Transport publiczny według Elona Muska

Transport publiczny według Elona Muska

Brief.pl / Technologie

Elon Musk, współtwórca takich firm jak PayPal, Tesla i SpaceX, ma pomysł jak zrewolucjonizować transport publiczny. Chce zbudować prawdziwie szybką kolej, która pojedzie z prędkością… 1300 km na godzinę.

-

Hyperloop, bo tak Musk nazwał ten projekt, ma przewozić pasażerów oraz samochody w przedziałach zbudowanych z aluminium, które poruszałyby się w specjalnych stalowych tunel. Ogromna prędkość tego środka transportu wynikałaby z panującego w tunelach podciśnienia.

Jak przewiduje Elon Musk, podróż z Los Angeles do San Francisco w Hyperloop zabierałaby około 30 minut. Dystans między tymi dwoma miastami to ok. 650 kilometrów.

Jeden skład wyłącznie do przewozu osób według wyliczeń Muska może kosztować ok. 6 mld dol. a skład, w którym będzie można przewozić również samochody ok. 10 mld dol.

Twórca SpaceX planuje zbudować pierwszy prototyp Hyperloop w ciągu najbliższych 3-4 lat. - Gdyby to był mój główny projekt, prototyp powstałby w rok lub w dwa lata - podkreśla Elon Musk.

Dla porównania: zakupione właśnie przez Polskę włoskie pociągi Pendolino osiągają maksymalną prędkość wynoszącą 250 km na godzinę, ale prawdopodobnie na polskich torach ich średnia prędkość nie będzie przekraczała 160 km na godzinę.

Więcej o kolei Hyperloop można przeczytać w tym pliku PDF.

Elon Musk jest niezaprzeczalnie jednym z największych żyjących obecnie wizjonerów. Stworzył nowy standard rozliczania transakcji w PayPalu, rewolucjonizuje branże motoryzacyjną budując samochody elektryczne w Tesli oraz komercjalizuje przestrzeń kosmiczną w SpaceX.

Jeśli budowa prototypu Hyperloop dojdzie do skutku, a na razie nie widać ku temu większych przeszkód, to możemy się spodziewać, że w ciągu najbliższych dwóch dekad ten środek transportu zapewne się spopularyzuje.

Źródło: The Verge

Zobacz inne polecane artykuły

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Brief.pl / Wiedza

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku
5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Algorytmy wyszukiwarki Google aktualizowane są nawet kilkaset razy w ciągu roku. Nic więc dziwnego, że nadążenie za zmianami bywa trudne, nawet dla dobrego specjalisty SEO, a to, co sprawdzało się jeszcze pół roku temu, obecnie może być traktowane co najwyżej jako mit. Przekonaj się, jakie działania pozycjonujące mają sens na dziś, a które lepiej odpuścić.

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Brief.pl / Aktualności

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar
Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Zbierają dane o użytkownikach sieci w 187 państwach, a ich autorska platforma DMP – OnAudience.com - przetwarza już ponad 3 mld profili internautów. Pokornie przyznają, że nie monitorują jeszcze aktywności sieciowej mieszkańców San Escobar, ale i tu obiecują rychłą poprawę. Warszawska spółka Cloud Technologies swój biznes zaczynała jako start-up w garażu, dziś po 6 latach działalności ma pozycję polskiego lidera analityki Big Data, posiadającego największą hurtownię danych w Europie. W tym roku spółka planuje opuścić NewConnect na rzecz głównego parkietu GPW.