FaceADDICTED doradza Kancelarii Premiera

FaceADDICTED doradza Kancelarii Premiera

Brief.pl / Aktualności

Piotr "Vagla" Waglowski, twórca serwisu prawo.vagla.pl, uzyskał od Kancelarii Prezesa Rady Ministrów informację, z której wynika, że FaceADDICTED doradza rządowi w zakresie działań w mediach społecznościowych.

-

Waglowski uzyskał tę informację, ponieważ złożył odpowiedni wniosek w trybie przewidzianym w ustawie o dostępie do informacji publicznej. Ale dlaczego złożył taki wniosek?

Pomimo sezonu ogórkowego wciąż trwa gorąca dyskusja o przyszłości Otwartych Funduszy Emerytalnych. Dyskutanci podzielili się na zwolenników OFE oraz Zakładu Ubezpieczeń Społecznych. Jak wynika z zapowiedzi premiera oraz ministra finansów, rząd planuje ograniczyć środki zgromadzone w tzw. II filarze emerytalnym i przenieść je do ZUSu.

Elementem trwającej dyskusji są anonimowe komentarze pojawiające się pod artykułami na różnych polskich portalach i serwisach internetowych, które zachwalają ZUS i dyskredytują OFE. Te komentarze, jak twierdzi Piotr Waglowski, są generowane przez spamboty.

W związku z tymi podejrzeniami Waglowski wystosował do KPRM wniosek o udostępnienie informacji na temat umów jakie zawarła Kancelaria odnośnie PR-owego wsparcia dla działań rządu.

Z odpowiedzi przesłanej Waglowskiemu wynika, że KPRM nie zawierała żadnych umów dotyczących "prowadzenia działalności w zakresie publikowania artykułów lub komentarzy na stronach internetowych", lecz "strategicznego wsparcia komunikacyjnego w zakresie aktywności KPRM w mediach społecznościowych, takich jak facebook.com czy youtube.com".

Po uzyskaniu takiej odpowiedzi Waglowski postanowił zwrócić się do KPRM z wnioskami o udostępnienie treści tej umowy oraz ujawnieniem nazwy firmy, z którą została ona podpisana.

Na drugi z tych wniosków otrzymał następującą odpowiedź: "Szanowny Panie, w uzupełnieniu odpowiedzi z 5 sierpnia i w odpowiedzi na wniosek z 6 sierpnia uprzejmie informuję, że poniższa umowa została zawarta w Warszawie, 28 maja 2013 r., pomiędzy KPRM – Zleceniodawcą a brandADDICTED sp. z.o.o. (agencja FaceADDICTED) – (Zleceniobiorcą)."

Więcej na temat całej sprawy można przeczytać w serwisie prawo.vagla.pl, do czego gorąco zachęcamy.

Anna Robotycka z FaceADDICTED następująco komentuje tę informację:

- Zostaliśmy wyłonieni z grona agencji social media w ramach badania rynku. Podpisana umowa dotyczy zaś doradztwa strategicznego w zakresie działań KPRM w serwisach społecznościowych, co oznacza, że właśnie tym się zajmujemy. Nie prowadzimy działań komunikacyjnych w imieniu KPRM w żadnym zakresie, nie zajmujemy się również tzw. „szeptanką”, o której wspomina Piotr Waglowski. Naszym zadaniem, przewidzianym umową z Kancelarią Premiera, jest przede wszystkim tworzenie i hosting aplikacji na potrzeby mediów społecznościowych, przedstawianie rekomendacji działań oraz szkolenia dla pracowników KPRM. Nie realizujemy dla KPRM innych zadań niż te przewidziane zawartą umową. Oznacza to więc, że nie zajmujemy się kwestiami komunikacji ani moderacji jakiegokolwiek kanału komunikacji pozostającego w dyspozycji pracowników KPRM, w tym fan page Kancelarii Prezesa Rady Ministrów na Facebooku. Za prowadzenie tych kanałów odpowiadają pracownicy KPRM. - podkreśla Robotycka w rozmowie z Briefem.

Tagi:

KPRM Piotr

Zobacz inne polecane artykuły

Oddaj pracownikom władzę

Magazyn / Inspiracje

Oddaj pracownikom władzę
Oddaj pracownikom władzę

Czy można prowadzić firmę, nie podejmując żadnej decyzji? Czy dobrym pomysłem jest ujawnienie wysokości pensji wszystkich pracowników, a co więcej, danie im możliwości samodzielnego przyznawania sobie wynagrodzenia? Czy firma bez siedziby głównej i biura ma szansę przetrwać na rynku? Chociaż może się wydawać, że każdy prezes na powyższe pytania bez zastanowienia odpowiedziałby przecząco, przykłady takich firm, jak Semco czy Xtech.pl, pokazują, że byłyby to odpowiedzi nieuzasadnione.

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

Brief.pl / Aktualności

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube
YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

YouTube ogłasza listę reklam, które w 2016 r. zdobyły największą popularność wśród użytkowników z Polski, jak i całej Europy. 10 filmów tylko z polskiego zestawienia zanotowało ponad 100 lat łącznego czasu oglądania. Niekwestionowanym zwycięzcą rodzimego rankingu jest Allegro - zajęło wszystkie trzy miejsca na podium z wideo: Czego szukasz w Święta? | English for beginners, które znalazło się również w europejskim podsumowaniu, Legendy Polskie. Film TWARDOWSKY 2.0. Allegro oraz Legendy Polskie. Film Operacja Bazyliszek. Allegro. Na listę trafiła także kolejna część sagi o polskich legendach, czyli Legendy Polskie. Film Jaga. Allegro, plasując się na piątej pozycji.