wp - grudzien 2016

Piwa promowane etycznie

Piwa promowane etycznie

Brief.pl / Aktualności

W II kwartale br. branża piwowarska wyemitowała łącznie 455 nowych przekazów reklamowych, z których żaden nie naruszył zasad Kodeksu Etyki Reklamy.

-

Instytut Monitorowania Mediów poddał analizie wszystkie nowe przekazy reklamowe, które pojawiły się w mediach oraz w outdorze w okresie 1 kwietnia – 30 czerwca br., czyli 50 reklam prasowych, 127 internetowych, 198 telewizyjnych, 28 radiowych oraz 52 outdoorowych.

Z raportu przygotowanego przez IMM wynika, że komunikaty reklamowe branży piwowarskiej zostały sformułowane w jasny, zrozumiały i łatwy do odczytania przez odbiorców sposób, a większość spotów reklamowych firm zrzeszonych w związku Browary Polskie - Kompania Piwowarska, Grupa Żywiec, Carlsberg Polska - została opatrzona znakami „Nigdy nie jeżdżę po alkoholu” i „Alkohol – tylko dla pełnoletnich”.

- Brak zastrzeżeń natury etycznej do naszych reklam emitowanych w „najgorętszym” pod względem sprzedaży okresie roku świadczy najlepiej o silnym poczuciu obowiązku branży piwowarskiej w zakresie uczciwej i etycznej reklamy, niepodlegającym zmianom podyktowanym sezonowością – komentuje Danuta Gut, dyrektor biura zarządu ZPPP Browary Polskie.

:: ::


Wśród przeanalizowanych reklam znalazły się zarówno te komunikujące sponsoring imprez sportowych i muzycznych, jak i przekazy promujące produkty. Większość reklam produktowych stanowiły przekazy informujące o wprowadzanych przez producentów nowościach rynkowych, takich jak piwa smakowe.

Zobacz inne polecane artykuły

Od zera do miliardera: Satya Nadella. Człowiek, który redefiniuje produktywność

Magazyn / Ludzie

Od zera do miliardera: Satya Nadella. Człowiek, który redefiniuje produktywność
Od zera do miliardera: Satya Nadella. Człowiek, który redefiniuje produktywność

Gdy mowa o najbardziej nowatorskich firmach technologicznych na świecie, na myśl zazwyczaj jako pierwsze przychodzą takie spółki, jak Apple, Google czy Facebook. Microsoft w gronie wymienionych jest zaś traktowany raczej jako starszy brat, który może i kiedyś napędzał rozwój technologii, ale dziś na tyle przyzwyczaił się do stosowanych przez lata rozwiązań, że daleko mu do miana najważniejszego innowatora. Stojący od przeszło dwóch lat na czele założonej przez Billa Gatesa firmy Satya Nadella robi jednak wszystko, by ów wizerunek zmienić... a niedawny zakup LinkedIna to tylko jeden z przykładów jego starań.

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

Brief.pl / Aktualności

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube
Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

YouTube ogłasza coroczne podsumowanie najchętniej oglądanych filmów i teledysków – Rewind 2016. „Dzieciaki prosto z więzienia! Zobacz kontrowersyjny występ! [Mam Talent]” to najchętniej oglądane wideo w Polsce. Na liście nie zabrakło również polskich gwiazd YouTube: Abstrachuje.tv z filmami „Czego nie mówią: policjanci” oraz „Najlepszy film motywacyjny na świecie”, a także wideo „Wąs! Wąs! Wąs!” Cyber Mariana (feat. Czwarta Fala). W rankingu znalazł się też film Twardowsky 2.0., jeden z materiałów wchodzących w skład niestandardowego projektu Legendy polskie stworzonego przez Allegro. Jeśli chodzi o zestawienie muzyczne, Polacy najchętniej oglądali klip Sylwii Grzeszczak „Tamta dziewczyna”.