Transport publiczny według Elona Muska

Transport publiczny według Elona Muska

Brief.pl / Technologie

Elon Musk, współtwórca takich firm jak PayPal, Tesla i SpaceX, ma pomysł jak zrewolucjonizować transport publiczny. Chce zbudować prawdziwie szybką kolej, która pojedzie z prędkością… 1300 km na godzinę.

-

Hyperloop, bo tak Musk nazwał ten projekt, ma przewozić pasażerów oraz samochody w przedziałach zbudowanych z aluminium, które poruszałyby się w specjalnych stalowych tunel. Ogromna prędkość tego środka transportu wynikałaby z panującego w tunelach podciśnienia.

Jak przewiduje Elon Musk, podróż z Los Angeles do San Francisco w Hyperloop zabierałaby około 30 minut. Dystans między tymi dwoma miastami to ok. 650 kilometrów.

Jeden skład wyłącznie do przewozu osób według wyliczeń Muska może kosztować ok. 6 mld dol. a skład, w którym będzie można przewozić również samochody ok. 10 mld dol.

Twórca SpaceX planuje zbudować pierwszy prototyp Hyperloop w ciągu najbliższych 3-4 lat. - Gdyby to był mój główny projekt, prototyp powstałby w rok lub w dwa lata - podkreśla Elon Musk.

Dla porównania: zakupione właśnie przez Polskę włoskie pociągi Pendolino osiągają maksymalną prędkość wynoszącą 250 km na godzinę, ale prawdopodobnie na polskich torach ich średnia prędkość nie będzie przekraczała 160 km na godzinę.

Więcej o kolei Hyperloop można przeczytać w tym pliku PDF.

Elon Musk jest niezaprzeczalnie jednym z największych żyjących obecnie wizjonerów. Stworzył nowy standard rozliczania transakcji w PayPalu, rewolucjonizuje branże motoryzacyjną budując samochody elektryczne w Tesli oraz komercjalizuje przestrzeń kosmiczną w SpaceX.

Jeśli budowa prototypu Hyperloop dojdzie do skutku, a na razie nie widać ku temu większych przeszkód, to możemy się spodziewać, że w ciągu najbliższych dwóch dekad ten środek transportu zapewne się spopularyzuje.

Źródło: The Verge

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Brief.pl / Aktualności

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości
5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Długie, mroźne miesiące zimy dają się nam we znaki, rozbudzając tym samym pragnienie zmiany, zieleni i kolorów. Tak też powinny wyglądać newslettery – świeżo i słonecznie. Marketerzy, jako ci, którzy zawsze podążają nie tylko za panującymi w branży trendami, ale także za potrzebami odbiorców, powinni włączyć do komunikacji te elementy, których odbiorcy w tym okresie szczególnie łakną.