...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Jak słuchać muzyki to tylko na smartfonie

Jeden na pięciu Amerykanów będzie słuchał muzyki na swoim smartfonie jeszcze w tym roku - wynika z badań eMarketera.

W samych Stanach Zjednoczonych ponad 70 milionów ludzi słucha muzyki na swoich smartfonach. W tym gronie znajdują się zarówno użytkownicy aplikacji streamingowych typu Spotify czy Deezer, jak i osoby, które pobierają muzykę na telefon, np. via iTunes.

Z badań eMarketera wynika, że jest to wzrost o 16 proc. w porównaniu do 2012 roku. Co ciekawe, w zeszłym roku liczba osób słuchających muzyki na smartfonach niemal podwoiła się w porównaniu z 2011 rokiem.

W kolejnych latach, dynamika wzrostu liczby użytkowników smartfonów, którzy słuchają muzyki na swoich urządzeniach będzie spadać, ale nadal będzie oscylowała w granicach 10 proc. Według predykcji eMarketera, w 2017 roku już co trzeci Amerykanin będzie słuchał muzyki w ten właśnie sposób.

Idąc za tym trendem, Deezer, jeden z największych serwisów streamingowych na świecie, uruchomił nową, odświeżoną aplikację na smartfony z systemem Windows Phone 8, Oprócz redesignu aplikacji dodano do niej również nowe funkcje, takie jak „odkrywanie” nowej muzyki czy zapisywanie playlist do odsłuchania w trybie offline.

Oprócz Deezera silnymi graczami na rynku serwisów streamujących muzykę są również Spotify i WiMP. Wszystkie trzy serwisy są dostępne dla polskich użytkowników.

Źródło: eMarketer

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF