Co po Welcome Festivalu?

Co po Welcome Festivalu?

Brief for Poland / Aktualności

Oto postulaty, które wraz z „Raportem Specjalnym” po festiwalu będą przekazane specjalną wysyłką do parlamentarzystów, polityków, prezydentów i burmistrzów miast, marszałków i wojewodów oraz do prezesów największych firm i rektorów najwyższych uczelni.

-

Absolutnie niezbędne jest stworzenie warunków politycznych, ustawodawczych, prawnych oraz edukacja dla skutecznej i efektywnej realizacji projektów w partnerstwie publiczno-prywatnym.

Podejmijmy wszystkie kroki zmierzające do  uświadomienia politykom i administratorom miejsc (często to ci sami ludzie), że chodzi o budowanie silnych marek miejsc – nie o promocję – które są źródłem pieniędzy z turystyki i inwestycji;

Długofalowa strategia budowania silnej marki miejsca – zazwyczaj pierwsze efekty są widoczne po trzech, czterech latach – to większe zarobki dla taksówkarzy, restauratorów, hotelarzy, sklepikarzy, producentów żywności i wszystkich innych przedsiębiorców;

Ludzie chcą mieszkać w miejscach dobrze zarządzanych, a nie w takich, które mają „dobrą promocję”;

Strategia budowania marki miejsca to program rozwoju wraz ze wskazaniami realizacji inwestycji we wszystkich sektorach rozwoju miasta;

Prezydent, marszałek, burmistrz… rozumiejący istotę marketingu miejsc mają znacznie większe szanse na kolejną kadencję rządów;

Polska, polskie regiony i miasta nie potrzebują (bezmyślnej) promocji;

Bezmyślna promocja to naiwne myślenie, że najważniejsze są hasło, logo i „broszurka” pod hasłem „strategia promocji”;

Czas przyjrzeć się projektom realizowanym za pieniądze Unii Europejskiej. Często bowiem są one finalizowane z podstawowym rachunkiem ekonomicznym.

Grzegorz Kiszluk
redaktor naczelny magazynu "Brief", twórca platformy Brief for Poland

::

Zapraszamy także do lektury Specjalnego Raportu Welcome Festival, w którym publikujemy najważniejsze wnioski z wydarzenia, przedstawiamy najciekawsze przykłady inicjatyw przyczyniających się do powstawania silnych marek miejsc, a także projekty nagrodzone w konkursie Welcome. Raport ukaże się na początku września br.

Zobacz inne polecane artykuły

GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!

Brief.pl / Aktualności

GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!
GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!

Już w ten czwartek o godzinie 14.30 na Facebooku Business in Brief rusza transmisja live z wyjątkowego wydarzenia, jakie przygotowaliśmy dla Was wspólnie z partnerami. Jeśli spodziewacie się nudnych prezentacji, przydługich paneli, straconego czasu... pozwólcie, że Was zaskoczymy.

Pierwszy rok Netfliksa w Polsce

Brief.pl / Aktualności

Pierwszy rok Netfliksa w Polsce
Pierwszy rok Netfliksa w Polsce

W styczniu 2016 roku stronę internetową Netfliksa odwiedziło 338 tys. polskich użytkowników sieci (PC). Jednak przez kolejnych siedem miesięcy zainteresowanie serwisem było znacznie mniejsze. Z analizy firmy Gemius wynika, że na Netflix.com nieco chętniej zaglądały kobiety (52,9 proc. użytkowników), a najliczniejsza grupa użytkowników pochodziła z miast powyżej 500 tys. mieszkańców.