wp - grudzien 2016

Pop-up store Mercedesa

Pop-up store Mercedesa

Brief.pl / Inspiracje

Warszawa jest pierwszym miastem na świecie, w którym Mercedes-Benz uruchomił nowy model marketingowy. Na Powiślu powstał pawilon typu pop-up store.

-

Mercedes-Benz opracował plan rozwoju do roku 2020. Jednym z jej elementów jest nowa strategia wzrostu w zakresie sprzedaży i marketingu "Mercedes-Benz 2020 – Best Customer Experience". Jej najważniejsze obszary dotyczą działań w zakresie marketingu i sprzedaży oraz obsługi klientów w segmencie premium.

W ramach nowej strategii firma tworzy tymczasowe pawilony (pop-up stores) w centrum miast, które mają pomóc w dotarciu do potencjalnych klientów.

Warszawa jest jednym z dwóch, obok Hamburga, miast pilotażowych projektu. Warszawska Stacja Mercedes przez trzy miesiące ma wzbogacać ofertę kulturalną Powiśla. Na powierzchni ponad 200 mkw. znajdują się: kawiarnia z tarasem, kącik dla dzieci, przestrzeń wystawowa przeznaczona na wykłady, wernisaże oraz koncerty otwarte dla szerokiej publiczności. Zapewniony jest także bezpłatny serwis rowerowy, można poćwiczyć jazdę na symulatorze i przetestować elektryczny rower – smart e-bike. Przestrzeń Stacji Mercedes to także miejsce prezentacji samochodów - m.in. kompaktowych modeli Klasy A i CLA.

- Nasza koncepcja polega na wyjściu do klientów i spotykaniu się z nimi w ich naturalnym otoczeniu. Jak się okazuje to świetnie działa – w ciągu 10 pierwszych dni działalności Stację odwiedziło ponad 3 tys. gości – mówi Niels Kowollik, prezes Mercedes-Benz Polska. - W tym czasie odbyło się ponad 80 jazd testowych różnymi modelami Mercedesa, co  stanowi 30 proc. więcej jazd testowych niż w analogicznym okresie w firmowym salonie Mercedes-Benz Warszawa przy ulicy Daimlera 1. Wybór Warszawy świadczy o tym, że koncern Daimler AG dostrzega dynamiczny rozwój Polski i jej stolicy – dodaje Kowollik. Projekt w Niemczech ma być wdrożony jeszcze w tym roku.

 

Inicjatorem i sponsorem projektu Stacja Mercedes są Mercedes-Benz Polska i salon firmowy Mercedes-Benz Warszawa przy współpracy z Fundacją Bęc Zmiana, Grupą Warszawa oraz warszawską pracownią projektową WWAA. Program Stacji opracowany został przez Mercedes-Benz, Grupę Warszawa i Fundację Bęc Zmiana.

Stacja Mercedes znajduje się na rogu ul. Kruczkowskiego i al. 3 Maja w Warszawie.

Mobilni sprzedawcy

Strategia „Mercedes-Benz 2020 - Best Customer Experience” zakłada również działanie mobilnych sprzedawców. Specjalnie wyszkoleni doradcy wykorzystujący mobilny internet służą informacją i pomagają potencjalnym klientom konfigurować pojazdy oraz umawiać jazdy testowe. Mobilny asystent sprzedaży to nowy profil zawodowy Mercedes-Benz. W ten sposób marka chce dostosować się do postępującej cyfryzacji i zmieniających się potrzeb klientów. Pierwsi mobilni asystenci są już do dyspozycji klientów właśnie w Stacji Mercedes.

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

Brief.pl / Aktualności

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube
Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

YouTube ogłasza coroczne podsumowanie najchętniej oglądanych filmów i teledysków – Rewind 2016. „Dzieciaki prosto z więzienia! Zobacz kontrowersyjny występ! [Mam Talent]” to najchętniej oglądane wideo w Polsce. Na liście nie zabrakło również polskich gwiazd YouTube: Abstrachuje.tv z filmami „Czego nie mówią: policjanci” oraz „Najlepszy film motywacyjny na świecie”, a także wideo „Wąs! Wąs! Wąs!” Cyber Mariana (feat. Czwarta Fala). W rankingu znalazł się też film Twardowsky 2.0., jeden z materiałów wchodzących w skład niestandardowego projektu Legendy polskie stworzonego przez Allegro. Jeśli chodzi o zestawienie muzyczne, Polacy najchętniej oglądali klip Sylwii Grzeszczak „Tamta dziewczyna”.