...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Transport publiczny według Elona Muska

Elon Musk, współtwórca takich firm jak PayPal, Tesla i SpaceX, ma pomysł jak zrewolucjonizować transport publiczny. Chce zbudować prawdziwie szybką kolej, która pojedzie z prędkością… 1300 km na godzinę.

Hyperloop, bo tak Musk nazwał ten projekt, ma przewozić pasażerów oraz samochody w przedziałach zbudowanych z aluminium, które poruszałyby się w specjalnych stalowych tunel. Ogromna prędkość tego środka transportu wynikałaby z panującego w tunelach podciśnienia.

Jak przewiduje Elon Musk, podróż z Los Angeles do San Francisco w Hyperloop zabierałaby około 30 minut. Dystans między tymi dwoma miastami to ok. 650 kilometrów.

Jeden skład wyłącznie do przewozu osób według wyliczeń Muska może kosztować ok. 6 mld dol. a skład, w którym będzie można przewozić również samochody ok. 10 mld dol.

Twórca SpaceX planuje zbudować pierwszy prototyp Hyperloop w ciągu najbliższych 3-4 lat. – Gdyby to był mój główny projekt, prototyp powstałby w rok lub w dwa lata – podkreśla Elon Musk.

Dla porównania: zakupione właśnie przez Polskę włoskie pociągi Pendolino osiągają maksymalną prędkość wynoszącą 250 km na godzinę, ale prawdopodobnie na polskich torach ich średnia prędkość nie będzie przekraczała 160 km na godzinę.

Więcej o kolei Hyperloop można przeczytać w tym pliku PDF.

Elon Musk jest niezaprzeczalnie jednym z największych żyjących obecnie wizjonerów. Stworzył nowy standard rozliczania transakcji w PayPalu, rewolucjonizuje branże motoryzacyjną budując samochody elektryczne w Tesli oraz komercjalizuje przestrzeń kosmiczną w SpaceX.

Jeśli budowa prototypu Hyperloop dojdzie do skutku, a na razie nie widać ku temu większych przeszkód, to możemy się spodziewać, że w ciągu najbliższych dwóch dekad ten środek transportu zapewne się spopularyzuje.

Źródło: The Verge

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF