FaceADDICTED doradza Kancelarii Premiera

FaceADDICTED doradza Kancelarii Premiera

Brief.pl / Aktualności

Piotr "Vagla" Waglowski, twórca serwisu prawo.vagla.pl, uzyskał od Kancelarii Prezesa Rady Ministrów informację, z której wynika, że FaceADDICTED doradza rządowi w zakresie działań w mediach społecznościowych.

-

Waglowski uzyskał tę informację, ponieważ złożył odpowiedni wniosek w trybie przewidzianym w ustawie o dostępie do informacji publicznej. Ale dlaczego złożył taki wniosek?

Pomimo sezonu ogórkowego wciąż trwa gorąca dyskusja o przyszłości Otwartych Funduszy Emerytalnych. Dyskutanci podzielili się na zwolenników OFE oraz Zakładu Ubezpieczeń Społecznych. Jak wynika z zapowiedzi premiera oraz ministra finansów, rząd planuje ograniczyć środki zgromadzone w tzw. II filarze emerytalnym i przenieść je do ZUSu.

Elementem trwającej dyskusji są anonimowe komentarze pojawiające się pod artykułami na różnych polskich portalach i serwisach internetowych, które zachwalają ZUS i dyskredytują OFE. Te komentarze, jak twierdzi Piotr Waglowski, są generowane przez spamboty.

W związku z tymi podejrzeniami Waglowski wystosował do KPRM wniosek o udostępnienie informacji na temat umów jakie zawarła Kancelaria odnośnie PR-owego wsparcia dla działań rządu.

Z odpowiedzi przesłanej Waglowskiemu wynika, że KPRM nie zawierała żadnych umów dotyczących "prowadzenia działalności w zakresie publikowania artykułów lub komentarzy na stronach internetowych", lecz "strategicznego wsparcia komunikacyjnego w zakresie aktywności KPRM w mediach społecznościowych, takich jak facebook.com czy youtube.com".

Po uzyskaniu takiej odpowiedzi Waglowski postanowił zwrócić się do KPRM z wnioskami o udostępnienie treści tej umowy oraz ujawnieniem nazwy firmy, z którą została ona podpisana.

Na drugi z tych wniosków otrzymał następującą odpowiedź: "Szanowny Panie, w uzupełnieniu odpowiedzi z 5 sierpnia i w odpowiedzi na wniosek z 6 sierpnia uprzejmie informuję, że poniższa umowa została zawarta w Warszawie, 28 maja 2013 r., pomiędzy KPRM – Zleceniodawcą a brandADDICTED sp. z.o.o. (agencja FaceADDICTED) – (Zleceniobiorcą)."

Więcej na temat całej sprawy można przeczytać w serwisie prawo.vagla.pl, do czego gorąco zachęcamy.

Anna Robotycka z FaceADDICTED następująco komentuje tę informację:

- Zostaliśmy wyłonieni z grona agencji social media w ramach badania rynku. Podpisana umowa dotyczy zaś doradztwa strategicznego w zakresie działań KPRM w serwisach społecznościowych, co oznacza, że właśnie tym się zajmujemy. Nie prowadzimy działań komunikacyjnych w imieniu KPRM w żadnym zakresie, nie zajmujemy się również tzw. „szeptanką”, o której wspomina Piotr Waglowski. Naszym zadaniem, przewidzianym umową z Kancelarią Premiera, jest przede wszystkim tworzenie i hosting aplikacji na potrzeby mediów społecznościowych, przedstawianie rekomendacji działań oraz szkolenia dla pracowników KPRM. Nie realizujemy dla KPRM innych zadań niż te przewidziane zawartą umową. Oznacza to więc, że nie zajmujemy się kwestiami komunikacji ani moderacji jakiegokolwiek kanału komunikacji pozostającego w dyspozycji pracowników KPRM, w tym fan page Kancelarii Prezesa Rady Ministrów na Facebooku. Za prowadzenie tych kanałów odpowiadają pracownicy KPRM. - podkreśla Robotycka w rozmowie z Briefem.

Tagi:

KPRM Piotr

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Brief.pl / Aktualności

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości
5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Długie, mroźne miesiące zimy dają się nam we znaki, rozbudzając tym samym pragnienie zmiany, zieleni i kolorów. Tak też powinny wyglądać newslettery – świeżo i słonecznie. Marketerzy, jako ci, którzy zawsze podążają nie tylko za panującymi w branży trendami, ale także za potrzebami odbiorców, powinni włączyć do komunikacji te elementy, których odbiorcy w tym okresie szczególnie łakną.