FaceADDICTED doradza Kancelarii Premiera

FaceADDICTED doradza Kancelarii Premiera

Brief.pl / Aktualności

Piotr "Vagla" Waglowski, twórca serwisu prawo.vagla.pl, uzyskał od Kancelarii Prezesa Rady Ministrów informację, z której wynika, że FaceADDICTED doradza rządowi w zakresie działań w mediach społecznościowych.

-

Waglowski uzyskał tę informację, ponieważ złożył odpowiedni wniosek w trybie przewidzianym w ustawie o dostępie do informacji publicznej. Ale dlaczego złożył taki wniosek?

Pomimo sezonu ogórkowego wciąż trwa gorąca dyskusja o przyszłości Otwartych Funduszy Emerytalnych. Dyskutanci podzielili się na zwolenników OFE oraz Zakładu Ubezpieczeń Społecznych. Jak wynika z zapowiedzi premiera oraz ministra finansów, rząd planuje ograniczyć środki zgromadzone w tzw. II filarze emerytalnym i przenieść je do ZUSu.

Elementem trwającej dyskusji są anonimowe komentarze pojawiające się pod artykułami na różnych polskich portalach i serwisach internetowych, które zachwalają ZUS i dyskredytują OFE. Te komentarze, jak twierdzi Piotr Waglowski, są generowane przez spamboty.

W związku z tymi podejrzeniami Waglowski wystosował do KPRM wniosek o udostępnienie informacji na temat umów jakie zawarła Kancelaria odnośnie PR-owego wsparcia dla działań rządu.

Z odpowiedzi przesłanej Waglowskiemu wynika, że KPRM nie zawierała żadnych umów dotyczących "prowadzenia działalności w zakresie publikowania artykułów lub komentarzy na stronach internetowych", lecz "strategicznego wsparcia komunikacyjnego w zakresie aktywności KPRM w mediach społecznościowych, takich jak facebook.com czy youtube.com".

Po uzyskaniu takiej odpowiedzi Waglowski postanowił zwrócić się do KPRM z wnioskami o udostępnienie treści tej umowy oraz ujawnieniem nazwy firmy, z którą została ona podpisana.

Na drugi z tych wniosków otrzymał następującą odpowiedź: "Szanowny Panie, w uzupełnieniu odpowiedzi z 5 sierpnia i w odpowiedzi na wniosek z 6 sierpnia uprzejmie informuję, że poniższa umowa została zawarta w Warszawie, 28 maja 2013 r., pomiędzy KPRM – Zleceniodawcą a brandADDICTED sp. z.o.o. (agencja FaceADDICTED) – (Zleceniobiorcą)."

Więcej na temat całej sprawy można przeczytać w serwisie prawo.vagla.pl, do czego gorąco zachęcamy.

Anna Robotycka z FaceADDICTED następująco komentuje tę informację:

- Zostaliśmy wyłonieni z grona agencji social media w ramach badania rynku. Podpisana umowa dotyczy zaś doradztwa strategicznego w zakresie działań KPRM w serwisach społecznościowych, co oznacza, że właśnie tym się zajmujemy. Nie prowadzimy działań komunikacyjnych w imieniu KPRM w żadnym zakresie, nie zajmujemy się również tzw. „szeptanką”, o której wspomina Piotr Waglowski. Naszym zadaniem, przewidzianym umową z Kancelarią Premiera, jest przede wszystkim tworzenie i hosting aplikacji na potrzeby mediów społecznościowych, przedstawianie rekomendacji działań oraz szkolenia dla pracowników KPRM. Nie realizujemy dla KPRM innych zadań niż te przewidziane zawartą umową. Oznacza to więc, że nie zajmujemy się kwestiami komunikacji ani moderacji jakiegokolwiek kanału komunikacji pozostającego w dyspozycji pracowników KPRM, w tym fan page Kancelarii Prezesa Rady Ministrów na Facebooku. Za prowadzenie tych kanałów odpowiadają pracownicy KPRM. - podkreśla Robotycka w rozmowie z Briefem.

Tagi:

KPRM Piotr

Zobacz inne polecane artykuły

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Brief.pl / Wiedza

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku
5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Algorytmy wyszukiwarki Google aktualizowane są nawet kilkaset razy w ciągu roku. Nic więc dziwnego, że nadążenie za zmianami bywa trudne, nawet dla dobrego specjalisty SEO, a to, co sprawdzało się jeszcze pół roku temu, obecnie może być traktowane co najwyżej jako mit. Przekonaj się, jakie działania pozycjonujące mają sens na dziś, a które lepiej odpuścić.

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Brief.pl / Aktualności

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar
Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Zbierają dane o użytkownikach sieci w 187 państwach, a ich autorska platforma DMP – OnAudience.com - przetwarza już ponad 3 mld profili internautów. Pokornie przyznają, że nie monitorują jeszcze aktywności sieciowej mieszkańców San Escobar, ale i tu obiecują rychłą poprawę. Warszawska spółka Cloud Technologies swój biznes zaczynała jako start-up w garażu, dziś po 6 latach działalności ma pozycję polskiego lidera analityki Big Data, posiadającego największą hurtownię danych w Europie. W tym roku spółka planuje opuścić NewConnect na rzecz głównego parkietu GPW.