wp - grudzien 2016

Reputacja ponad wszystko?

Reputacja ponad wszystko?

Brief.pl / Wiedza

Ryzyko utraty reputacji postrzegane jest obecnie jako jedna z najważniejszych kwestii dotyczących wszystkich obszarów funkcjonowania firmy – wynika z globalnego raportu CIMA i American Institute of CPAs (AICPA).

-

76 proc. liderów finansowych twierdzi, że ich firmy skłonne są zrezygnować z części zysków w krótkoterminowej perspektywie po to, aby chronić swoją reputację w dłuższym okresie. Jednocześnie 44 proc. ankietowanych odrzuciłaby – z uwagi na zbyt duże ryzyko utraty reputacji – projekt, który z finansowego punktu widzenia był możliwy do zrealizowania.

Jednak 62 proc. uczestników badania nie wdrożyło żadnych formalnych procedur lub modeli służących określaniu finansowych skutków braku zarządzania ryzykiem utraty reputacji. Jako kluczowe czynniki utraty reputacji respondenci wskazali: potrzeby zwiększenia przejrzystości, wpadek wizerunkowych konkurencji i rosnącego znaczenia kanałów mediów społecznościowych.

:: ::

Chartered Institute of Management Accountants (CIMA) to instytut zajmujący się kształceniem profesjonalistów z dziedziny zarządzania finansami.

O badaniu

Badanie ilościowe: ankieta rozesłana pocztą elektroniczną, przeprowadzona wśród 1300 posiadaczy kwalifikacji Chartered Global Management Accountant (CGMA) z 61 krajów w ciągu tygodnia od 9 lipca 2013 r.

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Wielcy nieznani: Martin Cooper, twórca telefonu komórkowego

Magazyn / Ludzie

Wielcy nieznani: Martin Cooper, twórca telefonu komórkowego
Wielcy nieznani: Martin Cooper, twórca telefonu komórkowego

Zgodnie z najnowszym raportem „Mobile Economy 2015”, stworzonym przez organizację GSMA, pod koniec 2014 r. ponad 3,6 mld ludzi na świecie miało wykupioną minimum jedną subskrypcję mobilną. To oznacza, że więcej niż połowa populacji ziemskiej właściwie w każdej chwili, niezależnie od miejsca, w którym się znajduje, i bez żadnego wysiłku może skontaktować się z drugą osobą. Wykonując telefon czy wysyłając wiadomość tekstową za pomocą urządzenia mobilnego, rzadko kiedy zastanawiamy się jednak nad tym, kto sprawił, że czynności te są dziś nie tylko możliwe, ale również tak powszechne, że tracą na swojej wyjątkowości. Martin Cooper, wynalazca telefonu komórkowego, jest dla wielu kolejnym „wielkim nieznanym”.