykę na telefon, np. via iTunes.

Z badań eMarketera wynika, że jest to wzrost o 16 proc. w porównaniu do 2012 roku. Co ciekawe, w zeszłym roku liczba osób słuchających muzyki na smartfonach niemal podwoiła się w porównaniu z 2011 rokiem.

W kolejnych latach, dynamika wzrostu liczby użytkowników smartfonów, którzy słuchają muzyki na swoich urządzeniach będzie spadać, ale nadal będzie oscylowała w granicach 10 proc. Według predykcji eMarketera, w 2017 roku już co trzeci Amerykanin będzie słuchał muzyki w ten właśnie sposób.

Idąc za tym trendem, Deezer, jeden z największych serwisów streamingowych na świecie, uruchomił nową, odświeżoną aplikację na smartfony z systemem Windows Phone 8, Oprócz redesignu aplikacji dodano do niej również nowe funkcje, takie jak "odkrywanie" nowej muzyki czy zapisywanie playlist do odsłuchania w trybie offline.

Oprócz Deezera silnymi graczami na rynku serwisów streamujących muzykę są również SpotifyWiMP. Wszystkie trzy serwisy są dostępne dla polskich użytkowników.

Źródło: eMarketer

Zobacz inne polecane artykuły

Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production

Brief.pl / Ludzie

Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production
Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production

Czym jest branded content? Którym markom czy branżom działania branded contentowe przynieść mogą szczególną korzyść? O stosunkowo młodym trendzie, który w najbliższym czasie może zrewolucjonizować komunikację marketingową marek rozmawiamy z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production.

Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland

Brief.pl / Ludzie

Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland
Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland

Czy istnieje dobry moment na odpalenie własnego biznesu? Jak w kontekście wszechobecnych startupów rysuje się przyszłość korporacji? Jaka jest świadomość siły małych i średnich przedsiębiorców w Polsce? W ramach cyklu wywiadów przedstawiającego Kapitułę 7. edycji 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie rozmawiamy z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland.