Raport IMM: Ranking popularności polskich gwiazd

Raport IMM: Ranking popularności polskich gwiazd

Brief.pl / Wiedza

Forbes przedstawił listę najcenniejszych gwiazd polskiego show biznesu. IMM postanowił sprawdzić, czy popularność przekłada się na skalę medialności w internecie.

-

Okazuje się, że popularność wśród reklamodawców nie idzie w parze z popularnością w sieci. Cenieni przez reklamodawców Karol Okrasa i Paskal Brodnicki okazali się mniej popularni w internecie od Marty Grycan, która nie była notowana w rankingu Forbesa, za to często notowana... w serwisach plotkarskich.

Kto rządzi w sieci?
Największe zainteresowanie internautów w ostatnim roku wzbudzali sportowcy – zajęli wszystkie miejsca na podium.

Pierwsze miejsce – bez zaskoczenia i deklasując konkurentów, zajął Robert Lewandowski z ponad 79 tysiącami wzmianek, zaraz za nim uplasowała się Agnieszka Radwańska z ponad 44,5 tysiącami informacji, a trzecie zajął Jerzy Janowicz z 35 tysiącami wystąpień. Kolejne miejsca również należą do sportowców. Dopiero na 7 miejscu pojawia się showman Kuba Wojewódzki, a za nim aktorzy i celebryci.

Co ciekawe w rankingu Forbesa Marek Kondrat czy Jerzy Owsiak zajmują wysokie drugie i trzecie miejsce – a w sieci jest odwrotnie - Marek Kondrat zajmuje 14., a Jerzy Owsiak 12 miejsce. Zatem można być bardzo cennym dla reklamodawców nie budząc – wydawałoby się obecnie niezbędnego - dużego zainteresowania pośród internatów.

Jak wynika z analizy IMM równie niskim zainteresowaniem internautów cieszy się najbardziej ceniona na świecie polska top modelka Anja Rubik – „tylko” 7 tysięcy wzmianek w ciągu roku. Nie wiele lepszy wynik osiągnęła jej koleżanka po fachu - Joanna Krupa – niecałe 10 tysięcy wzmianek. Niskie pozycje w naszym zestawieniu zajmują również przedstawiciele świata muzyki i filmu.



Magda Gessler bezkonkurencyjna w sieci
IMM zbadał również zainteresowanie coraz popularniejszymi w ostatnim czasie celebrytami kulinarnymi. Do badania wybrano gwiazdy pojawiające się w rankingu Forbesa, czyli Magdę Gessler, Pascala Brodnickiego, Karola Okrasę i Roberta Makłowicza, jak również cztery nie notowane tam osoby czyli: Annę Starmach, Adama Geisslera, Martę Grycan i Michaela Morana.

Podobnie jak w rankingu Forbesa i w raporcie IMM pośród kulinarnych celebrytów najwyższą pozycję zajęła Magda Gessler z prawie 22,4 tysiącami wzmianek. Mimo takiej popularności w polskim internecie, w rankingu Forbesa zajęła dopiero 37 miejsce.  Kolejny jest Robert Makłowicz  - już tylko 3,2 tysiąca wzmianek.

Co interesujące - popularni i cenieni przez reklamodawców Karol Okrasa i Paskal Brodnicki okazali się mniej popularni w internecie od Marty Grycan, która nie była notowana w rankingu Forbesa, za to często notowana… w serwisach plotkarskich.

::

O badaniu:
Analizę wykonano na podstawie 374 501 publikacji z polskojęzycznej części internetu wraz z ogólnodostępnymi wpisami w mediach społecznościowych, w których pojawiły się informacje na temat wybranych gwiazd polskiego show-biznesu. Pod uwagę brane były publikacje, które ukazały się między 7 sierpnia  2012 a 7 sierpnia 2013 roku.

Zobacz inne polecane artykuły

Okazje warte milion(y)

Brief.pl / Aktualności

Okazje warte milion(y)
Okazje warte milion(y)

Ile razy zdarzyło Ci się z żalem odrzucić atrakcyjną promocję, bo była to „oferta dla dwojga”, albo należało „podzielić się nią z przyjaciółmi”? Marcinowi i Adrianowi, dwóm studentom z Gniezna także przytrafiło się to nie raz i dlatego założyli serwis NaSpółę.pl. Młody, funkcjonujący od kilku miesięcy startup docenili inwestorzy, zasilając go okrągłym milionem złotych.

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Brief.pl / Wiedza

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku
5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Algorytmy wyszukiwarki Google aktualizowane są nawet kilkaset razy w ciągu roku. Nic więc dziwnego, że nadążenie za zmianami bywa trudne, nawet dla dobrego specjalisty SEO, a to, co sprawdzało się jeszcze pół roku temu, obecnie może być traktowane co najwyżej jako mit. Przekonaj się, jakie działania pozycjonujące mają sens na dziś, a które lepiej odpuścić.

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Brief.pl / Aktualności

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar
Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Zbierają dane o użytkownikach sieci w 187 państwach, a ich autorska platforma DMP – OnAudience.com - przetwarza już ponad 3 mld profili internautów. Pokornie przyznają, że nie monitorują jeszcze aktywności sieciowej mieszkańców San Escobar, ale i tu obiecują rychłą poprawę. Warszawska spółka Cloud Technologies swój biznes zaczynała jako start-up w garażu, dziś po 6 latach działalności ma pozycję polskiego lidera analityki Big Data, posiadającego największą hurtownię danych w Europie. W tym roku spółka planuje opuścić NewConnect na rzecz głównego parkietu GPW.