Transport publiczny według Elona Muska

Transport publiczny według Elona Muska

Brief.pl / Technologie

Elon Musk, współtwórca takich firm jak PayPal, Tesla i SpaceX, ma pomysł jak zrewolucjonizować transport publiczny. Chce zbudować prawdziwie szybką kolej, która pojedzie z prędkością… 1300 km na godzinę.

-

Hyperloop, bo tak Musk nazwał ten projekt, ma przewozić pasażerów oraz samochody w przedziałach zbudowanych z aluminium, które poruszałyby się w specjalnych stalowych tunel. Ogromna prędkość tego środka transportu wynikałaby z panującego w tunelach podciśnienia.

Jak przewiduje Elon Musk, podróż z Los Angeles do San Francisco w Hyperloop zabierałaby około 30 minut. Dystans między tymi dwoma miastami to ok. 650 kilometrów.

Jeden skład wyłącznie do przewozu osób według wyliczeń Muska może kosztować ok. 6 mld dol. a skład, w którym będzie można przewozić również samochody ok. 10 mld dol.

Twórca SpaceX planuje zbudować pierwszy prototyp Hyperloop w ciągu najbliższych 3-4 lat. - Gdyby to był mój główny projekt, prototyp powstałby w rok lub w dwa lata - podkreśla Elon Musk.

Dla porównania: zakupione właśnie przez Polskę włoskie pociągi Pendolino osiągają maksymalną prędkość wynoszącą 250 km na godzinę, ale prawdopodobnie na polskich torach ich średnia prędkość nie będzie przekraczała 160 km na godzinę.

Więcej o kolei Hyperloop można przeczytać w tym pliku PDF.

Elon Musk jest niezaprzeczalnie jednym z największych żyjących obecnie wizjonerów. Stworzył nowy standard rozliczania transakcji w PayPalu, rewolucjonizuje branże motoryzacyjną budując samochody elektryczne w Tesli oraz komercjalizuje przestrzeń kosmiczną w SpaceX.

Jeśli budowa prototypu Hyperloop dojdzie do skutku, a na razie nie widać ku temu większych przeszkód, to możemy się spodziewać, że w ciągu najbliższych dwóch dekad ten środek transportu zapewne się spopularyzuje.

Źródło: The Verge

Zobacz inne polecane artykuły

Oddaj pracownikom władzę

Magazyn / Inspiracje

Oddaj pracownikom władzę
Oddaj pracownikom władzę

Czy można prowadzić firmę, nie podejmując żadnej decyzji? Czy dobrym pomysłem jest ujawnienie wysokości pensji wszystkich pracowników, a co więcej, danie im możliwości samodzielnego przyznawania sobie wynagrodzenia? Czy firma bez siedziby głównej i biura ma szansę przetrwać na rynku? Chociaż może się wydawać, że każdy prezes na powyższe pytania bez zastanowienia odpowiedziałby przecząco, przykłady takich firm, jak Semco czy Xtech.pl, pokazują, że byłyby to odpowiedzi nieuzasadnione.

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

Brief.pl / Aktualności

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube
YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

YouTube ogłasza listę reklam, które w 2016 r. zdobyły największą popularność wśród użytkowników z Polski, jak i całej Europy. 10 filmów tylko z polskiego zestawienia zanotowało ponad 100 lat łącznego czasu oglądania. Niekwestionowanym zwycięzcą rodzimego rankingu jest Allegro - zajęło wszystkie trzy miejsca na podium z wideo: Czego szukasz w Święta? | English for beginners, które znalazło się również w europejskim podsumowaniu, Legendy Polskie. Film TWARDOWSKY 2.0. Allegro oraz Legendy Polskie. Film Operacja Bazyliszek. Allegro. Na listę trafiła także kolejna część sagi o polskich legendach, czyli Legendy Polskie. Film Jaga. Allegro, plasując się na piątej pozycji.