Co po Welcome Festivalu?

Co po Welcome Festivalu?

Brief for Poland / Aktualności

Oto postulaty, które wraz z „Raportem Specjalnym” po festiwalu będą przekazane specjalną wysyłką do parlamentarzystów, polityków, prezydentów i burmistrzów miast, marszałków i wojewodów oraz do prezesów największych firm i rektorów najwyższych uczelni.

-

Absolutnie niezbędne jest stworzenie warunków politycznych, ustawodawczych, prawnych oraz edukacja dla skutecznej i efektywnej realizacji projektów w partnerstwie publiczno-prywatnym.

Podejmijmy wszystkie kroki zmierzające do  uświadomienia politykom i administratorom miejsc (często to ci sami ludzie), że chodzi o budowanie silnych marek miejsc – nie o promocję – które są źródłem pieniędzy z turystyki i inwestycji;

Długofalowa strategia budowania silnej marki miejsca – zazwyczaj pierwsze efekty są widoczne po trzech, czterech latach – to większe zarobki dla taksówkarzy, restauratorów, hotelarzy, sklepikarzy, producentów żywności i wszystkich innych przedsiębiorców;

Ludzie chcą mieszkać w miejscach dobrze zarządzanych, a nie w takich, które mają „dobrą promocję”;

Strategia budowania marki miejsca to program rozwoju wraz ze wskazaniami realizacji inwestycji we wszystkich sektorach rozwoju miasta;

Prezydent, marszałek, burmistrz… rozumiejący istotę marketingu miejsc mają znacznie większe szanse na kolejną kadencję rządów;

Polska, polskie regiony i miasta nie potrzebują (bezmyślnej) promocji;

Bezmyślna promocja to naiwne myślenie, że najważniejsze są hasło, logo i „broszurka” pod hasłem „strategia promocji”;

Czas przyjrzeć się projektom realizowanym za pieniądze Unii Europejskiej. Często bowiem są one finalizowane z podstawowym rachunkiem ekonomicznym.

Grzegorz Kiszluk
redaktor naczelny magazynu "Brief", twórca platformy Brief for Poland

::

Zapraszamy także do lektury Specjalnego Raportu Welcome Festival, w którym publikujemy najważniejsze wnioski z wydarzenia, przedstawiamy najciekawsze przykłady inicjatyw przyczyniających się do powstawania silnych marek miejsc, a także projekty nagrodzone w konkursie Welcome. Raport ukaże się na początku września br.

Zobacz inne polecane artykuły

Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland

Brief.pl / Ludzie

Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland
Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland

Czy istnieje dobry moment na odpalenie własnego biznesu? Jak w kontekście wszechobecnych startupów rysuje się przyszłość korporacji? Jaka jest świadomość siły małych i średnich przedsiębiorców w Polsce? W ramach cyklu wywiadów przedstawiającego Kapitułę 7. edycji 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie rozmawiamy z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland.